Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis KarenO: camperreis Minneapolis - Las Vegas.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
KarenO
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis KarenO: camperreis Minneapolis - Las Vegas.

Bericht door KarenO »

Hoi,

Een aantal jaar geleden heb ik hele goede tips via die forum gekregen voor een reis naar west Amerika. Die reis hebben we moeten cancelen ivm corona en het reisbudget is toen ergens anders naar toe gegaan. Nu zijn we er weer klaar voor maar krijgt de reis een iets andere vorm ivm familiebezoek aan een in Amerika studerende neef. :wink:
We hebben met behulp van de planner van Tioga een eerste opzet gemaakt maar ik hoor graag jullie tips en adviezen op het reisplan. Besteden we ergens te kort of juist te veel tijd? Welke plaatsen missen we die we absoluut moeten zien als we daar toch in de buurt zijn? Tips voor campings zijn ook meer dan welkom. :thumbup:

Het gaat om een camperreis van +/- 24 dgn.
Start: Minneapolis
Eind: Las Vegas
Periode of aug/sep 2024 of mei 2025.

Dag 1 en 2
Aankomst Minneapolis
2 Nachten
Bekijken stad.

Dag 3 en 4
Ophalen camper of auto - afhankelijk van wat handig is.
Reis naar International Falls voor familiebezoek.
+/- 475 km ong. 4,5 uur rijden

Dag 5
Forest City - ophalen camper
We denken dat het handig is om vanaf Minneapolis met een huurauto naar International Falls te rijden en de camper op te halen als we echt aan de rondreis beginnen. Dit willen we nog afstemmen met Tioga. De planner van Tioga is ook niet helemaal duidelijk hierin. Forest City schijnt de plaats te zijn waar de campers uit de fabriek komen maar of we hem hier ook moeten ophalen..? Forest City ligt op 220 km +/- 2 uur rijden van Minneapolis.
Van International Falls naar Forest city is +/- 690 km ong. 6,5 uur rijden

Dag 6 en 7
Sioux Falls - Great Falls, watervallen
Van Forest City naar Sioux Falls is het +/- 300 km ong. 2 uur rijden.

Dag 8 en 9
Piere - Div. musea en trails gericht op de oude cultuur van de Sioux
Van Sioux Falls naar Piere is +/- 360 km ong. 3 uur rijden

Dag 10
Rapid City - Gateway to the Black Hills, Mount Rushnore en Crazy Horse Memorial. Custer State Park; natuurreservaat, Wildlife Loop Road
Van Piere naar Rapid City is het +/- 230 km ong. 3 uur rijden

Dag 11
Devils Tower - Wandelen, Tower Trail
Van Rapid City naar Devils Tower is het +/- 200 km ong. 2,5 uur rijden

Dag 12
Buffalo - Bighorn Mountains; Cloud Peak Scenic Highway. Historisch stadje
Van Devils Tower naar Buffalo is het +/- 290 km ong. 3 uur rijden

Dag 13
Riverton - Dit schijnt niet zo'n spannend stadje te zijn. We overwegen de overnachting in Riverton over te slaan. Er doorheen rijden, het Wind River Heritage Center te bezoeken en dan door te rijden naar Rock Springs. En ev daar een extra overnachting te doen.
Van Buffalo naar Riverton is het +/- 220 km ong. 2,5 uur rijden.

Dag 14
Rock Springs - Ashley National Forest, Medicine Bow National Forest
Van Riverton naar Rock Springs is het +/- 330 km ong. 3,5 uur rijden.
Van Buffalo via Riverton naar Rock Springs is +/- 550 km ong. 6 uur rijden.

Dag 15
Provo - Lijkt ook niet zo'n interessant stadje te zijn. We overwegen de overnachting in Provo over te slaan. Er wel doorheen te rijden en ev wat sightseeing.
Van Rock Springs naar Provo is +/- 330 km ong. 3,5 uur rijden
Van Provo naar Bryce Canyon is +/- 370 ong. 3,5 uur rijden.
Van Rock Springs via Provo naar Bryce Canyon is +/- 700 km ong. 8 uur rijden.

Dag 16 en 17
Bryce Canyon - Scenic Drive, wandelen

Dag 18 Cedar City - Cedar Breaks National Monument, Kolob Canyons
Van Bryce Canyon naar Cedar City is +/- 130 km ong. 1 uur rijden

Dag 19 en 20
Zion NP -Zion Canyon Scenic Drive; wandelen
Van Cedar City naar Zion NP is het +/- 100 km ong. 1 uur rijden

Dag 21
Snow Canyon - Wandelen
Van Zion NP naar Snow Canyon is het +/- 80 km ong. 1 uur rijden
We overwegen de overnachting in Snow Canyon over te slaan. Het park wel te bezichtigen maar vervolgens door te rijden naar Las Vegas. Afhankelijk van de inlevertijden van de camper. en wat praktisch is.

Dag 22 en 23
Las Vegas
Van Snow Canyon naar Las Vegas is het +/- 210 km ong. 2 uur rijden.

Dag 24
Terugreis Amsterdam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Camperreis Minneapolis - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Is dit jullie eerste reis naar Amerika? Ik mis heel veel bekende parken, is dat bewust? Het eerste stuk ken ik niet maar het lijkt me dat je heel veel tijd besteedt op dat stuk terwijl je veel moois verder naar het westen overslaat. Is het bezoek aan die neef een must? Want dat betekent wel heel veel extra rijden voor een kort bezoek. Of zijn er andere redenen om voor Minneapolis te kiezen?

Ik begrijp ook de route niet helemaal; je noemt plaatsen zoals Riverton en Provo maar geeft vervolgens aan dat je die niet interessant vindt. Waarom neem je die dan in je route op? Bij Rapid City noem je veel bezienswaardigheden maar je trekt er maar 1 nacht voor uit. En waarom Radip City en niet bijvoorbeeld overnachten in Custer SP of dichter bij Mt Rushmore?
Wat betreft het laatste stuk van de route: waarom niet van Bryce (hier is 1 nacht voldoende) naar Zion rijden? Cedar Breaks voegt weinig toe. wil je daar wel langs dan zou ik Kolob Canyons en Snow Canyon combineren en daarna naar Zion Canyon (gebruik Springdale in googlemaps) rijden.

Schrijf de route eens in een van/naar schema per dag zoals in de andere topics op het forum, dan is het veel duidelijker wat een rijdag is en waar je een volle dag hebt.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Welkom….
Is het een “wegbreng camper”, oftewel: is het voordelig om daar te huren en in Lv in te leveren ? Want anders zou ik gewoon een paar dagen naar MSP gaan, neef bezoeken en door vliegen naar bijv. Denver of Las Vegas en daar een camper te huren. Onze dochter heeft in Alabama gestudeerd, we zijn er vaak langs geweest, maar vervolgens vanaf een andere plek onze rondreizen gestart omdat we anders veel te veel saaie reisdagen hadden om ergens te komen waar het interessanter is… gewoon een binnenlandse (lowcost) vlucht boeken en dan doorreizen…
Paul
KarenO
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door KarenO »

Dank voor jullie reacties en het welkom 🤗

Ehm ja het bezoek aan de neef is een must. We hebben besloten naar Amerika te gaan en hem te bezoeken en hij zit waar hij zit :wink: Het westen is voor een volgende reis; San Fransisco - Las Vegas - San Diego.

We hebben een eerste opzet gemaakt met de planner van Tioga, die komt met de genoemde plaatsen. De details moeten we nog uitwerken, welke parken ed. Uit de beschrijving bij de planner haal ik dat bepaalde plaatsen voor ons niet zo interessant zijn maar ik was benieuwd of hier andere ervaringen zijn - Tioga zal ze met een reden in de planner opgenomen hebben.

Het is geen “wegbreng” camper. We hadden bedacht dat er op deze route vast ook voldoende mooie dingen te zien zouden zijn. Maar begrijp uit jullie reacties dat het een behoorlijk “saai” stuk is…?
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

De Tioga is een handige tool voor een eerste route. Soms hebben ze interessante plekken genomen, soms gewoon handige ''kruispunten'' om een route te plannen. Ik zou vooral eerst kijken wat je leuk vindt, wat wil je bezoeken, wat is mooi. En als dat niet vanuit MSP kan, dan zou ik dus eerst ''een stukje vliegen''. Een camper is duur (huurprijs, maar ook brandstof) en ik zou écht onnodige kilometers vermijden. ! Ehhhh...International Falls... dat is nogal een stukje vanaf MSP zie ik ! Onze dochter heeft ooit ook een aanbod gehad vanuit die regio om te komen studeren en tennissen. Maar ze zag 7 maanden sneeuw en ijsvissen niet zo zitten :lol: :lol: Ik zou zelfs overwegen met de relatief korte tijd die jullie hebben ook het stuk MSP-INL te vliegen...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als ik naar verslagen kijk van wegbrengcampers, dan is dat eerste stuk altijd even doorbijten, maar die reizen zijn wel altijd vroeg in het jaar, dus dat kan ook (deels) met de weersomstandigheden te maken hebben.
Zou je niet Yellowstone willen meenemen? Of Rocky Mountain NP? Of als je in mei gaat misschien de parken bij Moab?
Ik zou niet met de planner van Tioga werken maar kijken wat je wilt bezoeken en dan met hulp van GoogleMaps de route en afstanden bekijken. Reken wel wat meer tijd voor de camper, zeker in bergachtig gebied.

Als je nog dit jaar wilt gaan is het goed om zo snel mogelijk te kijken wat er mogelijk is aan camperhuur. Het zal niet goedkoop zijn om zo laat nog iets te huren denk ik; hoe vroeger je boekt hoe goedkoper het is. Een camping in bijvoorbeeld Zion vinden zal niet meer lukken, en Bryce wellicht ook niet. Capitol Reef is ook de moeite waard, maar de camping daar is ook snel volgeboekt.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis KarenO: camperreis Minneapolis - Las Vegas.

Bericht door jojostravelusa »

Je hebt relocations en wegbrengcampers, maar als je zegt dat het vanuit de fabriek in Forest City is, dan klinkt het toch weer als een nieuwe. De nieuwe campers van El Monte en ook Roadbear dacht ik gaan vanuit Middlebury en dan vlieg je op Chicago. Volgens mij komen de campers van Cruise America uit Forest City en wellicht hebben die ook andere uitleverperioden. Daar ben je van afhankelijk; je kunt niet kiezen voor een ander moment. El Monte en Roadbear zijn inderdaad altijd heel vroeg in het voorjaar. Dan is een noordelijke route met Yellowstone erbij niet zo handig lijkt mij met het oog op afgesloten wegen of sneeuw onderweg. Ook zullen er dan nog veel campings daar gesloten zijn. Daar heb je in september natuurlijk geen last van en in mei ook veel minder.

Wat mij niet helemaal duidelijk is in je verhaal is dat je niet weet wanneer je de camper ophaalt. Je hebt blijkbaar dus nog niet geboekt. Ik heb geen idee hoe interessant Minneapolis (/St. Paul) is, dus ook niet hoeveel tijd je er nodig zou hebben.
Gezien de voorbereidingstijd en de kosten als je kort van tevoren boekt, zou ik gaan voor mei '25. Dan heb je overal meer tijd voor en kun je vast kosten besparen.

Wil je echt op dag 5 de camper ophalen, boodschappen doen en dan ook nog bijna 700 km rijden? Dat lijkt mij een onhaalbare kaart, want het kan goed zijn dat je de camper pas tussen de middag krijgt. Als je een huurauto hebt kun je daar wel eerst boodschappen mee doen, maar je moet de auto ook weer ergens inleveren en dat moet je ook in de route en de tijd opnemen. Houd er rekening mee dat je met een camper niet zo snel rijdt als met een auto.
Hetzelfde geldt voor dag 15 als je daadwerkelijk Provo over zou slaan. Weer 700 km. Daar word je echt niet blij van. Je moet in een groot land als Amerika wel af en toe kilometers maken, maar ook weer niet zoveel op een dag. Je zegt dat Provo niet interessant is, maar puur voor een overnachting hoeft een plaats niet altijd interessant te zijn. Als je de hele dag gereden hebt ben je blij als je op de camping bent en niks meer hoeft behalve eten maken en naar bed en de volgende dag ga je weer verder. Wij vinden de camping zelf meestal belangrijker dan de plaats waar hij bij ligt op zo'n dag.

Wij vinden de routeplanner van Tioga aardig, maar te beperkt om er een echt leuke route mee samen te stellen. Google Maps biedt meer mogelijkheden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer