Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Fijn dat het weer werkt. Maar zo gek zou het niet zijn om op deze manier te geoblocken. Je kunt dan als inwoner van Belgie, alleen op Avis.be boeken. Wel om te huren in andere landen uiteraard. Je kunt dan tarieven per land hanteren cq profiteren van "rijkere" landen en toch interessant blijven voor andere landen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ook hier werkt het (weer) gewoon. Kom gewoon op .dk en .de. Had het tijdens de re-direct overigens niet geprobeerd.
Roland
Roland
@snag
Dat is wellicht het doel. Was eigenlijk natuurlijk ook raar maar het kon we heel voordelig uitpakken.Dat betekent overigens ook meteen het einde van verschillende tarieven in verschillende landen bij Avis.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik ben geen expert, maar ik vraag me af of het volgens wetgeving van EU-landen überhaupt wel is toegestaan om op deze manier onderscheid te maken tussen EU-burgers die een product (in dit geval autohuur) willen aanschaffen bij een Europees bedrijf (in dit geval de brokers die in de EU AVIS-autohuur verkopen). In het verleden heeft Disneyland Parijs hier volgens mij ook gedoe mee gehad. Zij pasten ook prijsdifferentiatie naar toe tussen de verschillende landensites van Disneyland Parijs, waarbij ze met geoblocking de toegang tot die landensites beperkten tot inwoners van die landen. Uiteindelijk zijn ze daar mee gestopt, met als gevolg dat je als EU-burger nu kunt boeken via de landensite van je eigen voorkeur.
Ik ben bang dat het al vrij vaag wordt als het gaat om een verhuur in de VS. Ookal huur je bij een Europees bedrij als EU-burger. Overigens zijn de prijzen binnen Europa volgens mij wel hetzelfde.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Via de websites van Avis kun je ook auto's huren in andere Europese landen. En als de uitwerking van dit beleid is dat een auto huren in Duitsland voor een Nederlander duurder is dan voor een Duitser (ik noem maar wat), dan zou dit toch echt wel eens in strijd kunnen zijn met de wetgeving van de EU-lidstaten. Autohuur in de VS is inderdaad weer net een ander verhaal. Maar het 'geluk' is dus dat je bij Avis ook autohuur voor binnen Europa kunt boeken, en dat hun Europese websites op dat punt dus gewoon moeten voldoen.
De prijzen bij Avis voor autohuur binnen Europa verschillen momenteel ook tussen de verschillende landensites. Ik heb net eens een autohuur in Berlijn opgezocht. Op Avis.de en Avis.nl krijg ik heel andere prijzen te zien, voor een verder identieke autohuur.
De prijzen bij Avis voor autohuur binnen Europa verschillen momenteel ook tussen de verschillende landensites. Ik heb net eens een autohuur in Berlijn opgezocht. Op Avis.de en Avis.nl krijg ik heel andere prijzen te zien, voor een verder identieke autohuur.
@Galapogos Ik dacht dat avis.dk, avis.nl enz geen brokers waren maar allemaal onderdeel van het overkoepelende concern. Als ik bij AutoEurope kijk, kan ik wel Avis boeken. Als het geen brokers zijn is het goed recht van avis om natuurlijk alles te centraliseren.
Vorig jaar hebben velen, waaronder ik, in een bepaald weekend ongelofelijke prijzen bij avis.is en avis.dk geboekt waarbij je voor 3 1/2 week iets meer dan 400 euro kwijt was voor een medium suv. En daar kreeg je met je President Circle dan ook nog een upgrade overheen.
Daarnaast hebben velen van ons zich via dit forum verbaasd dat je de ene week weer in Frankrijk goedkoop uit was en de week erop weer in een ander land. Een paar weken geleden zat Duitsland zomaar een stuk lager.
Ik begrijp wel dat Avis dat wil voorkomen. Hoewel dat voor ons natuurlijk niet zo leuk is.
Vorig jaar hebben velen, waaronder ik, in een bepaald weekend ongelofelijke prijzen bij avis.is en avis.dk geboekt waarbij je voor 3 1/2 week iets meer dan 400 euro kwijt was voor een medium suv. En daar kreeg je met je President Circle dan ook nog een upgrade overheen.
Daarnaast hebben velen van ons zich via dit forum verbaasd dat je de ene week weer in Frankrijk goedkoop uit was en de week erop weer in een ander land. Een paar weken geleden zat Duitsland zomaar een stuk lager.
Ik begrijp wel dat Avis dat wil voorkomen. Hoewel dat voor ons natuurlijk niet zo leuk is.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij doe je als klant bij een Europese Avis-site geen zaken met Avis in de VS, maar met een Europees bedrijf dat namens Avis opereert. Of dat dan een broker is of een Europees dochterbedrijf, dat maakt niet zoveel uit lijkt mij. Het blijft een wat lastig gebied, omdat de auto uiteindelijk in de VS gehuurd wordt en niet in Europa. Maar zoals ik mijn vorige post al aangaf moet Avis zich voor wat betreft autohuur in de EU zelf in ieder geval wél conformeren. D.w.z dat autohuur in bijvoorbeeld Duitsland door geoblocking niet plotseling duurder mag zijn voor een Nederlander dan voor een Duitser. En met wat we vanochtend zagen op de Europese sites van Avis ging dat dus fout.
Enfin, vorig jaar heb ik inderdaad ook geprofiteerd van de prijzen via de Scandinavische sites. En deze week ga ik op pad met mijn boeking via Avis.de.
Enfin, vorig jaar heb ik inderdaad ook geprofiteerd van de prijzen via de Scandinavische sites. En deze week ga ik op pad met mijn boeking via Avis.de.

Alle Avis sites in de diverse landen zijn weer bereikbaar.
Nu alleen nog die 500000 weer verhogen naar 1000000.

Nu alleen nog die 500000 weer verhogen naar 1000000.
Hi!
Ik heb via ustravel.nl een auto bij Alamo gehuurd voor volgende maand. Ik heb toen gekozen voor een full size auto (sedan) en meteen skip te counter geregeld. Hasrtikke handig en werkte prima. Vorige week was ik nog wat aan het rondneuzen en zag ik dat ik voor een tientje meer mijn reservering kon aanpassen naar een full size SUV. Dat heb ik toen gedaan. Ik kan echter niet meer mijn skip the counter aanpassen. Dus de voucher die ik nu heb is de enige die ik heb (met barcode). In tekst staat echter wel duidelijk nog de oude auto.
Kan ik toch gewoon met de barcode de counter skippen? Ik neem aan dat de barcode gewoon naar de geupdate reservering verwijst. Iemand ervaring met deze situatie? Alvast dank
Ik heb via ustravel.nl een auto bij Alamo gehuurd voor volgende maand. Ik heb toen gekozen voor een full size auto (sedan) en meteen skip te counter geregeld. Hasrtikke handig en werkte prima. Vorige week was ik nog wat aan het rondneuzen en zag ik dat ik voor een tientje meer mijn reservering kon aanpassen naar een full size SUV. Dat heb ik toen gedaan. Ik kan echter niet meer mijn skip the counter aanpassen. Dus de voucher die ik nu heb is de enige die ik heb (met barcode). In tekst staat echter wel duidelijk nog de oude auto.
Kan ik toch gewoon met de barcode de counter skippen? Ik neem aan dat de barcode gewoon naar de geupdate reservering verwijst. Iemand ervaring met deze situatie? Alvast dank
Groetjes,
Daniel
Daniel
@Mrvanilla
Lukt het ook niet via de Alamo app? Bij mij lukte skip the counter niet via site maar wel via de app (gedownload via apkpure)
Lukt het ook niet via de Alamo app? Bij mij lukte skip the counter niet via site maar wel via de app (gedownload via apkpure)
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@Mrvanilla Had je dan niet beter je oude reservering kunnen annuleren en een nieuwe kunnen maken?
Aan de andere kant. De Full Size SUV is wel gekoppeld aan jouw reserveringsnummer. Grote kans dat het terplekke in hun systeem gewoon aangepast is. Ik zou dan ook gewoon de Full Size SUV uitzoeken en voor de zekerheid ook de wijziging meenemen naast je Skip the Counter formulier.
Roland

Aan de andere kant. De Full Size SUV is wel gekoppeld aan jouw reserveringsnummer. Grote kans dat het terplekke in hun systeem gewoon aangepast is. Ik zou dan ook gewoon de Full Size SUV uitzoeken en voor de zekerheid ook de wijziging meenemen naast je Skip the Counter formulier.
Roland
Ondertussen is het gelukt. Blijkbaar heeft het systeem even nodig om te updaten. Maar nu staat de juiste informatie op mijn skip the counter voucher!
Thanks anyway !
Thanks anyway !
Groetjes,
Daniel
Daniel
Ik keek op Alamo.de om een auto te huren nadat ik hier las dat er heel wat prijsverschil kan opzitten en dat klopt.
Voor een mittelklasse SUV scheelt het bijna 125 € tov Billiger Mietwagen.
Is de standaardverzekering die ze hierbij aanbieden voldoende? Kan iemand mij hiervoor wat meer uitleg geven aub?
De meeste brokers zijn hierin een stuk duidelijker.
Of verzekeren jullie bij?
Voor een mittelklasse SUV scheelt het bijna 125 € tov Billiger Mietwagen.
Is de standaardverzekering die ze hierbij aanbieden voldoende? Kan iemand mij hiervoor wat meer uitleg geven aub?
De meeste brokers zijn hierin een stuk duidelijker.
Of verzekeren jullie bij?
Als je de auto van je keuze uitzoekt, krijg je ook de verzekeringsvoorwaarden die m.i. goed zijn door bescherming tot 1 miljoen. In Duitsland zijn ook sites die tot 10 miljoen aanbieden maar dat is een eigen keuze. Hierbij de voorwaarden die ik even door vertaalmachine heb gehaald:
Uitgebreide bescherming (EP) (indien beschikbaar): De eigenaar biedt aansprakelijkheidsbescherming aan de huurder of een andere bevoegde bestuurder (AAD) tot aan de minimale financiële aansprakelijkheid die van toepassing is op het voertuig (de primaire bescherming). EP biedt ook aanvullende aansprakelijkheidsbescherming via een polis zonder eigen risico. Dit beleid beperkt het verschil tussen primaire bescherming en een gecombineerde individuele limiet tot $1 miljoen per ongeval voor persoonlijk letsel en/of schade aan eigendommen van derden voortvloeiend uit het gebruik of de bediening van het huurvoertuig door de huurder of een bevoegde bestuurder (Algemene voorwaarden van het huurvoertuig). beleid is van toepassing). EP omvat, indien wettelijk vereist voor materiële schade, UM/UIM-dekking voor lichamelijk letsel en materiële schade tot aan de minimale financiële aansprakelijkheid die van toepassing is op het voertuig (de primaire bescherming), plus aanvullende dekking via een Excess Elimination Policy met beperkingen met betrekking tot het verschil tussen de wettelijke minimumlimiet en $100.000 per ongeval (voor verhuur in New York bedragen de UM/UIM-limieten $100.000 per persoon/$300.000 per ongeval, voor verhuur op Hawaï bedragen de UM/UIM-limieten $1.000.000 per incident) of de federaal verplichte UM/UIM-limiet , welke groter is. EIGENAREN EN HUURDERS WIJZEN ELKE ANDERE UM/UIM-DEKKING AF, VOOR ZOVER MAXIMAAL TOEGESTAAN DOOR DE WET. EP, inclusief UM/UIM-diensten, wordt alleen geleverd als Huurder of een AAD het voertuig bestuurt. Er kunnen geen claims van UM/UIM worden ingediend als er sprake is van nalatigheid van de bestuurder. EP is alleen geldig als een andere extra geautoriseerde bestuurder of huurder het voertuig bestuurt in de Verenigde Staten of Canada. De bescherming geldt niet in Mexico. VERDER UITGESLOTEN VAN DE BELEID: (A) LETSEL OF OVERLIJDEN VAN DE HUURDER, ENIGE AAD, BLOEDVERWANTE OF FAMILIELID VAN DE HUURDER, OF EXTRA GEAUTORISEERDE BESTUURDER INDIEN DERGELIJKE FAMILIELEDEN OF FAMILIELEDEN EEN HUISHOUDEN DELEN MET HUURDER OF AAD; (B) SCHADE AAN EIGENDOMMEN AAN HET HUURVOERTUIG; (C) BOETES, SANCTIES, PUNITIES; (D) LETSEL, DOOD OF SCHADE AAN EIGENDOMMEN, VERWACHT OF BEDOELD VANUIT DE POSITIE VAN DE VERZEKERDE; (E) ELKE AANSPRAKELIJKHEID WAARVOOR DE VERZEKERDE OF DE VERZEKERINGSVERLENER VAN DE VERZEKERDE AANSPRAKELIJK KAN ZIJN OP GROND VAN DE WET VOOR WERKNEMERSCOMPENSATIE, INVALIDITEIT OF WERKLOOSHEIDSCOMPENSATIE OF SOORTGELIJKE WET; (F) PERSOONLIJK LETSEL OF SCHADE AAN EIGENDOMMEN, VERWACHT OF BEDOELD DOOR HUURDER OF TOEVOEGEN. Let op: Alle UM/UIM-voordelen zijn inbegrepen in de gecombineerde beperkte EP-dekking van US$ 1 miljoen. Dit bovengenoemde bedrag kan niet worden overschreden. Deze verzekeringsdekking wordt onderschreven door ACE American Insurance Company. Dien een claim voor aanvullende aansprakelijkheidsbescherming (SLP) in: Sedgwick CMS, P.O. Box 94950 Cleveland, OH 44101-4950, telefoon: 1-888-515-3132, fax: 1-216-617-2928.
Bedankt, Trom.
Als ik je goed begrijp, volstaat deze verzekering.
Een extra bestuurder die meestal bij autoreisen- USA of Billiger Mietwagen, inclusief is, daar kan ik niets van terugvinden.
Is deze standaard inbegrepen bij Alamo.de?
Iemand?
Bedankt, groetjes, Bibi
Als ik je goed begrijp, volstaat deze verzekering.
Een extra bestuurder die meestal bij autoreisen- USA of Billiger Mietwagen, inclusief is, daar kan ik niets van terugvinden.
Is deze standaard inbegrepen bij Alamo.de?
Iemand?
Bedankt, groetjes, Bibi
De dekking van 1 miljoen is veel gebruikt bij autoverhuur in Amerika. Maar controleer dat wel steeds als je een reservering doet.
Als je echtgenoot of levenspartner de bijrijder is dan kun je bij je keuze ergens een vinkje aankruisen en is het gratis. In andere gevallen moet je bijbetalen ca. 15usd per dag. Het programma rekent dat precies voor je uit.
Als je echtgenoot of levenspartner de bijrijder is dan kun je bij je keuze ergens een vinkje aankruisen en is het gratis. In andere gevallen moet je bijbetalen ca. 15usd per dag. Het programma rekent dat precies voor je uit.
Laatst gewijzigd door Trom op 25 aug 2023, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
De 1 miljoen bij SLI/LI is niet meer vanzelf sprekend.
Op 1e pagina in dit topic staat er uitgelegd waar en wanneer een 2e bestuurder gratis is/kan zijn.
Op 1e pagina in dit topic staat er uitgelegd waar en wanneer een 2e bestuurder gratis is/kan zijn.
@jwensammy Je kunt voor voorwaarden niet zomaar naar een overzicht verwijzen. Heel terecht werd hier specifiek naar de voorwaarden van alamo.de gevraagd. Een paar berichten hierboven staan de specifieke voorwaarden van de alamo.de site. En ook de voorwaarden van extra bestuurders zijn hierboven van alamo.de
Hey, bedankt voor jullie reacties.
Ik heb met de kortingscode gereserveerd bij Alamo.de voor de periode okt 20 tot nov 5: middenklasse SUV voor 650 €.
Een goedkopere kon ik niet vinden
Ik heb met de kortingscode gereserveerd bij Alamo.de voor de periode okt 20 tot nov 5: middenklasse SUV voor 650 €.
Een goedkopere kon ik niet vinden

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12945 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-