Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis FreddieH: planning Zuidwest + Yellowstone NP.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
FreddieH
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis FreddieH: planning Zuidwest + Yellowstone NP.

Bericht door FreddieH »

Goedemiddag!

Ik ben bezig met het plannen van een camperreis van mij en mijn vriendin. Nu denk ik dat ik er wel redelijk uit ben, echter heb ik nog 1 dag "over" en ik twijfel waar we deze dag het best kunnen verblijven. Zoals je ziet kan ik 30 april nog schuiven. Ik zit op dit moment te denken om deze dag toe te voegen aan Yosemite, Grand Canyon, Zion of nog een dag extra Yellowstone (als het weer slecht is wat zonde van de dag wellicht, maar dat weet je toch nooit natuurlijk. ;))

19/Apr San Francisco
20/Apr San Francisco
21/Apr San Francisco
22/Apr Naar Yosemite
23/Apr Yosemite
24/Apr Naar Sequoia/Kings Canyon
25/Apr Sequoia/Kings Canyon
26/Apr Naar Las Vegas
27/Apr Las Vegas
28/Apr Naar Grand Canyon
29/Apr Grand Canyon
30/Apr
01/May Naar Monument Valley
02/May Naar Page
03/May Naar Zion
04/May Zion
05/May Naar Bryce
06/May Bryce
07/May Naar Salt Lake City
08/May Naar Yellowstone
09/May Yellowstone
10/May Yellowstone
11/May Naar Grand Teton
12/May Grand Teton
13/May Naar SLC
14/May SLC

Ik hoor graag wat jullie zouden doen!

Bedankt!
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Planning Zuid-West + Yellowstone

Bericht door paulr »

Hi Freddy,
Welkom !
Als eens eerder met een camper gereisd ?
Ik wil de voorpret niet bederven, maar volgens mij heb je niet 1 dag over, maar een dag of 5 tekort ? :)
Je haalt de camper doorgaan niet voor 13.00 uur op (of heb je een eary bird geboekt?). Dat betekent dat je vervolgens boodschappen gaat doen, wat aan de camper gaat wennen en gaat rijden. Het laatste stuk naar Yosemite is bergachtig en gaat dus niet snel. Ik denk dus dat je hier al gelijk krap zit.

Sowieso moet je er op rekenen dat je alle google maps tijden met ca 20-25% kan vermeerderen. Op de snelweg wil je geen 65 mph rijden, want dan rammel je alle kanten op (en herrie), op kleinere wegen met bochten en heuvels rij je ook flink minder snel dan met een auto. Vergeet ook niet dat tanken (regelmatig) en boodschappen doen ook tijd in beslag nemen.

Dan 1 dag Yosemite en door naar Kings ? Het kan... Kings ligt hoog en zal koud zijn in april (met sneeuw op de campings (hebben we zelf eind mei gehad...). Waarom geen sequoia's kijken in Mariposa Grove in Yosemite... Dan de rit naar LV. Flinke rit en saai bovendien. Mogelijk via Death Valley rijden ? LV naar GC kan op één dag, maar is een flinke. Als je niet veel gaat wandelen is 1 nacht GC voldoende. Voor Zion neem je een nacht te weinig en voor Bryce denk ik teveel. In Zion kost het nemen van de shutle bussen wat meer tijd dan wanneer je zelf een park in kan. Einde dag in Bryce aankomen en een rimwandeling doen is daar prima. Volgende ochtend een vroege wandeling de canyon in en dan door naar SLC. Vervolgens kom je met heen en weer rijden naar GT en YS een dag of 2-3 tekort ben ik bang. Vergis je niet in de afstanden, zowel heen en weer rijden als in de parken ! Wij hadden vorig jaar een ruime week in deze parken en gaan komend jaar weer terug. (hadden wat minder weer, ook daar moet je rekening mee houden). Wanneer lever je de camper in ? Doorgaan vroeg op de dag... Past dat met terugvliegen?

De vraag is of je je aan deze plannen wilt houden of alleen advies over die extra dag wilt hebben... Ik denk dat er nog veel ''tips'' volgen...
Veel voorpret !
Paul

PS: eerste reis Zuid West ? In dat geval wellicht GT en YS laten schieten en regio Moab in de plaats ? Zal ook met temperatuur en weer beter zijn denk ik. Bewaar je GT en YS voor een volgende reis ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Planning Zuid-West + Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je al iets vastgelegd? Voor Yosemite ben je te laat, tenzij je afgelopen 15 december al hebt gereserveerd. Vlucht en camper liggen vast?
Kijk zo snel mogelijk of er nog iets vrij is in Yosemite. De vallei zal niet meer lukken maar misschien Hodgdon Meadows? Zie voor informatie over campings in Yosemite www.nps.gov/yose. Voor reserveringen zie www.recreation.gov.

Ik vind het vooral op het laatst veel te veel nu, ik zou ook Yellowstone laten vallen. Heb je al gekeken wat daar begin mei open is? Dat is nog niet veel.
Goed voorstel van Paul om je meer te richten op de parken in Utah zoals Arches, Canyonlands en Capitol Reef. Maar het vinden van campings in de parken zal wel een probleem zijn.

Marianne
FreddieH
Amerika-newbie

Re: Reis FreddieH: planning Zuidwest + Yellowstone NP.

Bericht door FreddieH »

Bedankt voor jullie reactie. Inderdaad besloten om de planning wat om te gooien, er moet wat overblijven voor een volgende reis natuurlijk. Campings liggen al vast t/m Page. Het ziet er nu zo uit:

19/Apr San Francisco
20/Apr San Francisco
21/Apr San Francisco
22/Apr Naar Yosemite
23/Apr Yosemite
24/Apr Yosemite
25/Apr Naar Sequoia/Kings Canyon
26/Apr Naar Las Vegas
27/Apr Las Vegas
28/Apr Naar Grand Canyon
29/Apr Grand Canyon
30/Apr Naar Monument Valley
01/May Naar Page
02/May Naar Zion
03/May Zion
04/May Zion
05/May Naar Bryce
06/May Bryce
07/May Naar Capitol Reef
08/May Capitol Reef
09/May Naar Canyonlands
10/May Canyonlands
11/May Naar Arches
12/May Arches
13/May Naar SLC
14/May Camper inleveren en SLC

Indien jullie nog goede tips buiten het park hebben qua campings in de buurt van Capital Reef, Canyonlands & Arches hoor ik dat graag!
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Verstandig ! En sorry dat we jullie ''Yellowstone'' droom getorpedeerd hebben :)
Maar dan kun je de volgende trip starten in Denver en dan concentreren op Colorado, Dakota, Yellowstone/Grand Teton en wellicht Glacier...
Ik zie/begrijp dat, zoals je nu de route hebt gepland, geen plek meer kan vinden op de campings Watchman, North, Arches en Fruita...
Zou het helpen als je het als volgt doet: GC-Page-MV-Moab-CR-Bryce-Zion-SLC ? Deze route is ca. 100 mijl meer en ca 2-3 uur langer. Lijkt veel, maar op de hele reis natuurlijk niet ! Als je daardoor wellicht wel her en der een camping in de parken kunt boeken wellicht een optie ?
Wij hebben eigenlijk altijd in bovengenoemde parken gestaan, behalve Moab. Daar staan we vaak 1 nacht op Devils Garden (maar dat kan bij jullie dus niet) en 2 nachten op Sun Outdoor in het dorp. Lekker om eens de camper te laten staan en zo naar de supermarkt, de restaurants of een bar te wandelen... Ook leuk zijn de fcfs camping langs de Colorado River aan de UT128. Best kans dat je daar iets kunt bemachtigen. Wellicht kun je in de buurt van Moab een camping boeken die je tegen geringe kosten kan annuleren als je een plekje daar hebt gevonden (iets voor de zekerheid boeken dus...).
In Bryce is Ruby een aanrader, stap je zo op de shuttle naar het park. Weet je zeker dat je daar 2 nachten wilt doen ? Zeker begin mei zal je daar een koude nacht hebben met vorst !
Heb je wel een plekje op Watchman / Zion ?
Paul

PS: check ook goed je route bij SeKi: niet alle wegen kun je rijden met een camper....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Vergeet Sequoia. Dat lukt niet met maar 1 nacht en de volgende dag door naar Las Vegas. Waarom neem je niet de route door Death Valley? Kijk ook eens of het iets is om na Las Vegas via Valley of Fire naar Zion te rijden. Dan Zion, Bryce, Page, GC, MV, Moab en Capitol Reef.
Als je voor 1 mei in Valley of Fire bent zijn alle trails daar nog open. In de zomer zijn ze vanwege de hitte gesloten. Wij hebben onze komende reis zelfs aangepast zodat we er net voor 1 mei staan.

In Zion heb je South Campground, die is twee weken voor aankomst te reserveren. En voor Capitol Reef kun je naar Thousand Lakes in Tropic kijken als Fruita niet lukt.
Je kunt altijd via de NPS sites vinden wat de mogelijkheden zijn in het park en daarbuiten. Zie bijvoorbeeld www.nps.gov/zion voor Zion.

Wat heb je in Yosemite geboekt? Dat kan veel verschil maken voor wat je de volgende dag kunt doen.

Marianne
FreddieH
Amerika-newbie

Bericht door FreddieH »

Inmiddels alle tips goed tot ons genomen en zijn we tot onderstaande gekomen. Sequoia/Kings Canyon slaan we over en we gaan in 1 ruk door naar Las Vegas (flinke dag, maar we zijn maar met zijn 2en dus dat zal goed komen). Campings zijn overal wel geboekt, soms is het wat camping hoppen binnen de parken (in Yosemite verdeeld over Wawona en Upper Pines) of staan we helaas net buiten het park. Mochten jullie toch nog essentiele aanvullingen hebben, hoor ik dat natuurlijk graag!

19/Apr San Francisco
20/Apr San Francisco
21/Apr San Francisco
22/Apr Naar Yosemite
23/Apr Yosemite
24/Apr Yosemite
25/Apr Yosemite
26/Apr Naar Las Vegas
27/Apr Las Vegas
28/Apr Naar Valley of Fire
29/Apr Naar Zion
30/Apr Zion
01/May Zion
02/May Naar Bryce
03/May Bryce
04/May Naar Page
05/May Naar Grand Canyon
06/May Grand Canyon
07/May Naar Monument Valley
08/May Naar Moab
09/May Moab
10/May Moab
11/May Naar Capitol Reef
12/May Capitol Reef
13/May Naar SLC
14/May Camper inleveren en SLC

Freddie
2012 - West-USA
2013 - Miami
2014 - Rockies USA + Canada
2016 - Noord-Oost USA
2018 - NY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mooi dat je toch nog iets in Yosemite Valley hebt!
Het is mij niet duidelijk waarom je in 1 dag van Yosemite naar Las Vegas wilt en waarom je niet de veel mooiere route via Death Valley neemt. Vertrek je die dag uit Wawona? DAt scheelt alweer ene uur met Yosemite Village, maar het blijft een lange dag, en de snelste route is niet echt aantrekkelijk.
Waarom geen tussenstop maken en door Death Valley rijden? Je hebt voldoende tijd daarvoor; Zion en Breyce zijn nu best ruim, en ook voor de GC heb je nu ruim de tijd.

Marianne
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Hoi,
als je geen lange wandeling gepland hebt kan er idd een nacht van Bryce en/of GC af. Hadden we volgens mij al eerder geadviseerd. Wij hadden een paar jaar gelden ook 2 nachten (medio mei) geboekt en maakten wél lange wandelingen (bij.v om 06.30 naar beneden, 2 uur daar gedwaald en weer een uur naar boven...). Ruim op tijd om net voor de tijd dat we de campingplek moesten verlaten (11.00) uur om door te rijden naar Zion (in jullie geval Page). 2e nacht toen geannuleerd: het was -5c 's nachts, niet echt lekker :-)
Zet deze nacht inderdaad in op Furnace Creek in DV: prachtig ! Wij hebben dat jaar ook DV overgeslagen omdat het me niet erg aantrekkelijk leek. Inmiddels ga ik straks in februari voor de 3e keer terug...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer