Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Check, ik ga kijken naar de prijzen. Al betaal ik toch enkel de binnenlandse vlucht zelf dus gaat vooral om wat het makkelijkst is 

- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Kijk eens bij SouthWest; dat is een low-cost airline die (net als Ryanair) losse trajecten verkoopt.
Via Skyscanner vind ik ook veel goedkope enkeltjes LAS-SFO. Vanaf $19 (Frontier). Is dat te duur?
Via Skyscanner vind ik ook veel goedkope enkeltjes LAS-SFO. Vanaf $19 (Frontier). Is dat te duur?

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerikakenner
Goeie vondst, dat is uiteraard zeker niet te duur. Had zelf alleen nog even snel naar enkeltjes LV-LA gekeken en dat kwam een stuk hoger uit. Ga er morgen eens goed voor zitten, dank.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
@TradeMarkNL83 , hou er rekening mee dat je bij Frontier (net als Ryanair) voor álles extra bij betaalt, misschien even checken.
Succes
Reny
Succes
Reny
Laatst gewijzigd door Reny op 29 okt 2023, 06:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
-
- Amerikakenner
Dank @Reny ga ik zeker goed checken allemaal!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
De smaak te pakken en we hadden nog wat miles over waardoor we voor 1700 euro nu met gezin van 4 personen vliegen in juli/augustus naar Orlando met Virgin Atlantic (overstap op EDI, stuk rustiger dan London hoop ik). Maar ik was alleen verbaasd dat Virgin nu geen gratis stoelselectie meer aanbied, dat was voor dit jaar nog wel het geval. Kost 22 pond per persoon per stoel. Nu zit ik met 2 kinderen die soms wel reisziek worden in het vliegtuig dus we zitten wel graag bij elkaar. Nu maar even nadenken of ik 200 euro voor de stoelen ga betalen, of hoop op mazzel en we bij elkaar zitten. Wat is jullie ervaring met kinderen en pas stoelen krijgen als je gaat inchecken?
@bvbal79: mag ik vragen waar je hebt geboekt en hoe lang de overstap is? Ben ook nog steeds aan het kijken voor augustus naar Orlando en vind de prijsverschillen toch wel aanzienlijk.
- Carthrax
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben afgelopen augustus ook de overstap op EDI gehad richting Orlando. Het was een drukke vlucht maar op EDI ging alles redelijk voorspoedig, wij hadden een wachttijd van 4 uur maar die ging voor ons gevoel redelijk snel voorbij. Bij Virgin nog even gevraagd voor en upgrade maar in eerste instantie was het veel te duur, gelukkig dachten de mensen achter de balie mee en hebben wij economy delight plaatsen gekregen voor 70 euro pp bijbetalen. Ik had nog nooit met Virgin gevlogen maar door deze ervaring en de moeite die zij gedaan hebben om ons toch een goede upgrade te geven heeft mij zeer positief verrast.bvbal79 schreef: ↑30 okt 2023, 20:36De smaak te pakken en we hadden nog wat miles over waardoor we voor 1700 euro nu met gezin van 4 personen vliegen in juli/augustus naar Orlando met Virgin Atlantic (overstap op EDI, stuk rustiger dan London hoop ik). Maar ik was alleen verbaasd dat Virgin nu geen gratis stoelselectie meer aanbied, dat was voor dit jaar nog wel het geval. Kost 22 pond per persoon per stoel. Nu zit ik met 2 kinderen die soms wel reisziek worden in het vliegtuig dus we zitten wel graag bij elkaar. Nu maar even nadenken of ik 200 euro voor de stoelen ga betalen, of hoop op mazzel en we bij elkaar zitten. Wat is jullie ervaring met kinderen en pas stoelen krijgen als je gaat inchecken?
-
- Amerika-ontdekker
wij hadden ondertussen 200.000 FB miles, De normale prijs was 3450 euro via KLM. Maar ze hadden reward tickets, echter lukte dat mij steeds niet online. Gisteren utieindelijk 2 uur met KLM aan de telefoon en opeens kon het wel bij hun, hoefde geen telefonische boekingskosten te betalen. De reward tickets waren 256k miles met 1100 cash, maar ik kon dus voor 190k en 1700 euro ook de tickets boeken.
Overstap is wel lang (3 uur in Edinburgh), maar goed met 2 kids wilde ik ook niet te kort. Zeker met security weer was mijn ervaring dit jaar dat het allemaal wel krap was als het binnen de 2 uur zou zijn.
-
- Amerika-ontdekker
Mooi, wij waren dit jaar ook tevreden over Virigin, zeker omdat de stoelen gratis waren vooraf te kiezen, toen hadden we echter overstap op Heathrow en moesten we nog met de bus van T3 naar T4. Kijk dus uit naar een relaxte overstap in EDI en MAN (terugweg).Carthrax schreef: ↑31 okt 2023, 10:27Wij hebben afgelopen augustus ook de overstap op EDI gehad richting Orlando. Het was een drukke vlucht maar op EDI ging alles redelijk voorspoedig, wij hadden een wachttijd van 4 uur maar die ging voor ons gevoel redelijk snel voorbij. Bij Virgin nog even gevraagd voor en upgrade maar in eerste instantie was het veel te duur, gelukkig dachten de mensen achter de balie mee en hebben wij economy delight plaatsen gekregen voor 70 euro pp bijbetalen. Ik had nog nooit met Virgin gevlogen maar door deze ervaring en de moeite die zij gedaan hebben om ons toch een goede upgrade te geven heeft mij zeer positief verrast.bvbal79 schreef: ↑30 okt 2023, 20:36De smaak te pakken en we hadden nog wat miles over waardoor we voor 1700 euro nu met gezin van 4 personen vliegen in juli/augustus naar Orlando met Virgin Atlantic (overstap op EDI, stuk rustiger dan London hoop ik). Maar ik was alleen verbaasd dat Virgin nu geen gratis stoelselectie meer aanbied, dat was voor dit jaar nog wel het geval. Kost 22 pond per persoon per stoel. Nu zit ik met 2 kinderen die soms wel reisziek worden in het vliegtuig dus we zitten wel graag bij elkaar. Nu maar even nadenken of ik 200 euro voor de stoelen ga betalen, of hoop op mazzel en we bij elkaar zitten. Wat is jullie ervaring met kinderen en pas stoelen krijgen als je gaat inchecken?
Goed dat Virgin meedenkt. Ik ben benieuwd. Dit jaar konden we al niet online inchecken en moest dat bij KLM op schiphol. Kregen toen al de tickets voor Virgin vlucht mee, ben benieuwd of KLM al wat kan betekenen op schiphol en anders Virgin op EDI. Ik vind het bijbetalen voor stoelkeuze van normale stoelen voor meer dan 200 euro best wel prijzig.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 12
De meeste maatschappijen zorgen er echt wel voor dat er minimaal 1 meereizende volwassenen met de kinderen zit. Ik heb tot nu toe niet meegemaakt dat we verspreid in een vliegtuig zaten.bvbal79 schreef: ↑30 okt 2023, 20:36De smaak te pakken en we hadden nog wat miles over waardoor we voor 1700 euro nu met gezin van 4 personen vliegen in juli/augustus naar Orlando met Virgin Atlantic (overstap op EDI, stuk rustiger dan London hoop ik). Maar ik was alleen verbaasd dat Virgin nu geen gratis stoelselectie meer aanbied, dat was voor dit jaar nog wel het geval. Kost 22 pond per persoon per stoel. Nu zit ik met 2 kinderen die soms wel reisziek worden in het vliegtuig dus we zitten wel graag bij elkaar. Nu maar even nadenken of ik 200 euro voor de stoelen ga betalen, of hoop op mazzel en we bij elkaar zitten. Wat is jullie ervaring met kinderen en pas stoelen krijgen als je gaat inchecken?
-
- Amerikafan
Onder de 12 sowieso. Als ze 12 jaar of ouder zijn heb je geen garantie. Ik en mijn 2 kids werden afgelopen zomer uit elkaar gehaald in het vliegtuig (om overigens volstrekt onduidelijk reden, want er was voldoende plaats)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
De uitspraak van de slotcoördinator mbt Jetblue is er: "De Amerikaanse budgetmaatschappij JetBlue krijgt geen slots op Schiphol voor zomerseizoen 2024. Dat meldt de slotcoördinator aan Luchtvaartnieuws."
Bron: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... zomer-2024
fyi @Maartje81 @bedeve @habbekuk @deebee7 @Tolle @Myloki
fyi @Maartje81 @bedeve @habbekuk @deebee7 @Tolle @Myloki
-
- Amerika-ontdekker
Beetje jammer want ze hadden wel een mooie aanbieding voor september 2024. 

- Edman!
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
75 euro korting op een KLM/Air France vlucht met vertrek uit België en Luxemburg.
Check goed de voorwaarden van de actie, onderaan de pagina.
https://wwws.airfrance.be/nl/informatio ... res/idc-90
Check goed de voorwaarden van de actie, onderaan de pagina.
https://wwws.airfrance.be/nl/informatio ... res/idc-90
Travel USA (2010-now) o.a.: roadtrip SW, roadtrip Denver-LA, Las Vegas, Grand Canyon, Yellowstone, NYC, Washington, SF.
-
- Amerikafan
Ja en vooral heel snel zijn. Er zijn maar 200 kortingen te vergeven, ondanks dat de actie 2 weken loopt....
Ik denk dat die binnen een dag weg zijn.
KLM heeft vaker dat soort 'grappen'. En dan ook reclame blijven maken terwijl je de korting al niet meer kunt krijgen.
Ik denk dat die binnen een dag weg zijn.
KLM heeft vaker dat soort 'grappen'. En dan ook reclame blijven maken terwijl je de korting al niet meer kunt krijgen.
Tja, beetje jammer de prijzen waren paar weken geleden heel ok.harryh schreef: ↑02 nov 2023, 11:23De uitspraak van de slotcoördinator mbt Jetblue is er: "De Amerikaanse budgetmaatschappij JetBlue krijgt geen slots op Schiphol voor zomerseizoen 2024. Dat meldt de slotcoördinator aan Luchtvaartnieuws."
Laatste 2 weken al weer stuk hoger maar wilde toch even wachten met boeken
totdat er meer bekend zou zijn...
-
- Amerika-ontdekker
Vraag over overstappen in Amerika.
Ik zie een vlucht vanaf Brussel naar New york met een overstap in Washington Dulles. Heen via Brussel airways en na overstap van Washington naar New York met United.
Ik twijfel heel erg of een overstap van 1,5 uur te doen is in Washington. Hoe gaat dat met een overstap op een binnenlandse vlucht en is 1,5 uur te doen?
Ik zie een vlucht vanaf Brussel naar New york met een overstap in Washington Dulles. Heen via Brussel airways en na overstap van Washington naar New York met United.
Ik twijfel heel erg of een overstap van 1,5 uur te doen is in Washington. Hoe gaat dat met een overstap op een binnenlandse vlucht en is 1,5 uur te doen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@remmie74
Je moet in Dulles door Immigrations en je bagage van de band halen en weer inchecken. Theoretisch zal het kunnen maar ik vind het niet ruim. Ik zou me beter voelen met een overstap van 2 uur.
Aan de andere kant: wij zijn eens om 14.00 uur geland op Dulles en waren om 16 00 in ons hotel in Arlington.
Marianne
Je moet in Dulles door Immigrations en je bagage van de band halen en weer inchecken. Theoretisch zal het kunnen maar ik vind het niet ruim. Ik zou me beter voelen met een overstap van 2 uur.
Aan de andere kant: wij zijn eens om 14.00 uur geland op Dulles en waren om 16 00 in ons hotel in Arlington.
Marianne
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
In juli 2023 hebben wij 2,5 uur moeten aanschuiven in de rij van immigrations, waardoor wij onze aansluitende vlucht gemist hebben. Ik zou het dus niet boeken.
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
https://lukareizen.blogspot.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12845 Weergaves
-