Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

@Fiba Vanuit Florida, vooral in de zomer, is er een groot risico op vertraging door de onweersbuien bij vertrek 's middags en begin van de avond. Hebben wij al vaak gehad, vluchten gemist enz.
Het inkomende vliegtuig is vaak al te laat door slecht weer. Daarnaast heeft de vertrekkende vlucht uit Orlando ook weer kans op extra vertraging als er net onweer voorbij komt.

Als je vanuit Orlando overstapt in de VS in de zomer zou ik zeker 2u in Atlanta of Washington voor de overstap willen om kans op het missen van de connectie te beperken, het gaat niet alleen om de koffers.
Als je vanuit Orlando rechtstreeks naar LHR vliegt is 2u daar prima.
Fiba
Amerika-ontdekker

Bericht door Fiba »

Het leek mij ook al weinig tijd voor een overstap maar dit kwam bij KLM zo naar voren. Overstap op JFK ruim 2.5 uur maar dan direct voor 2 personen €600 duurder... In augustus geluk gehad met vertrek uit Orlando naar JFK voor de overstap, vlucht vertrok op tijd uit Orlando maar zag de dagen ervoor dat de vertragingen dusdanig waren dat we de overstap niet hadden gehaald.
Marcel_db
Amerika-ontdekker

Bericht door Marcel_db »

Verplaatst vanuit onterecht aangemaakt eigen topic:

Voor een retour naar SFO in het hoogseizoen van 2024 heb ik de mogelijkheid om met KLM of United te gaan.

2 volwassenen, 2 tieners (16,14) en 1 kind (10)

KLM: +/- 5800 met ruimbagage, zonder stoelreservering vooraf (B787-10) Heen: 09.50 - 11.50 Terug: 13.50 - 09.05
United: +/- 5325 met ruimbagage met stoelreservering bij boeken (B777) Heen: 14.50 - 16.50 Terug: 14.50 - 10.20

Het is een hoop geld maar rechtstreeks is mij wel wat waard. Is KLM het prijsverschil waard? Eventueel vanwege compensatie bij vertraging oid, of de service? Of het comfort? Iemand die mij daar wat over kan vertellen?

Bedankt voor jullie reactie.
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Nagini »

Dat is best wel een prijsverschil, en vooraf je stoelen kunnen boeken is fijn (vind ik), om die reden zou ik voor United gaan. Zeker met vijf man; je kunt zo kiezen op welke stoelen je wil zitten omdat je altijd een of twee mensen op een andere rij krijgt. In economy vind ik de meeste normale carriers (geen prijsvechters) vergelijkbaar qua comfort & service, de verschillen kunnen ook intern groot zijn als ze bijvoorbeeld met een oud en een nieuw model vliegtuig op een route vliegen. Voor 5 man vind ik dit niet eens zo duur.

Wel is het zo dat als er flinke vertraging is of een vlucht uitvalt je bij Europese vliegtuigmaatschappijen meestal meer rechten hebt op de terugweg. Op de heenweg maakt het in principe niet uit omdat dan vanuit de EU gevlogen wordt. De kans op compenseerbare vertraging is echter maar klein, als de vlucht is vertraagd door weersomstandigheden bijvoorbeeld telt het sowieso niet en je hebt geen aansluitende vluchten die gemist kunnen worden. Dat terzijds ik heb recent 600euries gehad van Lufthansa (via United geboekt) omdat ze me 9 uur op Frankfurt hebben laten wachten :thumbup:
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Wat is overstappunt UA, hoe lang heb je om over te stappen, wat vind je fijner qua aankomsttijd ? Bij de KLM kan je natuurlijk ook gewoon stoelen reserveren, dien je alleen die kosten even in je totaal prijs vergelijking mee te nemen….
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het zijn beide non-stop vluchten.

Ik vind de service en vooral het eten bij KLM wel beter, en de 787 van KLM is een veel nieuwer toestel, maar niet bijna 500 euro beter. :wink:
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wouterjanS »

Ik moet zeggen dat ik vorige keer echt prima gegeten en top service had bij United. Heb ik mij echt over verbaasd. Hadden ook grotendeels Nederlands personeel.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Oh , haha…ff niet opgelet…. Dan UA kiezen, prima maatschappij. Neem je de 777 voor lief. Dreamliner (78) wel fijner toestel: het licht, de luchtcirculatie en minder geluid maken dat je iets “uitgeruster” aankomt, maar is inderdaad het prijsverschil niet waard !
MikeS1988
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MikeS1988 »

Ik weet dat je meestal zelf moet bepalen of de prijs aanvaardbaar is en eens je er voor gekozen hebt niet meer opzoeken of er achteraf nog goedkopere vluchten komen.
Maar ik ben al even aan het zoeken voor vluchten in aug volgend jaar.
Oorspronkelijk vooral aan het zoeken op retour La of SF vanuit Brussel/Schiphol/dusseldorf.
Maar nu kwam ik uit op een multi vanuit Brussel naar Las Vegas (1/8) en terug vanuit LA naar Brussel (21/8). Daar kom ik nu uit op 2.265 euro voor 2 volw en 1 kind (8jaar) inclusief ruimbagage. Beide 1 tussenstop.
De overstaptijd valt ook heel goed mee. Zou de prijs nog veel kunnen zakken? Mij lijkt 755/pers toch al goede prijs, niet?

Mensen met ervaringen met Edelweiss (heenvlucht van Zürich naar Las Vegas)? De terugvlucht is met Lufthansa.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Edelweiss is een onderdeel van Swiss en vliegt vooral op verre vakantiebestemmingen. Niks mis mee.
Fiba
Amerika-ontdekker

Bericht door Fiba »

Ik zit nu te kijken naar vluchten van Amsterdam Naar Orlando. Met KLM naar Manchester en daar overstap en met Virgin Atlantic naar Orlando. Dat ticket is echter een light ticket zonder bagage, stoelkeuze etc. Andere tickets dan light zie ik niet voor deze combi. Zie ik iets over het hoofd of kan dit kloppen?
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

je kan kiezen uit light, standard en flex op de KLM site.

Light is een `kaal` ticket en standard is met 1x ruim bagage.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Fiba
Amerika-ontdekker

Bericht door Fiba »

@ronenivonne: dat is dus hier juist niet het geval. Gewoonlijk kun je kiezen uit light of andere tickets maar hier niet. De vlucht van Manchester naar Orlando met Virgin is er alleen als light ticket.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Best mogelijk dat de andere tarieven uitverkocht zijn.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Waar kijk je? Bij een ''broker'' of boekingssite ? Kan zijn dat daar alleen het ''laagste'' tarief getoond wordt. Neem aan dat je niet op KLM site kijkt, of wel ?
Fiba
Amerika-ontdekker

Bericht door Fiba »

@paulr: ik pluis op het moment alles uit: KLM, DELTA, Virgin, United etc. Maar alleen het light ticket van Virgin kwam naar voren bij boeken bij KLM. Terwijl bij Virgin zelf wel andere tickets voor die vlucht te boeken zijn. Het is een heel gezoek maar kunnen bij vertrek een paar dagen schuiven en dan scheelt het soms best veel als je alles afstruint.
ikbeneva
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door ikbeneva »

Fiba schreef:
01 okt 2023, 15:47
Ik zit nu te kijken naar vluchten van Amsterdam Naar Orlando. Met KLM naar Manchester en daar overstap en met Virgin Atlantic naar Orlando. Dat ticket is echter een light ticket zonder bagage, stoelkeuze etc. Andere tickets dan light zie ik niet voor deze combi. Zie ik iets over het hoofd of kan dit kloppen?
Wij hebben deze tickets paar weken geleden ook gekocht. Wij vliegen sowieso heen met alleen handbagage (evt terug met 1 koffer als we veel kopen), dus zonder bagage vinden wij alleen maar fijn, maar vinden (met 2 kids) het toch wel fijn als we stoelen konden reserveren. Ivm prijsverschil tóch geboekt (light dus!) en de korte vlucht van Schiphol naar Manchester kun je inderdaad alleen stoelen reserveren door te kopen (niet duur… 10-15 euro per stoel), MAAR bij de lange vlucht bij Virgin konden we dus gewoon gratis stoelen reserveren!! Ik heb geen idee of het een foutje was of dat dat altijd zo is, maar wij hebben ze dus gratis kunnen reserveren.

De vlucht met KLM laten we nu zo voor die korte vlucht. We hebben sowieso de ervaring met KLM dat zij gezinnen altijd bij elkaar zetten, dus hopelijk nu weer!
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Voor welke data kijken jullie en wat zijn de prijzen @Fiba @ikbeneva? Ik zie alleen maar dure vluchten met KLM/Virgin Atlantic naar Orlando, >€700 en in juli/augustus nog hoger. Of kijk ik verkeerd?
Fiba
Amerika-ontdekker

Bericht door Fiba »

@harryh: tickets zijn inderdaad meer dan €700 maar zitten vast aan de bouwvak dus ondanks dat een beetje schuiven met dagen mogelijk is blijft het duur. Maar de tickets KLM/Virgin waren de minst dure optie.
ikbeneva
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door ikbeneva »

harryh schreef:
04 okt 2023, 17:02
Voor welke data kijken jullie en wat zijn de prijzen @Fiba @ikbeneva? Ik zie alleen maar dure vluchten met KLM/Virgin Atlantic naar Orlando, >€700 en in juli/augustus nog hoger. Of kijk ik verkeerd?
Wij hebben tickets geboekt voor de meivakantie. Begin september geboekt, toen waren de prijzen inderdaad ook al wat prijziger, maar gelukkig niet gewacht in de hoop dat ze betaalbaarder werden. Wij hebben nu 695 p.p. betaald voor de light tickets.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer