Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Ik vond Virgin Atlantic een fijne maatschappij. Al is het 13 jaar geleden dat ik met ze vloog.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Voor ons ook al een tijdje geleden, een van de beste vluchten ooit bovenin een 747, maar dat is helaas verleden tijd. 

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Kan nog steeds hoor bij onze Duitse buren, al is het dan geen Virgin 

Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
https://my.flightradar24.com/peterd87
Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Gelukkig kan dat nog een tijdje, bovenin de A380 is ook geen straf. 

-
- Amerika-ontdekker
Wij gaan volgend jaar weer naar Amerika en gaan eerst naar Washington en daarna met een interne vlucht naar Orlando. Van dat vliegen we weer terug. Ze hebben mooie deals bij KLM en we vonden een vlucht van AMS-LHR-IAD. Terugreis van MCO-ATL-AMS. Totale kosten (afgerond) €3600 voor 2 volwassenen en 2 kids. Dit vonden we een oké prijs voor de zomerperiode. We keken voor de gein wat het zou kosten vanaf Düsseldorf. Tot onze verbazing waren we €1100 goedkoper uit! En het gekke is dat we van Düsseldorf met KLM naar Amsterdam vliegen om vervolgens exact dezelfde vlucht te hebben als hierboven omschreven. Vanuit duurzaamheid totaal onlogisch en eigenlijk ook niet nodig. We worden in deze situatie beloond om niet duurzaam te reizen… is er een logische verklaring voor het prijsverschil?
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@Poohbear Gefeliciteerd, je hebt een geweldige kostenbesparing gevonden.
Helaas heb je je tickets al geboekt; deze truc circuleert al jarenlang op dit forum.
KLM/AF doet dit om Duitse klanten te trekken. Het is vaak zo dat een reis met een extra overstap goedkoper is; op deze routes is meer concurrentie. Op rechtstreekse bestemmingen vanaf Schiphol heeft KLM veel minder concurrentie dus liggen de prijzen hogen.
Hetzelfde trucje werkt overigens ook vanaf Antwerpen Centraal (ZWE) of Brussel Midi (ZYR). Dan ga je doorgaans met de Thalys naar Schiphol (die je dan op de terugweg kan overslaan).
viewtopic.php?f=30&t=21070
Helaas heb je je tickets al geboekt; deze truc circuleert al jarenlang op dit forum.
KLM/AF doet dit om Duitse klanten te trekken. Het is vaak zo dat een reis met een extra overstap goedkoper is; op deze routes is meer concurrentie. Op rechtstreekse bestemmingen vanaf Schiphol heeft KLM veel minder concurrentie dus liggen de prijzen hogen.
Hetzelfde trucje werkt overigens ook vanaf Antwerpen Centraal (ZWE) of Brussel Midi (ZYR). Dan ga je doorgaans met de Thalys naar Schiphol (die je dan op de terugweg kan overslaan).
viewtopic.php?f=30&t=21070

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Ja hoor, erg eenvoudig… elke luchtvaartmaatschappij wil zijn eigen “thuismarkt” niet bevuilen met lage ticketprijzen. En zo vliegen we dus allemaal zinloos door Europa met klimaatissues als resultaat, maar wel tegen lage prijzen… En KLM wil landingsrechten (slots) verdedigen op Schiphol. De overheid (en de consument met dit gedrag) en de KLM houden dit dus allemaal zo in stand….
@Frasi , op dit traject vliegt ongeveer 50% Nederlanders, 20% Duitsers en 30% lege stoelen….
@Frasi , op dit traject vliegt ongeveer 50% Nederlanders, 20% Duitsers en 30% lege stoelen….
Laatst gewijzigd door paulr op 15 sep 2023, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
@Frasi
Bedankt voor je toelichting. Voor onze data was België niet beschikbaar (Antwerpen) en Brussel was vooral op de terugreis fors duurder. Wij zijn blij met de ticketprijs nu en net zo belangrijk weer een ervaring rijker.
Bedankt voor je toelichting. Voor onze data was België niet beschikbaar (Antwerpen) en Brussel was vooral op de terugreis fors duurder. Wij zijn blij met de ticketprijs nu en net zo belangrijk weer een ervaring rijker.
- bedeve
- Amerika-expert
Afgelopen jaar is het aantal Nederlandse gebruikers van DUS verdubbeld.
Door de stijging van de Schiphol prijzen en de daling van de slots zullen veel meer Nederlanders DUS gaan gebruiken.
Wellicht zelfs l BRE ....
En leveren daarmee een positieve bijdrage aan de NL klimaatdoelstellingen...

the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Je hebt gelijk, inmiddels gewoon geboektVinay schreef: ↑11 sep 2023, 20:17Zoals men aangeeft, als dit een prijs is waar je je prettig bij voelt, dan direct boeken.
Maar om eerlijk zijn denk ik dat het zeker nog wel voordeliger kan. Zeker op de route ams-jfk kom ik vaak wel eens leukere prijzen tegen. Volgens mij is dit de enige route vanuit Nederland richting de US waar dagelijks zoveel verschillende vluchten voor beschikbaar zijn, met alle prijs gevolgen van dien.
Maar nogmaals, als dit een prijs is waar je je vooraf op had ingesteld. Waarom dan wachten? Gewoon boeken en niet meer achterom kijken.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Hallo allemaal 
Lang geleden dat ik nog iets gepost heb, niet tegenstaande al veel gelezen op het forum.
Wij zijn aan het kijken om volgend jaar of in 2025 opnieuw een rondreis te doen door het Westen.
In 2014 onder ons 2 gedaan en nu aan het kijken om met ons zoontje van 8 jaar te gaan.
Niet tegenstaande alles veel duurder geworden is en de dollar ook niet meer aan 1.45 staat tov de euro
Omwille van school zullen we nu wel in augustus moeten gaan.
Ik was al eens naar vliegtickets aan het kijken en weet dat nog niet alles beschikbaar is, maar ik wil graag een idee krijgen van wat de kosten ongeveer gaan en zien of het budgettair haalbaar is voor volgend jaar.
Ik heb nu tickets gevonden vanuit Brussel met een tussenstop in München naar LA voor ons 3 voor 2.514 euro.
Lijkt dat een goede prijs voor het hoogseizoen? Kan het moeilijk inschatten omdat we ervoor altijd buiten hoogseizoen op vakantie gingen.
Alvast bedankt voor de reacties

Lang geleden dat ik nog iets gepost heb, niet tegenstaande al veel gelezen op het forum.
Wij zijn aan het kijken om volgend jaar of in 2025 opnieuw een rondreis te doen door het Westen.
In 2014 onder ons 2 gedaan en nu aan het kijken om met ons zoontje van 8 jaar te gaan.
Niet tegenstaande alles veel duurder geworden is en de dollar ook niet meer aan 1.45 staat tov de euro
Omwille van school zullen we nu wel in augustus moeten gaan.
Ik was al eens naar vliegtickets aan het kijken en weet dat nog niet alles beschikbaar is, maar ik wil graag een idee krijgen van wat de kosten ongeveer gaan en zien of het budgettair haalbaar is voor volgend jaar.
Ik heb nu tickets gevonden vanuit Brussel met een tussenstop in München naar LA voor ons 3 voor 2.514 euro.
Lijkt dat een goede prijs voor het hoogseizoen? Kan het moeilijk inschatten omdat we ervoor altijd buiten hoogseizoen op vakantie gingen.
Alvast bedankt voor de reacties
Laatst gewijzigd door MikeS1988 op 16 sep 2023, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
900 euro pp vind ik toch veel geld. Ik zou nog een maandje afwachten.
Wij zijn 10 keer in juli geweest en hebben nooit zoveel betaald. Want waarschijnlijk krijg je nog korting voor je zoontje ook en is de prijs per persoon dus nog meer dan 900 euro.
Ik ben voor onszelf ook aan het kijken en moet wel zeggen dat de prijzen hoger liggen dan de vorige jaren.
Wij zijn 10 keer in juli geweest en hebben nooit zoveel betaald. Want waarschijnlijk krijg je nog korting voor je zoontje ook en is de prijs per persoon dus nog meer dan 900 euro.
Ik ben voor onszelf ook aan het kijken en moet wel zeggen dat de prijzen hoger liggen dan de vorige jaren.
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Juist nog mijn bericht moet aanpassen, had een verkeerd tarief aangeduid en kom uit op 2.514 euro.
881 euro/volw. en 752 voor onze zoon.
881 euro/volw. en 752 voor onze zoon.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Het is nog te vroeg en veel geld als je het mij vraagt. Ik vloog dit jaar voor 479 euro per persoon vanaf Düsseldorf naar Phoenix (3 volwassenen tickets). Phoenix was een prima uitgangspunt voor een rondje Zuidwesten. Of het geschikt is voor alleen het Westen hangt een beetje van je bestemmingen af. Ik kon voor min of meer hetzelfde bedrag vanaf Brussel vliegen herinner ik mij. En voor deze prijs zijn de tickets toen echt wekenlang beschikbaar geweest. Geboekt in november 2022.
- katrienenluc
- Amerikakenner
Wanneer vloog je?
Groeten, Katrien
-
- Amerikafan
12 aug tot 3 sept
-
- Amerikafan
BA, rechtstreeks geboekt
- katrienenluc
- Amerikakenner
Wauw, dan deed BA waarschijnlijk net een actie toen je boekte 
Dat was wel de prijs zonder bagage toch?

Dat was wel de prijs zonder bagage toch?
Groeten, Katrien
Regelmatig kijken. Maar ook flexibel en geduldig zijn. Dít soort prijzen kunnen er zomaar zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20504 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties