Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bloedhond: reisschema mei / juni 2025.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Bloedhond
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Bloedhond: reisschema mei / juni 2025.

Bericht door Bloedhond »

Hoi allemaal,

Wij willen ook volgend jaar in de lente weer op vakantie en dat wordt uiteraard weer de States.
Wij willen gaan ergens begin of midden Mei en dan voor ongeveer 25 dagen.
Wij reizen met een kind van 4 vandaar best wat dagen in San Diego vanwege bijvoorbeeld Sesame Place, San Diego Zoo, Legoland etc.

We hebben expres geen Grand Canyon, Zion, Bryce etc op deze planning want daar zijn we al 2 keer geweest. In deze route zijn we alleen in Sedona en Yosemite geweest, verder is de rest nieuw voor ons. Ook wel zo leuk!

Wij gaan er van uit dat de Tioga Pass eind Mei nog steeds gesloten is vandaar de route via Porterville.

1.NL-SAN DIEGO
2.SAN DIEGO
3.SAN DIEGO
4.SAN DIEGO
5.SAN DIEGO
6.SAN DIEGO-TUCSON
7.TUCSON
8.TUCSON
9.TUCSON
10.TUCSON
11.TUCSON-SEDONA
12.SEDONA
13.SEDONA-LAUGHLIN (WILLIAMS, SELIGMAN,HACKBERRY, KINGMAN)
14.LAUGHLIN-PORTERVILLE ( TUSSENSTOP NAAR YOSEMITE )
15.PORTERVILLE-YOSEMITE
16.YOSEMITE
17.YOSEMITE
18.YOSEMITE
19.YOSEMITE
20.YOSEMITE
21.YOSEMITE
22.YOSEMITE-SAN FRANCISCO
23.SAN FRANCISCO
24.SAN FRANCISCO
25.SAN FRANCISCO-NL

Graag ontvangen wij op of aanmerkingen van de echte kenners hier :thumbup:
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Bloedhond: reisschema mei / juni 2025.

Bericht door BonnyR »

Ziet er wel relaxed uit 🙂
Gok dat er nog een stop gemaakt wordt tussen San Diego en Tucson?
Ook wel benieuwd wat de plannen zijn in Tuscon. Ken het helemaal niet
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een prachtige, rustige route!
In en rond Tuscon is heel veel te zien, maar misschien is het in mei al aardig warm daar.
Met de route van Laughlin via Porterville naar Yosemite heb je een erg saaie route denk ik of hebben jullie daar nog iets gepland? Is het geen optie om ten oosten van de sierra's te blijven? Dus via Death Valley en Lee Vining. Wellicht is de Tioga of Sonora Pass open, en anders kun je via de CA88 rijden. Is wel iets langer maar veel mooier. Ook het stuk van de CA88 naar Yosemite is leuk om te doen, zie daarvoor ons 2006-verslag.
Hou rekening met het Memorial Day weekend; dan zou ik zeker Yosemite vermijden.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Helemaal eens met Marianne, je hebt zoveel tijd dat ik liever een dag Tucson en een dag Yosemite zou inruilen om de route via Death Valley en de 395 Lone Pine/Bishop/Lee Vining te nemen naar Yosemite.
Tioga Pass is mooi, en als die nog dicht is is de 88 over de Kit Carson pass ook prachtig.
Veel te zien daar langs die route, Bodie ghosttown bijvoorbeeld lijkt me ook voor een 4-jarige leuk, maar ook Death Valley is erg mooi in de lente en nog niet superwarm.
Zes dagen Yosemite lijkt me sowieso wat veel van het goede, tenzij je echt een paar lange hikes daar wil maken.
Bloedhond
Amerika-ontdekker

Bericht door Bloedhond »

BonnyR schreef:
09 mar 2024, 18:32
Ziet er wel relaxed uit 🙂
Gok dat er nog een stop gemaakt wordt tussen San Diego en Tucson?
Ook wel benieuwd wat de plannen zijn in Tuscon. Ken het helemaal niet
Er zou eventueel nog een stop gemaakt kunnen worden inderdaad om te overbruggen.
In Tucson hebben we wel wat op de planning staan, namelijk het Saguaro NP, Mount Lemmon, Sonoran Desert Museum, Tombstone en het Pima Air Museum.
Bloedhond
Amerika-ontdekker

Bericht door Bloedhond »

Martin & Marianne schreef:
09 mar 2024, 22:50
Ik vind het een prachtige, rustige route!
In en rond Tuscon is heel veel te zien, maar misschien is het in mei al aardig warm daar.
Met de route van Laughlin via Porterville naar Yosemite heb je een erg saaie route denk ik of hebben jullie daar nog iets gepland? Is het geen optie om ten oosten van de sierra's te blijven? Dus via Death Valley en Lee Vining. Wellicht is de Tioga of Sonora Pass open, en anders kun je via de CA88 rijden. Is wel iets langer maar veel mooier. Ook het stuk van de CA88 naar Yosemite is leuk om te doen, zie daarvoor ons 2006-verslag.
Hou rekening met het Memorial Day weekend; dan zou ik zeker Yosemite vermijden.

Marianne
Bedankt voor je tips Marianne! :thumbup:
De route van Laughlin naar Porterville is idd een stuk minder dan de oostkant van de sierras. Misschien kunnen we een paar dagen Mammoth lakes erbij pakken als we via de 395 rijden en dan inderdaad vie CA88 naar Yosemite.
Bloedhond
Amerika-ontdekker

Bericht door Bloedhond »

Pete.Z schreef:
10 mar 2024, 09:31
Helemaal eens met Marianne, je hebt zoveel tijd dat ik liever een dag Tucson en een dag Yosemite zou inruilen om de route via Death Valley en de 395 Lone Pine/Bishop/Lee Vining te nemen naar Yosemite.
Tioga Pass is mooi, en als die nog dicht is is de 88 over de Kit Carson pass ook prachtig.
Veel te zien daar langs die route, Bodie ghosttown bijvoorbeeld lijkt me ook voor een 4-jarige leuk, maar ook Death Valley is erg mooi in de lente en nog niet superwarm.
Zes dagen Yosemite lijkt me sowieso wat veel van het goede, tenzij je echt een paar lange hikes daar wil maken.
we kunnen nog switchen in de route dus we gaan even kijken hoe we de puzzel gaan maken om via Lone Pine en mammoth lakes naar Yosemite te rijden :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is niet nodig om volledige berichten te quoten, je kunt altijd een forumnaam vermelden als het niet duidelijk is op wie je reageert.

Het is afhankelijk van wanneer je precies gaat en hoe de winter zal verlopen maar op zich zou 1 nacht Mammoth Lakes ook voldoende kunnen zijn. Lone pine is erg aardig om te overnachten, zie bijvoorbeeld ons 2019-verslag daarvoor. Maar vanuit Laughlin wel een lange rit, dan zou ik (ook) een overnachting in Death valley doen.
Als in Yosemite zowel de Tioga Road als de Glacier Point Road nog dicht zijn is een week wellicht wat veel voor het park maar met de vallei, de Mariposa Grove en Hetch Hetchy en wat rangeractiviteiten etc heb je zo al een paar dagen gevuld.
Misschien heb je iets aan ons 2013-verslag voor Yosemite begin juni.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer