Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat heeft het gekost ?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
zonzoeker
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Wat heeft het gekost ?

Bericht door zonzoeker »

Deze thread geeft (begon met) een mooi inzicht om in beeld te krijgen wat zo'n trip van 3 of 4 weken zuidwesten zou kunnen kosten. Dat lijkt me eigenlijk mooie info voor alle aanstaande reizigers.

Daarom onze bijdrage:
De prijzen van uit eten vielen ons best tegen (min. $100,- voor 4 hoofdgerechten en softdrinks/koffie), fastfood alleen bij uitzondering, dus in onze airbnb's geregeld zelf gekookt, wijn en bier sowieso in de koelkast ;-) Totaal 6 nachten motel/hotel (1 nacht), 17 nachten airbnb (2 of 3 nachten). Prijzen per nacht ontliepen elkaar niet veel, maar Airbnb's vrijwel allemaal harstikke leuke en luxe verblijven. Het was natuurlijk wel wat zoekwerk i.v.m. hoogseizoen.

Een aanzet met onze uitgaven:
Bijlagen
Uitgaven USA 2023.jpg
Uitgaven USA 2023.jpg (104.71 KiB) 4354 keer bekeken
1970: Can+VS / 1982: Cal / 1982: Can+VSmidden+FL+VSOost+Can / 1996: LA+Haw+Fiji+NZ+Bali+HK / 1998: Thai+Aus+Bali / 2009: FL / 2010: VAE+Thai / 2011: Curac / 2013: Cal+Ari+Utah+Nev / 2014: Thai / 2016: Bali / 2023: Cal+Ari+Utah+Nev
zonzoeker
Amerika-ontdekker

Re: Wat heeft het gekost ?

Bericht door zonzoeker »

Sorry ik wilde reageren op de thread: "Kosteninschatting 4 weken zuidwesten", maar heb nu blijkbaar een nieuwe thread aangemaakt.
1970: Can+VS / 1982: Cal / 1982: Can+VSmidden+FL+VSOost+Can / 1996: LA+Haw+Fiji+NZ+Bali+HK / 1998: Thai+Aus+Bali / 2009: FL / 2010: VAE+Thai / 2011: Curac / 2013: Cal+Ari+Utah+Nev / 2014: Thai / 2016: Bali / 2023: Cal+Ari+Utah+Nev
NaMiSe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door NaMiSe »

Fijn, zo’n overzicht! Wij kijken voor 2024. Ik zie dst je met 4p gereisd hebt, wat zijn de leeftijden van je gezinsleden?
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Handig, maar snap het schema niet helemaal. Is het nu een vergelijking tussen 2023 en 2013?
2013 was 8000+ en 2023 11000+ ?? Of lees ik het verkeerd.
Misschien even een klein rijtje wat er zoal onder
Overige/ rest valt?
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Wat knap om minder uit te geven dan het budget :thumbup: , dat is ons in meer dan 25 Amerika reizen nog nooit gelukt. :lol:
Sammy
Amerika-ontdekker

Bericht door Sammy »

Geen heel exacte som gemaakt, maar onze reis (vier weken in juli/augustus met vijf personen) heeft ongeveer 1150 euro per persoon per week gekost. Directe vluchten naar LA en vanaf SF. Hoofdzakelijk hotels (op één kamer), aantal keer AirBNB wat inderdaad luxer en ruimer is. Hadden we achteraf misschien wat meer moeten doen. Eten is vooral een stuk duurder dan een aantal jaar geleden, boodschappen vonden we erg tegenvallen qua prijs: een stuk duurder dan in Nederland.
zonzoeker
Amerika-ontdekker

Bericht door zonzoeker »

NaMiSe schreef:
18 aug 2023, 15:47
Fijn, zo’n overzicht! Wij kijken voor 2024. Ik zie dst je met 4p gereisd hebt, wat zijn de leeftijden van je gezinsleden?
2 volwassen dochters van 24 en 20, het was een door Corona verlate diploma reis, dus zonder vriendjes ;-(
zonzoeker
Amerika-ontdekker

Bericht door zonzoeker »

BonnyR schreef:
18 aug 2023, 16:49
Handig, maar snap het schema niet helemaal. Is het nu een vergelijking tussen 2023 en 2013?
2013 was 8000+ en 2023 11000+ ?? Of lees ik het verkeerd.
Misschien even een klein rijtje wat er zoal onder
Overige/ rest valt?
Goed gezien BonnyR: Eigenlijk niet bedoeld als vergelijking met 2013, want toen waren we langer (4 weken) en toen was de dollar meen ik € 0,75.

Overige = Esta, entree parken (AtB pasje + state parken), musea ed. maar ook T-shirts, magneetjes, stickers en andere zaken die in de visitor centers zijn aangeschaft. Visitor centers (zowel parken, staten en steden) zijn al jaren onze guilty pleasures, mooie info + films, gratis kaarten en heerlijk enthousiaste rangers / vrijwilligers.

We hebben geen dure entrees zoals USS midway, tours en pretparken gedaan. Daarvoor mag je gerust $ 100 tot $ 150 pp tellen.
Voor ons zijn de steden en de parken eigenlijk al indrukwekkend genoeg.
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

Handig overzicht. Ik ben momenteel aan het plannen en zal ongeveer op zoiets uitkomen voor 24 dagen toertje zuidwesten met 4. Ik vind wel dat jullie niet zoveel aan eten hebben uitgegeven. Dit jaar in Florida zijn we erg zuinig geweest maar kwam ik toch nog op 200 euro per dag voor een gezin van 4 en dit was een mengeling van uit eten en eigen bereide maaltijden en/of maaltijden delen (voor de kids). Aten jullie dan vooral in de NP's of eerder onderweg? En dan enkel voor avondeten of ook voor lunch?
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij reizen met een gezin van 5, waarvan 2 tieners. Ik boek bij voorkeur hotels met ontbijt, maar anders halen we ontbijt bij de supermarkt. Lunch komt ook van de supermarkt. Als we 's avonds bij een restaurant eten kiezen we een voordelige optie, alleen hoofdgerecht, geen alcohol, en ook niet altijd frisdrank. We komen dan geloof ik op $50-$100 voor het avondeten, maar meestal niet verbboven de $50. Geen Starbucks oid, alleen af en toe een niet te duur ijsje tussendoor (en verder snacks uit de supermarkt).
Als we kamperen koken we zelf.
Al met al blijven wij wel onder de $100 gemiddeld per dag.
Ik vind €200 per dag voor 4 personen dus echt heel veel, ik snap best dat je dat makkelijk kan uitgeven, maar dat is dan een keuze, kwestie van prioriteiten als je een beperkt budget hebt.
Terug in Texas!
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Uit eten iedere dag kan de kosten flink doen oplopen. Wij reizen altijd met een RV, dus keuken aanwezig, maar als ik ooit met de auto zou gaan, dan heb ik me al voorgenomen om bij de Walmart voor $60 ofzo een magnetron te kopen voor 's-avonds op de hotelkamer :D
19 States so far...
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door mirjamenjasper »

2018 zijn wij (2 volwassenen 2 kids (2 en 4)) 10 weken op pad geweest. Campers gehuurd Orlando-orlando en Chicago-san Francisco.
We hebben vooral op state Parks, np's en koa campings gestaan en zeer regelmatig zelf gekookt.
Wij waren voor echt alles bij elkaar incl. alle vliegtickets 20000 kwijt, dus 2000 per week.
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

@hemmie We kwamen toch echt vaak tegen de 200euro zonder echt buitensporige dingen te doen qua eten (voor 2 volw. en 2 kinderen/tieners). Ontbijt deden we vaak op de kamer met een toaster die we gekocht hadden in de supermarkt. Maar lunch en avond was altijd wel ergens 'uit'. En dan was lunch gemiddeld 65euro incl tips en avond 125 euro incl tips. Als je op een hotelkamer zit en tijdens de dag op pad bent in bv pretparken dan kan niet ergens snel en goedkoop lunchen. We zijn ook boodschappen gaan doen maar ook dat viel dik tegen qua prijs. Daarnaast zaten we ook 5 dagen in new york waar we enkel Mcdonalds konden veroorloven :roll: . Maar ook dat kostte al snel 60 euro (wat hier 30 euro kost ofzo)
Op restaurant hebben we eigenlijk nooit drinken besteld, enkel water gevraagd. Alcohol drinkt niemand bij ons dus dat is al een kost minder :lol:
Deze keer de helft hotel en de helft camper. Voor de camper zal het eten nu wel goedkoper kunnen. Maar hotel wordt toch weer een uitdaging. Vooral ook omdat die hotels dan San Francisco, LA (disney) zijn. En goedkoop eten op die locaties ook geen evidentie is. In las vegas hopen we niet te duur te eten omdat we ook daar een keuken hebben in het hotel.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ja, in Disney is alles natuurlijk duur. In de grote steden is het natuurlijk ook vaak duurder, maar moet eerlijk zeggen dat wij vaak in de buitenwijken overnachten en daar dan 's avonds eten, scheelt al weer.
Maar 2x per dag uit eten is natuurlijk een keuze, en het kan echt ook wel goedkoper. Als je het er voor over hebt is dat natuurlijk prima en moet je dat gewoon doen, maar als je wil besparen kan dat.
Terug in Texas!
Ello
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Ello »

wij zijn nu in Amerika maar wat een inflatie! Daar is Nederland niks bij! Met 3 personen eten bij Danny's: 75 euro. Dan heb je een vega burger met cola.En de minimaal 18 % verplichte tip die je vooraf betaalt. Elk hotel heeft een magnetron op de kamer maar boodschappen in de supermarkt zijn een stuk duurder dan bij ons. Pretparken doen we niet want is p.p 365 euro voor 1 dag. Hotels die nog enigszins nerjes zijn hebben we nog niet meegemaakt onder de 175 euro per nacht. Mede door de tax die erbovenop komt. Het Illusion Museum in Vegas, wat je via blogs nog voor 22 dollar p.p kon doen is nu 50 dollar p.p. Het reuzenrad 60 dollar p.p, ontbijtbuffet 50 dollar p.p. Een heel verschil met 27 jaar geleden toen ik hier ook was! We zijn pas een week op weg en blijven nog 3 weken dus hoeveel het totaal was weet ik nog niet maar veel duurder dan gedacht!
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 24

Bericht door thebruins »

En de minimaal 18 % verplichte tip die je vooraf betaalt.
Wat is dat? Vooraf betalen voor service? Dat tipping is doorgeslagen is bekend, maar dit gaat wel heel ver.
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Ook mijn ervaring afgelopen zomer. Het is verschrikkelijk.
Zelfs bij de Subway, Taco Bell etc. - alwaar je vóóraf betaalt - word je vooraf gevraagd of je 15, 18 of 20pct wilt 'doneren' voor iets waarvan je nog geen idee hebt hoe het gaat zijn....
Maar ook hotels waar de koffieautomaat achter de coulissen was gezet tijdens het ontbijt. De koffie werd dus gebracht en kon je niet zelf pakken. En daarmee werd ook direct weer een tip verwacht. :x
Laatst gewijzigd door jeppiepruts op 27 sep 2023, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

thebruins schreef:
27 sep 2023, 09:31
Wat is dat? Vooraf betalen voor service? Dat tipping is doorgeslagen is bekend, maar dit gaat wel heel ver.
tip vooraf betalen lijkt me verkeerd omschreven. Vooraf weet je niet eens wat de rekening is
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 31
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ello schreef:
27 sep 2023, 00:56
Bedoel je hier wellicht mee dat een 'verplichte' tip van 18% reeds op de menukaart staat aangegeven? Dat is nl. niet nieuw en zag ik in 2009 al op menukaarten staan.
jeppiepruts schreef:
27 sep 2023, 09:37
Zelfs bij de Subway, Taco Bell etc. - alwaar je vóóraf betaalt - word je vooraf gevraagd of je 15, 18 of 20pct wilt 'doneren' voor iets waarvan je nog geen idee hebt hoe het gaat zijn....
Ja, ik merkte dit ook op bij Starbucks.

Bij fastfood- en koffiezaken geef ik in ieder geval geen tip.

Roland
Since 1982: 31 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door woutervg »

Ik vind persoonlijk zo’n schema niet heel veel zeggen. Is volledig afhankelijk van het soort hotels waarin je verblijft, waar je uit eten gaat en in hoeverre je verder op geld wil of moet letten.
Wij gaan in de meivakantie 2 weken en geven dan met z’n 3en ongeveer 14000 uit. Dit komt ook doordat we maar 2 weken gaan en daardoor in die relatief korte tijd niet op geld willen letten en alle dagen in mooie hotels of fantastische cabins willen zitten.
Wanneer we 4 weken zouden gaan, dan zou ik het niet erg vinden om tussendoor in een motel te zitten, wat de kosten dan drukt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer