man man man wat een ellende heb ik meegemaakt met Hertz.
9-7 mijn mid size SUV opgehaald bij locatie Westin in San Francisco. Ik was zo naïef om te denken dat ze daar een President Circle hadden. Er stond een Hyundai Tucson voor me klaar, voor een upgrade moest ik betalen. Omdat ik haast had deze maar meegenomen, een keuze waar ik enorm veel spijt van heb gehad.
Eenmaal aangekomen bij het hotel, zag ik pas hoe smerig de auto was. We konden niet eens goed naar buiten kijken aan de bijrijders kant, toch besloten om door te rijden. Een dag later besloten om de klantenservice te bellen om te vragen of ik wellicht in Vegas de auto om kon ruilen, omdat we gezien de gold en PC status toch redelijk teleurgesteld waren over de auto. Dat moest ik daar bespreken werd me verteld, maar zou geen probleem moeten zijn.
In Vegas het verhaal uitgelegd en aangegeven dat ik totaal niet blij was met de auto. De vriendelijke meneer aan de balie zei vervolgens: no problem: just pick one SUV you like at the gold section, come back with the keys and you are good to go! Je weet wat ze zeggen: als iets te goed lijkt om waar te zijn, dan is dit het waarschijnlijk ook. Helaas kwam dit niet bij me op en dacht ik aan alle verhalen over Ford Explorers en andere grote SUV's in de PC sectie. Dus ik liep enthousiast door het aanbod SUV's heen. Uiteindelijk een Jeep Grand Cherokee uitgezocht, getekend voor uitgifte en helemaal in mijn nopjes vertrokken.
Een paar dagen later zag ik vervolgens dat Hertz een extra reservering van €756 op mijn creditcard had gemaakt! Omdat ik niet meer in Vegas was gelijk de klantenservice gebeld en die konden weer niks voor me doen. Las Vegas nummer werd niet opgenomen, dus de rest van de vakantie mezelf maar voorgenomen dit bij het inleveren op SF airport op te lossen. Daarnaast ook gedacht dat deze extra reservering voor de grotere auto was en er niet meer bij stilgestaan.
Afgelopen zondag kwam dan toch uit waar ik al bang voor was: deze €756 was voor een upgrade waar ik nergens voor getekend had of over geïnformeerd was. We waren redelijk op tijd voor onze vlucht dus ik ging vol goede moed naar de Gold members balie om het op te lossen. Vervolgens een uur aan het lijntje gehouden en afgescheept met het verhaal dat dit met Westin + Las Vegas locatie geregeld moest worden omdat ik daar het contract had. Omdat het zondag was werd de telefoon bij billing niet opgenomen en moest ik er op vertrouwen dat de supervisor maandag het hele verhaal op mail met mijn in de cc zou zetten. Nou je raadt het al: geen mail en nu zit ik in NL met een rekening van €756 die betaald moet worden.
Ik kreeg gisteren een mail van Hertz hoe tevreden ik was over de dienstverlening. Uiteraard in de enquête het hele beleid afgebrand en nu wordt er binnen 72 uur contact met me opgenomen. Iets waar ik gezien mijn ervaring tot nu toe totaal niet vanuit ga.
De les voor mij:
- altijd bij een vliegveld reserveren met je Gold PC status
- nooit switchen van auto's op andere locaties
- altijd vragen naar extra kosten