In de zomer van 2024 willen mijn man en ik met onze kinderen (dan 9 en bijna 7 jaar) een reis van 3 wkn (met de auto) maken naar het Zuidwesten van Amerika. Ik heb al heel erg zitten puzzelen en veel informatie op dit forum gevonden, maar jullie hebben vast nog tips/adviezen etc.
Ik ben nu bezig een route te maken samen met een reisbureau dat bouwstenen aanbiedt. Dit vooral omdat het helemaal uitvogelen van elk detail van zo'n reis me wat afschrikt

De reis moet een combinatie van steden en parken worden. Wij zijn graag buiten, kamperen in de zomer meestal in Frankrijk. Echte wandelaars zijn we (vooral onze kinderen) niet, dus ik zie ons geen lange hikes in de parken maken. Voor ons zal alles nieuw zijn; de enige Amerika-ervaring is een citytrip naar New York van mij jaren geleden. We willen vooral graag het land ervaren en op een redelijk rustig tempo reizen met af en toe een extra nacht ergens voor een dag aan het zwembad, een meer oid.
Helaas weet ik eind december pas definitief wanneer ik precies vakantie krijg, dus we kunnen nog niks echt vastleggen.
Dit is de route die we vooralsnog hebben. Ik heb de route in Google Maps gezet, reisduur heb ik overal tussen haakjes erbij gezet. Mijn man wil graag de sequoias zien, vandaar dat SeKi in de route zit. Daardoor wel een lange rit naar Las Vegas. Ik weet dat we veel andere mooie parken/plekken voorbij rijden/overslaan, maar dit zijn de keuzes die we nu gemaakt hebben. Kingman en Palm Springs zijn overnachtingen om de lange stukken op te breken; Joshua Tree hoeven we niet perse te zien. De dagen in San Diego zijn ook om uit te rusten na de roadtrip, beetje naar het strand enz.
Dag 1: aankomst LA
Dag 2: Disney
Dag 3: LA
Dag 4: LA -->Three Rivers (Sequioa NP) (4 uur)
Dag 5: Sequoia NP
Dag 6: Three Rivers --> Las Vegas (6-7 uur)
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas --> Page (4.5 uur)
Dag 10: Page/Antelope Canyon
Dag 11: Page/dagje Lake Powell
Dag 12: Page --> Monument Valley (2 uur)
Dag 13: Monument Valley --> Grand Canyon (3.5 uur)
Dag 14: Grand Canyon (Tusayan)
Dag 15: Grand Canyon --> Kingman (2.5 uur)
Dag 16: Kingman --> Palm Springs/Joshua Tree (4 uur)
Dag 17: Palm Springs/Joshua Tree --> San Diego (2.5 uur)
Dag 18: San Diego
Dag 19: San Diego
Dag 20: San Diego --> LA (2 uur)
Dag 21: terugvlucht naar Nederland
We staan open voor tips en suggesties! Heel erg bedankt alvast!