Lief Forum, misschien kunnen jullie wel het succes bereiken waar ik op zoek naar ben. Tot nu toe probeer ik via alle toeters en bellen die op dit forum te vinden zijn een boeking te bemachtigen voor een prijs waarvan ik denk dat deze voordeliger uitvalt dan de meeste standaard prijzen aangeven. Op zich lukt dit min of meer maar ik heb nog niet het eureka moment ervaren zoals ik dat, en vele mede forum leden, dit eerder beleeft hebben.
Misschien is dat ook zoeken naar een spelt in een hooiberg omdat ik probeer te huren vanaf Denver International Airport (DEN) en de auto wil terugbrengen op Los Angeles International Airport (LAX). Met Denver als populaire huurlocatie en de One-way fee is het redelijk lastig om een Full-size SUV te boeken voor een prijs onder de tweeduizend euro (€2000).
Tot nu toe heb ik twee boekingen gemaakt, en wel de volgende:
National Emerald Club Ierland – Full Size boeking (wel ingelogd Executive Elite status , geen code) voor ± € 2015
Alamo Duitsland – Full Size SUV (code THPPS30, skip the counter) voor ± € 2140
Deze boekingen gaan uit van een reis van 22 dagen startende op 17 juli (Denver) tot 8 augustus (LA).
Een boeking bij National is risicovol vanwege de schaarste van SUV’s op de Denver locatie en het uitzoeken ervan uit de Emerald en Executive Selection Aisles. Heb fijne ervaringen om via National een auto uit de Aisles te kiezen, daar gaat mijn voorkeur naar uit maar het reserveringssysteem geeft al aan dat als je zeker wil zijn van een AWD of SUV je daadwerkelijk deze klasse moet boeken om teleurstellingen te voorkomen. Ik houd het Flyertalk forum (Cars at DENVER) een beetje bij om een indruk te krijgen wat het aanbod is. Het late aankomsttijdstip (21:00 h) maakt het misschien ook lastiger om überhaupt een FS SUV uit de aisles te kiezen.
Een Full Size SUV boeking bij Alamo is prima via ‘Skip the Counter’, maar toch een beetje een dure boeking over de 2000 euro. Hopelijk is er aanbod en kan ik kiezen, is natuurlijk het leukst. Beide maatschappijen zitten op hetzelfde terrein wat fijn is.
Vandaar dit bericht waarbij jullie misschien een betere tip hebben. Status is geen probleem (National, Avis, Hertz, Sixt). Alvast bedankt voor het meedenken/helpen/lezen …