Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door jeppiepruts »

katrienenluc schreef:
16 sep 2023, 17:07
Wauw, dan deed BA waarschijnlijk net een actie toen je boekte :)
Dat was wel de prijs zonder bagage toch?
Deze tarieven zijn voor een hele ruime periode in de zomer van 2023 beschikbaar geweest (jul/aug/sept), in november 2022. Vanaf zowel DUS als BRU. Ik heb lang getwijfeld over vertrekplaats en data, dus heb het een aantal weken in de gaten gehouden. Het was niet een actie van een paar dagen.

Zomer 2024 is misschien nog duur. Maar recent kwamen hier ook al mooie tarieven voorbij voor de meivakantie naar Florida, NYC etc.

Dus inderdaad: geduld, beetje flexibel, gokje wagen. Maar nu boeken voor zomer 2024 zou ik nog niet adviseren. Er komt vanzelf wat leuks voorbij. Tenzij je zekerheid zoekt en niet houdt van zoeken, dan moet je vooral boeken ;-)

edit: dit was de prijs inclusief 1 koffer (wat voor ons voldoende was). Bij BA mag je onbeperkt gewicht in 2 handbagage items meenemen, dus daarmee kom je al heel ver.
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Mooie prijzen voor komende zomervakantie naar Canada. Rechtstreekse vlucht met Air Transat (oke in een Airbus a321 dus klein toestel, dat dan wel) voor 1941 euro met zn vieren. Dus nog geen 500 euro per persoon.
Bijlagen
image.png
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

jeppiepruts schreef:
16 sep 2023, 13:18
Ik vloog dit jaar voor 479 euro per persoon vanaf Düsseldorf naar Phoenix (3 volwassenen tickets). Geboekt in november 2022.
Had jij die ook gevonden door direct de website van BA steeds te bekijken of via Google flights of andere site?
Sofiake
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Sofiake »

Hoi allemaal,
ik plan in de zomer met mijn 3 kinderen een rondreis in het westen van 3 à 4 weken (SF, Yosemite, Sequoia, Las Vegas, Zion, Grand Canyon, LA - die dingen moeten er zeker in zitten ;-)) en ik zou dus graag eerst mijn vluchten vastleggen om dan van daaruit verder alles in detail te beginnen plannen.
Ik dacht in eerste instantie van bv heen naar SF en terug vanuit LA - maar op de duur zie ik door de bomen het bos niet meer ..
Ik heb hier al zóveel gelezen ivm routes, dat het dus bovenstaande ongeveer zal worden en dan kwam ik dit onderwerp nog tegen ivm de vluchten .. Als ik zie welke oplossingen/vluchten jullie soms kiezen, lijkt het me alsof jullie ganse dagen niks anders doen dan alle mogelijke vliegroutes uitzoeken en prijzen opzoeken .. ik mis duidelijk iets ! ;-)

Mij maakt het in principe niet zoveel uit van waar precies we moeten vliegen (AMS, BRU, ..., Antwerpen zou ideaal zijn;-)) en ook bestemming maakt me niet zoveel uit - aangezien ik nog geen route heb vastliggen, ik wil het allemaal wat laten afhangen van vluchten met een schappelijke prijs.

Soit, ik zou dus graag niet te lang meer wachten om vluchten te boeken, maar ik weet écht niet hoe te beslissen/alles uit te zoeken. Gewoon veel tijd erin steken? Of zijn er toch nog tips die jullie me kunnen geven zodat ik niet dagelijks uren moet checken en vergelijken?

(ik wil me er niet makkelijk vanaf maken hoor, en ik weet dat sommigen onder jullie het uitzoeken van al die vluchten misschien leuk vinden, maar ik zou mijn tijd persoonlijk liever spenderen aan het uitzoeken van de effectieve route ter plaatse en activiteiten ;-))

Dus, bedankt alvast !
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Inderdaad constant zoeken. Tot de voor jouw passende reis gevonden is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@Sofiake
Veel zoeken inderdaad. Bepaal voor jezelf wat je maximaal uit wilt geven, en boek zodra je een goede vlucht ziet. Hou er rekening mee dat de getoonde prijzen niet de kosten voor ruimbagage laten zien.
Het lijkt mij trouwens verstandiger om eerst (globaal) een route uit te werken; dat kan bepalend zijn voor de vluchten. Wellicht is een one way toch niet handig. Of vlieg op LA en eindig in Las Vegas (of andersom). En je moet toch ook wel een beeld hebben van hoelang je wilt gaan? We zien hier vaak mensen die overhaast een goedkope vlucht hebben geboekt en vervolgens in de knel komen omdat iets niet past of niet haalbaar is.
Ligt de periode al vast?

(En doe eerst Sequoia en dan Yosemite).

Marianne
Artemis20
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Bericht door Artemis20 »

Misschien wel een tip voor jou: zoek niet bij alle aanbieders apart maar gebruik de website Google Flights.
Daar kan je een vertrekplaats invoeren (vb Brussel) en dan op het plusje klikken. Dan kan je zo meerdere luchthavens invoeren (CDG, Schiphol, ...) waarvan je wil vertrekken. Hetzelfde voor de aankomst in de U.S.A., daar kan je ook meerdere mogelijkheden invoeren.

Eens je een bepaalde datum gekozen hebt, kan je nog klikken op 'datumraster', dan verschijnt er een rooster waar je alle omliggende data kan zien en de bijhorende tarieven. Zo kan je snel zien wat de beste deal is.

Na het selecteren krijg je te zien via welke aanbieder je die vlucht kan boeken.
juli - aug 2024: rondje Denver https://www.polarsteps.com/LienDlhy
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen 2019: ook op bovenstaande blog
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Start inderdaad eerst met een paar rondjes uittekenen. Daarin staan alle dingen (steden en parken) die je wilt zien, maar de volgorde kan je dan nog wijzigen. In excel kan je eenvoudig “blokjes”maken van steden, parken, rijdagen en daar dagen/nachten van maken. Bijvoorbeeld Zion 2 of 3 blokjes, maar Bryce bijvoorbeeld 1. Dan weet je wanneer je wil, hoe lang je ergens wilt zijn, waar de weekend dagen liggen (weekend Las Vegas vaak 2 x zo duur als doordeweeks bijvoorbeeld), etc. Vervolgens maak je daar dus 4 of 5 routes van met verschillende start en eindpunten (of een rondje).
Met de vluchten alleen ben je er namelijk nog niet. 100 euro per persoon besparen kan je zo weer 500 extra kosten als je niet de juiste one way auto of camper kan vinden. Vluchten en auto/camper boek je dus bij voorkeur op dezelfde dag. Wel is het zo dat je de auto nog wel eens kan wijzigen als je een betere deal kan vinden later.
Kortom, er zal inderdaad wat tijd in gaan zitten. En als het goed is zou dat een deel van de voorpret moeten zijn… :)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

paulr schreef:
17 sep 2023, 22:20
Met de vluchten alleen ben je er namelijk nog niet. 100 euro per persoon besparen kan je zo weer 500 extra kosten als je niet de juiste one way auto of camper kan vinden. Vluchten en auto/camper boek je dus bij voorkeur op dezelfde dag. Wel is het zo dat je de auto nog wel eens kan wijzigen als je een betere deal kan vinden later.
@Sofiake Vergeet daarbij ook niet dat er prijsverschil in autohuur kan zijn voor wat betreft de mogelijke aanvliegsteden. Dus als je een aanvliegstad gekozen hebt, kijk dan vooraf ook wat de autohuur (globaal) kost. Die goedkopere vlucht kan zomaar tot gevolg hebben dat je voor autohuur weer meer kwijt bent. Autohuur doe je bij voorkeur met een (gratis) te annuleren optie aangezien autohuurprijzen in de regel nogal kunnen fluctueren en je zo eenvoudig opnieuw kunt boeken.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Ik zou ook inderdaad eerst een globale route uitwerken. Ik heb voor de meivakantie prijzen van vliegtickets in de gaten gehouden en voor de camper prijzen opgevraagd voor de verschillende ophaal/inleverlocaties. Ik heb daarmee een totaalplaatje gemaakt en bij de beste optie de tickets geboekt.
Het kost wel wat tijd om uit te zoeken maar dat vind ik zelf erg leuk om te doen.
MandyNMJ
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door MandyNMJ »

Hoi allemaal!

Wij zijn op zoek naar vluchten met max 1 tussenstop, vanaf Amsterdam, Brussel, Dusseldorf of Antwerpen naar Las Vegas. Ook terug vanaf Las Vegas naar een van de genoemde luchthavens, maar we worden gebracht en gehaald dus het mag een andere zijn dan vanaf waar we vertrekken.

We zijn met 2 volwassenen en 1 kind van ruim 1 jaar oud in een eigen stoel. Nu zagen we op google flights een totaalprijs excl. ruimbagage voor €1516, maar hier staat als je doorklikt dat je met Virgin Atlantic moet bellen. Zijn jullie hier bekend mee?

Zouden jullie anders eens mee willen kijken naar goede vlucht opties? Ik vind het prijsverschil met alle andere opties namelijk wel erg groot…
Liesbethds11
Amerika-ontdekker

Bericht door Liesbethds11 »

Wij hebben vluchten gevonden BRU-SFO met Brussels airlines/united en terug LAX-BRU met lufthansa voor 795 incl bagage bij joker deze zomer in juli 2024. Heb wel elke dag gechecked op skyscanner maar vond dit een ok prijs.
Succes!
2007 New York
2009 Florida-Caraïben
2024 Zuidwesten
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@MandyNMJ Je vermeldt geen reisdata. Dat kan erg veel uitmaken voor de vliegtickets.

Bedenk bij tickets excl. bagage dat je geen (gratis) stoelkeuze van te voren hebt en voor koffers moet betalen op de heen- en terugweg.

Al gekeken op de website van Virgin Atlantic zelf of je deze vlucht kunt vinden?

Roland

deebee7
Amerikakenner

Bericht door deebee7 »

Liesbethds11 schreef:
18 sep 2023, 16:03
Wij hebben vluchten gevonden BRU-SFO met Brussels airlines/united en terug LAX-BRU met lufthansa voor 795 incl bagage bij joker deze zomer in juli 2024. Heb wel elke dag gechecked op skyscanner maar vond dit een ok prijs.
Succes!
@Liesbethds11 Ah wij ook via Joker voor ongeveer dezelfde prijs+periode op SFO en terug vanuit LAX (wel vanuit Amsterdam). Ik vond het ook een prima prijs vooral omdat bagage erbij zit. Het verdere plannen kan dan beginnen! :clap:
wouterjanS
Amerikafan

Bericht door wouterjanS »

Vraagje, tot nu toe hadden mijn broer en ik altijd de luxe dat er in de lange vluchten rijen met 2 stoelen naast elkaren. Ideaal. Alleen bij de vlucht van en naar de westkust hebben we minder geluk. Wat zouden jullie aanraden? Een iemand in het midden en een bij het gangpad? Of beide tegenover elkaar aan het gangpad? Zijn er nog tips and Tricks?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@wouterjanS Ik heb er in het verleden wel rekening mee gehouden bij de keuze van mijn vluchten. Volgens mij hebben alleen de B767 en A330 nog rijen van 2. (in mijn geval dus liever Delta dan KLM).
Als beide de stoelen aan het gangpad kiest weet je zeker dat je goed zit.
Je kan ook wat risico nemen en de gang & raamstoelen nemen. Losse middleseats worden pas al laatste gekozen en als de vlucht niet vol zit, heb je kans dat de middleseat leeg blijft en dan heb je de hele rij met z'n 2en. Mocht er toch iemand komen kan je deze bijv. de stoel bij het raam aanbieding; grote kans dat dat aanbod graag wordt aanvaardd. Dan zitten jullie alsnog bij elkaar. Dus dat is een strategie met risico.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
MandyNMJ
Amerika-ontdekker

Bericht door MandyNMJ »

Coyote schreef:
18 sep 2023, 17:17
@MandyNMJ Je vermeldt geen reisdata. Dat kan erg veel uitmaken voor de vliegtickets.

Bedenk bij tickets excl. bagage dat je geen (gratis) stoelkeuze van te voren hebt en voor koffers moet betalen op de heen- en terugweg.

Al gekeken op de website van Virgin Atlantic zelf of je deze vlucht kunt vinden?

Roland
Oh oeps 😬 het gaat om 11 tm 31 mei, evt een dag eerder heen of later terug als het veel geld scheelt. Ik heb idd bij Virgin zelf gekeken, daar zie ik prijzen vanaf 11.000 euro 😳 vandaar dat ik er niet veel van snap… en gaan uiteindelijk idd wel voor tickets incl bagage en stoelkeuze.
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

@Frasi
Ik heb recent tickets geboekt bij KLM voor 2 personen. De middenstoel vrij laten wordt bij KLM geblokt.

Zodra je bij de 1e stoel-selectie het gangpad of raam kiest, kun je in die rij alleen nog de middenstoel kiezen.
2 stoelen in dezelfde rij aan het gangpad lukt wel.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

MandyNMJ schreef:
18 sep 2023, 11:28
We zijn met 2 volwassenen en 1 kind van ruim 1 jaar oud in een eigen stoel. Nu zagen we op google flights een totaalprijs excl. ruimbagage voor €1516, maar hier staat als je doorklikt dat je met Virgin Atlantic moet bellen. Zijn jullie hier bekend mee?

Zouden jullie anders eens mee willen kijken naar goede vlucht opties? Ik vind het prijsverschil met alle andere opties namelijk wel erg groot…
Ik vind deze vlucht ook via Google Flights. Heen (BRU - JFK - LAS) met 2 uur overstap, terug (LAS - JFK - BRU) met 4,5 u overstap voor € 1.517, excl. bagage. De overstap heen vind ik niet geweldig, zou het liever andersom zien. Je vliegt met Delta maar moet telefonisch reserveren bij Virgin Atlantic. Ook rechtstreeks te boeken bij Delta maar dan ben je meer dan het dubbele kwijt (je betaalt dan volgens mij voor de 1-jarige het volle tarief). Je zou er altijd een telefoontje aan kunnen wagen naar Virgin Atlantic.

Een andere optie die ik zag was vertrek vanaf AMS. Heen (AMS - BOS - LAS) met 6 u 10 m overstap, terug (LAS - JFK - AMS) met 3 u 52 m overstap voor € 1.652, excl. bagage met jetBlue (een nieuwe speler vanaf Amsterdam). Lijkt ook nog niet zo gek maar je vliegt vanaf en naar AMS met een Airbus 321 neo, een relatief klein vliegtuig. JetBlue vliegt sinds kort vanaf AMS en er is dus nog niet zoveel over bekend qua vluchten hier op het forum. Echter, als je doorklikt naar jetBlue krijg ik melding dat prijs niet gevonden wordt. Als je dan via site van jetBlue zelf zoekt kom je uit op € 619 per passagier, excl. bagage.

Google Flights is dus geen garantie dat je ook werkelijk voor die prijs kunt boeken. Beste kun je voor je zelf een prijs per persoon bepalen wat je maximaal wilt bepalen en goed de diverse boekingssites in de gaten houden de komende maanden. Vervolgens boeken als de prijs (en vluchttijden) je bevallen. Mijn voorkeur zou altijd zijn bij een maatschappij te boeken waarmee je ook vliegt. Mocht er wat veranderen in je vluchtschema dan kun je veelal makkelijk eea wijzigen als je rechtstreeks bij de maatschappij zelf geboekt hebt.

Andere opties inderdaad veel duurder via Google Flights op dit moment.

Roland

Fiba
Amerika-ontdekker

Bericht door Fiba »

Omdat onze vakantie naar New York en Florida in augustus door omstandigheden niet de mooiste afsluiting van onze Amerikareizen was willen we, als de gezondheid het toelaat, nog 1 keer naar Orlando. In de beoogde periode zijn er helaas geen rechtstreekse vluchten. Nu zie ik aanbiedingen met tussenstops in Amerika wat niet echt de voorkeur heeft met douane en zelf weer de koffers moeten inchecken. Hebben gemerkt dat het de ene keer heel vlot gaat en de andere keren je echt uren in de rij staat voor paspoortcontrole. Wat weer stress geeft als je de volgende vlucht moet halen. Nu zie ik ook overstap op bv London Heathrow of Manchester voorbijkomen. Bij overstappen op London Heathrow hoor ik toch wel regelmatig dat de koffers niet meekwamen. Is Manchester een goede optie? Of toch op een luchthaven in Amerika overstappen? Wie heeft tips?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer