Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Daarom heb ik ook bij de verschillende maarschappijen de prijs van een extra koffer voor klanten die geen enkele status hebben - zoals ik
. Maar ik leid uit jouw antwoord af dat de mooie prijs die Roland kreeg waarschijnlijk ermee te maken heeft dat hij dit wel heeft. Overigens kost een extra koffer bij vrijwel alle maatschappijen rond de 200 euro voor een retour.
- bedeve
- Amerika-expert
@RuthdeLange ;
Als je kijkt op een Air France of KLM site zie je jouw kosten duidelijk in beeld .
https://www.klm.nl/information/baggage/ ... -allowance
ik ben blij dat het voor mij een onderwerp buiten beeld is.
Ik vlieg altijd met trolley en rugtas ; geen koffer.
Geen gedoe bij incheck balies ...geen gewacht bij bagagebanden..
Naar Amerika gaat de trolley bijna leeg heen en overvol terug....
Bij AF-KLM heeft een Flying Blue Explorer 10 % korting
Ik mag als FB Gold member buiten mijn genoemde bagage ook nog eens gratis 2 x 23 kg ruimbagage meenemen...
Tsjaa....
Als je kijkt op een Air France of KLM site zie je jouw kosten duidelijk in beeld .
https://www.klm.nl/information/baggage/ ... -allowance
ik ben blij dat het voor mij een onderwerp buiten beeld is.
Ik vlieg altijd met trolley en rugtas ; geen koffer.
Geen gedoe bij incheck balies ...geen gewacht bij bagagebanden..
Naar Amerika gaat de trolley bijna leeg heen en overvol terug....
Bij AF-KLM heeft een Flying Blue Explorer 10 % korting
Ik mag als FB Gold member buiten mijn genoemde bagage ook nog eens gratis 2 x 23 kg ruimbagage meenemen...
Tsjaa....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerikakenner
Ik benijd jullie!!
- bedeve
- Amerika-expert
Nee @RuthdeLange , nee ; in al de threads op dit forum is niets ter sprake gekomen wat jij niet zou kunnen verwerven ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Als FB Sliver, Gold of Platinum mag je 1 stuks bagage extra inchecheken. Dus bij een Economy light/basic ticket mag je 1 koffer inchecken, bij een regulier ticket 2. En in Business Class 3 x 32kg

https://www.klm.nl/information/flying-b ... hip-levels

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerikakenner
Dan heb ik ergens iets gemist. Ik heb wel door de tips op dit forum voor de verschillende autoverhuurbedrijven de hoogste status gekregen maar ik dacht dat je bij vliegtuigmaatschapijen deze alleen kreeg door vaker te vliegen. Ik heb bijv. een flying blue account maar die krijg je gewoon door je aan te melden maar silver en gold etc krijg je toch pas als je vaker met een bepaalde maatschappij vliegt en punten verzamelt?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Hoewel @bedeve al grotendeels antwoord heeft gegeven toch nog even reactie van mij.RuthdeLange schreef: ↑29 jul 2023, 07:54Roland, om maatschappijen te kunnen vergelijken heb ik oa met KLM gebeld om diverse kosten helder te krijgen. Zij zeiden dat een extra koffer (normaal gewicht en afmetingen) naar Denver 100 euro enkele reis zou zijn. Heb jij enig idee waarom jij maar 61 euro hoeft te betalen?
Ik ben een eenvoudig Flying Blue member. Geen extra status of zo, daarvoor vlieg ik te weinig met KLM. Bij het boeken van het ticket kreeg ik de optie voor extra bagage. Omdat ik op de terugweg toch altijd met 2 koffers/stuks bagage vlieg, dacht ik: laat ik eens kijken voor de terugreis. Voor slechts EUR 61 kon ik een 2e stuk ruimbagage bijboeken. Er stond nergens dat ik extra korting had omdat ik Flying Blue member ben. Een stoel voor de heen- en terugweg voor deze vlucht heb ik ook gelijk gereserveerd. Ook hier dus geen zichtbare korting maar beide stoelen bij de nooduitgang waren voor een zeer acceptabele prijs. Korting als Flying Blue member heb ik bij een vorige vlucht wel gehad toen ik stoelen vooraf reserveerde.
Ik heb alles tijdens het boekingsproces geregeld. De kosten op dat moment zijn dan natuurlijk wel wat hoger maar het zijn toch kosten die ik anders in een later stadium ook gemaakt had. Het loont overigens om daags na het boeken de stoelen in de gaten te houden. Voor de terugweg kon ik nl. in eerste instantie niet een stoel bij de nooduitgang reserveren (ik wil aan het gangpad zitten, niet bij het raampje omdat het daar ontzettend koud kan zijn. Spreek uit ervaring!). Ik had dus eerst een andere stoel vastgelegd. 3 Dagen later was ineens op de terugweg de stoel bij het gangpad weer vrij bij de nooduitgang en heb die dus vastgelegd met een kleine bijbetaling.
Wat ik overigens nog wel apart vond, toen ik het ticket boekte werd het totaalbedrag incl. alle extra opties (bagage en stoelen heen- en terugweg) als één bedrag gereserveerd op mijn creditcard. Die reservering bleef meer dan een week staan. Vond ik erg lang, normaal wordt het de andere werkdag al definitief. Pas na 8 dagen werd het definitief afgeschreven en werden ticket en alle opties apart afgerekend. Is wellicht gebruikelijk, maar vond het opvallend waarom het niet gelijk allemaal apart in reservering stond en waarom het zo lang in reservering stond.
Nu heb ik trouwens nog steeds een optie om Lounge toegang te kopen voor EUR 65. Vind dat best veel geld en voor wat? Wat levert het mij extra op?? Daarbij kijk ik even met een schuin oog naar @bedeve
Roland
Voor mijn reis naar New York met United eind vorig jaar heb ik ook lounge-toegang gekocht. Heen voor 59 euro en terug voor 41 euro. Het was over het algemeen wel de moeite waard. Wat me wel opviel was de drukte op de lounges. De Aspire Lounge op Schiphol stroomde op een gegeven moment vol met vooral hele gezinnen. In Chicago trof ik een lounge waar ik vanwege drukte niet toegelaten werd. Gelukkig was er nog een andere waar wel plek was.
- bedeve
- Amerika-expert
Ik wilde je niet in " het benijden " laten zitten @RuthdeLange .....
Je ziet in je boeking hoeveel XP ś je hebt verworven ,
Naar de USA zal dat een stuk of 30 zijn...
Met een Amex FlyingBlue Platinum Card verwerf je 60 ZP ś
Hoe kort je die ook hebt ...
Ik heb daar 2 jaar geleden een Amex FB Silver card vanwege de 15 XP' s....
Dan zit je al over de 100 XP ś , ben je Flying Blue Silver member en kunnen wij terug komen bij de basis van jouw posting.....de kosten voor je koffer zijn er niet meer.
@Coyote benoemt de kosten om de Crown Lounge te gebruiken...
Eur 65 ?
Als Explorer lid krijg je 10% korting en Silver leden krijgen 25% korting staat er op de KLM site.
Tis een andere manier om op het vliegveld te verblijven.
De goede kwaliteit en variatie van het eten zorgt er voor dat je het vliegtuig eten aan je voorbij kunt laten gaan..
Ik laat de variaties van het drinken aan me voorbij gaan , want vanaf 24 uur voor vlucht drink ik alleen maar water.
Geef het eens een geldswaarde ...
Da s erg persoonlijk.
Ik vind het lounge gebruik erg fijn..
Maar dat kan ook zonder een Flying Blue status,
Een Mastercard Black geeft beste Priority Pass Card , een sublieme reis en annuleringsverzekeing en kost Eur . 204 per jaar ..
Wanneer ik per 31 july 2025 mijn Flying Blue Gold status verlies hou ik het gewoon bij de voordelen van de MC Black...
https://www.icscards.nl/mijn-card/upgra ... card-black
Je ziet in je boeking hoeveel XP ś je hebt verworven ,
Met een Amex FlyingBlue Platinum Card verwerf je 60 ZP ś
Hoe kort je die ook hebt ...
Ik heb daar 2 jaar geleden een Amex FB Silver card vanwege de 15 XP' s....
Dan zit je al over de 100 XP ś , ben je Flying Blue Silver member en kunnen wij terug komen bij de basis van jouw posting.....de kosten voor je koffer zijn er niet meer.
@Coyote benoemt de kosten om de Crown Lounge te gebruiken...
Eur 65 ?
Als Explorer lid krijg je 10% korting en Silver leden krijgen 25% korting staat er op de KLM site.
Tis een andere manier om op het vliegveld te verblijven.
De goede kwaliteit en variatie van het eten zorgt er voor dat je het vliegtuig eten aan je voorbij kunt laten gaan..
Ik laat de variaties van het drinken aan me voorbij gaan , want vanaf 24 uur voor vlucht drink ik alleen maar water.
Da s erg persoonlijk.
Maar dat kan ook zonder een Flying Blue status,
Een Mastercard Black geeft beste Priority Pass Card , een sublieme reis en annuleringsverzekeing en kost Eur . 204 per jaar ..
Wanneer ik per 31 july 2025 mijn Flying Blue Gold status verlies hou ik het gewoon bij de voordelen van de MC Black...
https://www.icscards.nl/mijn-card/upgra ... card-black
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
@bedeve Allemaal leuk en aardig maar ik wil helemaal geen luxe creditcards incl. reisverzekering of allerhande 'trucjes' om punten te vergaren. Voor die 1 of 2x per jaar dat ik vlieg, haal ik het voordeel er niet mee uit.
Mijn vraag is dus, klopt het dat het zo gaat of heb ik mij de XP's ten onrechte laten afsnoepen?
Roland
Hier heb ik nog wel een vraag over. Dit geldt nl. voor de heen- en terugreis samen. Worden de punten pas toegekend als je de terugreis hebt volbracht? Het volgende is nl. het geval. In 2021 vloog ik eind september naar Canada met KLM (terug: halverwege oktober 2021) en kreeg daarvoor een x-aantal XP's. Die waren een jaar geldig, tot eind september 2022, dus een jaar ná de heenreis. Nou wilde het toeval dat ik in 2022, 1 of 2 dagen voor de einddatum in september met KLM naar Houston vloog. Heenreis wél voor einddatum maar terugreis ná einddatum. Maar wel mooi dat de XP's van 2021 vervielen op het moment dat ik in 2022 naar Houston vloog... Ik heb er nog een mailtje naar Flying Blue aan gewaagd maar nooit reactie gehad.Je ziet in je boeking hoeveel XP ś je hebt verworven ,
Mijn vraag is dus, klopt het dat het zo gaat of heb ik mij de XP's ten onrechte laten afsnoepen?
Roland
- bedeve
- Amerika-expert
Een van de vervelende dingen aan de Nederlandse afwikkeling van Flying Blue is dat je tot aan Silver niveau geen XP ś kunt meenemen naar het volgende jaar.
Die vervallen XP ś van jou waren volgens de letter van de wet....
Wanneer jij 2 x per jaar naar de USA gaat @Coyote zit je al in de 60 XP ś .
Maar die raak je gewoon aan het einde van t jaar kwijt.
Wat een slechte zaak ....
Met een gerichte XP en FB Miles strategie zou jij toch zo maar FB Silver zo niet Gold kunnen zijn !
Kijk eens wat een oneerlijke marktbenadering van Air France - KLM
Die vervallen XP ś van jou waren volgens de letter van de wet....
Wanneer jij 2 x per jaar naar de USA gaat @Coyote zit je al in de 60 XP ś .
Maar die raak je gewoon aan het einde van t jaar kwijt.
Wat een slechte zaak ....
Met een gerichte XP en FB Miles strategie zou jij toch zo maar FB Silver zo niet Gold kunnen zijn !
Kijk eens wat een oneerlijke marktbenadering van Air France - KLM
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Punt is, ik heb er geen moeite mee om mij te vermaken zodra ik door de paspoortcontrole ben op Schiphol. Vind het heerlijk om wat rond te struinen. Nog wat laatste inkopen te doen, een rustig plekje opzoeken en relaxen. Goed eten kan ik daar ook krijgen als ik wil.bedeve schreef: ↑30 jul 2023, 09:53Tis een andere manier om op het vliegveld te verblijven.
Da s erg persoonlijk.
Dus EUR 65 voor een 1 á 2 uurtjes 'rust' en wat eten vind ik veel. Rust en eten vind ik ook voldoende buiten de Lounge. Persoonlijk (mijn mening dan hè?) zie ik de de voordelen van een Lounge dan ook niet.
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat kan zijn maar daarmee 'verplicht' je jezelf ook altijd met dezelfde maatschappij te vliegen. En dat wil ik dus niet. Het hangt helemaal van mijn plannen af met welke maatschappij ik vlieg. Daarbij kijk ik naar de routes die gevlogen worden maar ook naar de ticketprijzen. Ik wil niet persé met KLM vliegen vanwege de XP' en daardoor wellicht een duurder ticket dan ik wil moeten aanschaffen.
Roland
- bedeve
- Amerika-expert
Heldere afweging Roland @Coyote ...
Blijven nog je bagage kosten , hoe je aankijkt tegen eerder boarden en de korting op de stoelen die je boekt te overwegen....dan heb je je reisprofiel op een rij

Blijven nog je bagage kosten , hoe je aankijkt tegen eerder boarden en de korting op de stoelen die je boekt te overwegen....dan heb je je reisprofiel op een rij

Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- bedeve
- Amerika-expert
Over vertrek luchthaven hebben we het al eerder gehad....
British Airways was altijd mijn ticketprijs favoriet , maar ja dat Heathrow .....
Dus ik kom bij een Sky Team luchtvaartmij terecht.
Mijn eerstvolgende USA ticket kostte me Eur 528
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een mooie prijs waar ik met mijn ticket vanaf AMS naar IAD niet aan kan tippen.

Kijk, ik vlieg alleen, dus als een ticket vanaf Schiphol wat duurder is dan is dat voor mij geen probleem. Na enkele debacles op LHR (omdat ik het goedkoopste ticket wilde maar uiteindelijk op de heen- en/of terugweg veel langer onderweg was) heb ik mijzelf voorgenomen om, indien mogelijk, de kortst mogelijke route te kiezen tegen een acceptabele prijs. Gemak en comfort zijn voor mij dus belangrijker geworden dan prijs alleen.

Roland
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Same here.
We hebben ooit via Londen gevlogen en daar werden onze namen omgeroepen. We schrokken wel even en dachten "is er iets aan de hand". We werden echter gevraagd of we exit seats wilden (gratis), nou dat wilden we wel !
Little did we know........het was me toch koud !!
Voor ons geen nooduitgang stoelen meer

Fijne zondag.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
- bedeve
- Amerika-expert
Tsja ; de invulling daarvan is persoonlijk he ...
Dus daarom voor mij geen koffer bijv.
Ik trein naar Dusseldorf , overnacht in een hotel op 400 meter van de terminal.
Vlieg naar CDG .
De overstap tijd van 2 uur 10 minuten gebruik ik ondermeer voor een ontbijt in de AF lounge in terminal 2E .
Vervolgens een vlucht naar DFW waar ik om 13.u30 aankom.
Daar in de auto die mij uiteindelijk naar LAX brengt.
Avondeten heb ik daar in de Oneworld lounge , en de KLM vlucht naar AMS is mijn slaapplek
Nu al zin in !
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is daar inderdaad kouder dan elders in het vliegtuig. Maar de raamkant kan echt koud zijn. Bovendien zit een dikke 'bubbel' op de deur nog wel eens in de weg dus vandaar dat ik die plek niet meer kies.
Op kou kun je je kleden (lees: deken gebruiken). Dat heb ik dan toch liever dan de warmte achterin.
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
@bedeve Das een hele 'reis' om op je eindbestemming (DTW) aan te komen. Koos in het verleden ook wel voor die constructies. Overigens nooit eerst via trein gereisd. Mijn vrije dagen zijn beperkt dus benut alle dagen. Dag ervoor nog werken en dag na aankomst gelijk weer aan de bak. In het vliegtuig slaap ik slecht (lees: hooguit even wegdommelen). Dus dat is altijd even afzien. Daarom avond van thuiskomst niet te laat naar bed, vroeg opstaan en dan ben ik weer het heertje.
Zonder ruimbagage reizen heb ik vorig jaar oktober gedaan (terug wel ruimbagage). Dat is inderdaad erg prettig. Moest me bij de gate op Schiphol nog wel even melden (en kon zo mooi de 12 kg limiet omzeilen
) voor paspoortcontrole. Of het eind september op de heenweg zonder ruimbagage lukt, denk het niet omdat ik toch extra schoenen, kleren en een goede jas meeneem ivm weersverwachtingen. En als het zo snel gaat als afgelopen juni dan kost eerst je koffer afgeven slechts 5 minuten extra tijd.
Roland

Zonder ruimbagage reizen heb ik vorig jaar oktober gedaan (terug wel ruimbagage). Dat is inderdaad erg prettig. Moest me bij de gate op Schiphol nog wel even melden (en kon zo mooi de 12 kg limiet omzeilen

Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20556 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-