Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida.
Wij gaan over twee weken voor de eerste keer naar Orlando en hebben een villa gehuurd in Davenport. Ik heb destijds gezocht via Airbnb en kwam toen op een profiel terecht van een Nederlandse eigenaar, die hier toevallig ook op het forum zit! We hebben de villa uiteraard nog niet gezien, maar het contact met haar loopt echt heel fijn. Ze denkt ook mee en geeft tips. Hieronder kun je de link vinden. Ze biedt meerdere villa's aan en is voor ieder wat wils!
https://primevillasorlando.com/
Uiteraard kan ik bij terugkomst laten weten hoe het daadwerkelijk was
https://primevillasorlando.com/
Uiteraard kan ik bij terugkomst laten weten hoe het daadwerkelijk was
Ja echt een top resort. Via AirBNB geboekt.Laredo schreef: ↑04 apr 2024, 21:52Ik heb afgelopen december/januari twee weken in een villa op Regal oaks resort gezeten. Wij zijn een gezin van vier en kan het absoluut aanraden. Op loopafstand van allerlei activiteiten en restaurants in Kissimee. Mooi zwembad, jacuzzi in de tuin en het huis was “Huge” en van alle gemakken voorzien. Wasmachine, droger, oven you name it en het was er. Publix op nog geen 2 minuten rijden.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
@Laredo, hoe heb je die villa geboekt of heb je anders een linkje? Op de eigen site van Regal Oaks zie ik alleen townhomes.
- JeroenB
- Amerikafan
- Contacteer:
Regal Oaks heeft alleen maar townhomes en geen villa's. Wij komen daar wekelijks omdat we 2 vacation rentals beheren voor de eigenaren op Regal Oaks.
Het is een mooi resort direct achter Old Town en dus ook vlak bij de Food Truck market, veel restaurants in de buurt en nagenoeg direct aan de 192.
Maar daar is dus echt geen vrijstaande villa, het zijn townhomes waarvan sommige een screend gedeelte hebben buiten welke soms weer een jacuzzi hebben.
Het is een mooi resort direct achter Old Town en dus ook vlak bij de Food Truck market, veel restaurants in de buurt en nagenoeg direct aan de 192.
Maar daar is dus echt geen vrijstaande villa, het zijn townhomes waarvan sommige een screend gedeelte hebben buiten welke soms weer een jacuzzi hebben.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Dank Jeroen. Is er ook een site waar ik de door jou beheerde rentals kan vinden?
- JeroenB
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij hebben de huizen nog niet op onze eigen website staan (helaas) maar ik zal je een aantal links per PB sturen. Hopelijk heb ik binnenkort wat meer tijd om ook de huizen op onze website toe te voegen. Uiteraard kun je via ons direct huren zonder de extra kosten welke je via een platform hebt.
De website die online staat is dus nog zonder de huizen: https://www.enchantedvacationvillas.com
De website die online staat is dus nog zonder de huizen: https://www.enchantedvacationvillas.com
Heeft er iemand wel eens een vakantiewoning gehuurd bij Windsor Hills resort rechtstreeks op hun website? en hoe is dat bevallen?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Wij hebben een keer of 12 in Windsor Hills verbleven, voor corona boekten wij altijd via de eigen website rechtstreeks bij de eigenaar. Na corona geef ik de voorkeur aan vrbo omdat dit heel makkelijk te annuleren is.
Tot op heden eigenlijk niet nodig geweest maar ik vind het een prettig idee, ook zit er vaak niet veel verschil in qua prijs.
Windsor Hills heeft ook een facebook pagina waar je een verzoek voor een bepaald soort accomodatie kunt posten en vaak meteen allerlei aanbiedingen krijgt.
Wij hebben zijn inmiddels wat andere resorts aan het uitproberen maar ik zou Windsor Hills aan iedereen aanraden.
Tot op heden eigenlijk niet nodig geweest maar ik vind het een prettig idee, ook zit er vaak niet veel verschil in qua prijs.
Windsor Hills heeft ook een facebook pagina waar je een verzoek voor een bepaald soort accomodatie kunt posten en vaak meteen allerlei aanbiedingen krijgt.
Wij hebben zijn inmiddels wat andere resorts aan het uitproberen maar ik zou Windsor Hills aan iedereen aanraden.
Bedankt voor je reactie Kevin. Ik ga ook eens op VRBO kijken dan.
Zijn er nog andere resorts die je aan kunt bevelen nu je resorts aan het uit proberen bent?
Ben je al eens op Soltera of Championsgate geweest toevallig? Die vind ik ook wel interessant. En wat nieuwer dan Windsor Hills. Ik las dat de villa’s daar soms wel wat verouderd zijn.
Zijn er nog andere resorts die je aan kunt bevelen nu je resorts aan het uit proberen bent?
Ben je al eens op Soltera of Championsgate geweest toevallig? Die vind ik ook wel interessant. En wat nieuwer dan Windsor Hills. Ik las dat de villa’s daar soms wel wat verouderd zijn.
- JeroenB
- Amerikafan
- Contacteer:
Solterra en Championsgate liggen wat verder weg van de parken endan ben je wat langer onderweg vanwege de verkeersdrukte, beide zijn mooie resorts waarbij Championsgate er bovenuitsteekt qua faciliteiten op het resort zelf. Championsgate is het nieuwste resort van de 3 die je noemt maar huizen hebben dan wel weer kleinere pooldecks en kleinere pools dan Solterra of Windsor Hills woningen. Solterra is ook wat nieuwer dan Windsor Hills maar qua faciliteiten verschilt het naar mijn idee niet veel.
Solterra wil nog wel eens een flinke opstopping hebben bij de entree op dagen dat er veel nieuwe gasten komen, nu zijn ze daar wel met een nieuw gate systeem bezig maar geen idee of dat de opstoppingen al verminderd.
Windsor Hills huizen zijn dan wel ouder maar velen zijn gewoon goed onderhouden en ze hebben dan niet allemaal al nieuwe countertops van quarts of natuursteen maar dat doet niet veel af aan de huizen.
Qua rijtijden scheelt Windsor Hills je snel 20 minuten t.o.v. de andere 2 richting de pretparken van Disney en Universal.
Solterra wil nog wel eens een flinke opstopping hebben bij de entree op dagen dat er veel nieuwe gasten komen, nu zijn ze daar wel met een nieuw gate systeem bezig maar geen idee of dat de opstoppingen al verminderd.
Windsor Hills huizen zijn dan wel ouder maar velen zijn gewoon goed onderhouden en ze hebben dan niet allemaal al nieuwe countertops van quarts of natuursteen maar dat doet niet veel af aan de huizen.
Qua rijtijden scheelt Windsor Hills je snel 20 minuten t.o.v. de andere 2 richting de pretparken van Disney en Universal.
oh dat scheelt best aardig wat inderdaad. Dank je voor de info Jeroen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
We hebben de afgelopen jaren in Hilton Vacation Club Aqua Sol (voorheen Liki Tiki Resort), Paradise Palms en Polynesian Isles verbleven, allemaal in een apartement of town home. Dit was allemaal ongeveer hetzelfde met als positieve uitschieter Polynesian Isles. Dit doen we dan met z’n 2en, met de kinderen gaan we in de meivakantie dan naar Windsor Hills icm een week in Cape Coral
Afgelopen april hebben we een villa gehuurd in Terra Verde, dat lijkt redelijk op Windsor Hills vóór dat het waterpark werd aangelegd.
Net zo ver van Disney als Windsor Hills alleen aan de andere kant.
Heerlijk rustig en geen file als iedereen Disney verlaat.
De volgende trip met verblijf op Terra Verde is al geboekt, al zou ik iedereen Windsor Hills van harte aanraden.
-
- Amerika-newbie
Ik zit voor een reis in de meivakantie volgend jaar ook te kijken naar vergelijkbare resorts. Iemand toevallig ook ervaring met Tuscanya Resort? We zijn maar met 3, dus hebben niet zo heel veel ruimte nodig. En deze komt (o.a. op airbnb) nogal eens omhoog voor gunstige prijzen.
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij verblijven altijd op Watersong resort in Davenport. Wat rustiger als oa Soltera en geen opstoppingen voor de poort etc. Tenminste nog nooit meegemaakt. Wel even rijden naar Orlando maar dat is het ons wel waard. Mooie huizen op Soltera met ruime zwembaden.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Nou ik vind het nog niet makkelijk hoor. Ik zoek via oa VBRO en andere sites naar vakantiewoningen maar ik weet niet waar ik op moet letten.
Gezien het feit dat we met 8 personen zijn en de rest van de reis ook nog genoeg kost wil ik qua woning ong. 3000-3500 uitgeven voor 9 nachten. Ik dacht dat toch best een aardig bedrag was maar veel woningen in die prijsklasse vind ik er toch wat gedateerd uitzien of wat minimaal ingericht (alleen een voetbaltafel in de gameroom bijv.). Bovendien helpen de recensies ook niet echt. Dan denk je dat een cijfer 9,8 wel een fantastische villa moet zijn maar dan staat er in de reviews dat de incheck een zootje was, het zwembad in verval, ballen van de pooltafel zoek en bijv. spellen in de game room die het niet doen. En dan toch geven die mensen het cijfer 10! Waarom? en hoe moet ik dan nog een goed beeld krijgen van wat er verhuurd word.
Waar letten jullie op wanneer je een woning gaat huren in de US?
Gezien het feit dat we met 8 personen zijn en de rest van de reis ook nog genoeg kost wil ik qua woning ong. 3000-3500 uitgeven voor 9 nachten. Ik dacht dat toch best een aardig bedrag was maar veel woningen in die prijsklasse vind ik er toch wat gedateerd uitzien of wat minimaal ingericht (alleen een voetbaltafel in de gameroom bijv.). Bovendien helpen de recensies ook niet echt. Dan denk je dat een cijfer 9,8 wel een fantastische villa moet zijn maar dan staat er in de reviews dat de incheck een zootje was, het zwembad in verval, ballen van de pooltafel zoek en bijv. spellen in de game room die het niet doen. En dan toch geven die mensen het cijfer 10! Waarom? en hoe moet ik dan nog een goed beeld krijgen van wat er verhuurd word.
Waar letten jullie op wanneer je een woning gaat huren in de US?
Laatst gewijzigd door Roning op 06 jul 2024, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- JeroenB
- Amerikafan
- Contacteer:
Het blijft heel erg lastig om een huis te beoordelen van afstand, daarbij heb je ook nog eigenaren die oude foto's gebruiken op de boeking platformen, je zult dan dus op de meest recente reviews af moeten gaan van een huis.
Vergeet ook niet dat de kosten van een vakantie rental hoog zijn, zo en zo vreet een zwembad energie. Verder heb je dan nog flink gestegen verzekeringpremies in Florida, flink gestegen belastingen op de huizen en als het huis op een resort staat betalen eigenaren daar ook flinke maandelijkse kosten voor. Als eigenaren dan ook nog een hoge hypotheek hebben dan kan het wel eens een lastig verhaal worden, kijk momenteel maar wat er allemaal te koop staat aan vakantie rentals in Florida.
Wij zien het van dichtbij en hebben ervaring met onze eigen vakantie rental die we eerder hebben gehad in deze regio (Solterra) en natuurlijk het contact met eigenaren en andere property managers. Gelukkig hebben wij eigenaren waarvan de meeste hun huis goed onderhouden, geen probleem hebben als wij aangeven dat er dingen vervangen moeten worden (naar onze mening) en hebben we heel veel vertrouwen van de eigenaren omdat we met ze meedenken en het ook vanuit de eigenaren bekijken voordat we dingen doen of aanraden.
Wat betreft de oubollige van veel huizen, helaas is dat ook een beetje de stijl hier. Voor een goed onderhouden huis betaal je dan ook wat meer, wil je op een resort zitten met faciliteiten dan betaal je daar ook weer wat meer voor, dichterbij Disney is ook weer wat duurder.
En ja, geld is natuurlijk iets belangrijks want je kan het maar 1 keer uitgeven, anderzijds ben je korte tijd in Florida en wil je er ook vol van genieten. Het is en blijft een afweging of je veel tijd kwijt wil zijn aan reizen en meer brandstof verbruikt of wat dichterbij zit en meer tijd in de parken kan verblijven. En de genoemde drukte op de wegen natuurlijk, een veel gehoorde klacht momenteel als mensen een huis wat verder weg geboekt hebben.
Wat verwacht je van een huis, wil je op een resort zitten vanwege de faciliteiten daar waar je gebruik gaat maken? Wil je een vrijstaande villa of is een townhome (rijtjeshuis) met een kleiner zwembad bij het huis maar op een resort met groot zwemparadijs ook goed? Hoeveel bedrooms, welk formaat bedden heb je nodig voor de 8 personen waar je mee reist. En ja, er is enorm veel aanbod zodat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Zet alles eerst rustig op een rijtje, wil je voor een resort bekijk dan welk resort je het meest aantrekt, waar het ligt en wat de prijzen zijn en of dat je past en anders ga je kijken naar het resort wat als 2e op je lijstje staat.
Vergeet ook niet dat de kosten van een vakantie rental hoog zijn, zo en zo vreet een zwembad energie. Verder heb je dan nog flink gestegen verzekeringpremies in Florida, flink gestegen belastingen op de huizen en als het huis op een resort staat betalen eigenaren daar ook flinke maandelijkse kosten voor. Als eigenaren dan ook nog een hoge hypotheek hebben dan kan het wel eens een lastig verhaal worden, kijk momenteel maar wat er allemaal te koop staat aan vakantie rentals in Florida.
Wij zien het van dichtbij en hebben ervaring met onze eigen vakantie rental die we eerder hebben gehad in deze regio (Solterra) en natuurlijk het contact met eigenaren en andere property managers. Gelukkig hebben wij eigenaren waarvan de meeste hun huis goed onderhouden, geen probleem hebben als wij aangeven dat er dingen vervangen moeten worden (naar onze mening) en hebben we heel veel vertrouwen van de eigenaren omdat we met ze meedenken en het ook vanuit de eigenaren bekijken voordat we dingen doen of aanraden.
Wat betreft de oubollige van veel huizen, helaas is dat ook een beetje de stijl hier. Voor een goed onderhouden huis betaal je dan ook wat meer, wil je op een resort zitten met faciliteiten dan betaal je daar ook weer wat meer voor, dichterbij Disney is ook weer wat duurder.
En ja, geld is natuurlijk iets belangrijks want je kan het maar 1 keer uitgeven, anderzijds ben je korte tijd in Florida en wil je er ook vol van genieten. Het is en blijft een afweging of je veel tijd kwijt wil zijn aan reizen en meer brandstof verbruikt of wat dichterbij zit en meer tijd in de parken kan verblijven. En de genoemde drukte op de wegen natuurlijk, een veel gehoorde klacht momenteel als mensen een huis wat verder weg geboekt hebben.
Wat verwacht je van een huis, wil je op een resort zitten vanwege de faciliteiten daar waar je gebruik gaat maken? Wil je een vrijstaande villa of is een townhome (rijtjeshuis) met een kleiner zwembad bij het huis maar op een resort met groot zwemparadijs ook goed? Hoeveel bedrooms, welk formaat bedden heb je nodig voor de 8 personen waar je mee reist. En ja, er is enorm veel aanbod zodat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Zet alles eerst rustig op een rijtje, wil je voor een resort bekijk dan welk resort je het meest aantrekt, waar het ligt en wat de prijzen zijn en of dat je past en anders ga je kijken naar het resort wat als 2e op je lijstje staat.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Dus moet de verhuurder je maar wat korting geven omdat JOUW reis al genoeg kost?
Als jij het niet huurt doet een ander het wel hoor! This is Disney territory, baby!
Ik bewonder je moed om nu nog een property management bedrijf te beginnen! (meen ik echt! ) Ikzelf ben eigenaar/ex-verhuurder sinds 2008 en kan kan van mijn verhalen een boek schrijven! Mocht Spielberg er ooit een film van maken komt die uit onder de kategorie „fictie“…. Want niemand gaat het gelovenJeroenB schreef: ↑06 jul 2024, 03:21Vergeet ook niet dat de kosten van een vakantie rental hoog zijn, zo en zo vreet een zwembad energie. Verder heb je dan nog flink gestegen verzekeringpremies in Florida, flink gestegen belastingen op de huizen en als het huis op een resort staat betalen eigenaren daar ook flinke maandelijkse kosten voor. Als eigenaren dan ook nog een hoge hypotheek hebben dan kan het wel eens een lastig verhaal worden.
De „operational cost“ van een verhuur villa vandaag gaat minimaal een $76,000 per jaar zijn, juist?
En dit zonder rekening te houden met herstellingen en wear and tear…
Ik blijf erbij, wil je een huis in Florida, moet je er gaan wonen (wat wij gedaan hebben ) of anders iets in je thuisland kopen/verhuren en van die opbrengst hier de „high roller“ komen spelen.
Je zal versteld staan hoeveel deuren er dan voor je open gaan!
Maar… Dit is volledig mijn persoonlijke mening en ervaring…
Huh? Ik zeg toch nergens dat ik korting wil? Beetje lullige reactie dit @Disney-Golf !
Ik heb alleen een bepaald budget waarvan ik hoopte (misschien tegen beter weten in) dat het voldoende zou zijn.
Maar mijn concrete vraag is waar ik op moet letten. Bedankt voor je uitgebreide antwoord @JeroenB
En ik begrijp de recensies gewoon niet. Hoe kun je een 10 geven terwijl je vervolgens allerlei problemen aankaart?
Ik heb alleen een bepaald budget waarvan ik hoopte (misschien tegen beter weten in) dat het voldoende zou zijn.
Maar mijn concrete vraag is waar ik op moet letten. Bedankt voor je uitgebreide antwoord @JeroenB
En ik begrijp de recensies gewoon niet. Hoe kun je een 10 geven terwijl je vervolgens allerlei problemen aankaart?
- JeroenB
- Amerikafan
- Contacteer:
@Disney-Golf Geen idee hoe groot jouw huis dan was maar $ 76.000 kosten voor een vakantie rental per jaar is wel extreem hoog, dat haal je er nooit uit.
En wat betreft de Property Management, daar is helemaal niets mis mee als je maar eigenaren hebt die er niet ingetuind zijn door een makelaar die ze sprookjes voorhield met flinke winsten terwijl ze een hypotheek nodig hadden om het huis te kopen. Gelukkug zijn er nog genoeg eigenaren die niet met een torenhoge hypotheek zitten en die investeren in hun huis om het up-to-date te houden. En uiteraard een goed team om je heen hebben.
En wat betreft de Property Management, daar is helemaal niets mis mee als je maar eigenaren hebt die er niet ingetuind zijn door een makelaar die ze sprookjes voorhield met flinke winsten terwijl ze een hypotheek nodig hadden om het huis te kopen. Gelukkug zijn er nog genoeg eigenaren die niet met een torenhoge hypotheek zitten en die investeren in hun huis om het up-to-date te houden. En uiteraard een goed team om je heen hebben.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 708 Weergaves
-
Laatste bericht door Hockey
-
- 80 Reacties