Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
chell
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door chell »

Gewicht is het probleem niet uiteraard, maar onze laatste houder is ooit ergens achtergebleven :D , dus zou een nieuwe moeten aanschaffen. Ik waag het er denk ik wel op en koop er anders ter plekke wel eentje.
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
1N9R1D
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door 1N9R1D »

Iemand die dit verschil misschien kan verklaren?

We zijn aan het kijken of we volgende zomer weer naar Amerika kunnen gaan en ik ben even alle kosten globaal aan het bekijken. En ben nu aanbeland bij de huurauto. Huur zou zijn voor 11 augustus tot 31 augustus 2024, afhalen en inleveren Las Vegas.
Hertz.co.uk geeft als tarief voor een Nissan Rogue (als voorbeeld genomen) bij afhalen op het vliegveld een tarief aan van 2427 GBP bij nu betalen en 3781 USD bij betalen op locatie.
Als ik diezelfde auto voor dezelfde termijn bij The Venetian op zou halen dan kost dat nu 1010 GBP of 1981 USD bij betalen op locatie.

Het ziet er op het eerste oog niet uit dat de voorwaarden anders zijn. Kan dit verschil zo enorm groot zijn??? Voor het prijsverschil kunnen we ook wel bij The Venetian overnachten bij aankomst :lol:

Op de Nederlandse site van Hertz is het trouwens "maar" 1680 USD bij ophalen op locatie (Venetian)
Reisverslagen USA:
2019 - West-USA (17 dagen) - wordt nog overgezet naar Blogspot
2024 - West-USA & Yellowstone (21 dagen)
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Met code 510000 is de Nissan Rogue vanaf LAS airport $1149
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Iemand die dit verschil misschien kan verklaren?
Probeer het over 8 maanden nog eens... zo ver van te voren blindstaren op tarieven heeft niet zo veel zin over het algemeen :)
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

Eens, mijn Hertz Cat C op LAX halveerde in prijs in een periode van 6 maanden...
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

Voor zij die naar Vegas gaan binnenkort, bij Avis.de is er iets vreemd aan de hand. Als je de wagen oppikt in een MGM hotel (beperktere keuze i know, maar vorige keer wel goede ervaring gehad), dan is elke dag tussen 11u en 14u (onze tijd) de prijs ineens een stuk lager. (ik gebruik code N744100 van BA)
Zo heb ik nu voor september een full size (geen SUV maar we doen weinig kilometers deze reis) voor maar 244 EUR voor een week. Geen slechte prijs post Covid. Je betaalt trouwens evenveel voor een week als voor 5 dagen.

Het rare is dat die prijs dikwijls verdubbeld buiten deze uren, of toch in mijn situatie.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jozs schreef:
18 aug 2023, 11:34
Je betaalt trouwens evenveel voor een week als voor 5 dagen.
Dit is niet nieuw. Vaak betaal je ook voor 4 dagen evenveel als voor een week. Dit is iets wat op alle huurlocaties voorkomt, niet specifiek buiten de vliegvelden om.

Dat de prijs op bepaalde uren een stuk lager is, heb ik nog niet eerder gezien. Mooi tip voor iedereen als het zo uitkomt! :thumbup:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

Worden jullie ook doorgestuurd naar Avis.com als je naar Avis.dk of Avis.be wilt navigeren? Het lijkt er op dat Avis dit recent heeft ingebouwd.
Heeft iemand een trucje om dit te voorkomen?
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@peterz84 Je hebt gelijk. Je kunt naast avis.nl alleen nog avis.com bereiken. Adblocker en VPN helpen niet. M.n. dk en is waren nogal eens voordelig. Wellicht dat Avis de idiote verschillen wilde voorkomen. Zo ben ik voor 2024 aan het kijken en bij avis.nl zat ik rond 3500 euro en bij .dk op 1800. En de 'bug' van 2021 via dk en .is zullen velen zich ook nog herinneren.
snagh
Amerika-ontdekker

Bericht door snagh »

@peterz84 Inderdaad, dit lijkt iets nieuws. Meest vreemde is dat met een VPN ik alsnog wordt doorgestuurd. Avis is de laatste tijd met meer dingen bezig. Zo zijn ze ook opeens weg uit de autoeurope sites, die ik vaak gebruikte om de tarieven in verschillende landen te vergelijken.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Dit moet afgelopen nacht ingebouwd zijn, want gisteravond had ik hier nog geen last van en nu inderdaad wel. Het lijkt op een eenvoudige JavaScript-redirect ofzo, want je ziet in eerste instantie wel de website van AVIS.de (bijvoorbeeld), om een seconde later te worden doorgestuurd naar AVIS.com.

Irritant, want ik wilde vandaag nog mijn bestaande reservering bij AVIS.de annuleren en er een nieuwe voor in de plaats boeken, ook bij AVIS.de.
peterz84
Amerikafan

Bericht door peterz84 »

Dit maakt Avis boekingen volledig onbruikbaar, aangezien op de Amerikaanse website over het algemeen geen goede voorwaarden/prijzen gelden voor Europeanen. Bijzonder dat een VPN ook niet werkt.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

avis.nl is als enige nog wel bereikbaar. Maar die heeft meestal slechte tarieven en een niet reagerende klantenservice.
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Als je via google of direct in de web-pagina balk "avis.de" intikt wordt je idd doorgelinkt naar "avis.com".

Als je echter via google zoekt en bij de resultaten in google op "avis.de" niet rechtstreekts op de hoofdlink klikt, maar op "Kontakt", blijf je op de "avis.de" pagina.
Alleen de rechtstreekse verhuurpagina is doorgelinkt.

Daarna kun je klikken op Autovermietung. Ik blijf dan in ieder geval zo wel op "avis.de".

Dat lijkt dus wel te werken.
Zie onderstaande screenprint.
image.png
image.png (60.72 KiB) 854 keer bekeken
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Update vorige post; Uiteindelijk lukt het toch niet. Wanneer je de verhuurlocatie en data invoert krijg je op het einde een foutmelding en wordt je toch naar "avis.com" gestuurd.

Helaas...
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Als je bij avis.nl je huurplaats invult, geeft hij aan dat je in het buitenland huurt en dat je via avis.com verder moet gaan.
Alles dus totaal dichtgetimmerd.
Zal me benieuwen of iemand nog een ingang vindt.
snagh
Amerika-ontdekker

Bericht door snagh »

Vreemd. Ondanks VPN en het proberen om een alternatieve locatie in de HTTP header mee te geven weet het geoblock script dat ik Nederlander ben.

Code: Selecteer alles

(function(){
  window['optimizely'] = window['optimizely'] || [];
  window['optimizely'].push(['activateGeoDelayedExperiments', {
    'location':{
      'city': "AMSTERDAM",
      'continent': "EU",
      'country': "NL",
Denk dat het wel op te lossen is, maar als wat @Trom aangeeft klopt heeft dat weinig zin. Ook de buitenlandse sites zullen dan waarschijnlijk doorverwijzen naar .com. Dat betekent overigens ook meteen het einde van verschillende tarieven in verschillende landen bij Avis.
Resi_70
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Resi_70 »

Dan is het nu echt tijd voor een Deel 11 want ook veel van de voorgaande tips komen hiermee te vervallen.

Slotje op deze en een nieuwe aanmaken :D
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023,(2025 April-02<>April-14)
Inmiddels 142 dagen in Vegas doorgebracht :)
peterz84
Amerikafan

Bericht door peterz84 »

Dat was voorheen niet zo. Je kon op buitenlandse Avis sites gewoon huren in USA plaatsen. Alleen Avis.nl deed én doet dat.
Dus ik denk dat als er een oplossing is voor die redirect, dat het dan weer als vanouds mogelijk moet zijn.
Avis.nl was altijd al beetje anders dan de rest.
snagh
Amerika-ontdekker

Bericht door snagh »

Het lijkt erop de website's het alweer gewoon doen :) Overigens kan ik op de .nl website ook gewoon boeken ondanks de melding op de homepage.

Sowieso leek mij dit een vreemde manier van geoblocken. Als je wilt voorkomen dat men op je buitenlandse website boekt zet je toch simpelweg de keuze voor andere landen uit bij het boeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer