Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Begin september lijkt qua prijzen en opties inderdaad de sweetspot te zijn geweest. Ik kwam toen ook veel meer vluchten tegen en deze hadden ook redelijk betaalbare tarieven. Met United kon ik voor 2.100 euro incl. koffers en stoelen naar Tampa/Orlando. Op dit moment betaal je daar bijna 3.000 euro voor. Maar goed, de meivakantie is nog een maand of 7 van ons verwijderd. En volgens de seatmaps is er ook nog wel ruimte. Dus ik wacht nog maar even. De echte explosie van prijzen komt vaak pas een paar weken voor vertrek. Tot die tijd schommelt het altijd.
Genoeg genoeg zie ik in de grafiek van dit jaar dat de prijs in januari nog normaal was voor vergelijkbare vluchten. Ik kan helaas bij Google Flights niet verder terug, maar ben eigenlijk wel benieuwd of het toen eind september/begin oktober ook zoveel omhoog is gegaan. Heel veel vluchtplannen zijn nu bijvoorbeeld niet eens meer te selecteren als je op Google Flights of Momondo zoekt.
Genoeg genoeg zie ik in de grafiek van dit jaar dat de prijs in januari nog normaal was voor vergelijkbare vluchten. Ik kan helaas bij Google Flights niet verder terug, maar ben eigenlijk wel benieuwd of het toen eind september/begin oktober ook zoveel omhoog is gegaan. Heel veel vluchtplannen zijn nu bijvoorbeeld niet eens meer te selecteren als je op Google Flights of Momondo zoekt.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando, 2026: Orlando
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Bedankt @ikbeneva en @Fiba, in dat geval vind ik het nog geen "ren prijzen" en ik boek liever met een overstap in de VS op de heenreis, KLM/Delta bieden daar meer opties. Ben naar vluchten in mei en juli aan het kijken.
Hi all,
Iemand ervaringen met airngo? Ik vind prijzen van 530 euro van Frankfurt naar Vegas in juli/aug. met virgin. Lees alleen mindere dingen over ze. Verder zijn ze ook de enigste met die lage prijzen.
Groet,
Zed
Iemand ervaringen met airngo? Ik vind prijzen van 530 euro van Frankfurt naar Vegas in juli/aug. met virgin. Lees alleen mindere dingen over ze. Verder zijn ze ook de enigste met die lage prijzen.
Groet,
Zed
Een combinatie van lage prijzen en mindere recensies zou eigenlijk al duidelijk moeten zijn. Ga op je gevoel af!
(Sowieso moet je vage brokers mijden)
(Sowieso moet je vage brokers mijden)
Ik zit vast aan ongeveer de laatste 3 weken in augustus. Met KLM/Delta inderdaad de meeste opties maar over het algemeen ook de duurste opties. Al wil ik voor een reis zonder te stressen met te korte overstaptijd ook wel wat extra betalen. Het blijft jammer dat Orlando in de zomer niet rechtstreeks is aan te vliegen.
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik ben nooit te gehaast met boeken of de prijs moet echt goed zijn. Ook niet voor de zomer. Wij hebben wel eens 11 maanden van te voren geboekt maar ook wel eens 3 maanden van te voren. Vorig jaar nog 3 maanden van te voren bij AA geboekt voor 650 dollar pp incl zit plaatsen en koffers voor laatste 2 weken in augustus. Was toen alleen op de US site te boeken.
Zoeken, zoeken en zoeken iedere week
Zoeken, zoeken en zoeken iedere week
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
JetBlue heeft in de maand augustus hele mooie prijzen van Amsterdam naar Orlando en weer terug, retour €650 met een overstap in NW. Iemand ooit eerder gevlogen met Jet Blue?
2024 Florida
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
-
- Amerika-expert
@Myloki Die vraag is al vaker voorbij gekomen, dit forum heeft een zoekfunctie search.php?keywords=JetBlue&fid%5B0%5D=30.
Lees vooral even de meeste recente berichten daarover, Jetblue gaat mogelijk gewongen van Schiphol moeten vertrekken.
Lees vooral even de meeste recente berichten daarover, Jetblue gaat mogelijk gewongen van Schiphol moeten vertrekken.
Laatst gewijzigd door harryh op 07 okt 2023, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ga ik volgende maand doen. Mintklasse naar Boston. Ben benieuwd.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik was inderdaad iets te enthiousiast met mijn vraag. Recensies lopen erg uiteen. Ik zie vliegen uiteindelijk als een moetje om van A naar B te komen het liefst zo snel en goedkoop mogelijk.harryh schreef: ↑07 okt 2023, 13:24@Myloki Die vraag is al vaker voorbij gekomen, dit forum heeft een zoekfunctie search.php?keywords=JetBlue&fid%5B0%5D=30.
Zie regelmatig dingen in recensies voorbij komen als geen wifi, handbagage onder de stoel of geen priority check in. Ik vind dat totaal onbelangrijk dus ik moet altijd een beetje lachen omdat soort reacties. Je zit maar max een uur of 8 in een vliegtuig van Jetblue, geen week, dan moet je bepaalde dingen accepteren voor die prijs het is geen KLM of Singapore Airlines.
I
2024 Florida
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
Wij in juli een binnenlandse vlucht. Was prima! Maar idd opletten met mogelijks probeem op Schiphol ivm slots.
Wij zijn tickets aan het zoeken voor ams-Sfo; half juni 2024 heen en rond 10 juli weer terug. KLM/Delta heeft rechtstreekse vluchten en Lufthansa ook. Klopt het dat bij Lufthansa 1 stuks ruim bagage pp van 23 kg gratis is? Want als dat zo is dan is Lufthansa echt veel goedkoper dan KLM…
-
- Amerika-expert
Marketing. Op de website van Lufthansa zie je de prijs voor Economy, als je doorgaat zie je dat die goedkoopste prijs voor Economy Light is, zonder koffer. Economy Basic incl koffer is €120 meer.
Ah, gevalletje “als iets te mooi lijkt om waar te zijn etc”.
We keken op verschillende sites en daar stond steeds dat de 1e ruim bagage gratis was. Maar dat is dus niet zo bij de geadverteerde prijzen want wat je uit elke zoekmachine krijgt is uiteraard “Economy Light”. En dat staat er natuurlijk niet bij
.
We keken op verschillende sites en daar stond steeds dat de 1e ruim bagage gratis was. Maar dat is dus niet zo bij de geadverteerde prijzen want wat je uit elke zoekmachine krijgt is uiteraard “Economy Light”. En dat staat er natuurlijk niet bij
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Vermits ik nog e-tickets had van Delta kon ik geen andere maatschappij kiezen.Ik heb nu geboekt Brussel naar Orlando op 1/3 en terug op 15/3 voor706€ met bagage en stoelkeuze.Overstap in Amsterdam.Denk niet dat dit overdreven is.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Expedia pakketreis geeft tarief Lufthansa inclusief koffer. En voor hotel de datum naar 1 nacht aanpassenA&A schreef: ↑07 okt 2023, 15:41Ah, gevalletje “als iets te mooi lijkt om waar te zijn etc”.
We keken op verschillende sites en daar stond steeds dat de 1e ruim bagage gratis was. Maar dat is dus niet zo bij de geadverteerde prijzen want wat je uit elke zoekmachine krijgt is uiteraard “Economy Light”. En dat staat er natuurlijk niet bij.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Voor Orlando met pakketreis (1 nacht) via Expedia in mei €550 pp, maar met een 1.5 uur overstap in Chicago. Dat lijkt mij een overstap die wel heel erg krap is. Word je door United zonder problemen omgeboekt als je de aansluitende vlucht niet haalt?
Normaal gesproken op de eerste beschikbare vlucht.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Heb ooit in Chicago 8 uur vast gezeten omdat de eerstvolgend twee vluchten naar Vegas telkens vol zaten.
Het kan zelfs gebeuren dat ze je ergens onderbrengen omdat pas de volgende dag plek is op een vlucht.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20504 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties