Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Harry »

Je kunt als je weer thuis bent nog wel een claim indienen, de oorzaak was tenslotte 90 minuten te laat vertrekken van Schiphol, niet geschoten is altijd mis. Fijne vakantie. :thumbup:
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Balen, maar gelukkig wel mee gekund met de volgende vlucht. Als je op de UA2245 hebt gezeten had je alsnog veel vertraging... :cry:

Nog gelukt om jullie jongste zoon naast 1 van jullie te krijgen? Heb je nu niks meer aan, maar voor een eventuele volgende keer: Volgens mij kun je aan de cabinebemanning/gate agent vragen of jullie zoon naast 1 van jullie mag zitten. Kinderen (zeker tot een bepaalde leeftijd) laten ze volgens mij niet zonder begeleiding van een ouder reizen.

Maar mensen die met kinderen reizen (dat geldt niet voor ons) weten daar vast meer van :wink:
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 14 jul 2023, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Volgens mij is het beleid dat kinderen naast minstens één van hun ouders zitten.
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Ik ben ook benieuwd tot welke leeftijd kinderen bij ouders worden gezet. Onze oudste is dan 13 en moest een volwassen ticket boeken bij Lufthansa maar zou het sneu vinden als hij alleen moet zitten. We leggen bij inchecken de stoelen vast en hoop dat het goed komt.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Ik zie best wel eens interessante prijzen voorbij komen via JetBlue die vanaf deze zomer vanaf AMS naar o.a JFK gaat vliegen. Ik lees ook iets over een partnership met AA.

Maar dat lijkt geen volledige samenwerking die je bij allianties ziet, want ik kan via JetBlue bijvoorbeeld geen AA vluchten boeken en andersom.

Weten jullie meer van deze samenwerking? Want als de samenwerking niet volledig is en je neemt zo'n JetBlue vlucht krijg je dan van die taferelen dat je niet op een AA vlucht gezet wordt bij vertragingen ect.?
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Vanaf 5 jaar mag een kind alleen reizen onder begeleiding van de crew.
Vanaf 12 jaar mag een kind alleen reizen zonder begeleiding.
Ik neem aan dat sowieso vanaf 12 jaar daarmee vervalt dat een kind gegarandeerd bij de ouders wordt geplaatst.
Al geloof ik ook dat ze hun uiterste best zullen doen om dat wél voor elkaar te krijgen, soms lukt het door overmacht gewoon niet.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

@d_vdploeg Geen idee. Maar ik ga in november een week naar Boston en vlieg met Jetblue. Het tarief voor de business class (of mint class) was dusdanig dat ik geboekt hebt en me eigenlijk niet verdiept hebt of ze bij een alliantie horen. Iets wat ik normaal gesproken wel doe. Maar ik merk het wel over een paar maanden.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Jetblue vliegt volgens mij met een narrowbody (A321 zo te zien). Ik zou persoonlijk voor een trip naar de VS toch niet zo snel voor zo’n klein toestel met beperkte beenruimte kiezen….
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Daar lijkt het wel op ja, als ik een random vlucht van AMS naar JFK of BOS pak in ieder geval wel.
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

Mbt kinderen alleen zitten, je moet daar wel enigszins flexibel in zijn. Paar jaar geleden misten we in Londen de aansluiting naar Vancouver. Bij de transfer desk was de reactie: ik heb 4 losse stoelen op de Air Canada die over een uurtje vertrekt. U kunt of op die vlucht of morgen vertrekken en hier in een hotel overnachten op onze kosten. Aan de gate kunt u vragen of ze iets met de stoelen kunnen doen.

We hebben toen toch maar voor de eerste optie gekozen (anders een dag vakantie om zeep) maar aan de gate konden ze niets met de stoelen doen. Ook nog even aan de purser gevraagd maar helaas pindakaas.

Daarna met onze kinderen besproken (8 en 10 destijds) en vervolgens de gok genomen. Waren allemaal middle seats dus even goed met de buurmannen en -vrouwen gesproken. Onze dochter van 8 vond het wel spannend maar uiteindelijk is het allemaal probleemloos verlopen.
KatyHG
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door KatyHG »

Dank voor het delen van.jullie ervaringen en tips. Mijn man heeft uiteindelijk naar mijn jongste zoon kunnen zitten. Bij sommige gates stonden schermen van United waarmee je stoelnummers kon aanpassen. Daarop was te zien dat er op een andere rij 2 plekken naast elkaar beschikbaar waren. Fijn dat het lukte het te veranderen. Die vlucht van Chicago naar Las Vegas had trouwens ook weer een uur vertraging. Vanaf transferbus op Schiphol tot het hotel in Las Vegas heeft in totaal 27 uur geduurd. Vandaag daarom even rustig opgestart, voordat we op pad gingen. Leuke dag gehad in Vegas! Wat een bijzondere 'over the top' stad. Genoten, maar ook blij dat we verder gaan.
Erwin23
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Erwin23 »

Hallo allemaal, in november sinds lange tijd weer naar Orlando. Prijzen zijn aardig veranderd sinds 2016 valt ons op. Vanwege een beperking van een van ons zoeken we een rechtstreekse vlucht Asd-Mco en dan heb je keus uit een paar die allemaal door Delta wordt gevlogen lijkt het.
We komen voor economy met ruimbagage en stoelkeuze nu rond de €1500 uit voor 2 personen.
Ik zocht eerst met skyscanner en dan komt Gate1 als aanbieder er het goedkoopst uit, wat verrast door het opdringerig extra zaken proberen te verkopen, dus maar eens gezocht hier en geloof niet dat we daar gaan boeken. Grappig detail is dat als ik via Delta direct zou boeken dat ik €50 goedkoper uitkwam.
We zijn in principe klaar om te boeken maar wil graag toch even de kennis hier even raadplegen of dit de normale/beste prijzen zijn of dat ik ergens nog iets behoorlijks kan besparen ?

Alvast dank !

Edit: 30-11 heen en 14-12 retour
Laatst gewijzigd door Erwin23 op 15 jul 2023, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

@Erwin23 Misschien kun je beter je vertrek en terugkomst datum noemen en hoe flexibel je hierin bent, dan kan er gericht meegezocht worden.
Erwin23
Amerika-newbie

Bericht door Erwin23 »

HennyCox schreef:
15 jul 2023, 09:51
@Erwin23 Misschien kun je beter je vertrek en terugkomst datum noemen en hoe flexibel je hierin bent, dan kan er gericht meegezocht worden.
Dat was ik vergeten, alsnog gedaan, dank je,
HennyCox
Amerikakenner

Bericht door HennyCox »

@Erwin23 Veel goedkoper ga je een directe vlucht incl. bagage niet vinden denk ik :thumbup:
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

@Erwin23 Je zou nog even contact kunnen zoeken met Delta via https://www.delta.com/us/en/need-help/o ... #messageUs en de prijzen opvragen als je in Amerika zou boeken. Dat heb ik al een aantal keer gedaan en werkt prima. Je kunt gewoon met je Nederlandse creditcard betalen en krijgt alles bevestigd per mail. Je kunt dan nog 24 uur wijzigingen doorgeven als er iets niet goed staat.

Mijn advies is sowieso om rechtstreeks te boeken bij de maatschappij en niet bij een tussenpersoon. De prijs die je gevonden had is al een nette prijs voor 2 personen inclusief bagage (en waarschijnlijk de optie om de boeking te wijzigen of zelfs te annuleren voor e-credit).
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
Erwin23
Amerika-newbie

Bericht door Erwin23 »

Bedankt voor jullie reacties, zojuist geboekt bij Delta met alles er op en aan. Nu nog verder zoeken voor het hotel waar we heen willen, daar lijkt nog wel wat winst te behalen. We zien daar verschillen van €300 dus de moeite waard om te shoppen.
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

paulr schreef:
14 jul 2023, 16:06
Jetblue vliegt volgens mij met een narrowbody (A321 zo te zien). Ik zou persoonlijk voor een trip naar de VS toch niet zo snel voor zo’n klein toestel met beperkte beenruimte kiezen….
Dat kan je dan even uitzoeken bij websites als Seatguru oid. Vroeger vloog Continental/United met de B757-200 op de VS. Ook een Narrowbody, maar de seating was perfect.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

Mijn ervaring als alleenstaande ouder met 2 kinderen dat ik altijd naast mijn kinderen wordt geplaatst automatisch (behalve Ryanair maar die trekt alle families standaard uit elkaar voor heid :roll: ) .ik heb nog nooit een stoel gereserveerd tegen betaling . Ik vlieg 4 a 5x per jaar naar allerlei bestemmingen wereldwijd .Ik check overigs wel gelijk in als het opengaat voor als we niet naast elkaar zitten
Ze zijn inmiddels 15 en 20 en nog steeds zitten we altijd naast elkaar :D ook bij de vluchten met alleen mijzelf en de jongste worden we naast elkaar geplaatst . Voor ons maakt het al wat jaren niet zoveel meer uit .kids zitten in hun scherm of slapen. Je hoort ze de hele vlucht niet
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Dat is fijn om je ervaring te lezen. We zullen zien, we bespreken tzt wel dat dat een mogelijkheid is. Verwacht ook niet dat hij het heel moeilijk zal vinden. We zullen zien! In elk geval op tijd klaar zitten voor het inchecken. 😊
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer