Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
dhelios
Amerika-ontdekker

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dhelios »

Trom schreef:
30 sep 2023, 11:25
Zoals velen vind je verzekeringen belangrijk. Avis verzekerd op dit moment tot 500000. Amerikanen vinden dat al heel wat. Nederlanders willen graag minimaal 1 miljoen dekking. Als je dat ook wilt, valt Avis af. De overige bedrijven/sites die je noemt geven met of zonder kortingscode allemaal 1 miljoen dekking. Een keuze is of je zekerheid wilt over de klasse auto die je krijgt/kiest of dat niet zo belangrijk vindt. Sommigen maken een back up boeking voor en een goedkope aisle en een wat duurdere vaste klasse. Zelf kies ik voor zo weinig mogelijk gedoe en kies alleen een klasse zodat ik zeker weet wat ik krijg.
Ik kijk dus voor prijzen bij alamo (ustravel, germanwho en alamo.de met code), hertz vaste klasse(diverse codes) en national.
Dus Alamo.de met de kortingscode geeft voldoende verzekering? Aangezien je niks extra’s kan aanklikken. Bij Germanwho kan je nog kiezen (Gold package), maar bij Alamo.de met de code heb je weinig keus. Enkel een reisverzekering oid.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Tijdens het boeken en in de bevestiging kun je de dekking zien.
dhelios
Amerika-ontdekker

Bericht door dhelios »

Heb nu dit, meer keus was er niet:

CDW-ALLOCATED INCLUSIVE // INCLUDED

EP-EXTENDED PROTECTION // INCLUDED
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Dat is prima. En de bedragen staan er ook ;)
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

bedeve schreef:
28 sep 2023, 18:06
Ruud2004 schreef:
28 sep 2023, 12:14
. Medewerkers die onder druk van provisie een centje bij (moeten?) verdienen en zich dan verlagen tot het uithalen van allerlei trucjes om je ter plaatse meer te laten betalen.

Hoe lang je vlucht/reis ook was, hoe moe je ook bent
Wat een teskten.... :oops: :roll: :evil:
De provisie op het afsluiten van een nieuw huurcontract en/of upgrading en de verkoop van verzekeringsproducten is niet " een centje bij verdienen " het is het bi - weekly inkomen van de mensen achter de balie .
Schandelijke termen als verlagen zijn dan ook niet aan de orde.
Als je bij de slager kwam was de vraag altijd : mag het iets meer zijn" ...
Ging de slager zich verlagen tot het uithalen van allerlei trucjes om je ter plaatse meer te laten betalen.??
Het is aan jou om daar ja of nee tegen te zeggen

Als je vlucht lang was kun je lekker uitgeslapen zijn.
Bij de autohuur hoef je niet langs de balie...
Tijdens je vlucht hoef je niet door allerlei tijdzone s heen wakker te blijven...

Tis een kwestie van reisvoorbereiding en daarin keuzes te maken
[/quote]

Doe nou niet alsof het er overal zo lekker aan toe gaat bij die verhuurbalies, helaas is dit niet zo. Er is niets tegen werken tegen provisie en als een upgrade en/of extra verzekeringen open en eerlijk aan je wordt gevraagd is zal je mij niet horen als die medewerkers wat provisie opstrijken. Dan heb je inderdaad een keuze. Het wordt echter niet altijd netjes aan je gevraagd, en als er echter trucjes worden uitgehaald (daar heeft het alle schijn van bij TS), dan is verlagen wel op zijn plaats. Zou je je als medewerker fijn voelen als je weer diverse klanten ongemerkt weer wat hebt aangesmeerd?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

" zal je mij niet horen als die medewerkers wat provisie opstrijken." schrijft @Ruud2004
Wat een afschuwelijke vorm van neerbuigendheid...
Die provisie is hun inkomen !

Ook in Nederland werken veel mensen op provisiebasis
Ingeschaald op een minimum salaris gebasseerd op een bepaalde omzet.
Wil je meer verdienen ?
Meer omzetten !
Voor mensen die elke maand op hetzelfde moment hetzelfde bedrag op hun bankrekening gestort krijgen zal het provisie bepaalde inkomen een onbekende wereld zijn ; maar om daar zo neerbuigend over te schrijven vind schandelijk.

Dat gezegd hebbende ; je hoeft bij autohuur helemaal niet langs een balie .
Hertz is heel actief met een mailcampagne om klanten Gold Member te laten worden..

Tis een kwestie van reisvoorbereiding en daarin keuzes te maken !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@Doron
Zoals hierboven al vermeld, zitten de noodzakelijke verzekeringen er in. Als je de pakketten van Alamo vergelijkt dan zie je dat de duurdere pakketten zoals Gold dezelfde verzekeringen bieden maar dat er zaken aan zijn toegevoegd zoals meer bestuurders, tank benzine of zelfs GPS. Dat zijn allemaal onnodige zaken die je boeking onnodig duur maken.
dhelios
Amerika-ontdekker

Bericht door dhelios »

Tnx allen! Ik twijfelde heel erg maar bedankt voor het bevestigen :thumbup:
NaRoMy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door NaRoMy »

Ik lees nu al een tijdje mee met alle reacties en ben voor onze vakantie in mei 2024 ook op zoek naar een huurauto.
Tot op heden heb ik nu €608,- voor de autohuur voor een Standard SUV voor de periode 29 april - 10 mei. (11 dagen)
Is dit een goede prijs of kan het nog goedkoper? 😉 Dit is de prijs via alamo.de met de kortingscode.
Alvast bedankt voor het meekijken.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Dan heb je vast wel gelezen dat het waarschijnlijk goedkoper kan bij Hertz, betalen voor klasse C en uitzoeken uit de rij. Dan kun je die Standard SUV als reserve boeking achter de hand houden.
NaRoMy
Amerika-ontdekker

Bericht door NaRoMy »

Bedoel je dan het verhaal met de “christmas islands”? Ik ben (nog) geen “lid” van Hertz. Volgens mij moet ik dat dan eerst worden toch om in te loggen?
Snap het namelijk niet helemaal.
Voorheen huurde ik altijd een auto bij cardelmar, maar die zijn tegenwoordig failliet.
De prijzen die ik nu tegenwoordig voorbij zie komen, zijn zo’n beetje het dubbele van wat ik bijv in 2018 betaald heb.
Lang leve de inflatie etc 🙈
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

510k code gebruiken idd. Uitleg staat in de openingspost hier viewtopic.php?p=1227776#p1227776
en hoe je aan PC status komt staat hier viewtopic.php?p=1301505#p1301505
NaRoMy
Amerika-ontdekker

Bericht door NaRoMy »

Dankjewel!
Ik ga het doorspitten 😉
Maartje81
Amerika-ontdekker

Bericht door Maartje81 »

We zijn bezig met een reis naar Noord-Oost VS voor volgend jaar zomer. Zojuist een appartement in Manhattan geboekt, waar onze reis zal beginnen. Van daaruit willen we een auto huren, aan het eind van de reis vliegen we via JFK terug, dus het is handig om de auto daar weer in te leveren.

Sunnycars hebben we (in andere landen) goede ervaringen mee en zien we ook veel terug als tip, dus dat was de eerste website waar we keken voor autohuur. Voor 26 dagen komen we op ongeveer 3950 euro. Een enorm bedrag. Eventueel kunnen we daar nog 114 euro vanaf krijgen als we de auto ophalen op JFK ipv om de hoek bij ons appartement, maar reizen van Manhattan naar JFK met alle koffers is ook niet gratis.

Vervolgens even verder gekeken. Booking.com geeft 10% korting omdat we daar zojuist hotel hebben geboekt. Prachtige marketingtruc, maar toch even checken. We kunnen hier een auto huren voor dezelfde periode, al moet die dan wel óf opgehaald worden op JFK óf op Westchester Airport. Dit laatste is een behoorlijke reis met openbaar vervoer. Echter, het prijsverschil is ook behoorlijk. Autohuur vanaf Westchester, inclusief extra verzekering en extra bestuurder, komt op 2018 euro. Dat is dus een verschil van ruim 1900 euro met Sunnycars! :o (Ophalen en inleveren op JFK komt neer op 2636 euro)

Mijn vraag is: heeft iemand ervaring met autohuur via Booking.com (wat dus eigenlijk gaat om rentalcars.com)? Via Sunnycars zit alle verzekering enz. erbij en hoef ik me verder nergens druk om te maken. Is dit bij Rentalcars/booking.com ook zo, als ik de extra verzekering afsluit, of kan ik nog verwachten dat ik extra dingen moet afsluiten/betalen ter plaatse?
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Kijk even in de openingspost welke 2 verzekeringen je nodig hebt. Al die extra's van Sunnycars, rentalcars etc heb je niet nodig en daar betaal je voor. Huren vanaf JFK is duurder dan elders.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Maartje81 schreef:
01 okt 2023, 19:10
Sunnycars hebben we (in andere landen) goede ervaringen mee en zien we ook veel terug als tip, dus dat was de eerste website waar we keken voor autohuur. Voor 26 dagen komen we op ongeveer 3950 euro.
Ja maar dan huur je wel zonder zorgen!!! :mrgreen:

Maar, dat doe ik ook bij Hertz/National/Alamo/Budget en Sixt. Stuk voor stuk verhuurders waar ik de laatste jaren met de volle tevredenheid een auto heb gehuurd zonder enige problemen.
Jullie zijn zelf al zo slim om ook eens naar een andere ophaallocatie te kijken. Dit kan echt een hoop geld besparen!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@Maartje81 Ik denk dan veel vragen al eerder besproken zijn. Dus lees even een stukje terug (of begin vooraan).
Als je als Europeaan een auto huurt inde VS, zitten alle noodzakelijk verzekeringen erbij. Dan moet je wel aangeven dat je uit NL komt (wat bij Amerikaanse sites niet altijd mogelijk is).
Sunnycars is geen autoverhuurder; zij zijn een (online) reisbureau, zoals er nog tientallen anderen zijn. Servicelevels verschillen een beetje, dus let goed op of je kosteloos kan wijzigen en/of annuleren. Dat kan bij de meesten, maar het is niet overal even eenvoudig.
Uiteindelijk huur je via Sunnycars (of rentalcars, drive-usa, autoeurope, expedia, etc) altijd bij een lokale verhuurder. Dus bij Hertz, National, Dollar, Thrifty, Alamo, Sixt, etc. Zodra je met je voucher bij de verhuurder aan de balie staat (of nog beter na online inchecken direct naar de garage loopt),maakt het niet meer zoveel uit via welke route je gereserveerd hebt; ter plekke heb je het te doen met de service van de verhuurder. Vandaar dat de meesten vooral naar de (totaal)prijs kijken. En of je online kan inchecken...
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@Maartje81
Die prijzen zijn te hoog. Heel even kijken op de Hertz site met code 510000 levert me een tarief van 1750 euro voor 26 dagen in juli. Bovendien weet je meestal niet bij welke verhuurder je terecht komt.
Bedenk dat de prijzen nog goedkoper worden des te dichter je bij de vertrekdatum komt.
De tijd die je hebt, kun je gebruiken door je in te lezen in de pagina's van Hertz, Alamo, Avis en National op deze site. Via het verkrijgen van een hoge status bij Hertz, Avis en National heb je het recht om een b.v. bij Hertz tegen een relatief laat bedrag een C categorie auto te betalen en bij aankomst uit te mogen zoeken.
Hoe je zo'n hogere status kunt krijgen staat hier:
Ook kun je gebruik maken van allerlei kortingscodes. Welke je wel of niet kunt gebruiken staat ook op de pagina's van de verhuurders, die je op deze site vindt.
Als je de hoogste status hebt, kun je met een code gaan boeken. Boek altijd met betalen bij aankomst. Groot voordeel is dat je dan steeds kunt wijzigen of cancelen als er een betere aanbieding komt. Want die zullen komen.
Alamo werkt niet met status. Je kunt Alamo voordelig boeken via ustravel.nl, germanwho.de (wel even aanmelden) en alamo.de (alleen de laatste met code THPPS30). Meestal is de laatste de iets goedkopere. Voordeel van Alamo is dus dat je geen status hoeft te matchen (wat best een gedoe is) en dat je al meteen bij de eerste keer huren niet langs de balie hoeft en direct naar de garage kunt en een auto uit je gekozen categorie kunt uitzoeken).
Maartje81
Amerika-ontdekker

Bericht door Maartje81 »

Heel erg bedankt voor al jullie reacties! Ik heb geprobeerd m'n weg te vinden binnen de site/het forum. Al heel wat antwoorden op vragen gevonden, maar wat betreft de autohuur kwam ik er niet direct uit. Fijn om tips te krijgen en dat jullie de tijd nemen om mijn vragen te beantwoorden, ondanks dat ze al vaker zijn gesteld!
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door gera_r »

Ik heb een boeking gemaakt bij alamo.de met code THPPS30. Het gaat om een huur vanaf Dallas (DFW). Ik heb niet vooruit betaald, maar gekozen voor Pay Later.
Wijzigingen kon ik niet doorvoeren. Moest daarvoor de boeking cancelen en opnieuw boeken. Ondanks dat er bij de boeking staat, dat cancelen alleen telefonisch kan, kon ik toch met de knop Cancel, de boeking annuleren en heb opnieuw geboekt. Dat terzijde...

Nu mijn volgende vraag. Ik heb het eens bekeken, maar het ziet er naar uit dat ik niet Skip the Counter kan doen, zoals blijkt uit bijgevoegde schermafdruk. Van de redenen die gegeven worden, is er niet een van toepassing, tenzij het bij DFW inderdaad niet mogelijk is. Heeft iemand daar ervaring mee? En zijn er misschien anderen bij wie dat ook zo aangegeven wordt? Vraag me af of dat nog gaat veranderen?
Bijlagen
Schermafbeelding 2023-10-01 215326.png
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer