Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
AARP het geld waard?
AARP het geld waard?
Wij vragen ons af of lid worden van de AARP (daar moet je 50+ voor zijn) de moeite/het geld waard is. Het eerste jaar kost $ 12,-, daarna $16.
Hotelkamers zouden goedkoper zijn maar die boeken we doorgaans via Booking.com, Hotels.com of iets dergelijks dus daar gaan we het niet mee verdienen. Zijn er ook supermarkten bijvoorbeeld die korting geven? Of campings, benzinestations etc?
Er is ook wel een selectie van restaurants die korting geven aan AARP-leden maar veel ketens ook weer niet (Denny’s heeft bv 10% voor 55+ers maar niet voor AARP-leden en ook niet elke vestiging).
Het lijken vooral de ketens te zijn die kortingen geven maar niet elk filiaal daarvan doet mee.
Hotelkamers zouden goedkoper zijn maar die boeken we doorgaans via Booking.com, Hotels.com of iets dergelijks dus daar gaan we het niet mee verdienen. Zijn er ook supermarkten bijvoorbeeld die korting geven? Of campings, benzinestations etc?
Er is ook wel een selectie van restaurants die korting geven aan AARP-leden maar veel ketens ook weer niet (Denny’s heeft bv 10% voor 55+ers maar niet voor AARP-leden en ook niet elke vestiging).
Het lijken vooral de ketens te zijn die kortingen geven maar niet elk filiaal daarvan doet mee.
Re: AARP het geld waard?
Een betere manier om geld te besparen op hotels is om rechtstreeks te boeken en codes te gebruiken die je op het forum kunt vinden. Ik gebruik vaak de Best Western promotionele code FB100. Is vaak een stuk voordeliger dan AARP rate en nog beter dan Booking enz.
Er loopt al een draadje m.b.t. AARP maar het grootste probleem lijkt te zitten
in het betalen van deze $ 12,-.
Er is een controle op de CC of Paypal en die heeft registratie naar NL.
Mogelijk is er geen probleem met Amex maar die heb ik niet meer.
Op dit moment is het betalen mij nog niet gelukt en zelf zou ik het
gebruiken voor de restaurants.
in het betalen van deze $ 12,-.
Er is een controle op de CC of Paypal en die heeft registratie naar NL.
Mogelijk is er geen probleem met Amex maar die heb ik niet meer.
Op dit moment is het betalen mij nog niet gelukt en zelf zou ik het
gebruiken voor de restaurants.
Ik heb even gekeken naar een Best Western die we geboekt hebben. Destijds geboekt voor $ 90,- (ik denk met Wyndham Rewards) voor komende augustus. Zou voor nu boeken (zelfde datum) met best beschikbare korting $ 170,- zijn, ook met bovenstaande code. Met AARP-korting is dat nu $ 161,-
Ik kan natuurlijk niet zien of de AARP op het moment van boeken (vorig jaar) ook goedkoper zou zijn dan de $ 90,- die we nu kwijt zijn.
Jammer dat die cc gecontroleerd wordt en het kennelijk als EU-burger dus niet lukt om AARP-member te worden?
Ik kan natuurlijk niet zien of de AARP op het moment van boeken (vorig jaar) ook goedkoper zou zijn dan de $ 90,- die we nu kwijt zijn.
Jammer dat die cc gecontroleerd wordt en het kennelijk als EU-burger dus niet lukt om AARP-member te worden?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is onze ervaring bij hotels dat je ook zonder AARP soms korting krijgt als senior.
En anders is er ook nog je eventuele ANWB-lidmaatschap waarmee je voor de AAA-korting in aanmerking komt.
Wij boeken daarom ook vaak rechtstreeks bij het hotel.
Marianne
En anders is er ook nog je eventuele ANWB-lidmaatschap waarmee je voor de AAA-korting in aanmerking komt.
Wij boeken daarom ook vaak rechtstreeks bij het hotel.
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Officieel heeft ANWB geen show-your-card korting meer sinds 1/1/23.
Je kunt je natuurlijk altijd van de domme houden. En als je nog een oude fysieke ANWB kaart hebt waar het logo op staat kun je het nog proberen.
Maar de nieuwe digitale kaart van ANWB staat het logo ook niet meer op.
En in principe krijg je de korting dus niet meer.
Je kunt je natuurlijk altijd van de domme houden. En als je nog een oude fysieke ANWB kaart hebt waar het logo op staat kun je het nog proberen.
Maar de nieuwe digitale kaart van ANWB staat het logo ook niet meer op.
En in principe krijg je de korting dus niet meer.
Een aantal diensten van de ANWB, zoals roadside assistence, is nog steeds te gebruiken met je ANWB kaart + de aanvullende AAA kaart. Die kaart is ook nog gewoon te downloaden via de ANWB:
Hotelkorting is er niet meer maar met de beide kaarten in je portemonnee.....
.
Hotelkorting is er niet meer maar met de beide kaarten in je portemonnee.....
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ja dat is een goede aanvulling.
Overigens is het allemaal maar vaag.
Want op het kaartje dat je zou moeten tonen ( de "aanvullende pas" https://www.anwb.nl/binaries/content/as ... t-card.pdf) staat
"This card is only valid when presented with an original
and current membership card of an international club featuring the AAA Discounts & Rewards®, Show Your
Card & Save® or Show your Card! logo.
...en dat logo staat dus helemaal niet meer op de ANWB kaart. Plus op diezelfde aanvullende pas staat letterlijk 'hotels' genoemd in de rode balk én via de link die erop staat (aaa.com/international) kom je vervolgens weer uit bij.....de AAA korting op hotels waar je geen recht meer op hebt
Maar goed, offtopic wellicht.
Overigens is het allemaal maar vaag.
Want op het kaartje dat je zou moeten tonen ( de "aanvullende pas" https://www.anwb.nl/binaries/content/as ... t-card.pdf) staat
"This card is only valid when presented with an original
and current membership card of an international club featuring the AAA Discounts & Rewards®, Show Your
Card & Save® or Show your Card! logo.
...en dat logo staat dus helemaal niet meer op de ANWB kaart. Plus op diezelfde aanvullende pas staat letterlijk 'hotels' genoemd in de rode balk én via de link die erop staat (aaa.com/international) kom je vervolgens weer uit bij.....de AAA korting op hotels waar je geen recht meer op hebt

Maar goed, offtopic wellicht.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Best Western valt niet onder Wyndham Rewards dus dat zul je vast rechtstreeks of via een 3e partij geboekt hebben.

Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 5008 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB
-