Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ikbeneva
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door ikbeneva »

Wij hebben eindelijk onze tickets en villa geregeld voor de meivakantie (26-4 t/m 09-05) en zijn nu op zoek naar een huurauto :-) Ik lees al een tijdje mee in dit draadje en ik merk dat er voornamelijk bij Hertz en Alamo gereserveerd wordt en dat Sunny onnodig duur gevonden wordt.

Mijn man wilt graag in een Amerikaanse auto rijden daar (want ja, we zijn in Amerika), dus we (hij) hebben nu ons oog laten vallen op een Chevrolet Colorado Pick up. Ik weet alleen niet in hoeverre ik totaal verkeerd zoek, maar voor zover ik het kan vinden, is deze bij Sunny het goedkoopst?! Bij Hertz en Alamo kom ik uit op een bedrag boven de 950 en bij Sunny kom ik uit op 803 euro.

Zou er iemand wellicht met mij mee willen kijken? Ik begin namelijk aan mezelf te twijfelen, omdat ik alleen maar berichten lees dat Sunny veel duurder is...

En een Chevrolet Colorado Pick up, is dat een beetje een fijne auto om daar met een gezin van 4 rond te cruisen of hebben jullie wellicht andere tips?
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

@ikbeneva realiseer je wel dat je bij alle autoverhuurbedrijven een categorie boekt en niet een specifieke auto. Als je een Chevrolet Colorado Pick up boekt is er dus een kans dat je bij een andere auto uitkomt. Je krijgt dan wel een pick up maar dat kan ook een Toyota zijn bv. Persoonlijk (heb ook een gezin van 4) zou ik niet snel voor een pick up gaan. Ik boek al jaren een fullsize Suv, dan heb je ruimte genoeg en ook veel Amerikaanse aanbod van bv Chevrolet, Ford etc.
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
jwensammy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door jwensammy »

Trom schreef:
24 aug 2023, 18:58
@jwensammy Je kunt voor voorwaarden niet zomaar naar een overzicht verwijzen. Heel terecht werd hier specifiek naar de voorwaarden van alamo.de gevraagd. Een paar berichten hierboven staan de specifieke voorwaarden van de alamo.de site. En ook de voorwaarden van extra bestuurders zijn hierboven van alamo.de
Je antwoord was waarschijnlijk een reactie op de eerdere vraag over Alamo.de, maar kon dit niet direct uit je reactie halen.
Je schrijft dat de 1 miljoen standaard is voor autohuur in Amerika. Dit kan voor onjuiste aanname's zorgen. Bij oa National was dit voorjaar de SLI verlaagd naar 300.000, nu gelukkig terug gedraaid. Voor bv Californie en Florida is dit 2 miljoen dollar bij diverse verhuurders.
Voor enkele andere staten verwijzen ze naar het wettelijke minimum.

Belangrijk dus om de verzekeringsvoorwaarden altijd even te checken voor jouw situatie.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Bij National heb je twee verschillende producten.
SLI en EP.
EP gaat tot 1 miljoen L. SLI tot 300.000

Beide producten kun je soms aantreffen bij je boeking.
Kijk dus altijd of je EP hebt.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@Hinko Met de standaard bedoelde ik dat het veel voorkomt. Het kan inderdaad tot verwarring leiden en ik heb het daarom gewijzigd in mijn bericht.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

ikbeneva schreef:
25 aug 2023, 11:00
Bij Hertz en Alamo kom ik uit op een bedrag boven de 950 en bij Sunny kom ik uit op 803 euro.
Ik neem aan dat je vliegt op Orlando?
Bij Alamo kom ik op €611 voor een Chevy Colorado (of vergelijkbaar). En bij Hertz zelfs voor een C-klasse (PC lid worden!) en dus keuze uit 3 aisles voor € 543 !!
image.png
image.png
image.png (45.42 KiB) 1667 keer bekeken
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

@ikbeneva wij komen regelmatig in Florida en hebben ook een paar keer een pickup trick gereden. Altijd gevonden in de rij (Hertz PC of National EC, midsize geboekt), nooit de specifieke klasse. Mijn dochter en haar vriend hadden eind juli een Dodge RAM 1500 5.8L, samen met de Ford F150 wel een beetje de Amerikaanse standaard voor pickup.

Voor een rondreis in de meivakantie zou ik zelf alleen voor een pickup kiezen als je met 2 personen bent, dan is de achterbank vrij voor koffers. Als je de hele trip in een villa zit kan het misschien wel met meer dan 2, dan heb je de koffers verder niet bij je. Probleem in Florida is de regen. Je koffers moeten in de laadbak als je met meer dan 2 reist. Wij hebben dat één keer gedaan voor een reis met één villa en mijn vrouw was niet blij met natte koffers die niet waterdicht bleken te zijn toen we van het vliegveld naar de villa reden.

En beetje een open deur, voor een rondreis is het niet handig, dan betekent het dat je tijdens een reisdag van het ene naar het ander hotel altijd je koffers open en bloot in je laadbak hebt liggen, of ze tijdens een stop in de cabine moet leggen en er weer uithalen. Maar zo te zien zitten jullie op één plek, dan is dat verder niet zo'n probleem.
ikbeneva
Amerika-ontdekker

Bericht door ikbeneva »

HennyCox schreef:
25 aug 2023, 15:40
Ik neem aan dat je vliegt op Orlando?
Bij Alamo kom ik op €611 voor een Chevy Colorado (of vergelijkbaar). En bij Hertz zelfs voor een C-klasse (PC lid worden!) en dus keuze uit 3 aisles voor € 543 !!
image.png
image.png
Op Orlando inderdaad! Via welke site kijk jij precies? De Amerikaanse? Ik zoek namelijk gewoon via de Nederlandse website van Hertz en Alamo, maar ik kom dit dus niet tegen! Bedankt voor je reactie! EDIT: zelfs bij de Amerikaanse site kom ik voor een fullsize SUV uit op 1038... (al snap ik dat dit type weer wat duurder is, maar toch niet ZO veel duurder?.. heel benieuwd op welke site je kijkt!
harryh schreef:
25 aug 2023, 16:05
En beetje een open deur, voor een rondreis is het niet handig, dan betekent het dat je tijdens een reisdag van het ene naar het ander hotel altijd je koffers open en bloot in je laadbak hebt liggen, of ze tijdens een stop in de cabine moet leggen en er weer uithalen. Maar zo te zien zitten jullie op één plek, dan is dat verder niet zo'n probleem.
Aahh.. haha, wij zijn newbies haha, eerste keer ooit zelfs in de VS, dus ik heb hier helemaal niet over nagedacht (dus toch niet z'n open deur :lol: )! Op zich reizen we met alleen handbagage (kopen evt. nog koffer in Amerika als we nog het e.e.a. kopen) en zitten we twee weken inderdaad in een villa. Het maximale wat we zullen reizen (zonder files) is 1 uur en 15 minuten naar Kennedy Space Center! Dan nog vind ik het inderdaad wel fijn dat als je iets meeneemt wat in de ' achterbak' moet, dat dat droog ligt. Dan toch maar voor de standard of fullsize SUV! Bedankt voor je reactie!
Laredo schreef:
25 aug 2023, 11:45
@ikbeneva realiseer je wel dat je bij alle autoverhuurbedrijven een categorie boekt en niet een specifieke auto. Als je een Chevrolet Colorado Pick up boekt is er dus een kans dat je bij een andere auto uitkomt. Je krijgt dan wel een pick up maar dat kan ook een Toyota zijn bv. Persoonlijk (heb ook een gezin van 4) zou ik niet snel voor een pick up gaan. Ik boek al jaren een fullsize Suv, dan heb je ruimte genoeg en ook veel Amerikaanse aanbod van bv Chevrolet, Ford etc.
Ja, gezien wij alleen met handbagage reizen dacht ik dat dat gemakkelijk moet kunnen, maar ik besefte mij even niet dat de achterbak open en bloot ligt haha. Dus het wordt dan toch inderdaad een standard of fullsize SUV. Bedankt voor je reactie!!
HennyCox
Amerikakenner

Bericht door HennyCox »

ikbeneva schreef:
25 aug 2023, 17:27
Via welke site kijk jij precies?
Voor Hertz : lees je even in op het Hertz-topic en dan met code 510k :thumbup:
Voor Alamo: https://partners.rentalcar.com/ustravel ... -carrental
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Robotjoek1970 schreef:
10 aug 2023, 20:58
Goedenavond,
alleen is voor mij en @redeye nou niet helemaal duidelijk of dit om een gratis annuleren tarief gaat, is r iemand die mij hier antwoord op kan geven ?
Ik kan me dat van expert @redeye niet voorstellen :)
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

Haha scherp @bedeve. Ik heb nooit eerder geboekt bij Alamo. Ondanks dat ik las op het forum dat het gratis annuleren is bij hen, wil ik niemand informatie geven die ik zelf niet 100% zeker weet. :)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Gelukkig is er nog een beetje eenheid in de autoverhuur wereld @redeye ...

Pay later = is altijd zonder kosten annuleren.
Zoals jij hier ongetwijfeld eerder hebt gelezen is zelfs dat annuleren niet nooodzakelijk.
Een "No Show " verdwijnt na 24 uur uit het systeem alsof de boeking nooit gedaan is..

De startegie van de dubbele boeking...
Bij je dubbele of eventuele triple boeking is dat ideaal natuurlijk.
Je kijkt eerst rond in je loyalty Aisles en bepaalt dan of je ja / nee doorgaat naar je specifieke category boeking...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

Goed om te horen @bedeve. Wat is een forum zonder experts.. :D
Venzio
Amerika-newbie

Bericht door Venzio »

HennyCox schreef:
25 aug 2023, 18:56
ikbeneva schreef:
25 aug 2023, 17:27
Via welke site kijk jij precies?
Voor Hertz : lees je even in op het Hertz-topic en dan met code 510k :thumbup:
Voor Alamo: https://partners.rentalcar.com/ustravel ... -carrental
Ik heb via deze link in November een auto gereserveerd bij Alamo, dank!

Ik vlieg later dit jaar naar Chicago en wil van 10 nov tot 22 nov een auto huren. We hebben gekozen voor een Standard SUV via Alamo en deze gereserveerd via Alamo voor EUR 664, zo'n 55 EUR per dag. Dit is inclusief het gold pakket, we hebben namelijk de extra bestuurder nodig (zijn geen partner/familie). Is dit een beetje een goede prijs? Ik heb de topics van Avis/Hertz bekeken en weet niet exact wat ik allemaal zou kunnen gebruiken aan codes, het is de eerste keer dat ik in de US (of EU) een auto ga huren - ook de 2e bestuurder maakt het overal wel wat duurder.

Is het nog de moeite om verder te zoeken?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Venzio schreef:
29 aug 2023, 15:54
Ik vlieg later dit jaar naar Chicago en wil van 10 nov tot 22 nov een auto huren. We hebben gekozen voor een Standard SUV via Alamo en deze gereserveerd via Alamo voor EUR 664, zo'n 55 EUR per dag. Dit is inclusief het gold pakket, we hebben namelijk de extra bestuurder nodig (zijn geen partner/familie). Is dit een beetje een goede prijs?
Bij Hertz met de 510k code en PC membership, dus uitzoeken uit de rij (Standard SUV gaat wel lukken) en extra bestuurder inclusief, is het 571.70USD op ORD op jouw data, dus zo'n eur 150 minder. Kijk voor uitleg even in het Hertz UC topic. Succes!
HennyCox
Amerikakenner

Bericht door HennyCox »

Venzio schreef:
29 aug 2023, 15:54
Ik heb via deze link in November een auto gereserveerd bij Alamo, dank!
:thumbup: Maak jezelf even gratis lid bij Alamo en voeg dan met je reserveringsnummer "skip-the-counter" toe aan je reservering. Dan kun je direct door naar de auto's en hoef je dus niet langs de balie EN je mag zelf je auto uitzoeken uit de rij van de klasse die je geboekt hebt. Zo rij je binnen een paar minuten naar buiten in de auto van jouw keuze!
wleenders
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door wleenders »

Hallo allemaal,

Op advies van dit topic heb ik net een Hertz account aangemaakt om te oriënteren op de prijzen en eventueel een auto vast te leggen voor onze reis van volgend jaar zomer. Ik ben ook voornemens een Alamo account aan te maken zodat ik in ieder geval deze twee populaire aanbieders kan vergelijken.

Het plan is als volgt:
- Vliegen van en naar Las Vegas
- Aankomst 14 juli 2024
- Vertrek 11 augustus 2024
- Twee volwassenen, twee kinderen, koffers en kampeerspullen: wij denken dus aan een Standard of Full-size SUV(?)

Ik schrik een beetje van de prijzen, Ik kan nu kiezen uit:
- Standard SUV voor $ 4613,24 (29 dagen, dus: 159,00 per dag)
- Large SUV voor $ 5075,55 (29 dagen, dus: 175,00 per dag)

EDIT: inmiddels een Standard SUV gevonden voor $ 2700 met Pay later via UStravel.nl. Zelfs onervaren speurneuzen kunnen blijkbaar al veel geld besparen!

Ik zie hier veel betere deals voorbij komen van de ervaren speurneuzen, zouden jullie eens mee kunnen kijken of tips kunnen geven?

Alvast hartelijk dank! De voorpret is begonnen!

Hartelijke groet,
Wouter
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Geen tip, wel een advies: Kijk later want je bent nu wel heel erg vroeg.
Voor een midsize SUV betaal je met de 51k code nu 1595 usd. Dat is wel een maatje kleiner maar met aisle keuze dus de kans dat je iets groters tegen gaat komen is vrij aannemelijk al heb je nooit 100% zekerheid. De enige zekerheid die je wel hebt is dat je in iedergeval een midsize SUV hebt.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door Endt001 »

@wleenders heb je nog de mogelijkheid om via een ander vliegveld heen te vliegen. Las Vegas is qua autohuur een stuk prijziger.

Ik ken jullie route niet maar als je bijvoorbeeld op los angeles zou landen op de gewenste zondag en je neemt een hotel bij het vliegveld kun je de volgende dag (15-7) uitgerust een Large Capacity SUV (grootste model wat er is voor € 2550 euro huren bij Hertz Culver City (über van max 30 euro) en inleveren op las vegas airport 11-8-2024 of inleveren op los angeles airport..
Eb
Ikzelf heb ook al geboekt en heb reservering 22-7-2024 tm 14-8-2024 en zit voor 48 dollar per dag full size suv de maat groter die ik hierboven noemde was 100 euro duurder dus net 50 dollar per dag.

Ik vond in de periode juli - augustus Las Vegas duur, peildatum 3023 en 2024 is nu ook te boeken maar nog steeds wel hoog.

VliegTickets de directe vluchten,) kunnen in deze periode zeker onder de de 1000 worden aangeboden.

Mb

Peter
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

Endt001 schreef:
31 aug 2023, 23:29
Ik ken jullie route niet maar als je bijvoorbeeld op los angeles zou landen op de gewenste zondag en je neemt een hotel bij het vliegveld kun je de volgende dag (15-7) uitgerust een Large Capacity SUV (grootste model wat er is voor € 2550 euro huren bij Hertz Culver City (über van max 30 euro) en inleveren op las vegas airport
Top om te zien dat de Culver City tip wordt verspreid. @Endt001 heb je net als ik ook interesse in aandelen van deze Hertz locatie? :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer