Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis Martin & Marianne: zonsverduisteringreis 2024.

Bericht door jojostravelusa »

Ik ga morgen met ons verslag beginnen. Ik loop ook achter. Ik moet de laatste 3 dagen nog uitwerken, daarvan heb ik alleen aantekeningen, maar de rest is een kwestie van invoeren, lees overtypen, want ter plekke schrijf ik altijd in een schrift, en foto's erbij. En dan nog opleuken natuurlijk. Al met al zal ik er naar verwachting een week of 3 mee bezig zijn.
JRO&F
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 24

Bericht door JRO&F »

Superleuk om jullie verslag te lezen. Ik heb regelmatig heel hard gelachen om de verhalen van Martin.
Jammer dat Big Bend nog mist in het verhaal. Wij hebben 10 dagen om een rondje te maken vanuit Houston en twijfelen of het de reis waard is. Het alternatief is naar de kust en rond Austin naar een aantal stateparks. We zijn er nog niet uit.
Hartelijke groet, Jenny
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij vonden Big Bend zeer de moeite waard! Wanneer gaan jullie? Het was nu al erg heet.

Marianne
JRO&F
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 24

Bericht door JRO&F »

Wij gaan 9 mei. Inmiddels hebben we besloten om het rustig aan te doen en een paar dagen naar Texas Hill Country te gaan. Daar zijn ook een aantal State Parks die er op de plaatjes leuk uitzien.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Brazos Bend is een aanrader
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Speciaal voor Martin omdat hij er, na zolang zoeken rondom ons huis, geen gevonden had
Deze foto is van een weekje nadat jullie thuis waren:
IMG_4958.jpg

Ook onze boom aan het muurtje bij de pomp staat nu in volle bloei
IMG_5009.jpg
IMG_5007.jpg
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij vonden het zo gezellig bij jullie dat we bedachten dat als we weer eens een keer enigszins bij jullie in de buurt zouden komen, dat we dan beslist weer langs zouden komen, maar na het zien van de foto van die slang heb ik nu toch wel wat twijfels of dat wel zo'n goed idee is.

Indiana Martin, die net als Indiana Jones geen fan is van slangen.
Peterm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Peterm »

Martin & Marianne,
Wij hebben met veel plezier jullie reis gevolgd en verslagen gelezen! :D

En zelfs nog wat inspiratie opgedaan voor volgend jaar oktober wanneer we 1,5 week in Vegas zijn en van daaruit nog eens Valley of Fire & Red Rock willen bezoeken en een overnachting in Death Valley.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Leuk om te horen!
Het verslag heeft even op zich laten wachten maar is inmiddels af.

Marianne
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

swissdutchie schreef:
13 apr 2024, 16:19
Bedankt voor deze update Martin & Marianne!
Ik had al gelezen, dat de plannen voor de verbouwing van de Chisos Mountains Lodge zijn uitgesteld tot volgend jaar. Daar zijn wij erg blij mee, want nu kunnen we er in november dit jaar gewoon nog verblijven.
Tip: Willow House in Terlingua. Niet goedkoop, maar fantastische accomodatie en vele, vele malen beter dan in de Chisos mountain lodge verblijven.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Iedereen zijn eigen voorkeuren uiteraard, maar voor een bezoek aan het Big Bend NP zit je in de Chisos Mountain Lodge qua locatie natuurlijk wel veel beter dan in Terlingua. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de drie meest populaire trails in het park (waarbij het parkeren er een probleem is en je er dus vroeg bij moet zijn), dan geldt voor de Wind Trail en de Lost Mine Trail dat je vanuit Terlingua er eerst 45 minuten heen moet rijden, terwijl ze op loopafstand respectievelijk 1 mijl rijden vanaf de Chisos Mountain Lodge liggen. Voor nummer drie, de Santa Elana Canyon, is het even ver rijden.

Ook voor een bezoek aan de oostelijk delen zoals Boquillas Canyon is het vanuit de Chisos Mountain Lodge 25 minuten minder ver rijden. Ook al is het duurdere Willow House veel luxer (overdag heb je daar overigens niks aan want dan zit je in het park), zou ik persoonlijk vanwege de ligging en de directe omgeving (die is er mooier) de voorkeur geven aan een verblijf in de Chisos Mountain Lodge boven Terlingua. Maar nogmaals ieder zijn eigen voorkeuren.

Martin
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Tja.. ik ben helemaal voor verblijven in National parks, maar de Chisos Mountain lodge is wel echt een dump.

Er is gewoon niet veel fatsoenlijke accommodatie in het gebied. Eigenlijk vrijwel niets. Het dichtsbijzijnde "normale" hotel is de Hampton Inn in Alpine.

Ook In Terlingua zit niet veel fatsoenlijks, en wat er zit is relatief duur. Dat is helaas de toeslag van "the middle of nowhere". Omdat ik echt niet opnieuw naa de Chisos Lodge wilde ben ik eens op zoek gegaan en uitgekomen bij Willow House. Wij zijn er vorige maand een paar nachtjes geweest en dat is erg goed bevallen. Ja, het kost wat, maar zelfs voor een tent betaal je in Terlingua nog $200 per nacht en ook de Chisos mountain lodge is bizar duur voor wat je er voor krijgt.

Willow House is overigens absoluut geen "luxe hotel" oid, maar wel een prima accommodatie waar aan alles gedacht is. De casita's die ze verhuren zijn klein (past net een kingsize bed in met wat ruimte om er omheen te lopen), maar superschoon, voorzien van goede (en stille) airco en een klein, maar prima badkamertje met douche. Daarnaast kun je 24/7 gebruik maken van het gedeelde huis wat van alle gemakken is voorzien en waar je dus ook de andere gasten tegen het lijf loopt.

Een soort B&B dus, maar dan zonder het breakfast, want je zult wel voor je eigen eten moeten zorgen. Maar daar is dan wel weer een fantastische keuken voor beschikbaar. En een heerlijk zwembad, met uitzicht op de woestijn richting Mexico (je kijkt eigenlijk tegen Santa Elena Canyon aan). En 's avonds echte dark skies, zonde strooilicht. De interactie met andere gasten maakt vind ik bij dit soort accomodaties een pluspunt. Toen wij er waren veel andere gasten die likeminded waren, veel serieuze hikes deden en waarmee we ook gezellig tijdens het eten (maken en eten) en 's avonds hebben zitten kletsen onder een fantastische dark-skies sterrenhemel.

Uiteraard, Terlingua naar het Chisos Basin is 40 minuutjes rijden, maar in Big Bend ben je toch altijd even onderweg. En vergeet niet: er is in dit gebied meer te doen dan alleen Big Bend NP. Het state park heeft ook een hoop mooie hikes, en dat is juist net weer aan de andere kant van Terlingua.

Maar Big Bend en dat gebied is wel een van onze nieuwe favoriete bestemmingen geworden. Uitzicht vanaf South Rim is absoluut een van de mooiste punten in het park en het is nog heerlijk rustig daar ;-)
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Wij verbleven in Terlingua in de "Ten Bits Ranch" voor 1 nacht.
Zeer leuk aangelegd, een soort western dorpje, we verbleven in "the bank".
Gegeten 's avonds in het Starlight Theatre in Terlingua, lekker en zeer leuke setting.

De volgende nacht hebben we dan doorgebracht in de Chisos Mountain Lodge.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De afstanden in het park zijn inderdaad groot, dus veel rijden doe je toch. Maar wij vonden het wel heel fijn om in elk geval een aantal dingen vanaf de Chisos Mountains Lodge te kunnen doen. De kamers (wij hadden voor onze 3 nachten twee verschillende typen) waren prima. Misschien niet heel nieuw, maar wel een keurige badkamer, en met koelkast en magnetron.
roelb schreef:
31 mei 2024, 19:35
Het state park heeft ook een hoop mooie hikes, en dat is juist net weer aan de andere kant van Terlingua.
Klopt. Wij bezochten dat op weg van Big Bend naar Fort Davis. Vooral de Closed Canyon hike vonden we erg leuk.

Marianne
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie »

We zijn net terug van vakantie en ik zie daarom nu pas, dat ik hier boven door roelb geciteerd werd.
Ook na het lezen van al deze commentaren over de Chisos Mountains Lodge, ben ik niet van plan om onze overnachtingen in deze logde te annuleren. Wij hebben immers bewust voor gekozen om twee nachten in het park te verblijven. Op die manier kunnen we direct vanaf ons onderkomen gaan wandelen en de auto een keer een dagje laten staan. We maken immers de rest van ons verblijf nog genoeg kilometers met de auto.
Voor dat we voor twee overnachtingen naar de Chisos Mountains Lodge gaan, hebben we echter nog een nacht in Terlingua gepland. Op die manier hopen we genoeg tijd te hebben, om onderweg van Fort Davis naar Terlingua Big Bend Ranch State Park the bezoeken. Voor de laatste nacht in de Big Bend regio hebben we een hotel in Marathon geboekt. Op die manier kunnen we toch nog de hele dag in Big Bend NP doorbrengen en besparen we een beetje op de toch wel vrij prijzige overnachtingen in het park. Bovendien wordt de rijafstand terug naar de Hill Country de volgende dag dan iets korter.
Onze verdeling ziet er dus als volgt uit: 1 nacht Terlingua, 2 nachten Chisos Mountains Lodge, 1 nacht Marathon. Voor ons klopt dit zo en ik denk niet, dat we hier spijt van krijgen. Wij zijn vrij eenvoudige onderkomens gewend en over het algemeen geen luxe nodig. We bekijken onze hotels namelijk niet als een bestemming op zich, maar gewoon een plek om te slapen. Veel meer doen we daar namelijk toch niet.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Zeker niet, dat lijkt me ideaal!
Wij verbleven toen ook na Big Bend 1 nacht in The Gage in Marathon. Zeer mooi hotel.
swissdutchie
Amerikakenner
Contacteer:

Hartelijk dank voor alle voorstellen betreffend accommodatie in Terlingua en Marathon roelb en Stan.Gobien. Helaas zijn de meeste van deze onderkomens ver boven ons budget, hanteren ze een minimumverblijf of voor ons ongunstige annuleringsvoorwaarden. We zullen daarom waarschijnlijk bij onze al gemaakte keuzes blijven.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Stan.Gobien schreef:
19 jun 2024, 17:29
The Gage in Marathon.
Ziet er inderdaad ook goed uit! Is er toch nog meer ten zuiden van de I10 dan dat ik dacht ;-)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

roelb schreef:
31 mei 2024, 19:35
Tja.. ik ben helemaal voor verblijven in National parks, maar de Chisos Mountain lodge is wel echt een dump.
Ik zie nu pas deze reactie van Roel. Tja, ieder zijn mening uiteraard maar om de Chisis Mountain Lodge een 'dump' te noemen, daar kijk ik toch wel even van op. Wij vonden het een prima verblijfplaats. Zowel qua ligging als qua kamer.

Dit was onze kamer, niets mis mee
image.png
image.png (350.64 KiB) 724 keer bekeken
En dit ons uitzicht vanaf onze veranda. Was ook niets mis mee.
image.png
image.png (676.47 KiB) 724 keer bekeken
Je kan natuurlijk een minder goede kamer treffen, maar in zijn algemeenheid zijn de meeste mensen tevreden over de Chisos Mountain Lodge. Een 4,3 van de 5 op Google en een 4,0 van de 5 op Tripadvisor. Dus nee, de Chisos Mountain Lodge is beslist geen dump.

(En daarnaast is die 45 minuten (2x) minder rijden naar de Wind Trail en de Lost Mine Trail vanuit de Chisos Mountain Lodge toch echt wel een voordeel. Vergelijk het met het nemen van een hotel in Lelystad - niks mis mee overigens - om dingen in Amsterdam te bekijken.)

Martin
swissdutchie
Amerikakenner
Contacteer:

Over de kwaliteit van de Chisos Mountains Lodge kan ik nog niet oordelen, maar er is ook nogal een prijsverschil tussen de parklodge en het door roelb voorgestelde Willow House in Terlingua. We betalen in de Chisos Mountains Lodge in november 386 $ voor twee nachten, terwijl de goedkoopste optie in Willow House op 904 $ uitkomt. Uiteraard moet iedereen voor zichzelf beslissen wat hij of zij iets meer comfort waard vindt, maar persoonlijk geef ik dat geld liever aan andere dingen uit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer