Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis suuskidenlou: 23 dagen rondje Denver met dreumes.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Reis suuskidenlou: 23 dagen rondje Denver met dreumes.
Hoi allemaal,
Wat een fijn forum is dit. Ik heb al heel wat informatie gevonden en ik heb al een aardig reisschema gemaakt. Heel benieuwd of jullie nog aanvullingen of tips hebben. Mijn partner en ik gaan in september op reis met ons zoontje, hij is dan net 1.
We vliegen heen en terug uit Denver en we huren daar een camper. Omdat we niet weten hoe het rijden gaat, heb ik nu (volgens mij) niet al te lange rij stukken gepland. Zijn er plekken die ik over het hoofd zie? Of zouden jullie langer op bepaalde plekken blijven?
We gaan onderweg oa gebruik maken van het platform HarvestHosts. Daarop staan boerderijen, wijngaarden en brouwerijen waar je gratis je camper kunt parkeren. Vandaar dat er af en toe willekeurige overnachtingsplekken in het schema staan!
Dag 1 - aankomst Denver (overnachting hotel)
Dag 2 - camper huren + overnachting vlakbij Denver bij Cider brouwerij
Dag 3 - rijden naar Rocky Mountains + overnachting Green Ridge Campground
Dag 4 - Rocky Mountains + overnachting Green Ridge Campground
Dag 5 - Rocky Mountains + overnachting Green Ridge Campground (drie nachten op dezelfde plek om beetje te acclimatiseren).
Dag 6 - Overnachting boerderij Laramie (wandelen in de omgeving)
Dag 7 - Overnachting boerderij Shoshoni
Dag 8 - Yellowstone (helaas nog geen camping)
Dag 9 - Yellowstone (helaas nog geen camping)
Dag 10 - Yellowstone - Grand Teton (camping daar, nog boeken)
Dag 11 - Grand Teton (camping daar, nog boeken)
Dag 12 - Grand Teton - Cokeville of andere plek op route richting Bryce (overnachting via HarvestHost)
Dag 13 - Midway of andere plek op route richting Bryce (overnachting via HarvestHost)
Dag 14 - Bryce (camping daar, nog boeken)
Dag 15 - Bryce (camping daar, nog boeken)
Dag 16 - Bryce - Antilope Canyon (camping daar, nog boeken)
Dag 17 - Antilope Canyon - Arches (camping daar, nog boeken)
Dag 18 - Arches (camping daar, nog boeken)
Dag 19 - Arches - San Luis Valley (camping daar, nog boeken)
Dag 20 - San Luis Valley (camping daar, nog boeken)
Dag 21 - San Luis Valley - Denver
Dag 22 - Denver
Dag 23 - terugvliegen naar Amsterdam
Wat een fijn forum is dit. Ik heb al heel wat informatie gevonden en ik heb al een aardig reisschema gemaakt. Heel benieuwd of jullie nog aanvullingen of tips hebben. Mijn partner en ik gaan in september op reis met ons zoontje, hij is dan net 1.
We vliegen heen en terug uit Denver en we huren daar een camper. Omdat we niet weten hoe het rijden gaat, heb ik nu (volgens mij) niet al te lange rij stukken gepland. Zijn er plekken die ik over het hoofd zie? Of zouden jullie langer op bepaalde plekken blijven?
We gaan onderweg oa gebruik maken van het platform HarvestHosts. Daarop staan boerderijen, wijngaarden en brouwerijen waar je gratis je camper kunt parkeren. Vandaar dat er af en toe willekeurige overnachtingsplekken in het schema staan!
Dag 1 - aankomst Denver (overnachting hotel)
Dag 2 - camper huren + overnachting vlakbij Denver bij Cider brouwerij
Dag 3 - rijden naar Rocky Mountains + overnachting Green Ridge Campground
Dag 4 - Rocky Mountains + overnachting Green Ridge Campground
Dag 5 - Rocky Mountains + overnachting Green Ridge Campground (drie nachten op dezelfde plek om beetje te acclimatiseren).
Dag 6 - Overnachting boerderij Laramie (wandelen in de omgeving)
Dag 7 - Overnachting boerderij Shoshoni
Dag 8 - Yellowstone (helaas nog geen camping)
Dag 9 - Yellowstone (helaas nog geen camping)
Dag 10 - Yellowstone - Grand Teton (camping daar, nog boeken)
Dag 11 - Grand Teton (camping daar, nog boeken)
Dag 12 - Grand Teton - Cokeville of andere plek op route richting Bryce (overnachting via HarvestHost)
Dag 13 - Midway of andere plek op route richting Bryce (overnachting via HarvestHost)
Dag 14 - Bryce (camping daar, nog boeken)
Dag 15 - Bryce (camping daar, nog boeken)
Dag 16 - Bryce - Antilope Canyon (camping daar, nog boeken)
Dag 17 - Antilope Canyon - Arches (camping daar, nog boeken)
Dag 18 - Arches (camping daar, nog boeken)
Dag 19 - Arches - San Luis Valley (camping daar, nog boeken)
Dag 20 - San Luis Valley (camping daar, nog boeken)
Dag 21 - San Luis Valley - Denver
Dag 22 - Denver
Dag 23 - terugvliegen naar Amsterdam
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis suuskidenlou: 23 dagen rondje Denver met dreumes.
Hallo, welkom op het forum!
Wat mij opvalt is dat jullie wel heel erg weinig tijd uittrekken voor Yellowstone, ik zou proberen daar zeker nog een nacht aan toe te voegen. Waarom heb je nog geen camping daar? Ik zie daar nog wel wat mogelijkheden. Leg daar zo snel mogelijk iets vast. Grand Teton zou ik ook zo snel mogelijk vastleggen.
Voor het stuk na Grand Teton zou je eens kunnen kijken naar Capitol Reef. De camping daar ligt erg mooi, maar die is wellicht al vol. Dat zal trouwens ook voor Arches gelden. Ik zou overwegen om Bryce en Page over te slaan, en dan van Capitol Reef via Goblin valley naar Moab te rijden. Of rij van Capitol Reef via de UT95 naar Monument Valley en dan naar Moab. Je kunt dan meer tijd uittrekken voor Arches en Canyonlands en voor Yellowstone. Na Moab zou je nog naar het Colorado NM kunnen gaan.
Willen jullie in RMNP niet in het park kamperen? Je zit nu niet handig voor het oostelijke deel van het park. En bedenk ook dat je een reservering nodig hebt als je niet in het park overnacht. Kijk daarvoor op www.nps.gov/romo.
Voor arches heb je ook een toegangsreservering nodig, tenzij je in het park overnacht. Maar ik vermoed dat dat niet meer gaat lukken.
Marianne
Wat mij opvalt is dat jullie wel heel erg weinig tijd uittrekken voor Yellowstone, ik zou proberen daar zeker nog een nacht aan toe te voegen. Waarom heb je nog geen camping daar? Ik zie daar nog wel wat mogelijkheden. Leg daar zo snel mogelijk iets vast. Grand Teton zou ik ook zo snel mogelijk vastleggen.
Voor het stuk na Grand Teton zou je eens kunnen kijken naar Capitol Reef. De camping daar ligt erg mooi, maar die is wellicht al vol. Dat zal trouwens ook voor Arches gelden. Ik zou overwegen om Bryce en Page over te slaan, en dan van Capitol Reef via Goblin valley naar Moab te rijden. Of rij van Capitol Reef via de UT95 naar Monument Valley en dan naar Moab. Je kunt dan meer tijd uittrekken voor Arches en Canyonlands en voor Yellowstone. Na Moab zou je nog naar het Colorado NM kunnen gaan.
Willen jullie in RMNP niet in het park kamperen? Je zit nu niet handig voor het oostelijke deel van het park. En bedenk ook dat je een reservering nodig hebt als je niet in het park overnacht. Kijk daarvoor op www.nps.gov/romo.
Voor arches heb je ook een toegangsreservering nodig, tenzij je in het park overnacht. Maar ik vermoed dat dat niet meer gaat lukken.
Marianne
Ha, ik lees even mee. Wij hebben hetzelfde idee volgend jaar september met een dreumes van 1 jaar en paar maanden
Vlucht zien we wel wat tegen op en prijzen zijn absurd... maarja, Amerika blijft toch trekken!
Waar hebben jullie je overstap naar Denver en via welk bedrijf huren jullie de camper?
Vlucht zien we wel wat tegen op en prijzen zijn absurd... maarja, Amerika blijft toch trekken!
Waar hebben jullie je overstap naar Denver en via welk bedrijf huren jullie de camper?
Ik neem aan voor dit jaar zo te lezen ?
Oei...ik weet niet waar ik moet beginnen...
RMNP: het mooiste deel zit aan de Estes kant van dit park. Bijvoorbeeld Bear Lake. Dat is met de auto al bijna 2 uur rijden vanaf je camping ! En met de camper vele malen langer want je Moet de Trail Ridge road over. En volgens mij heb je nog steeds een permit nodig voor deze weg. Green Ridge is écht een eind weg voor RMNP.
Yellowstone: ook hier moet je eigenlijk met een camper wel een plek in het park hebben. Ik denk dat zelfs de commerciele campings buiten het park een uitdaging worden. Als er nog wat te boeken is: meteen boeken !!
Grand Teton: hier geldt hetzelfde voor als YS, zsm camping boeken. De camping Gros Ventre heeft meestal nog wel plek.
Ik zal al een advies van Marianne mbt Bryce. Maar als je wel gewoon Bryce doet: 1 nacht, max 2 is voldoende. Klein Park en 's avonds zal het al fris zijn. Bryce ligt op hoogte.
Dan Arches: Devils Garden in Arches is qua camping kansloos denk ik, maar heel Moab zal druk zijn ! Het is er in julie/aug zo heet, dat veel amerikanen juist in september en oktober naar Moab gaan.
Kortom: helaas is het ''op de bonnefooi'' reizen met een camper tegenwoordig lastig, dus plannen is belangrijk (en dus herplannen als plannen anders worden als je onderweg bent)
Paul
Oei...ik weet niet waar ik moet beginnen...
RMNP: het mooiste deel zit aan de Estes kant van dit park. Bijvoorbeeld Bear Lake. Dat is met de auto al bijna 2 uur rijden vanaf je camping ! En met de camper vele malen langer want je Moet de Trail Ridge road over. En volgens mij heb je nog steeds een permit nodig voor deze weg. Green Ridge is écht een eind weg voor RMNP.
Yellowstone: ook hier moet je eigenlijk met een camper wel een plek in het park hebben. Ik denk dat zelfs de commerciele campings buiten het park een uitdaging worden. Als er nog wat te boeken is: meteen boeken !!
Grand Teton: hier geldt hetzelfde voor als YS, zsm camping boeken. De camping Gros Ventre heeft meestal nog wel plek.
Ik zal al een advies van Marianne mbt Bryce. Maar als je wel gewoon Bryce doet: 1 nacht, max 2 is voldoende. Klein Park en 's avonds zal het al fris zijn. Bryce ligt op hoogte.
Dan Arches: Devils Garden in Arches is qua camping kansloos denk ik, maar heel Moab zal druk zijn ! Het is er in julie/aug zo heet, dat veel amerikanen juist in september en oktober naar Moab gaan.
Kortom: helaas is het ''op de bonnefooi'' reizen met een camper tegenwoordig lastig, dus plannen is belangrijk (en dus herplannen als plannen anders worden als je onderweg bent)
Paul
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien hebben jullie iets aan ons 2019-verslag. Wij waren er toen ook in september, en bezochten onder andere Capitol Reef, Moab en RMNP.
Het was toen met name in RMNP al aardig koud.
Zie voor de campings in Yellowstone niet alleen recreation.gov maar ook https://www.yellowstonenationalparklodges.com. Zo te zien is er nog plek op Madison en Canyon op 8 september. Ook op 9 september is er nog wat vrij. Voor de 10e wordt het lastiger, er sluiten dan al campings. Zie ook https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/campgrounds.htm.
Marianne
Het was toen met name in RMNP al aardig koud.
Zie voor de campings in Yellowstone niet alleen recreation.gov maar ook https://www.yellowstonenationalparklodges.com. Zo te zien is er nog plek op Madison en Canyon op 8 september. Ook op 9 september is er nog wat vrij. Voor de 10e wordt het lastiger, er sluiten dan al campings. Zie ook https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/campgrounds.htm.
Marianne
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor al jullie reacties! Leuk om jullie reisverslagen en tips te lezen.
-
- Amerika-newbie
Een nacht extra in Yellowstone zou zeker kunnen. We hebben nog geen camping omdat alles vol is. We houden het in de gaten, hopelijk komen er twee weken voor onze data nog plekken vrij.Martin & Marianne schreef: ↑27 aug 2023, 14:57Hallo, welkom op het forum!
Marianne
Ook de campings in RMNP zitten al vol, vandaar onze keuze voor camping buiten het park.
We hebben niet de ambitie om alle highlights in het park te zien en zijn ook tevreden met mooie omgeving rond Green Ridge Campground.
-
- Amerika-newbie
We stappen heen over in Dallas en terug in Londen! En we huren via Cruise America.Berry schreef: ↑27 aug 2023, 15:02Ha, ik lees even mee. Wij hebben hetzelfde idee volgend jaar september met een dreumes van 1 jaar en paar maanden
Probeer campflare eens. Werkte bij ons goed om nog plek te scoren in Big Bend. En ken je campendium en iOverlander apps? Handig voor als je op de bonnefooi reist.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wanneer vertrek je precies? Dan kunnen we eens meekijken. Voor RMNP zou je ook voor 1 of twee nachten in Estes Park kunnen kijken.
En je hebt sowieso die reservering nodig!
Marianne
Marianne
-
- Amerika-newbie
We vertrekken 18 september!Martin & Marianne schreef: ↑31 aug 2023, 17:19Wanneer vertrek je precies? Dan kunnen we eens meekijken. Voor RMNP zou je ook voor 1 of twee nachten in Estes Park kunnen kijken.
Marianne
-
- Amerika-newbie
Ik zie dat er op Fishing Bridge RV Park nu ruimte is gekomen (in Yellowstone). Daar wilden we eigenlijk niet heen omdat het zo duur is maar misschien dat we daar toch gaan boeken.
Ons plan was om te wachten tot nog niet vrijgegeven plekken op Slough Creek open gingen (2 weken van te voren). Maar dat is natuurlijk wel een gok.
En in Grand Teton is op Colter Bay Rv Park en Headwaters campground nog plek.
Ons plan was om te wachten tot nog niet vrijgegeven plekken op Slough Creek open gingen (2 weken van te voren). Maar dat is natuurlijk wel een gok.
Campflare is top! Bedankt voor deze goede tip.
En in Grand Teton is op Colter Bay Rv Park en Headwaters campground nog plek.
@suuskidenlou sst, niet te hard roepen
Zorg dat je annuleerbaar boekt en dan kun je later nog omboeken als de goedkopere plaatsen vrij komen op Slough Creek.
Ik zou zelf de gok wel durven wagen, maar dan moet je op de dag dat de goedkopere campings vrijkomen wel achter je computer kunnen zitten (ingelod en wel) om alsnog te boeken.
Ik probeer ook nog een paar overnachtingen om te gooien voor 2024 (goedkoper) maar heb al wel iets geboekt zodat ik niet zonder slaapplek kom te zitten. Deze keer wordt het geen camperreis helaas. In jullie geval ook kijken naar boondockplekken in de buurt van je overnachtingen. Als je dan bij FCFS campings misgrijpt dan weet je of er een alternatief is.
Zorg dat je annuleerbaar boekt en dan kun je later nog omboeken als de goedkopere plaatsen vrij komen op Slough Creek.
Ik zou zelf de gok wel durven wagen, maar dan moet je op de dag dat de goedkopere campings vrijkomen wel achter je computer kunnen zitten (ingelod en wel) om alsnog te boeken.
Ik probeer ook nog een paar overnachtingen om te gooien voor 2024 (goedkoper) maar heb al wel iets geboekt zodat ik niet zonder slaapplek kom te zitten. Deze keer wordt het geen camperreis helaas. In jullie geval ook kijken naar boondockplekken in de buurt van je overnachtingen. Als je dan bij FCFS campings misgrijpt dan weet je of er een alternatief is.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 2360 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne