Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door harryh »

snagh schreef:
01 sep 2023, 10:36
Andersom is het ook vervelend om tijdens een nachtvlucht oostwaarts de luikjes dicht te laten terwijl het op de plek van bestemming al 10:00 is.
Daar denk ik als frequent flyer toch anders over. Op de terugweg uit de VS heb je er meer aan om zoveel mogelijk te slapen, in het ritme van waar je vandaan komt. Dat is ook het algemene advies om jetlag terug te voorkomen.

Die aankomst dag in NL/BE is sowieso al lang om wakker te blijven. Als je die nog langer maakt ga je 's middags al willen slapen, waardoor je veel moeilijker in het juiste ritme komt.

Ik had vorige week de KL622 terug vanuit ATL die om 22:30 lokale tijd vertrekt. Na ongeveer 3-4 uur vliegen is het dan al weer ochtend dus licht buiten, terwijl de vlucht pas uren later, om 12:55, in AMS aankomt. Met de luiken open zou de nacht veel te kort zijn, het eten is pas zo'n 2u na vertrek afgerond, dan zou ik maar 1-2u slaap hebben.
snagh
Amerika-ontdekker

Bericht door snagh »

Stja, het zou wat zijn als we allemaal hetzelfde waren hé. :D Voor mij is het nu eenmaal prettiger om wakker te blijven zodat ik die avond zeker kan slapen.
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

snagh schreef:
01 sep 2023, 10:36
…..<knip>Een andere redenering die ik mij kon bedenken is dat we vlogen met een behoorlijk oud toestel (767), en het dan eenvoudiger is voor de airco om het toestel koel te houden. Maar goed, dat is een aanname. Ik heb het echter met andere airlines nog nooit meegemaakt. De 767's van Delta vond ik overigens de minst prettige toestellen waar ik ooit long-haul meer heb gevlogen, op de 2-3-2 configuratie na dan.

Maar goed, dit is voor mij verder geen reden om niet meer met Delta te vliegen.
Window shades (luikjes) worden wel vaker naar beneden gedaan op zonnige (warme) dagen om zo het opwarmen van de cabine iets te vertragen. Maar dat speelt alleen als het vliegtuig op de grond staat. Op 10 km hoogte hoeft de cabine niet gekoeld te worden maar juist worden verwarmd.
Het is mij eigenlijk alleen opgevallen bij “nacht” vluchten dat men de window shades gesloten wilde hebben. Voordeel van een 787 is dat de purser elektronisch de raampjes kan blinderen en blokkeren zodat ze donker blijven en de passagier er geen invloed op kan uitoefenen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

776 euro voor komende zomer (1/7-24/7): AMS - SFO (nonstop) en LAX-SFO-AMS. Inclusief baggage met united. Is dat een goede prijs? Ik ken vooral de prijzen van de oostkust.... Is via Joker reizen in België. Online kan ik deze prijzen incl baggage niet vinden. Ik heb een camper gehuurd dus ben niet heel flexibel in data en route.
Persoonlijk lijkt me dit toch nog wel redelijk duur. Maar momenteel online alvast niets beters te vinden.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Lijkt me niet dat je dit veel goedkoper gaat vinden. Incl.bagage is dit toch een prima prijs :thumbup:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Als jij het goed vindt dan zou ik gewoon boeken.
deebee7
Amerikakenner

Bericht door deebee7 »

Ja dat is net het moeilijke....persoonlijk lijkt me dat veel. Maar ik heb niet veel ervaring met prijzen van vluchten naar de westkust in het hoogseizoen.
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Ik zou ook zeggen: prima prijs voor het (pre)hoogseizoen. Als deze prijs past bij wat jij bereid bent te betalen zou ik het vastleggen. Ik draai het altijd om, bepaal van te voren wat mijn maximumprijs is voor tickets en als ik ze voor die prijs vindt dan boek ik ze!
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
BoesBoesX
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 30
Contacteer:

Bericht door BoesBoesX »

Met Google Flights kun je zien wat de normale prijzen voor een bepaalde periode zijn op basis van ticketprijzen uit het verleden.
Helaas werkt dat niet met open jaw tickets (zoals AMS-SFO / LAX-AMS), maar wel als je bijvoorbeeld naar AMS-SFO kijkt op deze dagen (zie: https://www.google.com/travel/flights/s ... fKKJd1TzY8).

Op basis van die gegevens lijkt dit in elk geval een prima prijs.
image.png
Verslagen van onze reizen op www.reispagina.net - Amerika - Roadtrips
Malou97
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Malou97 »

British Airways heeft (zeer) goede prijzen naar o.a. Seattle en Las Vegas voor juni 2024.
Zojuist geboekt DUS - LHR - SEA en SEA - LHR - DUS met goede vluchttijden voor 431,- p.p. via de website van British Airways.
Zonder bagage, maar wij redden ons met zijn tweeën met 1 koffer dus die betalen we ter plekke bij.
Wellicht heeft iemand hier wat aan.. :clap:
dirkmuis
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door dirkmuis »

En nog net buiten hoogseizoen
Coyote Buttes
Amerikakenner

Bericht door Coyote Buttes »

Bedankt voor de tip @Malou97 . Ik ga eens kijken voor april 2024.
Resi_70
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Resi_70 »

Malou97 schreef:
04 sep 2023, 21:33
Zonder bagage, maar wij redden ons met zijn tweeën met 1 koffer dus die betalen we ter plekke bij.
Wij redden dat ook altijd maar doen het al een tijdje met 2x een handbagage koffer en een kleine rugtas.
20200226_181204_small.jpg
Scheelt ook weer in de kosten en je hoeft nooit te wachten bij de bagageband :D.

Het heeft ons zelf al een keer gered tijdens een vertraagde overstap op Dallas Airport. Andere die wel een koffer ingecheckt hadden miste de overstap vlucht naar Las Vegas.
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023,(2025 April-02<>April-14)
Inmiddels 142 dagen in Vegas doorgebracht :)
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Resi_70 schreef:
05 sep 2023, 16:29
Scheelt ook weer in de kosten en je hoeft nooit te wachten bij de bagageband
Hier ook de laatste 2 jaar zo gedaan. Heerlijk snel weg na aankomst en geen stress van wachten bij bagageband of niet meegekomen koffers/kwijtgeraakte koffers. :thumbup:
deebee7
Amerikakenner

Bericht door deebee7 »

Komen de KLM werelddeal weken nog terug? Ik dacht ergens gelezen te hebben dan deze niet meer terugkwamen. Maar ik hoop er wel op.....heb nog optie tot volgende week woensdag op vluchten en zag dat BA al deals lanceerde vandaag (tot 26 september). Dus ik hoopte dat de KLM werelddeal weken er ook zouden aankomen de komende dagen....
Coyote Buttes
Amerikakenner

Bericht door Coyote Buttes »

De werelddeal dagen zijn er niet meer.
KLM heeft dit vervangen door de RealDeal dagen. Er is een kans dat KLM die binnenkort gaat starten.
Inhoudelijk weet ik zo niet of het echt mooie deals gaan zijn.
deebee7
Amerikakenner

Bericht door deebee7 »

Ja dat is altijd gokken natuurlijk. Blijkbaar zouden de prijzen bij de optie die ik heb ook nog kunnen wijzigen.....ben dan niet goed mee wat het voordeel van een optie dan is :? Bij BA zitten er vanuit Brussel wel mooie tarieven naar Las Vegas bij.
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Kijk hier ook al uit naar de KLM realdeal dagen, verschillende site's geven aan begin september maar nog niks te zien op de KLM site. Prijzen zijn nog zo'n 400 a 500 euro duurder tov april/mei dit jaar voor AMS --> SEA. Kom nu in juni/juli 2024 op 2099 euro.
deebee7
Amerikakenner

Bericht door deebee7 »

Ik vermoed dat dit de link is naar de real deal dagen van KLM. Vanaf vandaag tem 20 september. campaigns.klm.nl/nl/real-deal-dagen
Voor hoogseizoen voor de bestemmingen waar ik op zoek zitten er alvast niet echt mooie prijzen bij (SFO, LAX, LAS)
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Vreemd, de prijzen zijn met de realdagen duurder dan normaal voor Seattle. Daarnaast zou ik mijn Platinum voordelen niet hebben zoals sky-priority en gratis stoelkeuze.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer