Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Sightseeing Pass NY
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Sightseeing Pass NY
Volgend jaar zomer gaan wij met ons gezin naar de States en beginnen in NY. Drie dagen lang in NY en natuurlijk veel te kort, maar ja keuzes....
Nu zitten wij er aan te denken om voor ons de Sightseeing Pass aan te schaffen. Dat geeft de nodige kortingen maar kost ook niet heel weinig.
Iemand ervaring met deze Pass?
Groeten Mike
Nu zitten wij er aan te denken om voor ons de Sightseeing Pass aan te schaffen. Dat geeft de nodige kortingen maar kost ook niet heel weinig.
Iemand ervaring met deze Pass?
Groeten Mike
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Sightseeing Pass NY
Ik heb me er dit voorjaar in verdiept. En vond het niet echt de moeite waard.
Het meest interessant leek mij nog de flex pas waarbij je een aantal attracties koopt.
Wij hebben in april onder andere fietsen gehuurd, Empire, vrijheidsbeeld, brandweermuseum, MoMo en Edge gedaan.
Maar er was altijd wel wat, dat de kaart minder interessant maakte.
De prijzen die ze op de site van de kaart als entree prijzen noemen zijn de standaard prijzen.
Maar er is eigenlijk altijd wel op 1 of andere manier wat korting te vinden.
Ofwel via groupon kon ik een prima aanbieding scoren (fietsen in central park voor een habbekrats bijvoorbeeld).
Of gewoon via een kortingscode die ik vond via Google (Edge).
Of op bepaalde dagen was de pas niet geldig (weet even niet meer welke attractie dat was).
Of zoals bij het vrijheidsbeeld zit de boottocht er wel in, maar de beklimming niet. Wil je dat, betaal je alsnog de volle mep.
Al met al denk ik dat ik niks meer betaald heb dan wanneer ik de pas had gehad. En als het al meer is, is het echt maar een paar dollar.
Ik merkte dat het mij veel tijd kostte en 'stress' opleverde om tevoren te moeten bepalen waar ik heen wilde en wanneer ik dat wilde (want je moet vaak reserveren). Dat wilde ik allemaal niet. Want ik had geen idee hoe de dagen zouden verlopen. En wat het weer zou doen bijvoorbeeld.
En er is zoveel te doen in New York dat je helemaal niks kost!
Maar het blijft persoonlijk. Als je de zoekfunctie op de site gebruikt vind je ook reactie van forumleden die er heel positief over zijn en het juist als vrijheid ervaren om de kaart te hebben. Ik denk alleen dat dat vooral vanuit 'gemak' is. Financieel denk ik niet dat het je echt een groot voordeel oplevert.
Het meest interessant leek mij nog de flex pas waarbij je een aantal attracties koopt.
Wij hebben in april onder andere fietsen gehuurd, Empire, vrijheidsbeeld, brandweermuseum, MoMo en Edge gedaan.
Maar er was altijd wel wat, dat de kaart minder interessant maakte.
De prijzen die ze op de site van de kaart als entree prijzen noemen zijn de standaard prijzen.
Maar er is eigenlijk altijd wel op 1 of andere manier wat korting te vinden.
Ofwel via groupon kon ik een prima aanbieding scoren (fietsen in central park voor een habbekrats bijvoorbeeld).
Of gewoon via een kortingscode die ik vond via Google (Edge).
Of op bepaalde dagen was de pas niet geldig (weet even niet meer welke attractie dat was).
Of zoals bij het vrijheidsbeeld zit de boottocht er wel in, maar de beklimming niet. Wil je dat, betaal je alsnog de volle mep.
Al met al denk ik dat ik niks meer betaald heb dan wanneer ik de pas had gehad. En als het al meer is, is het echt maar een paar dollar.
Ik merkte dat het mij veel tijd kostte en 'stress' opleverde om tevoren te moeten bepalen waar ik heen wilde en wanneer ik dat wilde (want je moet vaak reserveren). Dat wilde ik allemaal niet. Want ik had geen idee hoe de dagen zouden verlopen. En wat het weer zou doen bijvoorbeeld.
En er is zoveel te doen in New York dat je helemaal niks kost!
Maar het blijft persoonlijk. Als je de zoekfunctie op de site gebruikt vind je ook reactie van forumleden die er heel positief over zijn en het juist als vrijheid ervaren om de kaart te hebben. Ik denk alleen dat dat vooral vanuit 'gemak' is. Financieel denk ik niet dat het je echt een groot voordeel oplevert.
Laatst gewijzigd door jeppiepruts op 10 jul 2023, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Dank voor je snelle en uitgebreide antwoord; heb meteen ook elders op het forum gekeken naar andere ervaringen en die lopen inderdaad nog al uiteen. Wat we in ieder geval niet willen, is ons vastleggen op een schema van uur tot uur. Heb een aantal leuke schema's op het forum gezien en ik denk dan inderdaad zonder de Sightseeing Pass. En als we voor een pass gaan, dan de Flex Pass. Gaan ons nu heerlijk verdiepen in alle mogelijkheden.
Hebben tenslotte nog ruim de tijd...
Hebben tenslotte nog ruim de tijd...
Hadden de Go Citypass voor 9 attracties. De duurdere dingen hebben wij met de pas gedaan en de goedkopere dingen niet. Dit was afgelopen zomer en we hebben nergens hoeven reserveren, alleen de boottocht naar het vrijheidsbeeld. Rondvaart, 9/11, ESB etc allemaal zonder reservering of pas als we al op de stoep stonden het tijdslot gereserveerd. Maar dus niet alles al ver van tevoren vastgelegd. Ik vond het ideaal en heb voor deze zomer weer een pas aangeschaft.
Wij gaan het ervaren vanaf aanstaande donderdag. We zitten een week in NY en hebben 5x een Sightseeing Flex Pass gekocht voor 7 attracties. Planning om daarvan te gaan doen:
1. Sightseeing Pass NY
2. One World Observatory
3. Rockefeller Centre - Top of the Rock
4. Central Park + fietsen
5. The Edge (of Empire State Building, een van de twee)
6. Bronx Zoo
7. New York Aquarium (of anders American Museum of Natural History)
Qua prijzen en kortingscodes heb ik het trouwens in de gaten gehouden de afgelopen +/- 5 maanden. Welke actie of code er ook aangeboden werd, de prijs was eigenlijk altijd hetzelfde. Dus die "actie geldig tot x datum" aanbiedingen maken geen verschil.
1. Sightseeing Pass NY
2. One World Observatory
3. Rockefeller Centre - Top of the Rock
4. Central Park + fietsen
5. The Edge (of Empire State Building, een van de twee)
6. Bronx Zoo
7. New York Aquarium (of anders American Museum of Natural History)
Qua prijzen en kortingscodes heb ik het trouwens in de gaten gehouden de afgelopen +/- 5 maanden. Welke actie of code er ook aangeboden werd, de prijs was eigenlijk altijd hetzelfde. Dus die "actie geldig tot x datum" aanbiedingen maken geen verschil.
-
- Amerikakenner
Wij hadden vorig jaar ook die Sightseeing Flex Pass voor 7 attracties genomen. Prima bevallen, alleen de fietstocht in CP was via Fancy Apple en dat viel gewoon echt tegen. De reviews zijn verder op zich wel okee; wellicht hadden wij gewoon pech, maar toch. En mijn voorkeur zou ook zijn om buiten het weekend daar te fietsen. Voor mijn verslag, zie:
viewtopic.php?p=1284967#p1284967
Dit was nog wel ten tijde van einde Corona, dus met testen, mondkapjes en timeslots
Ik had de pass trouwens via https://www.newyork.nl/new-york-sightse ... ass-kopen/
Zijn app is een aanrader!
viewtopic.php?p=1284967#p1284967
Dit was nog wel ten tijde van einde Corona, dus met testen, mondkapjes en timeslots

Ik had de pass trouwens via https://www.newyork.nl/new-york-sightse ... ass-kopen/
Zijn app is een aanrader!
Even een vraag over dit soort passen;
Sommige dingen moet je vooraf reserveren; doe je dat dan ook via de pas/app na aanschaf?
Wij orienteren ons voor volgende zomer en denken dat we wel een van de passen zullen gebruiken.
Die worden nu aangeboden met mooie kortingen maar eigenlijk vind ik het nog te ver weg om nu al te kopen. Weet iemand of er jaar rond wel aanbiedingen/kortingen voorbij komen of is het feit dat we nu het mindere seizoen tegemoed gaan qua weer wel een reden waarom er nu meer korting is?
Sommige dingen moet je vooraf reserveren; doe je dat dan ook via de pas/app na aanschaf?
Wij orienteren ons voor volgende zomer en denken dat we wel een van de passen zullen gebruiken.
Die worden nu aangeboden met mooie kortingen maar eigenlijk vind ik het nog te ver weg om nu al te kopen. Weet iemand of er jaar rond wel aanbiedingen/kortingen voorbij komen of is het feit dat we nu het mindere seizoen tegemoed gaan qua weer wel een reden waarom er nu meer korting is?
www.hamakyreis.wordpress.com
2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2025 NY - Philadelphia - Atlanta - Florida
2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2025 NY - Philadelphia - Atlanta - Florida
-
- Amerikafan
Die kortingen heb je het hele jaar door. Net als een keer of 5 per jaar het 'dreigement' dat de prijzen omhoog gaan over een paar dagen. Maar dat blijkt dan toch niet zo te zijn.
Ik heb het hier al eerder geschreven (viewtopic.php?p=1313317#p1313317). Maar bedenk goed voor jezelf wat je wilt doen en wat dat los kost. En kijk dan niet naar de prijzen die de Sightseeing pas als normale prijs aangeeft. Want die zijn veel te hoog.
Ik heb 2 jaar achter elkaar een week New York gedaan (met verschillende gezelschappen) en beide keren geen pas gehad. De eerste keer heeft me dat per persoon ongeveer 10 dollar extra gekost. De 2e keer was het goedkoper.
De passen zouden moeten 'ontstressen' en je gemak geven. Maar ik ben regelmatig van mijn plan afgeweken en heb dan iets anders bezocht of domweg een attractie overgeslagen. Bij een Sightseeing pas voor een specifiek aantal attracties is dat zonde. Dan 'moet' je wel, want je hebt het al vooraf betaald. En bij een pas waarbij je 'onbeperkte' attracties per dag mag bezoeken (let op, ook daar zitten haken en ogen aan!) moet je al behoorlijk wat doen op een dag om het eruit te halen.
Fietsen in Central Park? Koop via Groupon. Zelfde geldt voor OneWorld. En nog wel wat andere attracties (brandweermuseum bv).
Wil je naar de Yankees? Koop via hellotickets. Betere tickets die je zelf uit kunt zoeken voor hetzelfde geld (of minder).
9/11 museum en Guggenheim hebben 1 of 2 momenten per week die gratis zijn of bijna gratis.
Wil je naar Summit, dan zit dat in geen enkele pas.
Lady Liberty bezoeken? Met de passen kom je alleen op het eiland, niet op het statue zelf.
En er zijn zoveel andere gratis dingen. Highline, Staten Island, Central Park, Roosevelt Island tram en noem het maar op. Mijn ervaring in de praktijk dat het aantal betaalde attracties dat je bezoek niet zo heel erg groot is.
Ik heb het hier al eerder geschreven (viewtopic.php?p=1313317#p1313317). Maar bedenk goed voor jezelf wat je wilt doen en wat dat los kost. En kijk dan niet naar de prijzen die de Sightseeing pas als normale prijs aangeeft. Want die zijn veel te hoog.
Ik heb 2 jaar achter elkaar een week New York gedaan (met verschillende gezelschappen) en beide keren geen pas gehad. De eerste keer heeft me dat per persoon ongeveer 10 dollar extra gekost. De 2e keer was het goedkoper.
De passen zouden moeten 'ontstressen' en je gemak geven. Maar ik ben regelmatig van mijn plan afgeweken en heb dan iets anders bezocht of domweg een attractie overgeslagen. Bij een Sightseeing pas voor een specifiek aantal attracties is dat zonde. Dan 'moet' je wel, want je hebt het al vooraf betaald. En bij een pas waarbij je 'onbeperkte' attracties per dag mag bezoeken (let op, ook daar zitten haken en ogen aan!) moet je al behoorlijk wat doen op een dag om het eruit te halen.
Fietsen in Central Park? Koop via Groupon. Zelfde geldt voor OneWorld. En nog wel wat andere attracties (brandweermuseum bv).
Wil je naar de Yankees? Koop via hellotickets. Betere tickets die je zelf uit kunt zoeken voor hetzelfde geld (of minder).
9/11 museum en Guggenheim hebben 1 of 2 momenten per week die gratis zijn of bijna gratis.
Wil je naar Summit, dan zit dat in geen enkele pas.
Lady Liberty bezoeken? Met de passen kom je alleen op het eiland, niet op het statue zelf.
En er zijn zoveel andere gratis dingen. Highline, Staten Island, Central Park, Roosevelt Island tram en noem het maar op. Mijn ervaring in de praktijk dat het aantal betaalde attracties dat je bezoek niet zo heel erg groot is.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2749 Weergaves
-
Laatste bericht door MartijnL
-
- 13 Reacties