Ik heb even gezocht op google maar zie in omgeving Monterey tot nu toe alleen aanbieders met de grotere boten. Ik heb nog geen aanbieder kunnen vinden met die kleinere zodiac bootjes, jammer, leek me inderdaad wel ontzettend leuk om te doen. Jullie hebben dus wel een goede ervaring met Sanctuary Cruises, dan ga ik daar even naar kijken, wel fijn als het een iets kleinere boot is, we zijn inderdaad niet zo van het massale.jojostravelusa schreef: ↑06 okt 2023, 14:17Iets boven Monterey ligt Moss Landing. Daar hebben wij een keer een geweldige whale watch tour gedaan met Sanctuary Cruises. Dat was met een vrij kleine boot, maar wel een gewone boot. Inmiddels hebben we ook een paar ervaringen met zodiacs en die zijn ook heel leuk. Je kunt natuurlijk niet heen en weer lopen, maar je zit wel weer dicht op het water, wat in sommige gevallen een voordeel kan zijn. We hebben het gedaan met superglad water en met hoge golven. Bij de ene blijf je droog, bij de andere word je doorweektVoor allebei is wat te zeggen. Wij hebben geen last van zeeziekte, dus of het een beter voor je maag is dan het ander kan ik niet zeggen.
Wat wel meestal het geval is, is dat de oceaan in de ochtend rustiger is dan in de middag.
https://www.sanctuarycruises.com/.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Marieke557: van SF-SF (meivakantie) graag tips over route en activiteiten.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Reis Marieke557: van SF-SF (meivakantie) graag tips over route en activiteiten.
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Marieke557: van SF-SF (meivakantie) graag tips over route en activiteiten.
Jullie hebben dus zo te horen ook een mooie reis in het vooruitzicht, leuk! Ben benieuwd of het te doen is met een kayak, wel indrukwekkend als het lukt, maar ook best spannend lijkt me als je dan inderdaad met een kajak in de buurt van orka's komtpaulr schreef: ↑06 okt 2023, 19:32Ook wij idd zowel wat grotere boten (Monterey) als Zodiac (Vancouver Island)gedaan. Voor beiden is wat te zeggen inderdaad. Boten mogen sowieso maar op een bepaalde afstand komen, ongeacht welk soort boot. Grotere boot, wat hoger en daardoor wellicht wat beter zicht. Zodiac, wat sportiever én sneller, dat kan handig zijn als er verplaatsingen zijn waardoor je wellicht langer in de buurt van de walvissen bent. Komende zomer gaan wij bij Anacortes (op aanraden van @jojostravelusa ) een zodiac doen, maar ik overweeg ook een dagje met een een kayak te doen: dat lijkt me wel spektakel als je dan eens in de buurt van orca's komt![]()

Welke aanbieder hadden jullie in Monterey en was dat een aanrader?
Alweer tijdje geleden (2017), maar ik dacht dat we Princess hadden (https://montereywhalewatching.com/).
Je kan overigens vanuit Moss Landing wél met een zodiac: https://www.fastraft.com/activities/mos ... ng-safari/
Vanuit beide plaatsen gaan de bootjes vaak naar dezelfde plekken toe als er ergens walvissen zijn gespot...
Je kan overigens vanuit Moss Landing wél met een zodiac: https://www.fastraft.com/activities/mos ... ng-safari/
Vanuit beide plaatsen gaan de bootjes vaak naar dezelfde plekken toe als er ergens walvissen zijn gespot...
-
- Amerika-ontdekker
Sonora ligt in het noorden zie ik, maar kun je van daaruit ook het park zelf in dan? Of moet je dan alsnog naar het westen rijden om daar een ingang te pakken? Want in dat geval moeten we vanuit Sonora ook nog ruim 3 uur rijden naar Yosemite Valley volgens maps. Of zijn er andere redenen om juist voor die route dan te kiezen i.p.v. via de zuidkant?Het is echt onmogelijk te voorspellen, maarer is een kans dat hij open is. En de kans dat de Sonora Pass open is, is groter.
Wat betreft jouw suggestie om op de 2e dag van LV te gaan rijden dat zijn we inderdaad ook nog aan het overwegen, maar aan de andere kant lijkt het ons ook wel lekker om juist bij LV wat tijd te hebben om bijv. even bij een zwembad te liggen en dus even wat rustiger aan te doen. Dus nog even goed nadenken wat de beste keuze isHet lijkt mij jammer om DV over te slaan. Wat vond je van mijn suggestie om de tweede dag LV aan het eind van de dag naar DV te gaan? Dan heb je toch nog twee volle dagen Las Vegas, en je zie DV tijdens de mooiste uren.
Wil je wel DV overslaan dan zou ik verder rijden dan Bakersfield; je kunt dan tot Three Rivers rijden of iets in Sequoia zelf.

-
- Amerika-ontdekker
Die had ik inderdaad wel gezien, maar zag geen beschikbaarheid voor april/mei, kan zijn dat dit later pas beschikbaar komt. Was benieuwd naar de prijzen, zag namelijk staan 195,00 excl. btw als dit de prijs p.p. is, dan wordt het wel een dure excursie voor 4 personenpaulr schreef: ↑08 okt 2023, 15:45

Ja, had de pagina ff snel gescand en zag die prijs dacht ik ook: dan maar een gewone boot, hahaha
Zijn net terug. En Sequoia was zo prachtig maar ook bochtig en veel te zien. Volgens mij echt tijd te kort daar en al helemaal als je ook Kings Canyon wilt zien of ook nog een wandeling wilt doen. Als een extra nacht niet lukt zou ik slechts een deel doen. Elk geval tot aan of voorbij de Sherman tree.
SF nu 2x geweest en beide keren een munimobile pass gekocht. Let op. Via mobiel heel veel goedkoper als bijv bij visitor center een fysieke pas. Is voor bus maar OOK voor de cablecar en dat alleen is al bijna net zo duur voor 1 rit.
SF nu 2x geweest en beide keren een munimobile pass gekocht. Let op. Via mobiel heel veel goedkoper als bijv bij visitor center een fysieke pas. Is voor bus maar OOK voor de cablecar en dat alleen is al bijna net zo duur voor 1 rit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 5917 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 30 Reacties