Als je ANWB lid bent kun je inderdaad van die basic dienst van AAA gebruik maken. Of je er veel aan hebt bv als je in Death Valley gestrand bent weet ik niet, maar het is iets
B.v. bij Hardrock cafe staat: "A valid membership card displaying the AAA Discounts & Rewards® logo, Show Your Card & Save® logo or the Show Your Card® logo is required to receive discounts."
Tip: Alamo.de heeft voor onze reisperiode (Las Vegas 12-8 t/m 31-8) ineens een behoorlijke prijsdaling. Van al een lange tijd rond de € 1050,- nu ineens naar € 910,-
Misschien zijn er meer die nu aanzienlijk gunstiger prijzen kan vinden
Tip: Alamo.de heeft voor onze reisperiode (Las Vegas 12-8 t/m 31-8) ineens een behoorlijke prijsdaling. Van al een lange tijd rond de € 1050,- nu ineens naar € 910,-
Bedankt. Net gekeken voor onze boeking. De Chevy Tahoe is helaas niet gezakt in prijs. Goedkopere klasse is wel lager.
Heb bij Alamo 2 reserveringen staan, omdat ik nog over de auto twijfel. (Standard SUV of Luxusklasse)
Kan ik beide reserveringen gewoon zonder verdere gevolgen laten staan tot dat ik aankom bij de verhuurder?
dank voor de tip!
We hadden al een Chevy Tahoe of iets dergelijks gereserveerd via Alamo maar doordat onze terugvlucht was geannuleerd, moesten we een dag langer blijven (hoe vervelend), dus ook een dag langer de auto. Maar die was inmiddels ruim €1000 duurder.....pfff
Na maandenlang om de paar dagen checken nu dus gelukkig ook voor ons de prijzen drastisch omlaag!
En de prijs voor een Suburban en een Tahoe was gelijk dus jihaaa we zijn een klasse omhoog gegaan, en een dag langer voor €149 meer dan de vorige reservering.
Annuleren gewoon online gedaan via de link, ondanks dat er staat dat je moet bellen.
Wat is de reden dat National is vergelijking met anderen (in mijn geval) altijd duur is?? Derde keer op rij en met een Executive status steekt National echt de kroon met hun hoge prijzen.
Zijn er toevallig mensen die met hun AMEX (FlyingBlue) Platinum card al eens een auto hebben gehuurd zonder de verzekeringen erbij?
Ik heb er nu sinds kort een en als ik boek scheelt het toch aanzienlijk als ik de verzekeringen weg laat! Bij National zit er standaard wel LDW bij, maar de rest wordt door de kaart gedekt.
Ik heb nu bij National (5005946 code) een midsize, 22 dagen (12 juli t/m 4 augustus) op MCO voor $1101,15! Met Executive isle keuze natuurlijk
2011: Zuid-West Amerika
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas Los Angeles
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
2025: Zuid-West Amerika
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Ongelezen bericht door Astatic » 09 mar 2024, 22:11
Zijn er toevallig mensen die met hun AMEX (FlyingBlue) Platinum card al eens een auto hebben gehuurd zonder de verzekeringen erbij?
Nee ; nooit toevallig !
Als je hier een beetje rondleest weet je dat er forumleden uitgesproken Platinum Card gebruikers zijn juist vanwege die verzekerings optie.
Zelf gebruik ik de Amex FB Platinum als een soort XP & en miles "upgrade - soowngrade " optie .
Daarnaast heb ik de Mastercard Black om naast niet skyteam gebonden lounge toegang ook de huurauto verzekering te hebben.
Mijn card of choice is de Amex Flying Blue Platinum.
Om het half jaar is die in een downgrade : zorgt de Mastercard Black voor de verzekeringen
Ja precies, ik was ook van plan om de half jaarlijkse upgrade downgrade te doen. Nog even 1 vluchtje en dan ben ik eindelijk Silver… maar dat is voor een ander topic.
Ik moet wel zeggen dat bij veel gebruikte codes de verzekeringen er al bij zitten, die krijg ik bij verschillende autohuur maatschappijen er dan niet uit… of zie ik iets over het hoofd? Ik heb ze namelijk al declined in mijn profielen
Ongelezen bericht door Astatic » 09 mar 2024, 22:45
Ik moet wel zeggen dat bij veel gebruikte codes de verzekeringen er al bij zitten, die krijg ik bij verschillende autohuur maatschappijen er dan niet uit… of zie ik iets over het hoofd? Ik heb ze namelijk al declined in mijn profielen
In de standaard zoekmethodes zul je altijd de noodzakelijke verzekeringen inclkusief vinden .
Maar niet altijd
Bij verschillende National Car Contract Codes.
Ook bijvoorbeeld bij de Avis D650000 AWD.
Hoe zoek je / Waar zoek je : dat bepaalt ook welke verzekeringsoptieas je kunt afdekken met je eigen credit card
Dat voordeel zal niet effectief zijn voor iemand die eenmalig oer jaar een vakantie in de USA heeft.
Mijn hints en tips zijn gericht op hen die meermalen per jaar die vluchtt maken !
Ik heb nu bij National (5005946 code) een midsize, 22 dagen (12 juli t/m 4 augustus) op MCO voor $1101,15! Met Executive isle keuze natuurlijk
Ik betaal bij Hertz incl CDW/LDW en SLI $40/d voor klasse C (PC rij uitzoeken) in Florida deze zomer, toch een stuk voordeliger dan jouw prijs bij National die dan ook nog excl. SLI is.
En zonder de verzekeringen bij de verhuurder af te sluiten heb je meer kans op gezeur over ieder krasje want dat mag jij bij je CC gaan verhalen.
Ik zie op basis van jouw voorbeeld het voordeel niet om met een CC waar verzekeringen inzitten te huren, maar misschien mis ik iets.
Natuurlijk zijn er er wel andere voordelen van die kaarten.
Die Hertz boeking heb ik sowieso als backup staan @harryh
Ding is, de laatste tijd vind ik bij Hertz de keuze matig, aangezien het bij National wat beter is, in mijn ervaring, heb ik wel een paar tientjes meer over voor een auto die wel naar mijn zin is.
Ik heb zelfs nog een interessante boeking bij Sixt voor een LFAR, maar dat wordt de allerlaatste optie als ik echt niks zie of geregeld krijg.
Zoals altijd verspreid ik m’n kansen en zie ik wel waar ik de garage mee uit rijd
Ik heb de afgelopen maanden regelmatig geprobeerd wijs te worden in het oerwoud dat 'autohuur' heet door onder andere vele topics hier op het forum te lezen. Het ligt vast en zeker aan mij (want uit de berichten hier blijkt dat het heel veel mensen wel lukt), maar ik kom er niet uit.
Zou iemand misschien met mij mee willen kijken waar/wat ik het beste kan huren?
Wij willen een auto huren van 22 juli tot en met 17 augustus. Terugbrengen op JFK, ophalen op JFK of Newark (die laatste wil nog weleens goedkoper zijn). We willen graag een SUV huren, het liefst een 7 zitter (we zijn met 5 personen).
Ik kijk op het moment via booking.com (krijg ik 10% korting), budget.com en holidayautos.com, hier vind ik de goedkoopste prijzen. Allen rond de 2200-2300 euro. Is dit de prijs waar ik voor moet gaan of kijk ik verkeerd?
(Ik heb het geprobeerd met codes via bijvoorbeeld alamo.de, maar kom ik duurder uit. Het upgraden door lidmaatschappen aan elkaar te verbinden heb ik bekeken, maar dat zie ik niet helemaal zitten om eerlijk te zijn)
2021: Los Angeles en San Diego
2024: Rondreis New York-Washington-Hershey-Niagara-Toronto-Kingston-Wilmington-Boston-Mystic-New York
@Maartje81 Autohuur is een stuk duurder geworden vergeleken met een paar jaar geleden. Het is meer nog dan vroeger een kwestie van aanbieders blijven vergelijken (kijk niet naar de "korting" maar naar het bedrag dat je wel betaald). Wel lijkt nog steeds dat de prijzen zakken als de huurdatum dichterbij komt. Dus boek altijd -gratis- annuleerbaar.
Naast de al hogere "basisprijzen voeg jij nog 2 extra prijsverhogende elementen aan toe:
- huren vanaf JFK is erg duur vergeleken met andere locaties. Jaren geleden heb ik bijna €200 bespaard (30% van de totaalprijs) door niet in NY/JFK op te halen maar in Philadelphia airport. Dus kijk wat er voor jullie mogelijk is met andere ophaallocaties.
- een 7-zitter is dus een Fullsize SUV (of Premium). Deze is zomaar €1000 duurder dan een kleinere SUV (Standaard). Maar ik ben met je eens dat je met 5 personen en bagage wel een ruime auto nodig hebt. Je zou ook een Minivan kunnen overwegen; deze heeft ook 3 zitrijen met 7 plaatsen maar is doorgaans gunstiger geprijsd.
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.