Ik lees al even mee op dit forum en heb al veel toffe informatie bij elkaar weten te sprokkelen door alle tips en reisverhalen

Heel waardevol en heel leuk!

Volgende zomer gaan we met ons gezin naar Amerika. Voor mij de 3e keer, de eerste 2 keren stedentrips in NewYork & Dallas. (Zuid-Amerika niet meegeteld, toch?). Voor vrouw en kinderen (11 & 14) gaat het de eerste keer Amerika worden.
We zijn vrij actief (liever hiken dan enkel uitzichtpunten), houden er van om van het gebaande pad te gaan en zijn gewend aan (op tempo) roadtrippen.
De tickets zijn al geboekt, van 10 juli -1 augustus vanuit Las Vegas. Goede prijs gevonden en snel geweest met boeken. Misschien te snel, na alle tips en voorkeuren zou een 'open jaw' misschien beter zijn geweest dan een ronde. Maar dat gaat vast goed komen.

We hebben nu dus in totaal 23 dagen: 21 volle dagen en 2 reisdagen.
Bij het maken van de route kom ik door keuzestress wat in de knoop en zou graag jullie advies vragen.
We hebben voorkeur voor natuur en de verschillende NPs. Ook veel interesse in Capitol Reef (omgeving Hanksville ziet er fantastisch uit) en de omgeving bij Moab. Ik heb nog even getwijfeld om de route zo te plannen zonder steden (LA/SF), maar voor de variatie (en voor de kinderen) lijkt een stad misschien toch wel goed (naast Las Vegas).
Heb gekeken naar het voorbeeld rondje en vrees dat LA + SF (en highway 1) veel tijd in beslag gaan nemen en daardoor bv. Moab of Capitol Reef niet mogelijk is. Nu vraag ik me af of het ons tijdswinst oplevert als we Los Angeles overslaan en enkel San Fransico bezoeken? Of is het toch wel de moeite om een beter beeld te krijgen van dit deel in Amerika?
Ik zal morgen even tijd nemen om mijn concept route uit te schrijven (die heb ik nu in een grote Google Maps staan, vol icoontjes

Heel erg bedankt voor jullie hulp alvast!