Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Ik denk niet (maar kan fout zijn) dat er in Brussel een kiosk van KLM staat…? In ieder geval kan ik met mijn Silver inchecken in de Skypriority-lijn, gelukkig.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wil de airline niet gewoon zien dat je een geldige ESTA hebt? Die wordt bij mij altijd gecontroleerd aan de balie. En de mensen die niet bij de balie zijn geweest moeten alsnog die check laten doen aan de gate alwaar ze omgeroepen worden.Timothy555 schreef: ↑15 nov 2023, 10:52Net ingecheckt voor een vlucht met KLM morgen en ik moet langs de balie voor m’n boarding pass… iemand een idee hoe dit kan komen? ESTA is in orde (nieuw aangevraagd eind oktober), paspoort is ok,…
Voor die éne keer dat ik zonder ruimbagage reis moet ik toch nog naar de balie.![]()
Ik had hetzelfde met BA afgelopen zomer. Geen bagage in te checken, maar kreeg wel een melding dat ik langs de balie moest. Daar kreeg ik geen boardingpass voordat mijn ESTA getoond was (DUS).
Laatst gewijzigd door jeppiepruts op 15 nov 2023, 12:11, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Dat kunnen ze toch volledig zelf doen? Ik heb in de zeven voorgaande reizen nog nooit enige vraag omtrent ESTA gehad (heb die ook nooit mee…)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Nee dat is niet voor ESTA, dat heb ik nog nooit hoeven laten zien, gaat elektronisch. Is om je paspoort te checken, misschien dat je je boardingspass uit een kiosk krijgt als je daar je paspoort scant.
-
- Amerika-expert
Dat staat er ook in de app - ga naar balie of kiosk.
Zou dat random zijn? Paspoort is al een hele tijd hetzelfde en geldig tot midden 2025.
Zou dat random zijn? Paspoort is al een hele tijd hetzelfde en geldig tot midden 2025.
-
- Amerika-expert
Sorry voor de dubbel, forum bleef hangen.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb toch dat gevoel, ook al meerdere keren op zelfde ESTA en paspoort naar de US gevlogen. Ene keer geen probleem, andere keer moet ik langs de balie. I stopped trying to make sense out of itTimothy555 schreef: ↑15 nov 2023, 12:00Dat staat er ook in de app - ga naar balie of kiosk.

-
- Amerika-expert
En nu weer de volgende stap in deze klucht:harryh schreef: ↑14 nov 2023, 17:19Jetblue mag (voorlopig) blijven: "Minister Harbers schort krimpplan Schiphol voorlopig op"
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... uitgesteld
"Of de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij JetBlue mag blijven vliegen op Schiphol is nog maar de vraag. Het besluit om de krimp van Schiphol op te schorten, betekent niet automatisch dat alles terugkeert naar het oude. Dat zegt slotcoördinator Hugo Thomassen van Airport Coordination Netherlands (ACNL), de organisatie die gaat over de verdeling van de zogenoemde slots. Dat is het recht om op een bepaalde tijd te landen of op te stijgen."
Niet zozeer een klucht: Jetblue vloog op ''tijdelijke slots'' zonder historische rechten. Het is dus niet gek dat die opnieuw worden bekeken. Is iets dat jaarlijks gedaan wordt tijdens een slot conferentie en al jaren de gang van zaken is... Jetblue wist dit vorig jaar al, slots worden niet na één seizoen ''historisch''. Denk echter dat de amerikaanse macht ver reikt en dat zie die dus (mogelijk onterecht) tóch gaan krijgen.
-
- Amerika-expert
De "klucht" zit 'm niet zo zeer in Jetblue voor mij, meer in dat Europa eerst NL aanspreekt op de geluidsnormen. En dan gisteren "Naar aanleiding van stellingname van de Europese Commissie heb ik (de minister) een hernieuwde afweging moeten maken."
Dat ben ik helemaal met je eens ! Dat is eigenlijk alles rondom Schiphol, maar het is daarentegen ook geen eenvoudig dossier met (te) veel belangen….
- bedeve
- Amerika-expert
Geen mobieltje waar je via de KLM App je boardingpass digitaal hebt.?Timothy555 schreef: ↑15 nov 2023, 10:52Voor die éne keer dat ik zonder ruimbagage reis moet ik toch nog naar de balie.![]()
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-expert
Het is daar dat ik de melding krijg, @bedeve
- bedeve
- Amerika-expert
Sorry ; ik had dit eerder niet gelezen...Timothy555 schreef: ↑15 nov 2023, 12:00Dat staat er ook in de app - ga naar balie of kiosk.
Wanneer je zonder bagage vliegt , en dus niet in de rij bij de incheckbalie hoeft moiet de KLM wel een plek hebben om je paspoort te controleren.
Ja . maar dat hebben ze vorige vlucht toch ook al gedaan....
Die info mogen zij ivm privacy wetge\ving niet zo maar bewaren,
Er zijn een aantal opties.
de nieuwste is dat KLM jou op de website in je FB account de gelegenheid geeft je paspoort te scannen.
Wij hebben dat voor de eerste keer in de eerste week van october gedaan.
Check dat eens ; niet in de App maar online
Daarvoor was het ;
Of wel instapkaart uit kunnen printen enm bij de gate paspoort laten controleren.
Of op Schiphol bij Sky Priority aan de balie even laten inchecken..
Heel veel plezier in Vegas @Timothy555 .
Laat even weten in welke zone je zit / staat zodat we kunnen zwaaien.
Ben er van overtuigd dat het een hele bijzondere F1 beleving en een hele bijzondere Vegas beleving wrdt
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-expert
Bedankt! Ik zit in SG0112 in de T-Mobile Sphere zone.
De auto’s nemen een rechtse 90-graden bocht, en dan de tweede tribune aan de rechterkant van het circuit (rij 14)
De auto’s nemen een rechtse 90-graden bocht, en dan de tweede tribune aan de rechterkant van het circuit (rij 14)

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Gaaf hoor; veel plezier!Timothy555 schreef: ↑15 nov 2023, 21:24Bedankt! Ik zit in SG0112 in de T-Mobile Sphere zone.
De auto’s nemen een rechtse 90-graden bocht, en dan de tweede tribune aan de rechterkant van het circuit (rij 14)![]()
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
-
- Amerika-expert
Bedankt!
Ben in Brussel gewoon naar de balie geweest om mijn pass op te halen, er stond niemand voor me in de skypriority-lijn. De beste man kon niet zeggen waarom ik m’n pas niet kreeg, maar vroeg me wel naar een geprinte ESTA.
Wat ik niet bijheb.
Heb hem gezegd dat de dinosaurussen vroeger weleens papier gebruikten, maar dat dat toch echt verleden tijd is en dat een geprinte ESTA niet nodig is, niet in de voorbije 7 reizen naar de VS en het staat ook niet op de site om dat mee te brengen.
“Het is altijd beter een kopie bij te hebben meneer. Ik kan het checken maar dat is traag”.
Heb snel even m’n bevestiging getoond door mijn aanvraag op de site op te zoeken. Het was blijkbaar voldoende voor hem.
Enfin, ontbijtje nemen voor ik naar Amsterdam vlieg.
Ben in Brussel gewoon naar de balie geweest om mijn pass op te halen, er stond niemand voor me in de skypriority-lijn. De beste man kon niet zeggen waarom ik m’n pas niet kreeg, maar vroeg me wel naar een geprinte ESTA.
Wat ik niet bijheb.
Heb hem gezegd dat de dinosaurussen vroeger weleens papier gebruikten, maar dat dat toch echt verleden tijd is en dat een geprinte ESTA niet nodig is, niet in de voorbije 7 reizen naar de VS en het staat ook niet op de site om dat mee te brengen.
“Het is altijd beter een kopie bij te hebben meneer. Ik kan het checken maar dat is traag”.
Heb snel even m’n bevestiging getoond door mijn aanvraag op de site op te zoeken. Het was blijkbaar voldoende voor hem.
Enfin, ontbijtje nemen voor ik naar Amsterdam vlieg.
- bedeve
- Amerika-expert

@Timothy555
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
@Timothy555 Wellicht de volgende keer aan de medewerker uitleggen waar de E voor staat in ESTA 

-
- Amerika-expert
Daar had ik moeten aan denken, verdorie
Het is een ESTA, geen PSTA

Het is een ESTA, geen PSTA

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht