Koffers kwijt

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 329
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Koffers kwijt

Bericht door habbekuk »

Bij mij ook een koffer zoek op de heenreis, tracking was blijven hangen.
Uiteindelijk na ca. 9 dagen is de koffer gevonden en eigenlijk direct
retour gestuurd naar AMS waar deze nu ergens staat bij Baggage service office.

Nog geen idee waardat precies is?

Maar inderdaad direct een voucher zou makkelijk zijn maar bij AA gaat dat allemaal
lastig. Zijn echt stappen waar je door heen moet met alles aanleveren waarna opnieuwe
een zoek actie gestart wordt. Pas na 21 dagen mag je een volwaardige claim neerleggen.

Telefonisch eigenlijk niet te bereiken zelfs niet met speciale code en via de mail reactie
als hun uitkomt is mijn ervaring. Dus is het veel makkelijker voor mij dat de koffer is gevonden
nu alleen bij aankomst AMS (want wij zijn nog niet terug) de koffer zoeken..
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1594
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Koffers kwijt

Bericht door jill1234 »

Nog geen koffer en er staat nog nog steeds op de site van WorldTracer web dat 'tracing continues'
Ik heb geprobeerd via whatsapp,facebook en website contact te krijgen met Iberia: Whatsapp is een chatbot, op facebook geven ze een link naar telefoonnummers die niet werken ("het nummer dat u belt is niet in gebruik"). En op de website vind ik ook alleen maar nummers die niet in gebruik zijn. Wat nu?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1273
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Koffers kwijt

Bericht door IngridUSA »

Heel vervelend, maar het is nog maar 4 dagen geleden. Als je niemand te pakken kunt krijgen (is er geen ander telefoonnummer, contactformulier of e-mailadres?) dan zul je toch echt nog even geduld moeten hebben. Geen contact is trouwens wel schandalig, nog erger dan je claim vind ik persoonlijk.
Ik heb hier ook wel eens gelezen dat bv directieleden via LinkedIn worden benaderd.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1594
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Koffers kwijt

Bericht door jill1234 »

Ik heb alle nummers die ik op internet kan vinden van iberia gebeld, heb via whatsapp en facebook contact gezocht; geen resultaat. Heb ook via de site waar je je bagage status kan zien contact opgenomen ("contact airline"); niks. Ik vind dat heel kwalijk. Emailadres ook niet te vinden. Ik lees heel veel klachten hierover nu ik google....
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
zonzoeker
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 jul 2013, 14:21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Koffers kwijt

Bericht door zonzoeker »

Misschien ook een wat positievere ervaring. Door een thunderstorm in Atlanta (schijnt vrij vaak voor te komen in de zomer), moest onze Delta vlucht uitwijken, maar uiteindelijk met 2,5 uur vertraging toch in Atlanta. Door een halve marathon te rennen (van gebouw 2 naar gebouw 5 + metro) op het nippertje ons goede vliegtuig richting Düsseldorf nog gehaald (had ook vertraging), maar 1 van de koffers is dat blijkbaar niet gelukt en zat 2 uur later vrolijk in een vliegtuig naar Amsterdam. Delta heeft een tracker waarmee je je bagage kunt volgen !

Lang verhaal kort: Vermissing opgegeven en Delta (= grondpersoneel in Düsseldorf) belde 1 dag later op dat ze de koffer voor de neus hadden staan. Opties: wij ophalen of zij bezorgen, gekozen voor het laatste en uiteindelijk 2 dagen later dan wij aankwamen, werd de koffer na 12 uur 's nachts (na telefoontjes van de bezorger) netjes thuis af geleverd.

Mooie service dus.
1970: Can+VS / 1982: Cal / 1982: Can+VSmidden+FL+VSOost+Can / 1996: LA+Haw+Fiji+NZ+Bali+HK / 1998: Thai+Aus+Bali / 2009: FL / 2010: VAE+Thai / 2011: Curac / 2013: Cal+Ari+Utah+Nev / 2014: Thai / 2016: Bali / 2023: Cal+Ari+Utah+Nev
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1594
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Koffers kwijt

Bericht door jill1234 »

Klinkt goed! Hier nog steeds niks en het schandaligste vind ik dat geen enkel telefoonnummer op hun site in gebruik is; ook geen enkel telefoonnummer dat ik via google vind is in gebruik; zelfs de Spaanse nummers niet. Dat is toch raar?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Trom
Amerikakenner
Berichten: 911
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Koffers kwijt

Bericht door Trom »

@jill1234 op de review site op trustpilot wordt de slechte bereikbaarheid ook genoemd. Het volgende nummer wordt daar aangegeven als bereikbaar: 0034919046342. Wel een spaans nummer
zonzoeker
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 jul 2013, 14:21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Koffers kwijt

Bericht door zonzoeker »

Inderdaad om gek van te worden: Op het vermissingsformulier van Delta staan een hele rij telefoonnummers en die voor NL, DLD en BE werkten allemaal niet. Uiteindelijk een mail teruggestuurd naar het bureautje (Acciona tegenover bagageband 11) dat in Düsseldorf voor Delta de vermissingen regelt en daar eigenlijk vrij snel antwoord op gekregen.

We kregen namelijk een bevestigingsmail (van onze aldaar meteen opgegeven koffer vermissing) van
snip_20230820105956.png
snip_20230820105956.png (19.54 KiB) 1052 keer bekeken
Wellicht helpt dit de Delta klanten in Duss.
1970: Can+VS / 1982: Cal / 1982: Can+VSmidden+FL+VSOost+Can / 1996: LA+Haw+Fiji+NZ+Bali+HK / 1998: Thai+Aus+Bali / 2009: FL / 2010: VAE+Thai / 2011: Curac / 2013: Cal+Ari+Utah+Nev / 2014: Thai / 2016: Bali / 2023: Cal+Ari+Utah+Nev
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1594
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Koffers kwijt

Bericht door jill1234 »

Trom schreef:
19 aug 2023, 13:38
@jill1234 op de review site op trustpilot wordt de slechte bereikbaarheid ook genoemd. Het volgende nummer wordt daar aangegeven als bereikbaar: 0034919046342. Wel een spaans nummer
Dat nummer had ik inderdaad paar dagen geleden ook gevonden; deze gaat wel over, maar de verbinding wordt steeds verbroken.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1594
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Koffers kwijt

Bericht door jill1234 »

Na 11 dagen is de koffer er: wel met kapot slot (ondanks dat het een TSA slot is). Dus daar ga ik nog achteraan, want is gloednieuwe koffer.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2222
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Koffers kwijt

Bericht door jojostravelusa »

Gefeliciteerd :blob2: Wel sneu van het slot. Ik hoop dat je daar nog wat voor kunt regelen. Heb je nu alle bagage?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1273
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Koffers kwijt

Bericht door IngridUSA »

Wij hebben ook wel eens een koffer ontvangen met 1 wiel minder. Ingediend bij de afhandelaar die het damage report opvroeg samen met boarding card, bagage tag en foto’s. 3 dagen later kon ik ineens een nieuwe koffer ophalen bij het GLS servicepunt. Was op wat kleine afwerking na exact eenzelfde. Later nog via de leverancier (Enrico Benetti) gevraagd naar een nieuw wieltje. Hadden ze wel op voorraad maar omdat dit met klinknagels vast zit boden ze aan om het voor ons te repareren. Gratis. We hoefden alleen eenmalig verzendkosten te betalen en zij namen de rest voor hun rekening. Geweldige service!
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1953
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Koffers kwijt

Bericht door Frasi »

Ik heb ook eens mijn koffer beschadigd van de band gehaald. Waarschijnlijk was een van de slotjes ergens achter blijven hangen en heeft de rits van het voorvak kapot getrokken.
Schaderapport laten maken bij de afhandelaar en claim ingediend. Volgens de vakhandel (Delsey) was reparatie/vervanging van de rits niet mogelijk. Dit hebben ze schriftelijk bevestigd en hiermee ben ik teruggegaan naar de airline. Omdat de koffer nog vrij nieuw was heb ik 75% van de aankoopwaarde vergoed gekregen.
Met wat eigen plak en knutselwerk kan ik de koffer alsnog goed gebruiken (alleen de rits van het voorvak zit half dichtgelijmd)
Dus ga er achteraan en meld de schade.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19). Planning '24: Colorado e.o.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2222
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Koffers kwijt

Bericht door jojostravelusa »

Gisteren zijn wij teruggekomen uit Amerika.... zonder koffers. Ze staan naar verwachting nog op Frankfurt en misschien 1 al op Schiphol. Het waren niet alleen onze koffers, maar echt een heleboel. Ze zouden vandaag thuisbezorgd worden, maar we hebben nog niks gehoord. Nou hebben we vorig jaar ook weleens om 11 uur 's avonds nog een koffer gekregen, dus wie weet, maar ik verwacht er niet veel van. Deze keer vlogen we met Lufthansa. In principe helemaal tot tevredenheid, maar dit is wel jammer. Air Canada heeft het vorig jaar keurig "afgekocht" met een voucher voor 25% korting op een volgende vlucht. Benieuwd of Lufthansa ook wat doet.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1287
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Koffers kwijt

Bericht door paulr »

Terug vind ik het meestal niet erg. Belangrijke zaken zitten in de handbagage, de rest komt vanzelf wel weer eens thuis. Maar veel belangrijker…was het leuk ? Jullie moesten wel een en ander wijzigingen vooraf. Pakte dat goed uit ? Benieuwd naar het verslag, kan ik weer leuke dingen uit pikken voor onze trip volgend jaar :-)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2222
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Koffers kwijt

Bericht door jojostravelusa »

Terug is inderdaad niet zo erg als heen. Ze komen vast wel een keer en je kunt rustig acclimatiseren zonder een overstroomde wasmand bv :lol:
We hebben een goede vakantie gehad, maar geen topper. Inderdaad door de vele veranderingen. Het werd daardoor nogal onrustig. Het thema van deze vakantie heb ik dan ook Changes... genoemd :D Zonder overleg of elkaar aan te kijken hebben we hem, toen iemand ernaar vroeg, een 7,5 gegeven. Niet slecht, maar we hebben beter gehad.
Ik ben net begonnen met het verslag, dus het duurt nog even, maar zodra er een dag klaar is, zal ik hem publiceren. Ik doe het in principe echt voor mezelf, maar het zou leuk zijn als je er ook wat aan hebt.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2222
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Koffers kwijt

Bericht door jojostravelusa »

Inmiddels nog steeds geen koffers. De trackers zeggen al dagen dat ze op Schiphol staan. We hebben net gebeld met Aviapartners, de bagageafhandelaar, en dan krijg je een bandje dat i.v.m. de vakantiedrukte ze het telefoontje niet aan kunnen nemen. Vakantiedrukte eind september?? Lekker makkelijk zo.
Vervolgens de servicedesk van Lufthansa gebeld en daar in het Nederlands te woord gestaan. Hij gaf een telefoonnummer van de bagageafhandeling. Misschien is het wel hetzelfde, misschien ook niet. We zullen zien.

Update:
Zij zeiden dat ze maar 1 koffer gevonden hadden en nog druk aan het zoeken zijn naar de andere 2. Bijzonder, wij hebben andere informatie. En verder is het gewoon een kwestie van geduld zegt ze. Je schiet er dus geen fluit mee op.
Wat ik niet begrijp is waarom ze dan die ene koffer niet brengen. Vorig jaar kregen we 2 koffers na 5 dagen en de laatste na 10 dagen. Maar dat was via Swissport en niet Aviapartners.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5056
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Koffers kwijt

Bericht door harryh »

Paar weken terug toen wij aankwamen stonden er weer zeker duizend koffers tussen en op de aankomsthallen op karren
Corv
Amerikakenner
Berichten: 678
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Koffers kwijt

Bericht door Corv »

Ik zag van de week een programma over hoe de transport banen werken op Frankfurt. Koffers voor een bepaalde vlucht gaan niet over 1 baan daarheen, maar via allemaal verschillende routes. Zodat bij een storing niet alle koffers voor 1 bepaalde vlucht achter blijven, maar een gedeelte wat toevallig over die betreffende baan gaat.
19 States so far...
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2222
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Koffers kwijt

Bericht door jojostravelusa »

Gisteravond werd er 1 koffer bezorgd. O wonder. Nu afwachten wanneer de rest komt. We kregen we kort van tevoren bericht, dus het kan maar zo zijn dat we dan een keer niet thuis zijn.
Klinkt niet handig, dat de koffers van een bepaalde vlucht niet bij elkaar blijven. Daar leek het in dit geval wel op. Er waren veel mensen die de koffers wel hadden maar toch ook zeker een stuk of 30 die ze niet hadden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer