Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips gezocht hiken januari in VS
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Tips gezocht hiken januari in VS
Dank Marianne ik ga het bekijken, Chiricahua kwam ik inderdaad ook al tegen dat ziet er mooi uit. Net als White Sands NP. De links heb ik zeker bekeken maar dat is allemaal in de Arizona-hoek waar ik al ben geweest (Grand Canyon) of waar ik de gok niet wil nemen dat het vol met sneeuw ligt (Bryce). Hoewel de bossen en omgeving van Sedona me wel heel erg mooi lijkt en daar ben ik nog niet geweest.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bryce is Utah.
Ik doelde op de omgeving van Tucson; daar is forumlid Trails langere tijd geweest en altijd enthousiast over. Ik had een link geplaatst naar hun 2017-verslag.
Marianne

Marianne
-
- Amerikakenner
Klopt, dank, gezien
Twijfel nog over Tucson of het mijn omgeving is
Wat ik tot nu toe zie spreekt me niet zo heel erg aan, veel cactussen en open vlakten. Ik ga het nog wat beter bekijken maar zeker ook de omgeving Sedona.

- goldenhills
- Amerika-expert
Re: Hiken in januari
Helaas geen topics of reisverslagen. Elders noem je al Big Sur, en dat is zeker een aanrader. Accommodatie is echter niet goedkoop daar, maar de hele kust is dat wel bij de mooie plekken. Een minder spectaculaire optie maar ook best mooi wandelen in de SF Bay Area. Er zijn diverse Open Space Preserves, County Parks en State Parks waar het mooi wandelen is, zoals El Corte de Madeira, Pescadero Creek, Butano, Castle Rock, Alum Rock, Joseph D Grant en Sunol Regional Wilderness. Aan de kust heb je meer bomen, wat meer landinwaarts vooral chaparral en vergezichten. Aan de kust is Santa Cruz of Half Moon Bay een optie voor accommodatie, zeker buiten de weekenden.TradeMarkNL83 schreef: ↑27 okt 2023, 16:14Heb jij toevallig tips uit een eerder topic van je, of een reisverslag? Dit lijkt me wel wat namelijk, dus nu opzoek naar parken/trails en waar te verblijven. Zag zelf bijvoorbeeld al Damnation Creek Trail maar dat ligt een stuk noordelijker boven San Francisco. Kan ook natuurlijkgoldenhills schreef: ↑23 okt 2023, 16:56Langs de kust van Californië is het prima hiken in de winter, maar het kan wel erg modderig zijn, en kans op trail closures vanwege regen. Waterdichte schoenen dus. Maar als het weer meezit loop je in een groen wonderland van sequoia's en varens.Zie https://www.tripsavvy.com/best-hikes-al ... ne-5113081
Ik neem aan dat je AllTrails kent? Dat is een goeie optie om hikes te vinden.
-
- Amerikakenner
Dank @goldenhills ik ga je suggesties bekijken! En uiteraard: all m’n hikes die ik gedaan heb komen uit en staan in alltrails dus dat komt zeker goed
Hikes vinden is ook niet zozeer het probleem, eerdergenoemde beetje het proberen te focussen op een behapbaar gebied 

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja, bossen zal je er, net als in Death Valley, niet vinden.TradeMarkNL83 schreef: ↑27 okt 2023, 18:14Ja death valley vorige jaar paar dagen geweest, vond ik echt geweldig. Joshua Tree…ik ben meer van de bossen en wat hoogteverschillen. Beide heb ik niet echt kunnen vinden nog qua trails daar.
Hoogteverschillen wel degelijk!
https://www.10adventures.com/hikes/josh ... ats-trail/
-
- Amerikakenner
Thnx voor de link @Pete.Z ! Denk dat ik toch eerder voor de natuur in Sedona of langs de kustlijn van Californië ga 

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sedona is altijd leuk, zeker buiten het hoogseizoen. Kustlijn Californië kan best fris zijn rond die tijd, en knap mistig, ik zou dan eerder Sedona kiezen denk ik.
-
- Amerikakenner
Ja klopt! Sedona lijk me ook erg mooi. Jammer dat het logistiek net iets minder handig is dan California (vanaf LA en SF direct terugvliegen naar Amsterdam). Vanaf Phoenix zou met een overstap zijn, dan kan ik beter een rondje maken en terugrijden naar Vegas.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vanaf Frankfurt en Londen kan je direct op Phoenix vliegen volgens mj. Kan een interessant alternatief zijn, en vaak goedkoper dan rechtstreeks vanaf Amsetrdam op westkust.
-
- Amerikakenner
Hmm woon helaas niet dicht bij de Duitse grens en heb ook geen auto dus Frankfurt valt af. Londen zou kunnen maar lastig met boeken want gaan sowieso met klm rechtstreeks Amsterdam Vegas heen, maar ga het nog even bekijken, thnx!
Mssn even verder kijken dan Tucson (valley) zelf dan. Kijk eens naar de vele wandelingen op Mount Lemmon, waar je vanuit Tucson omhoog rijdt en uiteindelijk tussen de bomen terecht komt. Mt Lemmon is ruim 9000 feet hoog dus het kan we frisjes zijn in Januari. Idem voor Madera Canyon net ten zuiden van Tucson in de Santa Rita Mountain range met de hoogste top in het zuiden van Arizona (mount Wrightson, bijna 9500 feet hoog en gaat zelfs boven de boomgrens en dus kaal bovenaan) en er zijn ook wandelingen in het oosten, men name de Rincon Mountain Range.TradeMarkNL83 schreef: ↑28 okt 2023, 10:57Klopt, dank, gezienTwijfel nog over Tucson of het mijn omgeving is
Wat ik tot nu toe zie spreekt me niet zo heel erg aan, veel cactussen en open vlakten. Ik ga het nog wat beter bekijken maar zeker ook de omgeving Sedona.
Tucson is werkelijk een paradijs voor hikers en mountenbikers. En allesbehalve vlak met enkel cactussen

Andere canyons waar het mooi wandelen is ; Ventana Canyon, Sabino Canyon, Romero Canyon, allen in de Catalina Mountains waar dus ook Mt Lemmon ligt.
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht