Ik zie best wel eens interessante prijzen voorbij komen via JetBlue die vanaf deze zomer vanaf AMS naar o.a JFK gaat vliegen. Ik lees ook iets over een partnership met AA.
Maar dat lijkt geen volledige samenwerking die je bij allianties ziet, want ik kan via JetBlue bijvoorbeeld geen AA vluchten boeken en andersom.
Weten jullie meer van deze samenwerking? Want als de samenwerking niet volledig is en je neemt zo'n JetBlue vlucht krijg je dan van die taferelen dat je niet op een AA vlucht gezet wordt bij vertragingen ect.?
Ze komen nu ook vaak naar boven bij zoeken van vluchten naar bijvoorbeeld Vegas met overstap op JFK.
Verschil is dan wel dat KLM rechtstreeks vliegt. Wel een heel belangrijk verschil
Voor Frankfurt kun je een hotel op 10 minuten vh vliegveld boeken voor 70 euro en er gratis je auto laten staan de gehele periode. Uber nemen naar vliegveld voor 22euro.
Hotel H+ Frankfurt Airport West.
Auto kun je gewoon op de ruime parkeerplaats laten staan zolang je wilt.
Als je je lid maakt bij H+ hotels, krijg je meteen nog korting.
Ik heb momenteel een vlucht met Delta van Brussel naar NY en dan van NY naar Las Vegas.
Echter is sinds boeken die vlucht van NY naar Vegas al een aantal keer verschoven, met als gevolg dat de overstaptijd in NY wat langer geworden is en ik nu 17u onderweg ben.
Meestal vlieg in rechtstreeks naar Las Vegas met de KLM vluchten uit Amsterdam omdat dit gewoon aangename uren zijn. Maar deze was tijdens boeken aantal maanden geleden behoorlijk duurder.
Ik kan mijn vlucht via NY omboeken voor een klein bedrag naar een vlucht van Brussel naar Amsterdam en dan de rechtstreekse vlucht naar Las Vegas wat op zich mijn voorkeur heeft. Enigste probleem is dat alleen nog de vlucht van 10u35 uit Brussel beschikbaar is. Dit wilt zeggen dat, aangezien deze dan aankomt om 11u35 en die van Vegas vertrekt om 12u35, dat ik dan exact 1u overstaptijd heb. Voor een vlucht uit de Schengenzone.
Iemand ervaring hiermee of ervaring met zo'n korte overstaptijd in Amsterdam? Ik weet dat als KLM dit als 1 ticket aanbied, dit normaal geen probleem zou mogen zijn...Maar toch lijkt 1u mij wel zeer krap.
Ik denk dat je voorzelf zelf moet bepalen of je een prijs hoog of laag vind.
Laat je hierbij vooral niet gek maken door prijzen uit het verleden. Zo vloog ik ooit voor 370 retour naar Tampa, inclusief bagage. Dat was jaren terug. Dit soort prijzen heb ik echter lang niet meer voorbij zien komen. Ik boek vaak en kijk er niet maar naar om.
Dit jaar nog diverse tickets vanuit Düsseldorf voor hele mooie prijzen.
Route Düsseldorf- Atlanta en dan diverse plaatsen Florida maar ook buiten Florida voor nog geen 400 pp in zomer. Via KLM.us site. Prijzen waren beschikbaar tussen januari en april
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
terugkomende op skiplagging, dit staat er in de ticketvoorwaarden bij KLM/AF:
Gebruik van tickets
Het toepasselijke tarief geldt uitsluitend voor een ticket dat volledig wordt gebruikt in de aangegeven volgorde en data van de reis. Ieder gebruik van het ticket dat niet in overeenstemming is met de algemene vervoersvoorwaarden, zal resulteren in de betaling van een extra vast tarief op het moment van inchecken op de luchthaven ten bedrage van: - € 125 voor vluchten binnen Europa (waaronder Europees Frankrijk en Corsica) in Economy Class en € 300 in Business Class, - € 500 voor langeafstandsvluchten in Economy Class en Premium Economy, € 1500 in Business Class en La Première (of het equivalent in de lokale valuta).
Dus in principe zou men het recht hebben een bedrag in rekening te brengen, alhoewel dat lastig gaat worden bij 'inchecken' als men dit doet bij de laatste leg.
Ik heb momenteel een vlucht met Delta van Brussel naar NY en dan van NY naar Las Vegas.
Echter is sinds boeken die vlucht van NY naar Vegas al een aantal keer verschoven, met als gevolg dat de overstaptijd in NY wat langer geworden is en ik nu 17u onderweg ben.
Meestal vlieg in rechtstreeks naar Las Vegas met de KLM vluchten uit Amsterdam omdat dit gewoon aangename uren zijn. Maar deze was tijdens boeken aantal maanden geleden behoorlijk duurder.
Ik kan mijn vlucht via NY omboeken voor een klein bedrag naar een vlucht van Brussel naar Amsterdam en dan de rechtstreekse vlucht naar Las Vegas wat op zich mijn voorkeur heeft. Enigste probleem is dat alleen nog de vlucht van 10u35 uit Brussel beschikbaar is. Dit wilt zeggen dat, aangezien deze dan aankomt om 11u35 en die van Vegas vertrekt om 12u35, dat ik dan exact 1u overstaptijd heb. Voor een vlucht uit de Schengenzone.
Iemand ervaring hiermee of ervaring met zo'n korte overstaptijd in Amsterdam? Ik weet dat als KLM dit als 1 ticket aanbied, dit normaal geen probleem zou mogen zijn...Maar toch lijkt 1u mij wel zeer krap.
Wij hebben aardig wat ervaring hiermee omdat we regelmatig vanuit Brussel of Dusseldorf via Amsterdam met KLM naar de US vliegen (idd om kosten te besparen). Met Flightradar24 kun je heel goed zien dat de vluchten vanuit Brussel nogal eens wat vertraging hebben, in Düsseldorf is het iets minder. Los daarvan is een uur op Amsterdam erg krap, zeker in de vakantieperiodes. Je komt idd in Schengen aan maar moet vervolgens door de paspoortcontrole voor je US vlucht en daar zit, los van een eventuele vertraging, de bottleneck. Wij hebben allebei Privium en daar ben ik al een aantal keren heel blij mee geweest gezien de lange rijen bij de KMAR.
KLM lost het wel op maar je vakantie start niet zoals je het zelf hebt gepland en dat is niet fijn. Wij hadden begin juli een annulering van onze vlucht naar de US, gelukkig konden we dezelfde dag nog weg maar anderen op dezelfde vlucht werden overgeboekt naar de volgende dag en dat wil je echt niet.
ik ben effe heeeeeeeeeeeeeeelemaal in de war door de customer service van united.
in mei boek ik 5 tickets bij hen BRU naar TPA met een tussenstap in Zurich. De terugvlucht is van TPA naar BRU met tussenstop in DC.
de heenvlucht wordt gedaan door Swiss airlines, terugvlucht door united.
Tijdens boekingproces wilde ik mijn economy light upgraden naar economy zodat ik de stoelen kon kiezen en ook bagage kon inchecken. Toen ik dat boekte, kreeg ik een error. Ik kon wel een pakket selecteren waar dit in zat.
Dus zogezegd zo gedaan ik bestel dit pakket. Nu vorige maand keek ik alles nog eens na. Bleef die melding van bagage er op staan dat ik die moet bijbetalen op de luchthaven. Na wat twitter gesprekken deelde de customer service agent me mee dat alles in orde was en dat ik al betaald heb voor bagage via het pakket.
Gisteren check ik ook mijn boeking op de site van Swiss airlines. Ook daar melding dat ik moet bijbetalen. Ik contacteer hen via twitter en leg alles uit. Zij sturen terug. Wij kunnen dit niet zien omdat die info niet uitgewisseld wordt. Je moet contact opnemen met united.
Ik neem terug contact op met united en deze customer service agent meldt me dat ik nooit had kunnen upgraden naar economy omdat Swiss airlines de vlucht uitvoert....en dat dit pakket niet geldis is daardoor en ze me dat pakket kunnen terugstorten.....
ik snap er niks meer van. Stel ze storten terug en ik bestel een pakket bij Swiss airlines (wat ze weigeren sinds ik niet geboek heb bij hen) dan ziet united die info toch ook niet en heb ik miserie op de terugvlucht met de bagage?
Bagage kan je ook bijboeken tijdens online check in en dan ook bv maar 1 koffer ook al reis je met zijn 4en . En je kan dan ook nog soms betalen voor bv stoelen met meer beenruimte maar soms zijn die ook gratis te kiezen .
Omdat je online inchecked by de maatschappij waar je mee vliegt lukt het dan wel
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Vlieg je ook met AA of met een andere maatschappij uit de alliantie? Wij hebben ook ooit een basic ticket gekocht bij KLM, vlogen met Delta en moesten daar onze bagage bijkopen. Kon toen inderdaad bij het inchecken.
Ik vlieg met AA en ga er vanuit dat ik bij de balie de koffer kan afrekenen.
Vreemde is dat overal staat dat je dit vooraf online kunt doen maar dat kan niet bij mij.
@habbie Heb je geboekt bij AA en vlieg je met AA? Of geboekt via BA en vlieg je met AA?
In het laatste geval kan ik het me voorstellen het nu niet lukt, al zou dat technisch wel te regelen moeten zijn door de maatschappijen.
Voor mijn komende trip met KLM heb ik nu al voor de terugweg een extra koffer als optie genomen (heb tickets incl. koffer). Was 'slechts' EUR 61 als ik dat nu al vastlegde. Mij kennende heb ik op de terugreis altijd extra bagageruimte nodig.
Roland, om maatschappijen te kunnen vergelijken heb ik oa met KLM gebeld om diverse kosten helder te krijgen. Zij zeiden dat een extra koffer (normaal gewicht en afmetingen) naar Denver 100 euro enkele reis zou zijn. Heb jij enig idee waarom jij maar 61 euro hoeft te betalen?
Hoi @RuthdeLange ; je vraagt iets specifieks aan @Coyote , en ik reageer daar op.
Je kunt niet bagage kosten van maatschappijen zo maar vergelijken.
De prijs van jou is anders dan die van mij.
Je status in het loyalty programma is bepalend.
Bij het door jou genoemde AF-KLM zorgt het Flying Blue programma voor extreme prijs variaties
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.