Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Ik heb daar nog niet geboekt. Verschil is 200$ momenteel met Hertz en 150$ met Alamo voor de standard SUV. Dus dat is mij het verschil (nog) niet waard.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Er is momenteel 1 code die werkt bij National en dat is de I'nt point of sale code.
Zie ook het Nationaltopic.
Voorheen had je nog de Flying Blue en Visa Canada code. Die doen het helaas niet meer. Wel in Europa trouwens.
Zie ook het Nationaltopic.
Voorheen had je nog de Flying Blue en Visa Canada code. Die doen het helaas niet meer. Wel in Europa trouwens.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Da's dus code : 5005946
Dank je.
Dank je.
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
Vraagje over de huur van een Jeep Wrangler.
Bij alamo wil ik een Jeep Wrangler huren en die kan ik boeken via alamo.de.
De naam van de auto-klasse is dan specifiek "Jeep Wrangler 4 deurs".
Alleen staat er achter de autonaam toch; "of vergelijkbaar".
Nou snap ik dat als je een intermediate, full-size of welke klasse dan ook boekt, je niet specifiek een merk/model boekt, maar een klasse. Het voorbeeld fotootje van die auto op de website is slechts een voorbeeld. Je krijgt iets vergelijkbaars.
Maar bij een Jeep Wrangler zou dit toch niet "of vergelijkbaar" moeten kunnen zijn. Je boekt toch specifiek op de naam "Jeep Wrangler".
Heeft iemand hier ervaring mee of input?
Bij alamo wil ik een Jeep Wrangler huren en die kan ik boeken via alamo.de.
De naam van de auto-klasse is dan specifiek "Jeep Wrangler 4 deurs".
Alleen staat er achter de autonaam toch; "of vergelijkbaar".
Nou snap ik dat als je een intermediate, full-size of welke klasse dan ook boekt, je niet specifiek een merk/model boekt, maar een klasse. Het voorbeeld fotootje van die auto op de website is slechts een voorbeeld. Je krijgt iets vergelijkbaars.
Maar bij een Jeep Wrangler zou dit toch niet "of vergelijkbaar" moeten kunnen zijn. Je boekt toch specifiek op de naam "Jeep Wrangler".
Heeft iemand hier ervaring mee of input?
- Bijlagen
-
- Jeep Wrangler.png (42.32 KiB) 1169 keer bekeken
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik heb deze ervaring alleen bij Hertz. Kon toen kiezen uit een rijtje met Wranglers. Dit was dan wel op Maui. Daar stikt het de moord van de Wranglers.
Op het vaste land heb ik eerlijk gezegd nog nooit eerder een aisle gezien met Jeep. Ik weet niet wat een vergelijkbare klasse is maar mijn gok zou zijn een midsize suv.
Op het vaste land heb ik eerlijk gezegd nog nooit eerder een aisle gezien met Jeep. Ik weet niet wat een vergelijkbare klasse is maar mijn gok zou zijn een midsize suv.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
Hertz heeft inderdaad een huurklasse "Jeep Wrangler Guaranteed".
Dan krijg je een 2 deurs of 4 deurs, maar wel gegarandeerd een Wrangler.
Zou dus ook mogelijk zijn. Echter die kost mij voor 3 weken met code 510000 boven de 2000€.
Die bij alamo kost me de helft, maar ja, die is "or similar"?
Ik heb mijn vraag neergelegd bij de alamo helpdesk en wacht op antwoord.
Vind het alleen raar dat als je een "Jeep Wrangler" huurt, je dan toch een andere, b.v. een Ford Bronco, mee zou krijgen.
Geef dan de auto-code een andere naam.
Turo is ook nog een optie, maar da's ook erg prijzig.
Suggesties zijn welkom!
Dan krijg je een 2 deurs of 4 deurs, maar wel gegarandeerd een Wrangler.
Zou dus ook mogelijk zijn. Echter die kost mij voor 3 weken met code 510000 boven de 2000€.
Die bij alamo kost me de helft, maar ja, die is "or similar"?
Ik heb mijn vraag neergelegd bij de alamo helpdesk en wacht op antwoord.
Vind het alleen raar dat als je een "Jeep Wrangler" huurt, je dan toch een andere, b.v. een Ford Bronco, mee zou krijgen.
Geef dan de auto-code een andere naam.
Turo is ook nog een optie, maar da's ook erg prijzig.
Suggesties zijn welkom!
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
Ik heb de vraag over de Jeep Wrangler neergelegd bij verschillende alamo instanties.
Alamo.nl. Antwoord; Nee, geen garantie op dit model, je kunt een andere auto meekrijgen.
Alamo.com USA; Yes, this model is guaranteed. Alleen de uitvoering kan varieren, maar een Jeep is gegarandeerd.
Alamo.nl. Antwoord; Nee, geen garantie op dit model, je kunt een andere auto meekrijgen.
Alamo.com USA; Yes, this model is guaranteed. Alleen de uitvoering kan varieren, maar een Jeep is gegarandeerd.
Alamo is stuk gezakt met prijs voor meivakantie volgend jaar
Met code THPPS30 op alamo.de nog iets goedkoper als eerder genoemde partnerlink.
Heeft iemand al daadwerkelijk ooit geboekt en afgehaald met code THPPS30?
Met code THPPS30 op alamo.de nog iets goedkoper als eerder genoemde partnerlink.
Heeft iemand al daadwerkelijk ooit geboekt en afgehaald met code THPPS30?
- wouterjanS
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Is een SUV geschikt om offroad(lees: Van de verharde wegen af) bij nationale parken te rijden? Of wordt dat niet gewaardeerd door verhuurbedrijven?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
wordt niet gewaardeerd maar wij doen het wel.
Gewoon verstandig mee omgaan en geen echte slechte wegen doen. meestal kun je op internet wel vinden welke wegen goed te doen zijn
Gewoon verstandig mee omgaan en geen echte slechte wegen doen. meestal kun je op internet wel vinden welke wegen goed te doen zijn
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@wouterjanS
Je mag nergens in de parken off road rijden.
Op onverharde wegen rijden wordt door de verhuurder niet toegestaan. In de route die jullie hebben zijn er geen onverharde wegen, met uitzondering van Death Valley. Voor bijvoorbeeld Devils Golfcourse is een gewone auto ook geschikt. Of je daar op andere onverharde wegen wilt rijden is de vraag.
Marianne
Je mag nergens in de parken off road rijden.
Op onverharde wegen rijden wordt door de verhuurder niet toegestaan. In de route die jullie hebben zijn er geen onverharde wegen, met uitzondering van Death Valley. Voor bijvoorbeeld Devils Golfcourse is een gewone auto ook geschikt. Of je daar op andere onverharde wegen wilt rijden is de vraag.
Marianne
- wouterjanS
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Oh je hebt gelijk Marianne. Ik dacht dat ik onverharde wegen had gezien maar na beter te kijken op google maps ligt er gewoon beetje zand op maar zijn zelfs de kleine onbekende wegen naar ietse kleins verhard. Dat is fijn om te weten.
2014: New York en DC
Wat zijn de prijzen hoog voor one way rental tss San Francisco en Las Vegas in juli 2024. Wou wat sleutelen aan m'n camperroute en eerst nog een deel met huurauto afwerken. Maar ik kom niet onder de 850 euro voor 1 week huur met one way (standard SUV)?! Moet ik nu gewoon geduld hebben (maar wordt moeilijk gezien ik camper ook moet vastleggen. En als de huurauto te duur is we gewoon langer de camper moeten huren)
Iemand ervaring dat bv uit een bepaald lokaal kantoor huren een stuk voordeliger is (geen keuze in auto dan uiteraard)?
Iemand ervaring dat bv uit een bepaald lokaal kantoor huren een stuk voordeliger is (geen keuze in auto dan uiteraard)?
Je bent nog erg vroeg. Desnoods nu vastleggen en tegen die tijd herboeken. In mijn ervaring worden huurprijzen vanzelf lager nagelang de tijd vordert.
Ja ik vermoed het ook. Maar het is wel een risico. Want als ze niet een stuk goedkoper worden ben ik beter af met de camper een stuk langer te huren. Maar die moet ik nu vastleggen vanwege stijgende prijzen....life is a gamble, i suppose 

Bij usadrive.de is er geen one way fee voor Alamo?? Alamo zelf biedt dit niet aan op hun site want daar is de prijs 250 euro hoger dan via driveusa. Iemand al een one way via hen gedaan en niets moeten extra betalen op locatie? Ben een beetje achterdochtig 

Dit heeft wellicht met je plaatsen te maken. Zo had ik vorig jaar geen toeslag tussen LAX en LAS. Dit is een zeer courante route en sommige verhuurders hebben die afspraak gemaakt. Als ik nu op drive.usa kijk zou ik als ik SLC koppel aan een andere luchthaven wel degelijk een toeslag moeten betalen. Deze hoor je aan de balie. Erg vaag dus. Kijk op ustravel of germanwho en daar weet jij van te voren of je een toeslag hebt en hoe hoog die is.
Op ustravel en germanwho dient er wel een one way fee betaald te worden maar bij usadrive-de dus niet. Zie hieronder (alleen de kleine lettertjes laten toch nog ruimte voor interpretatie lijkt me?)
Maar dit kan dus ook. Bv voor huur tussen Jackson Hole en Salt Lake City:
Maar moet ik hier nu uit afleiden dat er tss SFO en LAS dan geen one way fee is wanneer je boekt via usadrive.de? Want via andere sites dan weer wel....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20511 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties