Ondertussen ben ik al even terug in België en al volop terug aan het werk. Vandaag heb ik eindelijk de tijd eens kunnen nemen om mijn foto's op de computer te zetten. Daarbij kon ik weer even wegdromen bij de mooie momenten die ik heb beleefd. Dat waren voor mij (in volgorde van mijn trip):
Round Rock Donuts (In België ben ik helemaal geen liefhebber van donuts -werk zelf op zondag in een warme bakker- maar hier had ik spijt dat ik er niet meer had gekocht. Onweerstaanbaar lekker. Die met kaneel waren mijn favoriet. En de muffins waren ook heel lekker trouwens.
In Waco heb ik Mammoth National Monument bezocht. Dit was best wel indrukwekkend voor als je in de buurt bent, maar ik zou er persoonlijk niet mijn route naar bepalen. River walk en Suspension Bridge waren ook leuke stops maar geen hoogtepunt.
Forth Worth vond ik wel leuk. Jammer genoeg was er geen stockyards omdat het Pasen was.
Wichita Falls was eveneens een leuke wandeling, maar jammer genoeg waren de watervallen niet aangesloten. Hier zou ik eveneens niet voor omrijden.
Caprock Canyon vond ik de panoramische route geweldig en onderweg enkele leuke korte stops.
Als trail heb ik daar de Canyon Loop Trail / Upper North Prong gelopen en dan weer terug. Op bijna het einde van de trail kwam ik 2 mannen tegen die een confrontatie hadden gehad met een ratelslang op de South Prong en durfde dus niet meer alleen verder. Ben dus met hen dezelfde weg terug gewandeld.
Door de vele wind die er die dag was, heb ik jammer genoeg niet meer kunnen paardrijden. Quitaque riding stables is blijkbaar een aanrader.
Ik had overigens een fantastische overnachting bij Silver Wind RV Park and Cabins. Ik sliep in de Golden Spread Cabin en dit had echt alles wat ik nodig had. Online reserveren lukt me niet, dus heb telefonisch contact moeten opnemen, maar dit was de beste overnachting van gans mijn vakantie.
In Palo Duro State Park heb ik de Lighthouse Trail gelopen en dit was fantastisch. Heb daar even mijn grenzen moeten verleggen bij de laatste klim, maar het adembenemende uitzicht is het echt wel waard. Daarna ook de CCC Overlook aan het visitor Center gelopen, maar dit was een beetje een tegenvaller.
In Amarillo naar de Big Texan geweest en dit was overigens een heel leuke ervaring. Er is altijd wel wat te beleven en was de lekkerste steak dat ik ooit heb gegeten. Menu werd ook zonder probleem naar mijn persoonlijke wensen en budget aangepast. Heel goede bediening en zeker een aanrader!
Cadillac Ranch vond ik ook geweldig om foto's te maken.
Roswell was voor mij een grote tegenvaller. Veel te gemaakt en niets voor mij. Deze zat er oorspronkelijk in voor mijn collega, misschien was het leuker geweest samen of met een groep vrienden, maar alleen vond ik het maar niets. De beste ervaring hier was voor mij de Mc. Donalds. Deze was in de vorm van een UFO gebouwd en dat was wel leuk, maar verder vond ik er maar niets aan. Ik ben zelfs gevlucht naar het Bottemless Lakes State Park.

Sorry voor de liefhebbers.
In White Sands was ik met een host en hebben we dus niet echt een trail gelopen. We hebben gewoon ergens geparkeerd en dan de duinen ingewandeld om naar de zonsondergang te kijken. Unieke ervaring wel.
Carlsbad Caverns was één van de hoogtepunten van mijn reis. Ik was echt onder de indruk van hoe immens groot het wel is. Jammer genoeg heb ik niet het geluk gehad om de King's Palace Tour te kunnen reserveren, maar toch was het al een heel mooie tour. Ik heb overigens geopteerd om de wandeling naar beneden te maken en dus niet met de lift te gaan. Zeker een aanrader!
In Midland was ik wat te laat om er nog iets te kunnen bezoeken en was de volgende dag ook alweer vroeg op pad, dus jammer genoeg buiten de olieboormachines niet veel kunnen zien daar. Eerst had ik nog getwijfeld om naar de drive in cinema te gaan maar alleen had ik daar nu precies ook niet zoveel zin in.
In San Antonio heb ik The Alamo bezocht en de River Walk gelopen + Cruis erop gedaan. Was een leuke namiddag/avond.
Dan uiteindelijk de eclipse bekeken in Del Rio en vervolgens doorgereden naar Big Bend NP.
Dit was wel 1 van de leukste plekken in Texas. Dit kan ook aan het gezelschap gelegen hebben natuurlijk. Ik was daar op stap met forumleden Martin & Marianne en volgende trails hebben we samen gelopen:
Dag 1: Window Trail en Santa Elena Canyon Trail
Dag 2: Boquillas Canyon Trail, Boquillas del Carmen (Mexico), Rio Grande Village Nature Trail, Hot Springs en Buro Mesa Pouroff Trail
Voor mij waren ze allemaal geweldig op hun eigen manier. Enkel de Buro Mesa Pouroff was mij een beetje tegengevallen, maar dat kwam misschien omdat we al verwend waren door al het schoon dat we eerder hadden gezien.
Ikzelf heb ook nog de Lost Mine Trail gelopen vooraleer ik uit het park ben gereden. Overigens ook een heel mooie wandeling, maar je moet er echt wel heel vroeg bij zijn om een parkeerplek te kunnen bemachtigen.
Eens uit het park ben ik nog naar het Chihuaua Desert Research Center geweest om wat meer te weten te komen over alle planten op mijn foto's. Daarna ben ik naar mijn overnachting in Marathon gereden. Ik verbleef daar in de Beehive house, bijzonder leuke ervaring ook.
Dan terug richting Seminole Canyon voor mijn Fate Bell Shelter Tour. Je kan de rotsschilderingen alleen bekijken onder begeleiding van een gids en de tour was overigens niet beschikbaar op heenweg, vandaar dus maar op terugweg geboekt. Heel mooi bewaard gebleven. Uniek. Overigens heel mooie canyon ook. Jammer dat je deze alleen begeleid in mag, want had hier wel nog wat foto's willen maken anders. Ik vond de tour wel iets te langdradig.
Nadien ben ik doorgereden naar Enchanted Rock SP. Gelukkig had ik gereserveerd, want alles was vol. Daar heb ik dan de Summit Trail gelopen. Heel indrukwekkend. Zeker aan te raden.
Mijn overnachting was in Fredericksburg en dat vond ik best nog wel een aangename plaats om te verblijven.
De volgende ochtend ben ik op tijd opgestaan om daar eerst nog een paar uur rond te wandelen en foto's te maken om dan vervolgens door te rijden naar Pedernales Falls SP. Daar de Pedernales Falls/Cypress Pool Overlook Trail gelopen. Leuk om rond te dwalen tussen de rotsen. Twin Falls was afgesloten.
Daarna ben ik doorgereden naar Austin voor mijn laatste overnachting. Daar heb ik buiten het Capitol de volgende ochtend niet veel meer ondernomen. Ik zat in de omgeving van 6th Street en voelde me daar niet zo veilig eens het donker werd. Heel veel armoede en drugs.
Ik vond de mensen overigens heel vriendelijk in Texas en hulpvaardig. Buiten de laatste nacht in Austin heb ik met niet echt onveilig gevoeld.