Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Canyon X bij Page.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Diederik52
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Canyon X

Bericht door Diederik52 »

Martin & Marianne schreef:
11 okt 2023, 13:33
Hou er ook rekening mee dat de kleuren op de foto's vaak mooier zijn dan wat je in werkelijkheid ziet; wat dat betreft zal een bezoek kunnen tegenvallen (totdat je je eigen foto's terugziet).
Helemaal mijn ervaring ook (met Lower Antilope). In werkelijkheid wat fletse kleuren, maar op de foto's prachtig!
lindat
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door lindat »

Hoi, We hebben in de zomer ook Canyon X bezocht en we vonden het erg mooi! De foto's zoals ze eerder al zijn gegeven komen overeen met wat je ziet. Je loopt inderdaad naar 2 canyons en ook de wandeling tussen de canyons is mooi. Op de helling stonden bankje en een tent tegen de zon, zodat mensen even kunnen zitten in de schaduw als dat nodig is. Maar het is echt goed te doen. En geen druk of haast tijdens het lopen. Hele fijne ervaring.
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

:thumbup:
Ello
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Ello »

Bezochten jullie al eerder upper of lower? Wel spijtig dat het zo tegenviel. Uiteindelijk kost het toch nog wel wat geld en dan wil je een fijne ervaring.
Dit was de eerste die we bezochten, n.a.v de foto's op internet die natuurlijk op het mooiste moment genomen zijn, en dat was het nu duidelijk niet. En extra jammer dat de gids, Naomi, maar wat voor zich uit wauwelde, vaak onverstaanbaar daardoor en niet wachtte op het echtpaar was achterbleef omdat zij met stokken liepen en slecht ter been waren.
sharon-vb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sharon-vb »

Afgelopen zomer zijn wij naar canyon X gegaan. Wij waren erg teleurgesteld. De gids was niet leuk (daar heb je nu eenmaal pech of geluk mee) maar buiten dat vonden wij canyon X een Ali express versie van antelope canyon. Antelope canyon hadden wij in 2011 gedaan en was echt super mooi.
Doordat dit makkelijker beloopbaar zou zijn voor ons kind met beperking hebben we voor canyon X gekozen.
Als je de keuze hebt raad ik je aan om naar antelope canyon te gaan en canyon X te laten voor wat het is.
deebee7
Amerikakenner

Re: Canyon X bij Page.

Bericht door deebee7 »

Ik zie dat de prijzen voor Antelope canyon X voor 2024 aanzienlijk gestegen zijn en nu in de buurt komen van de tours voor lower antelope canyon. Komt nu op 58 dollar per volwassene. Lower antelope zit rond 70 dollar (maar zit al vol voor onze dag in juli. Tenzij latere namiddag maar dat komt niet uit in ons schema)
CJ81
Amerika-ontdekker

Bericht door CJ81 »

Canyon x is inderdaad iets duurder geworden zie ik, maar bij Kens rekenen ze (nu) naast taxes en fees ook nog eens bijna 30 dollar bookingfee voor 4 personen. Weet niet of dat eerder ook al was? Zo blijft hij voor ons met 4 personen toch bijna 70 dollar duurder. Wij kiezen toch maar voor canyon x, ook in de hoop dat deze iets rustiger is en blijft tov Lower Antelope.
CJ81
Amerika-ontdekker

Bericht door CJ81 »

Blijft toch een lastige keuze....
Jasail
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jasail »

Wij twijfelen ook tussen Lower Antelope en Canyon X. Na heel wat reviews gelezen te hebben lijkt Lower mooier maar wel erg druk in het hoogseizoen. En Canyon X wat kleiner, minder spectaculair maar wel rustig.
Ik ben benieuwd of deze nog steeds rustig is nu hij meer bekend wordt? En is iemand misschien in de zomer in Lower geweest, is het te doen? Kun je ook foto's maken zonder mensen als je met je groep een hoek om bent bv of loop je heel de tijd tussen iedereen?
Cobert
Amerikafan

Bericht door Cobert »

Wij waren afgelopen september in de Lower. De groep was niet groot, hooguit een man of 15. Ik heb het idee dat de groepen kleiner zijn sinds Covid.
We hadden tijd genoeg om foto’s te maken. We bleven wat “hangen” halverwege, ook omdat de gids boeiende verhalen vertelde. Toen werden we bijna ingehaald door de groep die na ons kwam. Al met al was het prima te doen.
De Canyon X hebben wij in 2018 gedaan. Toen waren we met 12 man. Ik weet niet hoe het nu is
Beide canyons zijn mooi, maar de Lower is toch wel een stuk spectaculairder. Je moet wel wat steile ladders op en af
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Mark1979
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Mark1979 »

Wij gaan eind juli die kant op. Welke tijd kan je dan het beste nemen voor de mooie lichtinvallen?
deebee7
Amerikakenner

Bericht door deebee7 »

Wij gaan 13 juli en hebben 11u40 genomen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mark1979 schreef:
14 mei 2024, 16:24
Wij gaan eind juli die kant op. Welke tijd kan je dan het beste nemen voor de mooie lichtinvallen?
Daar is zo geen antwoord op te geven. Welke canyon wil je bezoeken? Voor de Upper Antelope Canyon is rond het middaguur het beste, want dan heb je de lichtstraal in de canyon. Voor de Lower zou ik het zonlicht in de canyon juist vermijden, dus vroeg in de ochtend. Of wat later in de middag.
Voor Canyon X weet ik het niet.

Marianne
deebee7
Amerikakenner

Bericht door deebee7 »

Voor Canyon X staat op hun website dat de meest populaire tijd tussen 10u30 en 13u. Wat nog niet wil zeggen dat dat de beste tijd is. Wij gokten op 11u40.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Naar wat wij eind maart gehoord hebben in Lower Antelope, zou het voor de zon in de Lower eigenlijk niet uitmaken wanneer je er bent en voor de Upper moet je er inderdaad rond het middaguur zijn. Canyon X weet ik niet.
Wij hadden de vroege tour en daar was niks mis mee. Nou ja, een hoop minder mensen had wel gemogen :lol:
IngridUSA
Amerikakenner

Bericht door IngridUSA »

Wij hebben canyon X een paar jaar geleden van 10:00-11:30 gedaan. Dit was begin augustus. Wij vonden het echt prachtig en de zon scheen geweldig naar binnen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

k weet niet hoe het bij Canyon X is, maar voor foto's is het bij de Lower Antelope Canyon niet mooi om direct zonlicht in de canyon te hebben want dan wordt het contrast tussen licht en donker erg groot.

Marianne
IngridUSA
Amerikakenner

Bericht door IngridUSA »

Ja klopt. Nu ik het teruglees snap ik je opmerking. Maar ik bedoelde eigenlijk dat het zonlicht echt heel erg mooi was en dus niet recht en direct boven je.
Little Finland
Amerika-newbie

Bericht door Little Finland »

In 2016 heb ik de Lower Antelope Canyon gedaan en in 2019 de Canyon X en de Secret Canyon gedaan.(niet in het hoogseizoen)
Qua schoonheid is de Lower het mooiste ,maar bij de tour door de Secret Canyon had je meer tijd.
Je ging met een kleine groep eerst door de Canyon en daarna mocht iedereen er 1 voor 1 doorheen lopen en had je meer tijd om te genieten en foto's te maken.https://horseshoebendtours.com/slot-canyon-tour.
Daarom vond ik dat ondanks de Canyon X het waard is ,de Canyon X minder , daar had ik meer een gevoel dat je er als vee doorheen werd gedreven.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Martin & Marianne schreef:
15 mei 2024, 12:09
maar voor foto's is het bij de Lower Antelope Canyon niet mooi om direct zonlicht in de canyon te hebben want dan wordt het contrast tussen licht en donker erg groot.
Het zal ook schelen in welke tijd van het jaar je er bent. Nu, in het voorjaar, staat de zon niet zo hoog natuurlijk en dan zal het niet uitmaken. Midzomer kan het wel anders zijn misschien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer