Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hulp met one way

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Hulp met one way

Bericht door jill1234 »

Momenteel zijn we nog op camperreis door het oosten maar hoe leuk ook, het Westen is toch meer ons ding.
Dus nu, op nog een aantal dagen New York in het verschiet, alweer aan het mijmeren over een volgende reis.
We hebben 2 camperreizen in het westen gemaakt.1e reis het klassieke rondje, 2e reis met Moab, Grand Teton, Yellowstone, Mount Rushmore, Badlands en Rocky Mountain NP.

Wat willen we een volgende reis?
Terug naar Yosemite! En verder lijkt Mount Reinier en Olympic ons ook geweldig. Zou dan een uitstapje naar Vancouver Island mogelijk zijn?
We willen ook graag een keer naar West Canada maar dat kan niet allemaal in 1 reis natuurlijk.
Maar zou Yosemite te combineren zijn met Mount Rainier, Olympic en Vancouver Island? One way SF-Seattle? Ongeveer 24 dagen? Of Vancouver Island bewaren voor een reis naar West Canada?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Hulp met one way

Bericht door paulr »

1e reactie is…. Vancouver Island bewaren. Wij zijn ook aan het plannen nu voor noordwest usa (ca 26 dagen nu) in juni24, maar komen nu al tijd tekort, haha. Nu we ons wat beter inlezen zijn er veel leuke dingen te doen in Oregon en Washington. Ik denk dat je al je handen vol hebt aan Yosemite, lassen, Crater, Mount Hood, Rainier en st Helens en Olympic. En alles wat er tussen zit, met mogelijk nog North cascades of de st Juan islands?
Gewoon de reis erna het klassieke rondje Vancouver, Vancouver Island, de Rockies en eindigen in Calgary in een week of 3….
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Denk dat je gelijk hebt! We gaan ons eens inlezen :D
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Je zou ons reisverslag van West Canada van 2019 van een variant op het klassieke rondje kunnen lezen voor een indruk en even wachten op ons reisverslag van Washington en Oregon van dit jaar. We vertrekken over 2,5 week en het zal ongeveer half oktober klaar zijn schat ik. Al zal dit zonder Mount St. Helens en Mount Rainier zijn omdat daar problemen met de wegen zijn om verschillende redenen, maar dat zal volgend jaar wel anders zijn. We hopen door de North Cascades te kunnen gaan, maar op dit moment is de 20 dicht en het is afwachten hoe snel ze de brand daar onder controle hebben. Het is gelukkig pas tegen het einde van onze vakantie.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

@jojostravelusa Zonder dit topic te willen kapen: op welke problemen bij Mount Rainier doel je? Wij gaan over 2,5 week ook die kant op, maar hebben Mount Rainier gewoon in de planning zitten. We zijn ons bewust van de sluiting van Stevens Canyon Road op doordeweekse dagen, maar daar kunnen we gelukkig gewoon omheen plannen.

@jill1234 Wij doen dit jaar een one-way van Seattle naar San Francisco (31 dagen), en hebben daarbij ook Vancouver Island overwogen. Dit omdat we daar nog niet geweest zijn, en we de Canadese Rockies wél al bezocht hebben, in combinatie met o.a. Yellowstone en Glacier in de VS. We hebben uiteindelijk toch besloten om Vancouver Island dit jaar links te laten liggen, omdat er al meer dan genoeg te zien is zónder Vancouver Island. En Vancouver Island vraagt ook de nodige tijd. Ik zou daar al snel een week voor uit willen rekken. Zou gezien onze hoeveelheid dagen wel kunnen, maar het is toch niet ideaal vinden wij. Met in totaal 24 dagen voor de hele reis zou ik het persoonlijk sowieso niet doen, omdat je in Washington, Oregon en in het noorden van California al zoveel plekken bezoekt waar je bij je vorige twee reizen nog niet geweest bent.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Leuke plannen!
Wij deden iets dergelijks in 2006. Het lastige van een one way vind ik wel dat je telkens de keuze moet maken tussen kust en binnenland. Of je moet veel heen en weer rijden. Misschien is een rondje ook wel mogelijk. Maar goed, dan hangt er natuurlijk helemaal van af wat je met name in Californië nog wilt doen (Redwoods, Lassen, Lake Tahoe, ..).
Het is te hopen dat Yosemite weer een reserveringssysteem gaat invoeren, anders is het echt niet leuk meer denk ik.
Ik weet niet voor welk jaar het op de planning staat, maar ik zou hoe dan ook proberen om niet te vroeg in de zomer te gaan; wij hebben half juli bij met name Lassen en Mt Rainier veel wandelingen niet kunnen doen vanwege de sneeuw. Maar dat kan natuurlijk per jaar sterk verschillen.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Het gaat inderdaad om de Stevens Canyon Road. Voor ons kwam het heel ongelukkig uit dat die doordeweek dicht is, dus hebben we het laten vallen.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Dank voor de reacties! Het zal gaan om zomer 2025. Zijn nu in New York. Als we thuis zijn gaan we er weer voor zitten en concreet nieuwe plannen maken. We willen vooral mooie natuur; dat vonden we in het oosten echt wat tegenvallen.
Misschien Yosemite achterwege laten en focussen op Noord West (rondje Seattle bijvoorbeeld). Of West Canada of een combi daarvan.
HildeV
Amerikafan

Bericht door HildeV »

Ik zou idd gewoon -zoals wij binnenkort- een rondje Northwest doen. Tenzij je een maand tijd hebt uiteraard :wink:. En dan nog zou je met Washington-Oregon alleen ook een maand kunnen vullen. :lol:
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

En dan ook nog tijd tekort komen. Wij gaan bijna, maar zien lang niet alles wat we zouden willen :wink:
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Net thuis, letterlijk 2 uurtjes, en nu alweer op het forum aan het neuzen; echt te erg eigenlijk, maar de wasmachine draait dus ik kan lekker even achter de laptop kruipen vind ik ;-)

West Canada versus Noord West USA: we hebben dit jaar op onze route echt de overweldigende natuur gemist; Smoky Mountains waren mooi, maar Shenandoah vonden we echt niet bijzonder. Watkins Glen ook mooi, maar deed ons ook aan Oostenrijk denken. Niagara Falls tof om gezien te hebben natuurlijk en Washington en New York natuurlijk als hoogtepunten, maar hoe tof die steden ook zijn, wij zijn toch echt meer mensen van de natuur. Dus....volgende keer willen we vooral natuur :-)
En ik denk dat we dan het beste naar West Canada kunnen gaan. Dat dat overweldigender is dan NW Usa? Of zie ik dat verkeerd?
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Valt mee hoor, wij waren tijdens het wachten op de terugvlucht l met de volgende route bezig. En ik lees zie hier mensen die 2 reizen tegelijkertijd plannen...

Canada of USA, lastig. Dit is natuurlijk een erg persoonlijke keuze. Wij vinden de natuur in de USA net wat afwisselender en speciaal. Dat geldt zeker voor het ZW, maar ik denk (hoop) dat dat ook geldt voor NW.
Afgelopen juni vanuit Calgary Yellowstone, Teton en Glacier gedaan, met de laatste week Kootenay en omgeving Banff. Ook nu vond ik de eerste 2 weken weer super, met de laatste week ''meer van hetzelfde''. Dat hadden we ook een jaar of 6 geleden toen we een one way Vancouver-Vancouver Island-Calgary deden. Veel groen, wit en blauw (bossen, gletsjers, meren/zee). Volgend jaar hebben wij dus wederom gekozen voor meer USA dan Canada, starten wél in Vancouver, maar doen dan Washington, Oregon, Yellowstone en wellicht op het eind nog een dag of 2-3 Canada.
Maar zoals gezegd: allebei mooi, maar erg persoonlijk.

En ja....ik durfde het niet te zeggen vóórdat jullie naar het Oost-USA gingen, maar om de keuze te laten afhangen op basis van een goedkopere camperhuur was wellicht niet de meest gelukkige keuze. Wij vinden Zuid-Oost USA ook leuk, maar vooral omdat wij dit altijd combineerde met een bezoek aan onze dochter die er studeerde...

dus: goeie keuze om weer naar het westen te gaan volgend jaar !
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Dank voor je reactie! De route had niks te maken met de camperhuur; We wilden de Smokys, maar ook Washington, New York, Niagara Falls en 2 pretparken. Starten in Charlotte had inderdaad te maken met veel goedkopere huur dan starten in New York of Washington, maar de route was er niet veel anders door geweest. Maar ik ben wel heel blij dat we deze reis gemaakt hebben hoor; het komt misschien anders over, maar het was een super toffe reis, alleen: de natuur van het Westen heeft echt ons hart gestolen. Maar Washington en NY waren voor ons dan weer veel toffer dan LA en Las Vegas. Je kan niet alles hebben. ;-)
Laatst gewijzigd door markro op 14 aug 2023, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Ah, ok... het klonk als veel ''heimwee'' naar het Westen ! Goed te horen dat jullie het naar je zin gehad hebben en ja... het is zeker anders... Succes en plezier weer met plannen maken !
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

We gaan ons eens inlezen en dan kijken waar onze voorkeur naar uit gaat. Glacier NP USA lijkt ons ook machtig mooi en dat zouden we kunnen combineren met stukje Canada maar ook met nogmaals Yellowstone. Keuzes keuzes. Ach, alleen het inlezen is al een plezier op zich
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Of wat dacht je van starten in Calgary, via Banff en Lake Louise naar het zuiden, dan Glacier, Yellowstone, richting westen mnt Rainer, mnt st Helens, Olympic, san Juan islands (walvissen) en terug vanaf Vancouver :-)
Denk ca 26 dagen nodig dan :-)
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Dat klinkt ook super ja; als ik Yellowstone weg laat (vorig jaar geweest) moet dat zeker lukken. Ik ga eens een en ander uitwerken en verslagen lezen! Dank.
HildeV
Amerikafan

Bericht door HildeV »

jill1234 schreef:
13 aug 2023, 21:03
We gaan ons eens inlezen en dan kijken waar onze voorkeur naar uit gaat. Glacier NP USA lijkt ons ook machtig mooi en dat zouden we kunnen combineren met stukje Canada maar ook met nogmaals Yellowstone. Keuzes keuzes. Ach, alleen het inlezen is al een plezier op zich
Glacier is ook gewoon geweldig mooi. Daar ga ik absoluut nog eens terug naartoe met mijn vriend. Ik ben er zelf in 2018 eigenlijk veel te kort geweest en heb enkel de westkant gedaan terwijl ik gehoord heb dat oa het Many Glacier gedeelte ook heel erg de moeite is. 1 van de vele plannen die we nog hebben is in Chicago de trein richting Seattle nemen, afstappen in East-Glacier, dan het stuk East-Glacier naar West-Glacier gewoon een wagen huren en in West-Glacier terug de trein naar Seattle nemen.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Ik heb vandaag behoorlijk wat gelezen maar het wordt nog een moeilijke keuze. Ik heb alleen al 3 weken nodig voor West Canada met Vancouver Island. Daar past geen NW USA bij. Dus denk dat we het één of het ander moeten doen. Nadeel van Glacier is dat het ver ligt van bijvoorbeeld de rest in NW USA waar we heen willen; je hebt een lang saai stuk langs Spokane en Coeur d'Alene voordat je dan bij Mount Rainier, Olympic, North Cascades etc bent. Eigenlijk hadden we Glacier mee moeten nemen vorig jaar met Yellowstone, maar ja, toen hadden we ook geen dagen over :lol:
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

paulr schreef:
13 aug 2023, 21:47
Of wat dacht je van starten in Calgary, via Banff en Lake Louise naar het zuiden, dan Glacier, Yellowstone, richting westen mnt Rainer, mnt st Helens, Olympic, san Juan islands (walvissen) en terug vanaf Vancouver :-)
Denk ca 26 dagen nodig dan :-)
Hier heb ik naar gekeken maar met alleen Vancouver Island (5 nachten) Vancouver (2 nachten) Whistler (1 nacht) Wells'Gray (2 nachten) Jasper (3 nachten)Icefield Parkway (1 nacht) Yoho (1 nacht) Kootenay (1 nacht) en Banff (3 nachten) heb ik al 3 weken nodig. Dus Glacier, Yellowstone , Mount Rainier en Mount St Helens en de San Juan Islands heb ik dan nog niet eens gehad ;-)

Dus denk dat het 2 reizen moeten worden; dat geeft niet, we hebben de smaak te pakken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer