Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
@Stan.Gobien klopt ze zitten 10 km van de luchthaven af, maar ze hebben een shuttlebus rijden dus met 10 minuten ben je er alsnog. Als het veel in prijs scheelt dan vind ik dat prima. Kan dus een voordelige optie zijn. Ben alleen benieuwd of alles wel goed verzekerd is.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Wie heeft er verstand van klasse's auto's?
Wij kunnen bij alamo.de een "Intermediate SUV; Nissan Rogue or similar" huren voor € 1024 (3,5 wk SFO) maar met de kortingscode N744100 bij Avis komen we voor dezelfde periode en locatie op € 864,- voor een "Medium, Toyota RAV 4 or s.". Een "Medium bv Ford Edge" komt daar op € 1052,-
Nou is het verschil tussen € 1052 en € 864 (wel direct betalen maar dat is toch nog steeds gratis annuleren tot 48 uur vooraf bij Avis; toch?) zeker de moeite waard maar wij hebben geen verstand van auto's dus weten ook niet of dit dan een veel kleinere auto is? En mag je bij Avis ook grotere kiezen voor dezelfde prijs???
Wij kunnen bij alamo.de een "Intermediate SUV; Nissan Rogue or similar" huren voor € 1024 (3,5 wk SFO) maar met de kortingscode N744100 bij Avis komen we voor dezelfde periode en locatie op € 864,- voor een "Medium, Toyota RAV 4 or s.". Een "Medium bv Ford Edge" komt daar op € 1052,-
Nou is het verschil tussen € 1052 en € 864 (wel direct betalen maar dat is toch nog steeds gratis annuleren tot 48 uur vooraf bij Avis; toch?) zeker de moeite waard maar wij hebben geen verstand van auto's dus weten ook niet of dit dan een veel kleinere auto is? En mag je bij Avis ook grotere kiezen voor dezelfde prijs???
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik ben zeker geen expert, maar we hebben wel al deze auto's al eens gehuurd/meegekregen.
Een Nissan Rogue of een Toyota Rav4 zitten normaliter in dezelfde categorie. Kun je op zich prima mee uit de voeten als je met 2 mensen reist; bagage achterin en koelbox op de achterbank.
Ik denk dat van die twee de Toyota net iets ruimer is, maar je huurt een categorie, nooit een auto, dus waar je uiteindelijk mee weg rijdt weet je pas als je 'm hebt. Voordeel van Alamo boven Avis is dat je bij die eerste een auto mag uitzoeken en bij Avis krijg je een auto toegewezen. Bij Alamo hebben we nog wel eens een (veel) grotere auto meegekregen in ruil voor een stroopwafel en een rol drop. Ik weet niet of dat bij Avis ook zo werkt.
Afgelopen jaar hebben we een Ford Edge (or similar, maar 't werd een Edge) geboekt. Voor komende vakantie in Florida staat die ook weer in reservering. En in een eerdere vakantie hadden we 2 boekingen waarbij we van een midsize (Rogue) naar een Standard (Cherokee) gingen. En dat ruimte verschil merk je dan toch wel.
Als het uit kan zou ik dus voor de Medium van Avis gaan (die bij Alamo dan weer een Standard heet). Het is 3,5 weken je 'thuis', dan vind ik wat extra ruimte wel prettig.
Een Nissan Rogue of een Toyota Rav4 zitten normaliter in dezelfde categorie. Kun je op zich prima mee uit de voeten als je met 2 mensen reist; bagage achterin en koelbox op de achterbank.
Ik denk dat van die twee de Toyota net iets ruimer is, maar je huurt een categorie, nooit een auto, dus waar je uiteindelijk mee weg rijdt weet je pas als je 'm hebt. Voordeel van Alamo boven Avis is dat je bij die eerste een auto mag uitzoeken en bij Avis krijg je een auto toegewezen. Bij Alamo hebben we nog wel eens een (veel) grotere auto meegekregen in ruil voor een stroopwafel en een rol drop. Ik weet niet of dat bij Avis ook zo werkt.
Afgelopen jaar hebben we een Ford Edge (or similar, maar 't werd een Edge) geboekt. Voor komende vakantie in Florida staat die ook weer in reservering. En in een eerdere vakantie hadden we 2 boekingen waarbij we van een midsize (Rogue) naar een Standard (Cherokee) gingen. En dat ruimte verschil merk je dan toch wel.
Als het uit kan zou ik dus voor de Medium van Avis gaan (die bij Alamo dan weer een Standard heet). Het is 3,5 weken je 'thuis', dan vind ik wat extra ruimte wel prettig.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Klopt je kan gewoon nog steeds annuleren kort van te voren.
Beide auto’s zijn vergelijkbaar.
Upgrade hangt af van je status.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@JeroenenTineke Even de code voor einde quote ([/quote]) achter de opmerking van A&A zetten, en niet achter jouw bericht.
Je kunt je eigen bericht na plaatsing nog aanpassen door op het pennetje te klikken rechts van de topictitel te klikken.
Marianne

Je kunt je eigen bericht na plaatsing nog aanpassen door op het pennetje te klikken rechts van de topictitel te klikken.
Marianne
Opmerking moderator
Bovenstaande quote-code is aangepast.
Klopt; je huurt een categorie en niet exact/persé die auto. Maar we wilden weten of dit dezelfde categorie is en dat lijkt dus idd wel zo. Fijn, want dat scheelt toch weer flink geld. Voor ons is de RAV4 met zijn 2-en ruim genoeg en omdat we de President-status hebben bij Avis kunnen we waarschijnlijk ook skip de counter doen en zelf kiezen uit auto's.
Een grotere auto is soms handig maar we hebben ooit een enorme auto gehad met 2 achterbanken en waren toen de hele vakantie alles kwijt
Bovendien gebruiken die ook weer flink wat meer benzine en die in Californië ook niet bepaald goedkoop meer!
Een grotere auto is soms handig maar we hebben ooit een enorme auto gehad met 2 achterbanken en waren toen de hele vakantie alles kwijt

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hadden afgelopen zomer in IJsland een RAV4 met 3 personen. Dat reed perfect. Uiteraard hadden we geen koelbox bij, maar er was meer dan genoeg ruimte voor 3 koffers.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Volgens mij krijg je bij Avis altijd een wagen toegewezen. Skip the counter is Alamo. Avis werkt met Avis preferred. Bij aankomst staat je naam op het bord met een parkeerplaatsnummer en daar staat je wagen. Ik heb er zelf nog nooit gebruik van gemaakt dus correct me if i'm wrong.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Klopt, bij Avis krijg je een auto toegewezen, niet zelf uitkiezen.
Verder viel het mij bij Avis op hoe grondig ze de auto samen met mij vooraf inspecteerden op beschadigingen en als ik iets zag werd het genoteerd. Ook bij terugkomst grondige inspectie. Heel anders dan Alamo en Hertz.
Roland
Verder viel het mij bij Avis op hoe grondig ze de auto samen met mij vooraf inspecteerden op beschadigingen en als ik iets zag werd het genoteerd. Ook bij terugkomst grondige inspectie. Heel anders dan Alamo en Hertz.
Roland
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Vind ik intussen niet zo relevant meer. Want je hebt een CDW/LDW verzekering met $0 eigen risico. Bij Hertz zie je dat ze daar naar kijken - zien ze "verzekerd" op de overeenkomst staan: "Have a nice day."
Ik maak daarom alleen nog een paar fotos van de volle tank en interieur. Kijk ook niet meer naar krassen etc bij het ophalen.
Mijn ervaring met Avis de eerste keer als Preferd.Coyote schreef: ↑28 feb 2024, 17:02Klopt, bij Avis krijg je een auto toegewezen, niet zelf uitkiezen.
Roland
Heb de counter overgeslagen direct de garage in naar het Preferd hokje omdat mijn naam
niet op het bord stond. Bij het hokje geen wachrij en de auto wordt inderdaad toegewezen.
Bij de auto geen enkele controle kon gewoon instappen alleen zag ik zelf dat de acterband
bijna leeg stond. Hierop kwam er direct een andere auto voorgereden. Bij het inleveren geen controle.
Bij Alamo heb ik ook gehad dat de auto werd toegewezen dat was wel Suburban klasse.
Volgens mij is dat gebruikelijk in die klasse.
Mijn ervaring bij Avis LAX met president status. Naar rustige preffered balie gegaan. Kreeg een vieze stinkende premium SUV toegewezen met allemaal grote vlekken op bekleding. Onmiddellijk geweigerd en gezegd dat ik ook recht had op upgrade (alhoewel volgens de regels niet). Toen uitstekende Honda passport gekregen. Zit in dezelfde klasse als Ford Edge maar professionele reviews schrijven Passport hoger aan dan Edge. Ingeleverd in LAS. Korte controle en kreeg binnen een uur een bericht dat uitgebreidere controle ook ok was.
-
- Amerika-expert
Zie dat de prijzen bij alamo.de voor mijn trip in mei naar Florida weer zijn gezakt. Een Pickup Ford F150 categorie is nu nog maar $25 duurder dan klasse C bij Hertz, $41 per dag. Mooie back-up boeking 
Voor juli is Alamo.de totaal niet interessant qua prijs.

Voor juli is Alamo.de totaal niet interessant qua prijs.
Nochtans is voor mijn data 18 juli tot 14 augustus San Diego airport , alamo.de nog steeds het goedkoopste. Alamo zit ik op 1299€ voor midsize SUV en bij Hertz klasse C zit ik op 1445€. Denk dat het ook wel afhankelijk is van de codes en afhaalplaats.
De prijzen liggen helaas nog steeds hoog maar belangrijk is zo vaak mogelijk
zelf te checken bij de verschillende aanbieders met de bekende code`s.
Inmiddels heb ik alweer 3 x geannuleerd en opnieuw geboekt en dit blijf ik
doen totdat ik vertrek.
Ook dit draadje in de gaten houden velen geven toch aan als er ergens een voordeel
te behalen is of willen even meekijken bij een boeking
zelf te checken bij de verschillende aanbieders met de bekende code`s.
Inmiddels heb ik alweer 3 x geannuleerd en opnieuw geboekt en dit blijf ik
doen totdat ik vertrek.
Ook dit draadje in de gaten houden velen geven toch aan als er ergens een voordeel
te behalen is of willen even meekijken bij een boeking

Pick your brain: 2 rentals voor dezelfde prijs op LAS. 1 bij Alamo standard SUV en 1 bij national executive aisle. Wat is de kans dat ik bij de executive aisle van National iets beters ga scoren dan de standard SUV bij alamo? Nadeel national: slechts $300 000 liability.
Denk dat ik het antwoord al weet....stick to Alamo? Maar wou mss toch nog inzichten die ik mis.
Denk dat ik het antwoord al weet....stick to Alamo? Maar wou mss toch nog inzichten die ik mis.
-
- Amerika-expert
Zou je voldoende SLI dekking hebben dan zou ik zeggen eerst naar National, de autos zijn er gemiddeld nieuwer. Staat er niets dan de backup bij Alamo gebruiken. Maar ja die $300k vind ik te laag.
Dezelfde auto, dezelfde datum, dezelfde site met andere prijzen,
Hallo,
Op de site van Hertz ben ik op zoek naar een elektrische auto zoals een Tesla en Polestar.
Precies dezelfde voertuigen komen in een overzicht met verschillende prijzen. Wat is de catch hiervan. Zijn de duurdere voertuigen minder beschadigd ofzo? Of zit er iets heel anders achter?
In dit geval dezelfde voertuig voor € 87 en € 108.
Op de site van Hertz ben ik op zoek naar een elektrische auto zoals een Tesla en Polestar.
Precies dezelfde voertuigen komen in een overzicht met verschillende prijzen. Wat is de catch hiervan. Zijn de duurdere voertuigen minder beschadigd ofzo? Of zit er iets heel anders achter?
In dit geval dezelfde voertuig voor € 87 en € 108.
Re: Dezelfde auto, dezelfde datum, dezelfde site met andere prijzen,
Ik zie een andere afstand, dus andere Hertz locatie?
Terug in Texas!
De EP kan er nog bij voor National maar dit aan $11/dag en ter plaatse te regelen. Dan komt het een deel duurder uit. Dus liever niet.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20368 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties