Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
redeye
Amerikafan

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door redeye »

@Robotjoek1970 Heel graag gedaan. En je weet me te vinden in de PB als er meer vragen zijn. :thumbup:
bmwaddict
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door bmwaddict »

Het is al even geleden dat ik een auto heb gehuurd en naar Amerika ben geweest (5 jaar oid).

Paar korte vragen:

1) Bij national had ik de Executive Elite status. Dit lijkt nu terug te zijn gezet naar Executive. Kan / mag dit en herkennen jullie dit? Zijn de voorwaarden veranderd of omdat het niet gebruikt is voor een aantal jaar automatisch terug gezet? Ik weet niet meer exact, maar ik meen dat ik via mijn AMEX destijds Executive Elite ben geworden.

2) Ik had een status match gedaan met Hertz destijds, hier lijkt het alsof ik na het inloggen nog de hoogste status heb. Alleen wat verwarrend omdat er bij het profiel staat: Gold Plus Rewards President's Circle. Is dit nog steeds de hoogste status?

3) Wat is anno 2023 nu de meest voordelige / praktische aanvliegroute? Ik herinner mij dat met National een Aisle auto kon selecteren en automatisch een upgrade kreeg en een auto uit mocht zoeken. Is dit nog steeds zo? En is dit de meest voordelige aanpak? Ik heb een trip naar Austin Texas deze maand, dus het is allemaal wat kort dag. Arrival 21 aug en drop off 26 aug.

4) Wat is de impact als je prive of zakelijk selecteert? Lijkt lagere of hogere kortingen te geven. Feitelijk is het voor mij een prive EN zakelijke trip dus kom wat mij betreft weg met allebei - ook mijn AMEX platinum, waarmee ik zelf mee boek, dekt verzekering etc.

Zelf ook wat huiswerk gedaan:

- Bij National kom ik uit op 462 USD voor compact - ik zie de optie aisle niet meer? Kan ik nog steeds de meest voordelige pakken zoals vroeger en uitgaan van een eigen selectie/upgrade via de Aisle?

- Bij Hertz : Small Sedan, Manager special of Economy is 372 USD. Dus Hertz is voordeliger als National. Maar ook hier zie ik geen president circle aisle keuze oid. Hoe werkt dit bij Hertz?

- Alamo.de -> met kortingscode THPPS30 krijg ik 284 USD. Dus dit lijkt de meest voordelige. Maar hier heb ik geen status oid en kies ik voor compact. Hier geen optie om eigen auto te kiezen uit de Aisle - misschien toch interessant om dan voor Hertz te gaan? Ook voor membership programma weer te "activeren".

Ben benieuwd naar jullie feedback/advies. Alvast dank voor jullie input! PS: Heb Amex Plat, Visa Plat en vlieg met KLM Business als dat nog helpt met kortingcodes.
snagh
Amerika-ontdekker

Bericht door snagh »

@bmwaddict Ik heb zelf een D-klasse sedan gehuurd bij Hertz (President Circle), en een boeking bij Alamo voor een medium-SUV (auto die ik minimaal wil). Ik ga bij Hertz langs en als daar niets staat in de PC (wat goed mogelijk is als ik hier de reacties moet geloven) dan ga ik naar Alamo.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@bmwaddict

1) Volgens mij zit er geen verschil tussen Executive en Executive elite. Je mag in beide gevallen uit de Executive aisle kiezen. Een compact auto geeft je dus geen toegang. Een Small sedan, manager special of Economy car bij Hertz ook niet. Bij Alamo kies je uit de aisle met auto's uit de door jou geboekte klasse. Ze maken gebruik van hun eigen loyalty programma Alamo insider maar hier heb je in mijn ogen niets aan.

2) Ja

3) National en Hertz werken beide met hetzelfde principe,Boek iets hoger dan een midsize en je hebt aisle keuze. Bij National is dit de emerald en executive aisle. Bij Hertz Gold, 5 star en PC. Uit welke aisle je mag kiezen hangt natuurlijk af van je status.

4) Ik heb onlangs zakelijk een auto geboekt en kreeg dezelfde prijzen. In die zin maakte het niet uit.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@dejong89 ; de basis van de National & Hertz loyalty programma ś is en blijft : Je huurt een mid-size sedan...

the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Robotjoek1970
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Robotjoek1970 »

@snagh heb een boeking gemaakt, met pay ltr en gratis annuleren, alleen kan ik niet via de site annuleren staat r maar dat moet via een 0800 nummer, niet heel handig als ik al in The States ben lijkt me.....?
@Kevin77 goed om te horen dat r volgens jou geen boete is bij een no show icm pay ltr, je hebt t zelf ook een x gedaan neem ik dan aan ?
Heb wel al mijn rijbewijs gegevens ingevoerd maar niks aangaande een betaal methode, kan dat kwaad dan denk je ?
bmwaddict
Amerika-ontdekker

Bericht door bmwaddict »

Thanks voor jullie feedback. Dus korte boodschap is National / Hertz Mid size boeken en je hebt aisle keuze? Eens?

Wel benieuwd naar Alamo alternatief - scheelt toch al gauw 100-200 USD. Misschien nog even zoeken naar de juiste code voor hertz/national.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

We hebben in 2022 een managers special geboekt bij Hertz en hadden vrije keuze uit alle alies. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht maar we reden weg met een mustang.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

bmwaddict schreef:
11 aug 2023, 12:49

4) Wat is de impact als je prive of zakelijk selecteert?
:thumbup: Volgens mij is deze vraag hier nog nooit gesteld.
Ik heb er in 2012 wel eens op gezinspeeld...meer om te zien of forumleden weten waar die loyalty programma s waar wij zo vanzelfsprekend gebruik van maken vandaan komen.
En waarom gaan de voordelen op vanaf een huur van een mid-size sedan ?

Omdat de programma s zijn opgezet om de zakelijke huurder as klant te krijgen.
Daar zit nou eenmaal de bulk van de autohuur omzet in.
En het merendeel van die zakelijke huurders mag van het bedrijf waarvoor ze op pad zijn een mid-size auto huren / declareren.
Dan is t wel fijn dat je zelf hebt gezorgd voor vrije keuze,

Het Hertz programma loopt nog niet zo lang.
Zij hebben goed bij National Car gekeken hoe de haze lopen.
Om te weten hoe het op dit forum geintroduceerd is in 2011 kijk je hier

viewtopic.php?f=30&t=35271
Stuur mij een PB !
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Elendan schreef:
12 aug 2023, 11:52
We hebben in 2022 een managers special geboekt bij Hertz en hadden vrije keuze uit alle alies. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht maar we reden weg met een mustang.
Top ! :thumbup:

Maar je kunt er niet op rekenen.
De Managers Special is een specifieke categorie en volgens de regelementen leveren die zoals een suv /mpv/truck geen vrije keuze op.
Stuur mij een PB !
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Elendan schreef:
12 aug 2023, 11:52
En dat is gewoon geluk want normaliter is dit niet zo. Wij hebben dit ook gehad in Phoenix. Ik had 1 midsize reservering op mijn naam en een manager special reservering voor mijn vrouw. Dat scheelde aardig wat geld. Eenmaal in de garage stonden onze beide namen op het bord met Pres.cirlcle. Een fijne verassing.
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Familyof4 »

Vraag voor de mensen die er helemaal inzitten.

Ik heb al een tijdje niet in USA gehuurd, maar nog wel Presidents Circle status bij Hertz. Als ik hun voorwaarden lees, kan je alleen 1 normale autocategorie upgrade krijgen (dus bijv. van een C naar een D). Bij de SUV's wordt de beschrijving wat vaag (of ik snap het niet goed). Wat ik er uit begrijp is dat je ook met PC geen upgrades krijgt als je een small SUV hebt geboekt.

Verder lees ik dat de huurperiode de 28 dagen niet mag overschrijden voor een upgrade. Klopt dat?
En dat een 2e bestuurder gratis is. Klopt ook dat in de praktijk?

Ik wil graag een SUV in Seattle in augustus 2024. Eentje waar we met 4 personen goed inpassen. Hoe pak ik dat het meest voordelig aan?
Ik ben bekend met code 510000 en heb dus Hertz PC.

Wat adviseren jullie om te doen?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@Familyof4 ; aan je tekst te zien refereer je aan de voorwaarden van Hertz.nl
Voor een autohuur in de USA zijn die niet aan de orde.
Als Gold Member President Circle in de USA huren is er geen sprake van upgrade...
Je huurt een midsize car en bij afhalen van je auto kijk je in de President Circle aisles of er een auto is die jou aanstaat.
Dat is de basis van zowel bij Hertz als National Car huren die hier zo veelvuldig beschreven wordt
Ik zie dat ik 7 berichten boven jouw posting dat nog vermeld heb....

Met het huren van een specifiek model als een MPV of SUV ga je buiten de gangbare spelregels van het loyaltyprogramma.
Niet vaag; helder en duidelijk....
Wil je perse een SUV rijden.
Dan is wellicht de hier zo vaak beschreven dubbele boeking iets voor je
De hier niet vaak gebruikte maar wel top funktionerende zoekfunktie rechts bovenaan geeft daar ook informatie over.
Veel inlees en voorbereidingsplezier...
search.php?keywords=dubbele+boeking
Stuur mij een PB !
Familyof4
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Familyof4 »

bedeve schreef:
14 aug 2023, 18:47
@Familyof4 ; aan je tekst te zien refereer je aan de voorwaarden van Hertz.nl
Voor een autohuur in de USA zijn die niet aan de orde.
Als Gold Member President Circle in de USA huren is er geen sprake van upgrade...

Bedankt voor de reply en de uitleg. Ik geloof je uiteraard. Mijn insteek was niet om niet verder terug te lezen dan de neus lang is. Ik raakte in verwarring door de voorwaarden van specifiek PC, waarbij het lijkt alsof je 1 autoklasse hoger krijgt - ook in USA. (C naar D, maar dus blijkbaar niet SUV small naar medium). En ik vroeg me dus af of dat misschien verandert was met wat PC status vroeger (en blijkbaar nog steeds) betekende.

Hieronder ter verduidelijking een deel van de tekst over genomen van de Hertz website:

Als President’s Circle lid kunt u genieten van speciaal bij uw status geselecteerde voordelen en privileges:
• Gratis extra bestuurder voor iedereen die met een lid mee reist bij deelnemende Europese locaties.
• Gegarandeerde beschikbaarheid voertuig.
Gegarandeerde upgrade naar hogere autocategorie voor elke huur (voorwaarden van toepassing).
• 50% extra Gold Plus Rewards-punten op alle Hertz huren.
• E-mail aanbiedingen met speciale kortingen, exclusieve toegang tot evenementen en uitnodigingen om fantastische prijzen te winnen.
• Plus, alle tijdbesparende voordelen van de Gold Plus Rewards programma

President’s Circle voorwaarden:

één auto-klasse upgrades

Onder voorbehoud van beschikbaarheid van het voertuig, is één auto-klasse upgrade beschikbaar op de deelnemende Hertz locaties in de VS, Canada, Namibië, Zuid-Afrika en de deelnemende luchthavens van Europa (Brussel, Berlijn, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München, Stuttgart, Helsinki, Oulu, Rovaniemi, Turku, Parijs Orly, Parijs Charles de Gaulle, Marseille, Nice, Toulouse, Lyon, Bordeaux, Athene, Londen Heathrow, Londen Gatwick, Manchester, Edinburgh, Birmingham, Dublin, Milaan Linate, Milaan Malpensa, Rome Fiumicino, Amsterdam , Wenen, Lissabon, Madrid, Barcelona, Stockholm, Göteborg, Genève en Zürich) met een reservering welke uiterlijk 48-uur voorafgaand aan het moment van ophalen is gemaakt. Maximale upgrade is naar een full-size auto met een minimum gereserveerde Compact categorie. Voor een compacte 4-deurs huur, zal de maximale upgrade naar een grote 4-deurs auto zijn. Een upgrade is enkel naar een volgende auto categorie. Voertuigen zoals Minivans, SUV's en Hertz Collections zijn hiervan uitgesloten. Upgrades zijn niet van toepassing bij Maandhuren, Minilease en huren van 28 dagen en langer.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@Familyof4 ; Tsja , als iemandd meldt dat ie gaat huren vanuit Seattle kom ik niet met teksten dat er ook in de VS Hertz vestigingen zijn zonder de keuze van Gold Canope .....
Als jij had gemeld dat je je auto bij een kleine vestiging , bij een hotel of bij een binnenstadslocatie ging ophalen had ik dat zeker gedaan....
En je dan ook de geruststellende woorden toegevoegd dta je als PC Member in ieder geval recht hebt op een klasse upgrade van de categorie waar je in huurt ....

Dus die hele lappendeken van gecopieerde teksten van Hertz.nl zijn is allemaal niet voor jou van toepassing ..
Verder veel scrabble plezier !
Stuur mij een PB !
bmwaddict
Amerika-ontdekker

Bericht door bmwaddict »

Voor een sanity check voor autohuur Austin Texas, 21 Aug 5PM -> 26 Aug 5PM kom ik uit op de volgende opties:

- Hertz -> Medium Sedan (C) 373 USD (non prepaid)

- National -> Midsize 430 USD (non prepaid)

- Alamo.de -> Mittelklasse 261,25 EUR / 285 USD (lijkt alleen prepaid optie beschikbaar).

Vragen:

1) Met al die verschillende velden bij de kortingscodes bij Hertz ga ik twijfelen of ik het juist doe. Klopt onderstaande? NPP vult hij zelf in. Ik heb ook nog de optie 20 Generic en Hertz Spring 17 Gold.

2) Voor national heb ik geen code. Klopt dit?

3) Klopt de aanpak midsize / medium sedan bij Hertz / National? Voor Emerald club / President circle?

4) Alamo.de lijkt het meest voordelig, maar geen aisle keuze zoals bij Hertz of National. Neig daarom naar Hertz. Zouden jullie dit ook doen? Eventueel Alamo preventief boeken ? Lijkt lastig te zijn omdat ik wel vooruit moet betalen? Mis ik nog iets met alamo? Prijsverschil is groot

5) Wel of geen prepaid optie kiezen? Risico van valuta conversie / positief of negatief en minder korting zo te zien?
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

1. Je doet het juiste. NPP gaat automatisch.
2. Ja, zie ook de honderden berichten in het Hertz en National topic
3. Zie 2.
4. Onwaar. Bij Alamo heb je (vaak) gewoon aisle keuze maar dan wel uit de aisle met de geboekte klasse. Boek je een midsize SUV, dan mag je kiezen uit de rij met midsize SUV. Bij Hertz mag je kiezen uit de Gold/Five star/PC aisle en bij National uit de Emerald/Executive aisle, afhankelijk van je status
5. Nooit voor prepaid gaan. Altijd pay later. Waarom? Geen gedoe met terugbetalen mocht je onverwacht toch moeten annulerenje hebt 9 van de 10x geen no show fee.

Bericht door bmwaddict »

Dank voor je feedback! Nu blijft alleen de vraag ga ik voor Alamo of Hertz. Hertz met presidentsclub lijkt mij de betere deal, eventueel allebei vastzetten en 1 niet door laten gaan?

Overigens ook nog even gekeken naar National - via Nationalcar.de toch even duur als Hertz, maar ik kan hier geen pay later optie vinden behalve aan het einde AMEX of via counter. Is dit dan de juiste aanpak? Ik wil eigenlijk wel gewoon dat mijn AMEX gekoppeld is en dat ik de auto zelf kan ophalen (via Executive Aisle, niet bij de counter wachten). Hoe werkt dit precies?
chell
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door chell »

Het is alweer even geleden dat ik in Amerika een auto heb gehuurd, in Europa hebben we de afgelopen jaren eigenlijk altijd wel auto's met Android Auto gekregen, is dit in de VS inmiddels ook zo? Scheelt weer een telefoonhouder meenemen :D
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

@bmwaddict

Dat zou je kunnen doen. Dus staat er niets in de PC, dan loop je door naar Alamo of andersom.
Je vraag over National kan je beter stellen in het daarvoor bedoelde topic. Bij National is het bij mijn weten altijd pay later.

@chell 9 van de 10x wel. Maar wat is het gewicht van een houder ? Wij hebben zo'n mini ding van Belkin die je in het luchtrooster drukt. Gaat altijd mee in de handbagage, maar nog nooit echt nodig gehad. Zou hem voor de zekerheid meenemen.
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer