Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2 afspraken inplannen voor B2-visum aanvraag?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Sanderrij
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

2 afspraken inplannen voor B2-visum aanvraag?

Bericht door Sanderrij »

Hoi allen,

Ik ga binnenkort mijn B2-visum aanvraag indienen. Hiervoor heb ik mij zo goed mogelijk ingelezen. Op een website (https://www.bankbazaar.com/visa/informa ... -visa.html) waar uitgebreid staat beschreven hoe de aanvraag werkt staat het volgende:

Schedule the visa appointment. To do so, you have to login on the visa page and click on Schedule Appointment, which is present on the left menu of the dashboard. You have to schedule 2 appointments. First appointment for the interview at the Consulate or Embassy and second appointment for the Visa Application Center (VAC). The appointment with the VAC is to complete the photo and fingerprint scan process and it has to be done one day before the visa interview. To schedule the appointment you have to provide your passport number, the date on which you paid the fees and the barcode number (10 digit) mentioned on the DS-160 form confirmation page.

Klopt het dat ik 2 afspraken moet inplannen? Is dit ook jullie ervaring? Ik lees op dit forum veel berichten dat het al moeilijk is om 1 afspraak in te plannen voor het interview dat afgelegd moet worden, maar over een 2de afspraak zie ik geen enkel bericht...

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Sander
USInsider
Amerika-expert

Re: 2 afspraken inplannen voor B2-visum aanvraag?

Bericht door USInsider »

1. Een vraag: waarom ga je een B-2 visum aanvragen ?
- Je bent geen Nederlander ?
- Je wilt langer dan 88 dagen naar de US plus ook naar Canada ?
Indien je op beide vragen "nee" kunt antwoorden kun je op VWP/ESTA naar de US zonder problemen. Over het hoe/wat zijn hier veel onderwerpen volgeschreven. Lees die door.

2. De site waar je moet wezen om een B-2 visum aan te vragen !
Want het is de site van de officiële, enige, echte, door de US overheid voor oa. Ned. ingehuurde, visa service verlener:
https://ais.usvisa-info.com/en-nl/niv/i ... categories
(En dus niet op sites als bankbazaar !)
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Nagini »

De instructies in de link die de TS deelt zijn niet voor een Europese ambassade of consulaat. Probeer je een visum te krijgen in India, of heb je de Indiase nationaliteit? De instructies op de pagina zijn specifiek voor personen in India, waar inderdaad andere regels zijn dan in West Europa. VAC's vind je ook in een paar andere landen, er is er bijvoorbeeld ook een in de Dominican Republic.

Dit soort websites zijn meestal een poging om extra geld van je te krijgen voor een routine visum aanvraag. In het beste geval kost het meer dan als je het via de normale website, maar je loopt het risico dat iemand gevoelige informatie steelt of je aanvraag verkeerd invult, wat tot een permanente afwijzing kan leiden. Doe het niet!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie in je andere topics dat je in Irak bent geweest. Dan kun je inderdaad niet op ESTA reizen.
Waarom maak je voor elke vraag een nieuw topic aan? En het is ook wel attent als je een reactie of bedankje plaatst in de topics waar mensen je advies hebben gegeven.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer