Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Deebee7: zomer 2024 LA-LV-SFR.
Het is een mooie route zo! Mocht je nog een dag willen toevoegen dan zou ik pleiten voor een extra dag Yosemite. Dan heb je tijd voor de vallei maar ook voor Glacier Point en de Mariposa Grove. Geeft je ook iets meer rust op het laatst.
Je kunt ook overwegen om Monument Valley te laten vallen ten gunste van een dag Yosemite
Ik weet niet hoe vroeg in de zomer je gaat en het is natuurlijk afwachten hoeveel sneeuw er gaat vallen, maar als het mogelijk is, is raften op de Merced River leuk om te doen. Ook leuk: fietsen in de vallei.
Is het trouwens een idee om de route andersom te doen?
Marianne
Je kunt ook overwegen om Monument Valley te laten vallen ten gunste van een dag Yosemite
Ik weet niet hoe vroeg in de zomer je gaat en het is natuurlijk afwachten hoeveel sneeuw er gaat vallen, maar als het mogelijk is, is raften op de Merced River leuk om te doen. Ook leuk: fietsen in de vallei.
Is het trouwens een idee om de route andersom te doen?
Marianne
We zouden helemaal begin juli vertrekken (nu 29 juni op het oog maar zal van de prijzen van vluchten afhangen). Andersom heb ik ook gepuzzeld maar ik zat in de knoei met Las Vegas. Ik wil nl. in Las Vegas een auto hebben en geen camper. Ik wil niet 2 keer een one way rental doen van auto. Als ik in LA start dan kan ik daar de auto huren en houden tot en met Las Vegas. Hier dan de camper ophalen en deze houden tot San Francisco (waar ik dan niet opnieuw een auto moet huren).
Doe ik het andersom dan pik ik de camper op in SFO zou ik Las Vegas moeten passeren om eerst alle NP's te doen en vervolgens in LV de camper in te ruilen voor een auto (die dan de rest van de trip kan gebruikt worden). Ik zag alleen niet zo goed in HOE ik die route dan moest samenstellen. Ik heb het geprobeerd maar zat in de knoop.
Ook lijken op het eerste zicht vluchten goedkoper met aankomst op LAX en vertrek SFO ipv omgekeerd.
Ik probeer ook een vertrekdatum te zoeken waardoor we zowel niet voor Yosemite als LV in een weekend terechtkomen. Maar dat is al helemaal mission impossible.
Over monument valley: ik kan me herinneren dat dit idd een hele rit was. Ik moet me idd de vraag stellen of de kinderen dit graag willen zien. Wij hebben het al gezien dus voor ons hoeft het niet meer. Maar het levert natuurlijk wel hele mooie plaatjes op
Doe ik het andersom dan pik ik de camper op in SFO zou ik Las Vegas moeten passeren om eerst alle NP's te doen en vervolgens in LV de camper in te ruilen voor een auto (die dan de rest van de trip kan gebruikt worden). Ik zag alleen niet zo goed in HOE ik die route dan moest samenstellen. Ik heb het geprobeerd maar zat in de knoop.
Ook lijken op het eerste zicht vluchten goedkoper met aankomst op LAX en vertrek SFO ipv omgekeerd.
Ik probeer ook een vertrekdatum te zoeken waardoor we zowel niet voor Yosemite als LV in een weekend terechtkomen. Maar dat is al helemaal mission impossible.
Over monument valley: ik kan me herinneren dat dit idd een hele rit was. Ik moet me idd de vraag stellen of de kinderen dit graag willen zien. Wij hebben het al gezien dus voor ons hoeft het niet meer. Maar het levert natuurlijk wel hele mooie plaatjes op

Niks meer aan doen !
Monument Valley is toch wel iets anders dan de andere parken en mooi voor een overnachting. Je hoeft er natuurlijk pas eind van de dag te zijn en waarschijnlijk de volgende dag een zonsopkomst. Dan heb je nog de hele dag in Page als je daarna gaat rijden... Dan vervolgens in Page een ''relatieve rustdag'' met Horseshoe Bend en Antelope Canyon. Ommetje MV kost je ongeveer 3 uur extra reis/rij tijd.
En oja... camper hebben we nog nooit gepoetst, gewoon alles eruit en een doekje en dweil erdoorheen...
Kost een half uurtje tot een uurtje ?
Maar iets langer Yosemite zou inderdaad mooi zijn.
Veel plezier met verdere plannen maken !

Monument Valley is toch wel iets anders dan de andere parken en mooi voor een overnachting. Je hoeft er natuurlijk pas eind van de dag te zijn en waarschijnlijk de volgende dag een zonsopkomst. Dan heb je nog de hele dag in Page als je daarna gaat rijden... Dan vervolgens in Page een ''relatieve rustdag'' met Horseshoe Bend en Antelope Canyon. Ommetje MV kost je ongeveer 3 uur extra reis/rij tijd.
En oja... camper hebben we nog nooit gepoetst, gewoon alles eruit en een doekje en dweil erdoorheen...

Maar iets langer Yosemite zou inderdaad mooi zijn.
Veel plezier met verdere plannen maken !
De camper is inmiddels geboekt! Het werd uiteindelijk toch de route met start in San Francisco omdat die wat goedkoper was. Maar ik schrok toch wel van de prijs hoor (3300 euro voor 2 weken in juli - zonder enige kits inbegrepen, wel 2000 miles en alle verzekeringen-30ft).
Nu kom ik wel uit op 4th july in Yosemite
Alles behalve goed natuurlijk maar later vertrekken of omgekeerde route was minstens 700 euro meer. Ik ga dus op de 5 maanden deadline klaarzitten om te boeken. Is iemand hier ooit in deze periode naar Yosemite geweest (4th july) en ging het boeken van de campground vlot of is er toch nog een grote kans dat we naast een kampeerplek grijpen bij openstelling van de plekken?
Nu kom ik wel uit op 4th july in Yosemite

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet of het voor veel Amerikanen een lang weekend is; zo ja, dan zou het wel druk kunnen worden. Maar het kan ook zijn dat het alleen bij die dag zelf blijft en dan zal het wel meevallen. Wij zijn wel eens op de 4e juli langs de kust gereden; er werd toen gewaarschuwd voor grote drukte op de weg, en dat viel toen wel mee. En wij hebben eens succesvol een camping in Yosemite (Tuolumne Meadows) geboekt in het Labor day weekend.
Ik zou zeker op 15 januari al eens oefenen en dan op 15 februari (het is niet precies 5 maanden van te voren!) met misschien meerdere mensen klaarzitten.
Marianne
Ik zou zeker op 15 januari al eens oefenen en dan op 15 februari (het is niet precies 5 maanden van te voren!) met misschien meerdere mensen klaarzitten.
Marianne
Goed plan om te oefenen! Eigenlijk wel erg dat je precies tickets boekt voor 1 of andere popster....terwijl het gewoon een stuk gravel is voor een camper 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wel een heel populair stukje gravel!
Ik zie dat er bij de lodges nog best wel veel vrij is in die periode, dus wellicht valt het wel mee. Hoewel het op de Pines campings altijd heel erg druk is, je moet echt heel snel zijn.
Marianne

Ik zie dat er bij de lodges nog best wel veel vrij is in die periode, dus wellicht valt het wel mee. Hoewel het op de Pines campings altijd heel erg druk is, je moet echt heel snel zijn.
Marianne
Vliegtickets geboekt waardoor ik camper toch weer moet omboeken. We zouden Yosemite nu zonder camper doen en de camper pas ophalen in Las Vegas. We vonden precies toch dat ipv 14 dagen camper we liever 9 dagen camper hebben en wat meer hotel. Maar is het dezelfde beleving in Yosemite zonder verblijf op 1 van de campgrounds? Ook problematisch is de zoektocht naar accomodatie in Yosemite. Ik zoek 4 tem 7 juli. Voor 5 tem 7 juli heb ik gisteren nog een cabin (zonder badkamer) in Curry village kunnen boeken. Maar voor de nacht van 4 juli zoek ik nog. Enkel de tenten zijn nog vrij in Curry village. Lijkt me toch wel heeeel basic! We komen die dag ook van San Francisco (vertrek rond 10u00) en dan denken we 1 nacht net voor de ingang van Yosemite te zoeken. Maar ook dat zit al heel goed vol.
Vraag is: is Curry village qua beleving te vergelijken met een kampeerplek op bv lower pines?
Vraag is: is Curry village qua beleving te vergelijken met een kampeerplek op bv lower pines?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zaten in 2015 in een tent in Curry Village. Het is basic, maar luxer dan een eigen tent. Wel vind ik een camping leuker omdat je daar meer ruimte hebt en een eigen picknicktafel. Als je in Curry Village een heated tent neemt heb je een stopcontact. Je kunt het voor de zekerheid boeken en dan rustig kijken of er nog iets anders vrij komt.
Als jullie naar de Mariposa Grove willen kun je ook kijken naar Wawona. Of naar iets in Oakhurst.
Zie voor Curry Village ons 2015-verslag, voor North Pines ons 2017-verslag en voor Wawona ons 2019-verslag.
Ik heb nog even terug zitten lezen maar de route is nu dus wel heel anders? Hoe ziet het er nu uit?
Marianne
Als jullie naar de Mariposa Grove willen kun je ook kijken naar Wawona. Of naar iets in Oakhurst.
Zie voor Curry Village ons 2015-verslag, voor North Pines ons 2017-verslag en voor Wawona ons 2019-verslag.
Ik heb nog even terug zitten lezen maar de route is nu dus wel heel anders? Hoe ziet het er nu uit?
Marianne
We zitten in curry village in een cabin. Die eerste nacht ga ik toch eerder iets zoeken net buiten Yosemite omdat ik denk dat het die dag dan ook relaxter rijden is. De verwarming in de tenten wordt in de zomer uitgeschakeld. Dus aan de 'heated' heb je weinig lijkt me? Of hebben de gewone tenten geen stopcontact?
Klopt de route ziet er nu zo uit:
1 juli: SFO aankomst 16u50 – uber naar RIU plaza fisherman’s wharf
2 juli: San Francisco - Riu
3 juli: San Francisco – Riu
4 juli: Auto ophalen - Naar El portal?/oakhurst?/Buck meadows?
5 juli: Yosemite – Curry village
6 juli: Yosemite – Curry village
7 juli: Yosemite – +- Lone pine
8 juli: Lone pine via Death valley naar Las Vegas
9 juli: LV
10 juli: LV
11 juli: LV camper ophalen/auto terugbrengen - naar Kingman
12 juli: Kingman – Grand canyon Mather or trailer village
13 juli: GC – Monument valley - The view
14 juli: Monument valley – Page
15 juli: Page (antelope canyon)
16 juli: Page – Bryce (2 uur 40min) Ruby’s inn
17 juli: Bryce – Zion (1 uur 45 min) Watchman
18 juli: Zion
19 juli: Zion – Henderson camper inleveren om 11u (krap want 3 uur rijden) en auto ophalen
20 juli: Henderson – LA (4,5 uur rijden)
21 juli: LA – verkennen stad
22 juli: LA - Disney
23 juli: LA - Disney
24 juli: Terug naar huis LAX 10u40
Klopt de route ziet er nu zo uit:
1 juli: SFO aankomst 16u50 – uber naar RIU plaza fisherman’s wharf
2 juli: San Francisco - Riu
3 juli: San Francisco – Riu
4 juli: Auto ophalen - Naar El portal?/oakhurst?/Buck meadows?
5 juli: Yosemite – Curry village
6 juli: Yosemite – Curry village
7 juli: Yosemite – +- Lone pine
8 juli: Lone pine via Death valley naar Las Vegas
9 juli: LV
10 juli: LV
11 juli: LV camper ophalen/auto terugbrengen - naar Kingman
12 juli: Kingman – Grand canyon Mather or trailer village
13 juli: GC – Monument valley - The view
14 juli: Monument valley – Page
15 juli: Page (antelope canyon)
16 juli: Page – Bryce (2 uur 40min) Ruby’s inn
17 juli: Bryce – Zion (1 uur 45 min) Watchman
18 juli: Zion
19 juli: Zion – Henderson camper inleveren om 11u (krap want 3 uur rijden) en auto ophalen
20 juli: Henderson – LA (4,5 uur rijden)
21 juli: LA – verkennen stad
22 juli: LA - Disney
23 juli: LA - Disney
24 juli: Terug naar huis LAX 10u40
Grappig...1e deel is zo goed als gelijk als wij volgende maand gaan doen, eerst naar de RIU, dan Yosemite, dan LV. Echter gaan wij daarna alweer terug naar huis.
Wellicht een idee: wij nemen na SF eerst 2 nachten een cabin in Oakhurst (voorbeeld: https://www.scenicwonders.com/yosemite- ... /la-cabana). Daar komen we laat aan, volgende dag Mariposa Grove en Glacier Point. Daarna rijden we via de Tioga richting Lone Pine. Er is een kans dat we de Valley dit keer overslaan. Vaak is er minimum stay in deze cabins van 2 nachten.
Ik zou de dagen dat je met de camper bent ten volle genieten van de natuur. Dus geen Trailer Village, maar Mather campground. Geen Ruby's Inn camping, maar North Campground. En kies voor Page ook Wahweap en niet de camping in het dorp...
Dan 18 en 19 juli. Mijn advies: ga de 18e bijtijds naar de centrale parking (tot 07.30 zijn er nog wel camper-parkeerplekken beschikbaar). Dan een dag in het park en rij eind van de middag alvast een stukje richting LV. Bijvoorbeeld st George of Mesquite. Dan pak je onderweg een full hookup camping (handig met een beetje schoonmaken enzo). Vervolgens éérst naar de luchthaven om je auto op te halen en met camper én auto naar Henderson. Kost je denk ik 3 kwartier extra, maar dan hoef je daarna alleen nog maar met je auto naar het hotel te rijden !
Paul
Wellicht een idee: wij nemen na SF eerst 2 nachten een cabin in Oakhurst (voorbeeld: https://www.scenicwonders.com/yosemite- ... /la-cabana). Daar komen we laat aan, volgende dag Mariposa Grove en Glacier Point. Daarna rijden we via de Tioga richting Lone Pine. Er is een kans dat we de Valley dit keer overslaan. Vaak is er minimum stay in deze cabins van 2 nachten.
Ik zou de dagen dat je met de camper bent ten volle genieten van de natuur. Dus geen Trailer Village, maar Mather campground. Geen Ruby's Inn camping, maar North Campground. En kies voor Page ook Wahweap en niet de camping in het dorp...
Dan 18 en 19 juli. Mijn advies: ga de 18e bijtijds naar de centrale parking (tot 07.30 zijn er nog wel camper-parkeerplekken beschikbaar). Dan een dag in het park en rij eind van de middag alvast een stukje richting LV. Bijvoorbeeld st George of Mesquite. Dan pak je onderweg een full hookup camping (handig met een beetje schoonmaken enzo). Vervolgens éérst naar de luchthaven om je auto op te halen en met camper én auto naar Henderson. Kost je denk ik 3 kwartier extra, maar dan hoef je daarna alleen nog maar met je auto naar het hotel te rijden !
Paul
Bedankt voor de extra tips! Voor Page hebben we al eens eerder op Wawheap gestaan en daar gaan we nu idd ook terug naartoe. Bryce vond ik north campground tegenvallen. We gaan in hoogseizoen en moeten dus van de shuttle gebruik maken. De shuttle start bij Ruby's inn. Vandaar dat ik dacht dat dit handiger zou zijn (heeft ook een zwembad...leuk voor de kids...maar we zijn er ook maar kort dus wellicht ook niet echt nodig). Toch nog eens kijken naar North campground dan.
Goede tip om op 2de dag Zion al wat terug richting Henderson te rijden!
Mooie cabin trouwens!! (iets te duur voor ons in juli - 900 dollar voor 2 nachten)
Goede tip om op 2de dag Zion al wat terug richting Henderson te rijden!
Mooie cabin trouwens!! (iets te duur voor ons in juli - 900 dollar voor 2 nachten)
Oei, 900 is veel inderdaad. Bij betalen straks nog geen 500,-, dan is het leuker ja…
Voordeel van North is dat je zo naar de peekaboo of andere trail kan lopen. Als je van plan bent de shuttle te pakken kan Ruby inderdaad ook. Wij stonden vorig jaar voor 2e keer op North en toen veel het me al wel op dat er extra plekken waren gecreeerd de afgelopen jaren en het wat vol aanvoelt. Ruby dan maar !
Voordeel van North is dat je zo naar de peekaboo of andere trail kan lopen. Als je van plan bent de shuttle te pakken kan Ruby inderdaad ook. Wij stonden vorig jaar voor 2e keer op North en toen veel het me al wel op dat er extra plekken waren gecreeerd de afgelopen jaren en het wat vol aanvoelt. Ruby dan maar !

@paulr geniet van jullie reis binnenkort! Als je achteraf nog tips moest hebben, altijd welkom 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De heated tenten hebben zoals gezegd wel een stopcontact. De andere tenten niet. Dus vandaar dat ik aangaf dat je het best een heatd tent kunt reserveren.
Waarom nog twijfel? Wil je naar de Mariposa grove? Dan is het niet gek om dit de eerste dag te doen, of de volgende ochtend. Dan is overnachten in Oakhurst (of Fishcamp of Wawona) het handigste. Ik zou dan bij voorkeur de mariposa grove nog doen op de dag dat je naar Yosemite rijd. En dan de volgende ochtend eerst naar Glacier Point en dan naar de vallei.
Marianne
Er stonden nog vraagtekens bij omdat we vorige keer blijkbaar de helft van Yosemite gemist hebben (ook al stonden we er 3 dagen op campground) omdat ik gewoon niet wist wat er te zien was (mijn eigen fout natuurlijk). Dat wil ik dus deze keer beter aanpakken. En daarom stonden er nog vraagtekens bij omdat ik nog wat onderzoek wou doen naar wat we nu juist gingen bekijken. Maar jullie geven al de meeste zaken aan dus dat is heel handig. 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maak inderdaad eens een lijstje. Als je niet naar de Mariposa Grove wilt zou ik voor El Portal kiezen.
Misschien toch ook een tent reserveren en achter de hand houden voor het geval er weer een reserveringssysteem komt. Je kunt tot een week voor aankomst gratis annuleren.
Marianne
Misschien toch ook een tent reserveren en achter de hand houden voor het geval er weer een reserveringssysteem komt. Je kunt tot een week voor aankomst gratis annuleren.
Marianne
Gisteren was ik nog wat reviews aan het lezen online over 'The view' campground in Monument valley. Ik had daar al een RV spot geboekt voor 1 nacht. In de reviews las ik dat mensen werden weggestuurd met een RV van 28ft. Ik ging even grasduinen op hun website maar kon niets vinden over lengtebeperkingen daar. Ik stuurde ze dan maar een mail en kreeg antwoord dat ze maar RV's kunnen aanvaarden op hun RV sites tot 25ft
Wij reizen met een 30ft. IK heb hen dan ook gevraagd onze boeking te annuleren. Nu twijfel ik wel heel erg om monument valley in onze reisroute te laten. Want wij zagen het al en stonden toen op gouldings. Daar was echt niets aan aan deze campground. We deden toen een guided tour en dat was ok. Maar niet iets om met onze kinderen te doen.
Ergens zou ik het er graag laten inzitten maar ik wil ze echt wel dat gevoel van grootsheid van de buttes laten ervaren bij zonsopgang.
Heeft het zin dat ik hiervoor KOA boek? (maar dat lijkt me qua ligging een stuk minder)
Ik had ook als optie om toch naar The View te gaan en dan een nacht hotel of cabin te boeken. Maar 400 dollar per nacht....en dan is de vraag of ik de 30ft camper op de parking mag parkeren natuurlijk.

Wij reizen met een 30ft. IK heb hen dan ook gevraagd onze boeking te annuleren. Nu twijfel ik wel heel erg om monument valley in onze reisroute te laten. Want wij zagen het al en stonden toen op gouldings. Daar was echt niets aan aan deze campground. We deden toen een guided tour en dat was ok. Maar niet iets om met onze kinderen te doen.
Ergens zou ik het er graag laten inzitten maar ik wil ze echt wel dat gevoel van grootsheid van de buttes laten ervaren bij zonsopgang.
Heeft het zin dat ik hiervoor KOA boek? (maar dat lijkt me qua ligging een stuk minder)
Ik had ook als optie om toch naar The View te gaan en dan een nacht hotel of cabin te boeken. Maar 400 dollar per nacht....en dan is de vraag of ik de 30ft camper op de parking mag parkeren natuurlijk.
Wij hebben een paar jaar geleden bij gouldings gekampeerd, ik zou niet weten wat daar mia mee is (behalve de prijs
).
Terug in Texas!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 32 Reacties
- 7456 Weergaves
-
Laatste bericht door pumi1000