Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Houdt er bij de ICE ook rekening mee dat je stoelen moet reserveren. Als je je trein haalt is dat geen punt, mis je hem en moet je de volgende nemen, bij drukte kan het zijn dat er geen plek is om te zitten.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Hoeveel tijd hebben jullie tussen landen en vertrek van de trein? Ik kan kiezen uit 1h8 min en 1h24 min. Lijkt me wat kort maar als ze vaak vertraging hebben is het wel haalbaar hahaBelenos schreef: ↑26 jun 2023, 14:34Ik heb nog geen ervaring maar heb een vergelijkbaar traject geboekt. Dus Hbf - Frankfurt - Tampa en weer terug. Ook volgend jaar meivakantie. Ik zou me zeker voor de terugreis geen zorgen maken. Die ICE van Frankfurt naar Dusseldorf Hbf gaat tientallen keren per dag en mocht er onverhoopt staking zijn zal lufthansa je ongetwijfeld overboeken op een van de meerdere vluchten naar Dusseldorf per dag.
Paar weken geleden gereisd tussen Frankfurt airport en Düsseldorf Hbf met de ICE trein.
Na vragen aan de conducteur, omdat dit niet de aangegeven trein was op het Lufthansa/Eurowings ticket, meteen ingestapt in een vertraagde trein. Hier zijn ze dus flexibel in en aan de gereserveerde plaatsen hoeft men zich niet te houden.
Vanaf DUS Hbf via de FreeNow app een shareride genomen naar de PSD bank dome parkeergarage van Parkvogel. Zoek online een coupon code uit voor een €10 korting op 1e rit en je hebt de rit bijna gratis

Dat is een hele geruststelling. Ik ben ondertussen wel overtuigd. De voordelen wegen op tegen eventuele nadelen.Tinus1955 schreef: ↑27 jun 2023, 08:31Paar weken geleden gereisd tussen Frankfurt airport en Düsseldorf Hbf met de ICE trein.
Na vragen aan de conducteur, omdat dit niet de aangegeven trein was op het Lufthansa/Eurowings ticket, meteen ingestapt in een vertraagde trein. Hier zijn ze dus flexibel in en aan de gereserveerde plaatsen hoeft men zich niet te houden.
Vanaf DUS Hbf via de FreeNow app een shareride genomen naar de PSD bank dome parkeergarage van Parkvogel. Zoek online een coupon code uit voor een €10 korting op 1e rit en je hebt de rit bijna gratis![]()
Is een shareride een taxi?
Omdat hier doorgewinterde reizigers zitten hoop ik op advies. Deze zomer vliegen we vanaf Orlando via JFK terug naar Amsterdam. Vlucht naar JFK is rond 15 uur en hebben op JFK overstaptijd van 1.5 uur. Beide vluchten zijn met Delta. Omdat in de zomer onweersbuien in de middag bijna standaard zijn in Orlando is de kans groot dat we vertraging oplopen. Stel dat we de vlucht naar Amsterdam missen hoe gaat het dan verder en wat kunnen/moeten we zelf doen? Misschien beetje domme vraag maar altijd rechtstreeks kunnen vliegen dus dit nog nooit aan de hand gehad.
Mocht je inderdaad je aansluitende vlucht missen dan kun je je melden bij Delta op JFK. Ze zullen dan een oplossing voor je zoeken. Ze kijken dan of je met een andere vlucht meekan. Als in Orlando al duidelijk is dat de vlucht dusdanig vertraagd is dan kan je daar op de luchthaven navragen bij Delta.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@Fiba Ik kan intussen uit ruime ervaring putten met terugvliegen uit Florida met Delta en wat er mis kan gaan. Wij hebben vertraging en/of missen van aansluitingen al een paar keer meegemaakt.
Die 1,5u van jou is eigenlijk best prima, want je kunt de overstap op JFK in 20-30min wel halen. Je hoeft daar niet meer door security of immigrations en je koffer zie je pas in AMS. Maar zoals je zelf aangeeft is het grootste risico de vertrektijd op MCO. Want de inkomende vluchten zijn in de zomer standaard te laat vanwege onweer waar ze 's middags omheen moeten. En soms mag de inkomende vlucht pas later vertrekken vanaf de vertrekkende luchthaven. Heb dat op de heenreis op JFK>MCO al gehad.
Ik zoek altijd zelf even op Flighttracker wanneer de inkomende vlucht verwacht wordt te landen. Op MCO hebben ze ongeveer ongeveer 1u nodig voor dat vliegtuig na aankomst weer kan vertrekken. Daarmee heb je een 1e indicatie over je minimale vertrektijd. Als ik het dan al niet meer lijk te halen, kijk ik of er andere aansluitingen zijn. Bijvoorbeeld, er zijn ook veel vluchten van Delta die naar Atlanta gaan en daar zijn een paar vluchten in de avond die naar AMS gaan, van Delta en van KLM. Je kunt proberen te vragen om je om te boeken als het er slecht uitziet via JFK.
Verder zou ik nooit op een aansluiting op de laatste vlucht naar NL gokken. Als je te laat in JFK aankomt omdat je vertrek toch later is en er is nog maar één vlucht naar NL, zou ik op MCO al proberen om te boeken. Maar ze willen niet altijd helpen, ze hebben liever dat je vertrekt en het op JFK maar uitzoekt. Helaas Delta is ook niet erg behulpzaam om je met een hotel te helpen als je niet weg kunt. Maar je reisverzekering dekt dat wel.
Die 1,5u van jou is eigenlijk best prima, want je kunt de overstap op JFK in 20-30min wel halen. Je hoeft daar niet meer door security of immigrations en je koffer zie je pas in AMS. Maar zoals je zelf aangeeft is het grootste risico de vertrektijd op MCO. Want de inkomende vluchten zijn in de zomer standaard te laat vanwege onweer waar ze 's middags omheen moeten. En soms mag de inkomende vlucht pas later vertrekken vanaf de vertrekkende luchthaven. Heb dat op de heenreis op JFK>MCO al gehad.
Ik zoek altijd zelf even op Flighttracker wanneer de inkomende vlucht verwacht wordt te landen. Op MCO hebben ze ongeveer ongeveer 1u nodig voor dat vliegtuig na aankomst weer kan vertrekken. Daarmee heb je een 1e indicatie over je minimale vertrektijd. Als ik het dan al niet meer lijk te halen, kijk ik of er andere aansluitingen zijn. Bijvoorbeeld, er zijn ook veel vluchten van Delta die naar Atlanta gaan en daar zijn een paar vluchten in de avond die naar AMS gaan, van Delta en van KLM. Je kunt proberen te vragen om je om te boeken als het er slecht uitziet via JFK.
Verder zou ik nooit op een aansluiting op de laatste vlucht naar NL gokken. Als je te laat in JFK aankomt omdat je vertrek toch later is en er is nog maar één vlucht naar NL, zou ik op MCO al proberen om te boeken. Maar ze willen niet altijd helpen, ze hebben liever dat je vertrekt en het op JFK maar uitzoekt. Helaas Delta is ook niet erg behulpzaam om je met een hotel te helpen als je niet weg kunt. Maar je reisverzekering dekt dat wel.
Bedankt voor jullie antwoorden. Had zelf al gekeken dat het niet de laatste vlucht naar Amsterdam zou zijn mochten we vertraging hebben Bijna 2 uur na onze vlucht gaat er nog een KLM vlucht van JFK naar Amsterdam. Maar er moet ook nog plaats zijn natuurlijk
Dit hebben wij vorig jaar ook gedaan (en gaan we dit jaar weer doen), via Lufthansa Express Rail van Dusseldorf met de trein naar Frankfurt en daar met de vlieger verder. Is ons goed bevallen, je krijgt automatisch een stoelreservering in de trein en bij aankomst in Frankfurt kun je meteen je bagage droppen bij een aparte Lufthansa desk bij het treinstation.Jedinja schreef: ↑26 jun 2023, 14:19Sorry zie dat het Frankfurt is en geen München. Dat zou 1 uur 23 zijn met de ICE maar als ik dat zo hoor is dat niet zo’n betrouwbaar traject?
We moeten anders 4,5 uur wachten op de vlucht naar Düsseldorf dus dit leek me wel aantrekkelijk maar begin nu wel te twijfelen.
Leuk om te horen! Op de heenreis stappen we wel in Düsseldorf al op het vlieftuig, op de terugweg hebben we de trein van Frankfurt naar Düsseldorf. Ben benieuwd!
Mijn KLM terugvlucht, KL636, uit LAS op 30 september was vanochtend geannuleerd.
Omgeboekt naar een dag eerder.
Dat willen we natuurlijk niet.
Via mijn KLM zelf een alternatieve vlucht gekozen op 30 september, nu met Delta via MSP.
Omgeboekt naar een dag eerder.
Dat willen we natuurlijk niet.
Via mijn KLM zelf een alternatieve vlucht gekozen op 30 september, nu met Delta via MSP.
Hoi experts,
Nooit gevlogen met een overstap, dit jaar voor het eerst wel.
We zouden 3 uur overstaptijd hebben in Chicago (ORD) voor onze vlucht naar Las Vegas.
Inmiddels hebben we gezien dat het vliegtuig 90 minuten later vanaf Schiphol zal vertrekken (ca 12.30 ipv 11.00 uur). De overstaptijd wordt dus een stuk korter. Om 15.35 vertrekt de vlucht naar Las Vegas (daar gaat de boarding tijd natuurlijk nog af).
In Chicago moeten we bagage van de band halen en op de transferband zetten en we moeten door de douane. Wordt dus best krap...We zijn met 2 kinderen (14 en 11), op een sprintje zetten zouden we met z'n tweeën nog wel doen, maar niet met de jongens.
Hoe werkt het als je de vlucht zou missen?
Melden bij de balie van United, waar ze ons op de eerstvolgende vlucht zullen zetten. Verder nog iets? Ik heb weleens iets gelezen over cvouchers om te eten en evt claims, maar hoe dat precies zit...geen idee. Ik ga alvast zoeken op de website van United Airlines, maar als jullie tussentijds nog tips hebben, dan zijn die heel welkom
Nooit gevlogen met een overstap, dit jaar voor het eerst wel.
We zouden 3 uur overstaptijd hebben in Chicago (ORD) voor onze vlucht naar Las Vegas.
Inmiddels hebben we gezien dat het vliegtuig 90 minuten later vanaf Schiphol zal vertrekken (ca 12.30 ipv 11.00 uur). De overstaptijd wordt dus een stuk korter. Om 15.35 vertrekt de vlucht naar Las Vegas (daar gaat de boarding tijd natuurlijk nog af).
In Chicago moeten we bagage van de band halen en op de transferband zetten en we moeten door de douane. Wordt dus best krap...We zijn met 2 kinderen (14 en 11), op een sprintje zetten zouden we met z'n tweeën nog wel doen, maar niet met de jongens.
Hoe werkt het als je de vlucht zou missen?
Melden bij de balie van United, waar ze ons op de eerstvolgende vlucht zullen zetten. Verder nog iets? Ik heb weleens iets gelezen over cvouchers om te eten en evt claims, maar hoe dat precies zit...geen idee. Ik ga alvast zoeken op de website van United Airlines, maar als jullie tussentijds nog tips hebben, dan zijn die heel welkom
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het komt vast wel goed, de aankomsttijd is vaak eerder dan vermeld want ze hanteren wat marge daarin. Het zal afhangen van de tijd bij Immigrations, dus zorg dat je daar op tijd staat (niet eerst naar de wc gaan ofzo).
En die kinderen lopen naar mijn ervaring sneller dan jij.
Je zou alvast op Schiphol bij het inchecken kunnen vragen hoe het gaat. En heb je al gekeken welke vluchten er vandaag nog meer vertrekken naar LAS?
Marianne
En die kinderen lopen naar mijn ervaring sneller dan jij.

Je zou alvast op Schiphol bij het inchecken kunnen vragen hoe het gaat. En heb je al gekeken welke vluchten er vandaag nog meer vertrekken naar LAS?
Marianne
Op Schiphol zeiden ze idd dat we in geval van missen vlucht, moesten melden bij de balie van United. De volgende vlucht gaat 20.10 uur.
Zag overigens wel dat alle vluchten vanuit Chicago naar Las Vegas gisteren vertraging hadden, dan wordt de overstaptijd al een stuk ruimer...
We gaat het wel zien. Gewoon meteen door naar de douane en hopen dat het allemaal wel mee gaat vallen.
Dank in ieder geval voor de snelle reactie.
Zag overigens wel dat alle vluchten vanuit Chicago naar Las Vegas gisteren vertraging hadden, dan wordt de overstaptijd al een stuk ruimer...

We gaat het wel zien. Gewoon meteen door naar de douane en hopen dat het allemaal wel mee gaat vallen.
Dank in ieder geval voor de snelle reactie.
Gewoon op je af laten komen en geen zorgen over hebben. Er zijn volop vluchten van ORD naar LAS en er is inderdaad in Chicago veel vertraging. Als je denkt nog enige kans te maken zou ik gaan rennen, maar doorgaans maken die paar minuten het verschil niet... Wij hadden ooit eens een vertraging via Portland naar LAS en toen werden we door Delta uit de rij geplukt en vooraan bij immigrations gezet, maat denk dat Chigaco daar iets te groot voor is....
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wij hadden enige jaren terug dezelfde vlucht, alleen met een overstap van 3 uur. Binnen 10 minuten overal doorheen.
Het kan per moment verschillen natuurlijk maar het hoeft niet per definitie zo te zijn dat het enorm druk is.
Via de site van het cbp krijg je een beetje een idee van de gemiddelde wachttijden per uur. https://awt.cbp.gov/
Het kan per moment verschillen natuurlijk maar het hoeft niet per definitie zo te zijn dat het enorm druk is.
Via de site van het cbp krijg je een beetje een idee van de gemiddelde wachttijden per uur. https://awt.cbp.gov/
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Je hebt dus nog de helft over. Het is niet heel ruim, maar 90 minuten zou moeten passen. wat andere zeggen, proberen vooraan bij immigrations te staan en niet eerst gaan plassen of iets dergelijks. Ik zou ook brutaal zijn en aangeven bij de cabinebemanning dat je een overstap moet halen. Vaak kunnen zij al eerder zien of bijvoorbeeld de vlucht die je moet halen vertraagd is of ze laten je eerder van boord gaan. Geen garanties, maar ik zou het in ieder geval vragen. Verder zoals @dejong89 zegt hangt het er echt vanaf hoe druk het is.
Proberen verder geen zorgen te maken, je hebt er toch geen invloed op. Mocht je je vlucht missen inderdaad melden bij een balie van united. Zij boeken je om naar een volgende vlucht. Is die er diezelfde dag niet meer, of vol dan wordt je doorgaans in een hotel gestopt.
2018: Rondreis Zuid West
Dank allemaal voor het meedenken.
Helaas, we hebben de overstap ruim gemist, net als veel anderen. Bij de balie van United Airlines zijn we op de volgende vlucht gezet naar Las Vegas gezet, die vertrekt om 20.30 uur lokale tijd. Blij dat we daar nog in konden.
In het vliegtuig zitten we wel verspreid, hopelijk is er iemand zo vriendelijk met een van ons te ruilen, zodat onze jongste zoon (11) alsnog naast 1 van ons kan zitten. Dat gaan we nog proberen.
Gisteren zijn er tornado's geweest in Chicago, dat heeft de vertraging van onze vlucht van vanmorgen veroorzaakt. Dat is flink balen, maar daar kan geen enkele vliegtuigmaatschappij wat aan doen.
Helaas, we hebben de overstap ruim gemist, net als veel anderen. Bij de balie van United Airlines zijn we op de volgende vlucht gezet naar Las Vegas gezet, die vertrekt om 20.30 uur lokale tijd. Blij dat we daar nog in konden.
In het vliegtuig zitten we wel verspreid, hopelijk is er iemand zo vriendelijk met een van ons te ruilen, zodat onze jongste zoon (11) alsnog naast 1 van ons kan zitten. Dat gaan we nog proberen.
Gisteren zijn er tornado's geweest in Chicago, dat heeft de vertraging van onze vlucht van vanmorgen veroorzaakt. Dat is flink balen, maar daar kan geen enkele vliegtuigmaatschappij wat aan doen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20496 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties