Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis KroonD: wie wil onze route eens bekijken en tips geven of dit realistisch is?
Reis KroonD: wie wil onze route eens bekijken en tips geven of dit realistisch is?
Hoi, we willen deze zomer graag voor het eerst een camperreis maken in Zuidwest Amerika en hadden het volgende traject uitgezocht (de laatste dagen langs de kust moeten we nog inplannen):
1. San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco
4. Onderweg naar Yosemite ergens -- ideeen voor een leuke plek onderweg? we vertrekken namelijk op zijn vroegst rond 14.00 met camper vanuit SF en dan not proviant etc inslaan.
5. Yosemite National Park
6. Yosemite National Park
7. Mammoth Lakes
8. Las Vegas
9. Las Vegas -- is twee nachten teveel voor hier? het gaat mij erom dat het voor de kids een leuke beleving is?
10. Zion National Park
11. Zion National Park
12. Bryce Canyon National Park
13. Arches National Park
14. Arches National Park
15. Moab
16. Page
17. Page
18. Grand Canyon National Park -- dit is een lang stuk doortuffen, ergens onderweg beter stoppen
19. Joshua Tree
20. Los Angeles (ergens omgeving LA)
en dan in een aantal dagen langs de kust terug omhoog naar SF.
Ik hoor graag of dit realistisch is en of we ergens beter kunnen schuiven? superdank!!
1. San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco
4. Onderweg naar Yosemite ergens -- ideeen voor een leuke plek onderweg? we vertrekken namelijk op zijn vroegst rond 14.00 met camper vanuit SF en dan not proviant etc inslaan.
5. Yosemite National Park
6. Yosemite National Park
7. Mammoth Lakes
8. Las Vegas
9. Las Vegas -- is twee nachten teveel voor hier? het gaat mij erom dat het voor de kids een leuke beleving is?
10. Zion National Park
11. Zion National Park
12. Bryce Canyon National Park
13. Arches National Park
14. Arches National Park
15. Moab
16. Page
17. Page
18. Grand Canyon National Park -- dit is een lang stuk doortuffen, ergens onderweg beter stoppen
19. Joshua Tree
20. Los Angeles (ergens omgeving LA)
en dan in een aantal dagen langs de kust terug omhoog naar SF.
Ik hoor graag of dit realistisch is en of we ergens beter kunnen schuiven? superdank!!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: wie wil onze route eens bekijken en tips geven of dit realistisch is?
Welkom op het forum!
Hoeveel dagen hebben jullie in totaal? En ligt er al iets vast? Het zal denk ik lastig of onmogelijk zijn om nog campings in de parken te boeken als je deze zomer gaat.
Wat de route betreft: als je helemaal naar Arches wilt is het wel mooi om ook een overnachting in Capitol Reef en Monument Valley te doen. En een extra nacht voor Yosemite is ook geen overbodige luxe.
Schrijf de route bij voorkeur uit in de Van- naar vorm, dan zie je meteen wat een reisdag is. Want je geeft nu bij dag 18 aan dat het een lang stuk is, maar dat zal niet de Page - Grand Canyon slaan denk ik.
Marianne
Hoeveel dagen hebben jullie in totaal? En ligt er al iets vast? Het zal denk ik lastig of onmogelijk zijn om nog campings in de parken te boeken als je deze zomer gaat.
Wat de route betreft: als je helemaal naar Arches wilt is het wel mooi om ook een overnachting in Capitol Reef en Monument Valley te doen. En een extra nacht voor Yosemite is ook geen overbodige luxe.
Schrijf de route bij voorkeur uit in de Van- naar vorm, dan zie je meteen wat een reisdag is. Want je geeft nu bij dag 18 aan dat het een lang stuk is, maar dat zal niet de Page - Grand Canyon slaan denk ik.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis KroonD: wie wil onze route eens bekijken en tips geven of dit realistisch is?
Ik heb even een opzet gemaakt met ook Capitol Reef er in en het laatste stuk ingevuld:
1 naar San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco - ?
5 ? - Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Mammoth Lakes
8 Mammoth Lakes - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Zion
11 Zion
12 Zion - Bryce
13 Bryce - Capitol Reef
14 Capitol Reef - Arches
15 Arches
16 Moab
17 Moab - Monument Valley
18 Monument Valley - Page
19 Page - Grand Canyon
20 Grand Canyon - Joshua Tree
21 Joshua Tree - Los Angeles
22 Los Angeles
23 Los Angeles - Pismo Beach
24 Pismo Beach - Monterey
25 Monterey - San Francisco
26 San Francisco
Je hebt hiervoor dus ongeveer 26 dagen nodig, maar meer zou beter zijn. Eventueel kun je een dag Moab laten vallen omdat je vanuit Capitol Reef een korte rijdag hebt, en dat geldt ook voor de dag dat je naar Monument Valley rijdt.
Heb je minder tijd of wil je het rustiger aandoen dan zou ik Arches/Moab vergeten.
Het hangt er natuurlijk oof vanaf waar jullie interesses liggen. En jullie reizen met kinderen? Hoe oud zijn die?
Marianne
1 naar San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco - ?
5 ? - Yosemite
6 Yosemite
7 Yosemite - Mammoth Lakes
8 Mammoth Lakes - Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas - Zion
11 Zion
12 Zion - Bryce
13 Bryce - Capitol Reef
14 Capitol Reef - Arches
15 Arches
16 Moab
17 Moab - Monument Valley
18 Monument Valley - Page
19 Page - Grand Canyon
20 Grand Canyon - Joshua Tree
21 Joshua Tree - Los Angeles
22 Los Angeles
23 Los Angeles - Pismo Beach
24 Pismo Beach - Monterey
25 Monterey - San Francisco
26 San Francisco
Je hebt hiervoor dus ongeveer 26 dagen nodig, maar meer zou beter zijn. Eventueel kun je een dag Moab laten vallen omdat je vanuit Capitol Reef een korte rijdag hebt, en dat geldt ook voor de dag dat je naar Monument Valley rijdt.
Heb je minder tijd of wil je het rustiger aandoen dan zou ik Arches/Moab vergeten.
Het hangt er natuurlijk oof vanaf waar jullie interesses liggen. En jullie reizen met kinderen? Hoe oud zijn die?
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Reis KroonD: wie wil onze route eens bekijken en tips geven of dit realistisch is?
Wij hebben een camping bij Woodward Reservoir onderweg, van San Francisco naar Yosemite, geboekt. Is zo'n 70 mijl, goed te doen op de eerste dag. Natuurlijk eerst langs de Walmart.
https://www.stancountyparks.com/woodward-reservoir
hi Marianne - dank voor je reactie! en excuses voor de vertraging. we hebben je tips qua planning ingevoegd en nemen een dagje extra Yosemite en wat andere kleine tweaks. kids varieren van 7-17 jr, dus moet alle leeftijden tevreden houdenMartin & Marianne schreef: ↑16 feb 2024, 10:59
Marianne
ik bn nu op basis van de planning flink aan het puzzelen wat betreft campings, ook een leuk uitzoekwerkje..
dank!! daar ga ik zeker even naar kijken!covri schreef: ↑16 feb 2024, 21:34Wij hebben een camping bij Woodward Reservoir onderweg, van San Francisco naar Yosemite, geboekt. Is zo'n 70 mijl, goed te doen op de eerste dag. Natuurlijk eerst langs de Walmart.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat lijkt me wel een uitdaging. Jullie hebben waarschijnlijk een grote camper? Het zal in de parken lastig worden. Je weet waar je moet reserveren voor de parken?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 1798 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-