Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Fastlane ticket Brussel Airport.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Fastlane ticket Brussel Airport.
Toen ik net keek op de site van Brussels Airport en mijn vluchtnummer invulde, kwam er te staan dat je een fastlane ticket kon kopen voor 12 euro om sneller door de beveiliging te komen. Heeft iemand hier ooit gebruik van gemaakt? Zag tijdsloten vanaf 4 uur in de ochtend, gaat de security daar ook pas om 4 uur open? Wij vliegen BRU-AMS-LAX.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Fastlane ticket brussel airport
Interessant. Lijkt idd 12 euro pp te kosten. En dan ga je sneller door de veiligheidscontrole.
Alleen zouden wij dan het tijdslot van 6:00-7:00 moeten nemen voor onze vlucht om 10:45. De latere slots zitten al vol.
Heeft dat zin? Want we moeten eerst de koffers inchecken en dat kan vast nog niet om 7:00…
Alleen zouden wij dan het tijdslot van 6:00-7:00 moeten nemen voor onze vlucht om 10:45. De latere slots zitten al vol.
Heeft dat zin? Want we moeten eerst de koffers inchecken en dat kan vast nog niet om 7:00…
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik zie een nieuw verdienmodel voor de luchthavens, extra betalen of je mist je vlucht. 

-
- Amerika-ontdekker
Ja nou, inderdaad
En ik trap er gewoon in.
Maar ik ga het toch doen denk ik.
Misschien kunnen ze dan ook iets bedenken voor de bagage.
“Wil je dat je bagage gegarandeerd meegaat op je vlucht? Dat kan, voor 25 euro pp mag je je koffer persoonlijk naar het vliegtuig brengen”

En ik trap er gewoon in.
Maar ik ga het toch doen denk ik.
Misschien kunnen ze dan ook iets bedenken voor de bagage.
“Wil je dat je bagage gegarandeerd meegaat op je vlucht? Dat kan, voor 25 euro pp mag je je koffer persoonlijk naar het vliegtuig brengen”

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Ja ervaring mee, wij hebben daar afgelopen woensdag gebruik van gemaakt zoals ik in een ander topic al schreef.
Bij Sky Priority is het inbegrepen nl.
Wij waren in 5 minuten door Security terwijl de gewone rij ca 1u wachten was.
Bij Sky Priority is het inbegrepen nl.
Wij waren in 5 minuten door Security terwijl de gewone rij ca 1u wachten was.
- pumi1000
- Amerika-expert
Zoals ik het lees mag dus iedereen zo'n fastlane ticket kopen. Wij vliegen met KLM maar heb geen skypriority.
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik zag toevallig dat Transavia nu iets vergelijkbaars op enkele Europese luchthavens aanbiedt (lees: verkoopt). Amsterdam zit daar natuurlijk niet bij
Het heet daar Fast Track security. Ik heb het voor 7 euro pp ook maar aangeschaft voor onze terugvlucht. Toen ik boekte was het er volgens mij nog niet. Het lijkt inderdaad een nieuw verdienmodel. Maar ik vind het wel best.
https://www.transavia.com/nl-NL/veelges ... -security/

Het heet daar Fast Track security. Ik heb het voor 7 euro pp ook maar aangeschaft voor onze terugvlucht. Toen ik boekte was het er volgens mij nog niet. Het lijkt inderdaad een nieuw verdienmodel. Maar ik vind het wel best.
https://www.transavia.com/nl-NL/veelges ... -security/
Heerlijk dat men nog kan verdienen aan deze chaos. Een gat in de markt!
- pumi1000
- Amerika-expert
Ja slaat nergens op, maar nu in deze chaos overal toch maar gedaan. Vroeger nooit aan gedacht of je wel genoeg tijd zou hebben bij inchecken en security. En het was maar 12 euro.
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Re: Fastlane ticket Brussel Airport.
Ja, heb hier gebruik van gemaakt afgelopen week. Ging zeer vlot door de security, was echt fijn. Daarna bijna een uur in de rij voor de paspoortcontrole, dat was minder fijn en dan heb je niks aan je fast lane pass 

- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij vlogen zaterdag en de controle zelf waren we zo doorheen, de paspoort controle daarna was een hele lange rij.
En mocht je vliegen met Brussel Airlines boek dan vooral je koffer vooraf en niet op de luchthaven, op de luchthaven moet je naar een aparte balie waar je zomaar ruim 1 uur kan staan en dat alleen maar om te betalen voor je koffer.
En mocht je vliegen met Brussel Airlines boek dan vooral je koffer vooraf en niet op de luchthaven, op de luchthaven moet je naar een aparte balie waar je zomaar ruim 1 uur kan staan en dat alleen maar om te betalen voor je koffer.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
-
- Amerika-ontdekker
Wij zijn gisteren vertrokken naar Washington. Onze ervaring en advies:
Vlucht om 10:45.
Waren om 6:45 bij de incheckbalie. Stond al een behoorlijke rij. Wij stonden over de helft (rij had 4 ‘slingers ‘, wij stonden in de 2e slinger).
om 7:15 (kwartier eerder) gingen 6 incheckbalies open.
Iets over 8:00 waren we daar doorheen. We moesten zsm naar security en paspoortcontrole, de dag ervoor hadden mensen hun vlucht gemist door lange rijen zeiden ze.
De rij bij security viel mee, half uur over gedaan.
Bij paspoortcontrole stond een korte rij. Al met al waren wij om 9:00 door alles heen.
Boarden begon erg laat, om 10:15 pas, ipv 9:45. En was erg rommelig.
Kwam volgens mij door de vele mensen die in Brussel een transfer hadden en waarbij de document check nog moest gebeuren, daar stonden erg lange rijen bij (bij ons was deze check bij het inchecken gedaan).
Om 11:00 zaten we in het vliegtuig. Toen werd gemeld dat we voorlopig nog niet vertrokken omdat veel mensen vast stonden bij de paspoortcontrole. Uiteindelijk een uur te laat (11:45) vertrokken, wachten was op t laatst op een gezin van 4. Moest wel op gewacht worden want hun offers waren al ingeladen.
Advies is dus: kom echt op tijd. Niet op de tijd die Brussels Airport adviseert (was bij ons tussen 7:30 en 8:00, Dan waren we waarschijnlijk ook in de problemen gekomen).
We hadden dus toch geen fastlane tickets. De vraag is of dat de laatkomers geholpen had omdat het probleem volgens mij bij de paspoortcontrole zat. Maar als je tijd wint bij de security heb je natuurlijk wel meer tijd over voor de paspoortcontrole.
Vlucht om 10:45.
Waren om 6:45 bij de incheckbalie. Stond al een behoorlijke rij. Wij stonden over de helft (rij had 4 ‘slingers ‘, wij stonden in de 2e slinger).
om 7:15 (kwartier eerder) gingen 6 incheckbalies open.
Iets over 8:00 waren we daar doorheen. We moesten zsm naar security en paspoortcontrole, de dag ervoor hadden mensen hun vlucht gemist door lange rijen zeiden ze.
De rij bij security viel mee, half uur over gedaan.
Bij paspoortcontrole stond een korte rij. Al met al waren wij om 9:00 door alles heen.
Boarden begon erg laat, om 10:15 pas, ipv 9:45. En was erg rommelig.
Kwam volgens mij door de vele mensen die in Brussel een transfer hadden en waarbij de document check nog moest gebeuren, daar stonden erg lange rijen bij (bij ons was deze check bij het inchecken gedaan).
Om 11:00 zaten we in het vliegtuig. Toen werd gemeld dat we voorlopig nog niet vertrokken omdat veel mensen vast stonden bij de paspoortcontrole. Uiteindelijk een uur te laat (11:45) vertrokken, wachten was op t laatst op een gezin van 4. Moest wel op gewacht worden want hun offers waren al ingeladen.
Advies is dus: kom echt op tijd. Niet op de tijd die Brussels Airport adviseert (was bij ons tussen 7:30 en 8:00, Dan waren we waarschijnlijk ook in de problemen gekomen).
We hadden dus toch geen fastlane tickets. De vraag is of dat de laatkomers geholpen had omdat het probleem volgens mij bij de paspoortcontrole zat. Maar als je tijd wint bij de security heb je natuurlijk wel meer tijd over voor de paspoortcontrole.
- pumi1000
- Amerika-expert
Dank voor je terugkoppeling. Wij gaan ook zeker op tijd en wachten is niet erg zolang je je vlucht maar haalt. Overstap in AMS is lang genoeg. Fastlane ticket toch maar genomen, iedere minuut is meegenomen. Hopelijk volgend jaar weer normale omstandigheden.
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als het beschikbaar is kopen wij dat altijd, op sommige vliegvelden (Dublin b.v.) kan je al jaren een fasttrack ticket kopen, en scheelt het echt aanzienlijk. Wij maken er vooral gebruik van op Europese bestemmingen, maar het is zeker die paar euro waard.
Breng dit topic weer even omhoog.
Heeft iemand recent een fastlane ticket geboekt en hier ook echt profijt van gehad?
Bedankt.
Heeft iemand recent een fastlane ticket geboekt en hier ook echt profijt van gehad?
Bedankt.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Maandag 10/7 vanuit Brussel naar JFK gevlogen, vlucht om 10.30 uur. Advies op site van vliegveld was om om 06.45 aanwezig te zijn, dat waren we dan ook. We hadden geen fastlane tickets: binnen een half uur stonden we in de vertrekhal (koffers ingecheckt, door security en paspoortcontrole). Mochten we fastlane tickets hebben aangeschaft dan was dat voor ons op dat moment weggegooid geld geweest.
Vorig jaar waren wij ook netjes op tijd, 3 uur vtv voor een vlucht naar Londen met BA om 11 uur (daar overstappen)
Maar de balie voor baggage van BA ging pas om 9 uur open dus het eerste uur waren we al kwijt aan wachten
Daarna zoals al eerder al genoemd wel de fastlane pass gebruikt maar het was niet druk bij de security. Bij de paspoortcontrole wel een uur lang in de rij gestaan (met kinderen onder 12 kan je geen gebruik maken van de automatische paspoortcontrole). Boarden begon meteen toen we bij de gate aankwamen.
Dit jaar gaan we weer, met dezelfde tijden. Nu geen fast pass, aangezien daar geen winst te halen was. We gaan het weer beleven!
Maar de balie voor baggage van BA ging pas om 9 uur open dus het eerste uur waren we al kwijt aan wachten

Daarna zoals al eerder al genoemd wel de fastlane pass gebruikt maar het was niet druk bij de security. Bij de paspoortcontrole wel een uur lang in de rij gestaan (met kinderen onder 12 kan je geen gebruik maken van de automatische paspoortcontrole). Boarden begon meteen toen we bij de gate aankwamen.
Dit jaar gaan we weer, met dezelfde tijden. Nu geen fast pass, aangezien daar geen winst te halen was. We gaan het weer beleven!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is een beetje een gok, maar voor die paar euro doe ik het altijd, gemiddeld levert het altijd wel wat tijdswinst op, al is het soms zeer gering.
Wij vliegen ook van BRU naar LHR met BA. Vlucht om 11.45 uur. Ik was van plan rond 8 uur op de luchthaven zijn, zo snel mogelijk door de controles met evt. fastlane en dan op ons gemak ontbijten in de diamond lounge (37.50 EUR pp). Maar daar heb ik dus niks aan als de check-in van BA pas opengaat om 9 uur.
als je met z'n 5en bent is het niet een paar euro meer..
Maar als ik nu kijk zijn er nog genoeg passes beschikbaar en kan je ze ook kopen terwijl je daar bent. Even de poortjes door lopen naar het security gedeelte, even kijken of het erg druk is, zowel bij security als paspoort, en dan indien nodig alsnog fastpass aanschaffen op je mobiel: ook een optie dus!
@Glorious dit was voor een vlucht om 11 uur, dus precies 2u vtv zoals ze aangeven voor short haul vluchten. Voor een vlucht om 11:45 kan het dus zijn dat de balie pas om 9:45 opengaat.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2752 Weergaves
-
Laatste bericht door Roning
-
- 14 Reacties