Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tijdelijk werken in USA, hoe zit dat?
Tijdelijk werken in USA, hoe zit dat?
Hoi,
omdat ik door de bomen het bos niet meer zo goed zie, helpt het misschien van hier even wat na te vragen.....
Ik ben 19 jaar in dienst van een Belgishe firma.
Sinds begin 2022 ben ik 5-6 maal voor een week of max 2,5 weken naar de states geweest ter voorbereiding van een project.
Nu begint dat vorm aan te nemen, en weet ik niet hoe ik wettelijk in orde blijf...
Ik blijf in dienst van een belgische firma, wij verkopen product in USA, en ik zorg voor de toepassing van dit product. De betaling gaat vanuit klanten in USA naar ons moederbedrijf in Zweden.
Dus, ik word niet uitbetaald in USA, wel in Belgie.
Momenteel zie ik een periode van 1 maand in de USA aankomen, gevolgd door een periode van 1,5 maand
Is mijn ESTA hiervoor voldoende?
thanks!
Erik
omdat ik door de bomen het bos niet meer zo goed zie, helpt het misschien van hier even wat na te vragen.....
Ik ben 19 jaar in dienst van een Belgishe firma.
Sinds begin 2022 ben ik 5-6 maal voor een week of max 2,5 weken naar de states geweest ter voorbereiding van een project.
Nu begint dat vorm aan te nemen, en weet ik niet hoe ik wettelijk in orde blijf...
Ik blijf in dienst van een belgische firma, wij verkopen product in USA, en ik zorg voor de toepassing van dit product. De betaling gaat vanuit klanten in USA naar ons moederbedrijf in Zweden.
Dus, ik word niet uitbetaald in USA, wel in Belgie.
Momenteel zie ik een periode van 1 maand in de USA aankomen, gevolgd door een periode van 1,5 maand
Is mijn ESTA hiervoor voldoende?
thanks!
Erik
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Tijdelijk werken in USA, hoe zit dat?
Wat je op een ESTA (of B1) mag doen is zeer beperkt, meetings, contract onderhandelingen, conferenties, dat soort zaken. Vallen jouw bezoeken niet onder die werkzaamheden dan ben je al in overtreding geweest en ga je een keer tegen de lamp lopen (10 jaar entry ban).
- goldenhills
- Amerika-expert
Op een B1 mag je wel meer dan met een ESTA: link.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Dat is niet correct. Een ESTA is de waiver voor het B visum. Het enige verschil zit hem in hoe lang je in het land mag blijven en hoe lang het geldig is. Met een ESTA mag je 90 dagen blijven en deze is 2 jaar geldig. Met een B visum mag je 6 maanden blijven en is meestal 10 jaar geldig.
Het hangt volledig af van wat exact OP doet tijdens zijn of haar verblijf. Alles productief of uitvoerend is niet toegestaan op ESTA/B.
Het hangt volledig af van wat exact OP doet tijdens zijn of haar verblijf. Alles productief of uitvoerend is niet toegestaan op ESTA/B.
Mijn advies? Ga a.u.b. niet zelf lopen klooien hiermee. Jouw werkgever wil dat je daar (in de VS) aan de slag gaat, laat ze dan ook maar een immigratie advocaat inhuren om dit goed na te lopen wat wel en niet mag. Als jij hiermee een fout maakt mag jij 10 jaar de VS niet meer in, maar heeft jouw werkgever qua zelf de VS bezoeken weinig pijn. Dus laat ze maar wat geld uitgeven om het juridisch allemaal correct te regelen.
Helemaal mee eens, vertrouw alleen op het advies van een advocaat. En op het advies om alleen te vertrouwen op het advies van een advocaat 

Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
- goldenhills
- Amerika-expert
My bad, een kleine zoekactie bevestigd dat. Voor grensgevallen (pun intended) vraag ik me wel af of een visum aanvragen beter is dan de gok wagen en op het vliegtuig stappen. Consulaat personeel vs airport immigration personeel; geen idee welke beter naar de zaak kijken. Maar zoals al gezegd: advocaat vragen...
Ander punt: is je recht op appeal niet verschillend tussen VWP en B? Bij VWP doe je afstand van recht op appeal.
Uitzondering:
linkService engineer (Commercial,Industrial):
Engineer(s) install, service or repair commercial or industrial equipment or
machinery sold by a non-US company to a U.S. buyer, when specifically required
by the purchase contract.
Installation cannot include construction work, except for supervision or training of
US workers to perform construction.
Thanks All!
Ik ga er mee naar de firma.
Erik
Ik ga er mee naar de firma.
Erik
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties