Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis KarinLC: tips voor rondreis gevraagd.
Reis KarinLC: tips voor rondreis gevraagd.
Goedemorgen allemaal. Compleet nieuw op dit forum ben ik me aan het orienteren op een rondreis door het Zuidwesten met mijn gezin volgende zomer (2024 dus). Nu ben ik al door veel bestaande complete autoreizen heen gescrold, maar het lijkt toch steeds niet te zijn wat we zoeken, dus ben ik zelf aan de slag gegaan. Op dit moment bestaat de reis uit 2 weken waarbij we zo'n 2400 km afleggen. Er is echter ruimte voor meer rust en dus extra overnachtingen. We rekenen erop 3 weken te gaan. Mijn vraag aan jullie is waar deze rust in te bouwen? Het is onze eerste keer Amerika (op mijn man na die er 30 jaar terug een half jaar stage heeft gelopen) en de kids zijn dan 20 en 15. Zij zijn vooral benieuwd naar de steden, gecombineerd met natuur. Daarom heb ik de keuze gemaakt wel Yosemite, Page en de Grand Canyon op te nemen, maar bijvoorbeeld Bryce, Detah Vally en Zion (dit keer) nog niet. Op dit moment ziet het rondje er zo uit, Ik ben gestart in San Francisco maar zag dat vliegen op Las Vegas wellicht een stuk voordeliger is, dus dat kan nog wijzigen.
Het idee is nu als volgt:
Dag 1-3
San Francisco –
Dag 3 rijden naar Yosemite (240 km)
Dag 3-4
Yosemite national Park
Dag 4 rijden naar Bakersfield (320 km)
Dag 4-5
Bakersfield
Dag 5 rijden naar Las Vegas (415 km)
Dag 5-7
Las Vegas
Dag 7 rijden naar Page (200 km)
Dag 7-8
Page
Dag 8 rijden naar Grand Canyon (190 km)
Dag 8-9
Grand Canyon
Dag 9 rijden naar Kingman (285 km)
Dag 9-10
Kingman
Dag 10 rijden naar Los Angeles (285 km)
Dag 10-13
Los Angeles
Dag 13 rijden naar San Simeon (260 km)
Dag 13-14
San Simeon
Dag 14 rijden naar San Francisco (225 km)
Hotel bij het vliegveld en dag 15 naar huis
Dan ga ik nu eens dit forum doorspitten en ben benieuwd naar jullie tips. Alvast heel veel dank!
Het idee is nu als volgt:
Dag 1-3
San Francisco –
Dag 3 rijden naar Yosemite (240 km)
Dag 3-4
Yosemite national Park
Dag 4 rijden naar Bakersfield (320 km)
Dag 4-5
Bakersfield
Dag 5 rijden naar Las Vegas (415 km)
Dag 5-7
Las Vegas
Dag 7 rijden naar Page (200 km)
Dag 7-8
Page
Dag 8 rijden naar Grand Canyon (190 km)
Dag 8-9
Grand Canyon
Dag 9 rijden naar Kingman (285 km)
Dag 9-10
Kingman
Dag 10 rijden naar Los Angeles (285 km)
Dag 10-13
Los Angeles
Dag 13 rijden naar San Simeon (260 km)
Dag 13-14
San Simeon
Dag 14 rijden naar San Francisco (225 km)
Hotel bij het vliegveld en dag 15 naar huis
Dan ga ik nu eens dit forum doorspitten en ben benieuwd naar jullie tips. Alvast heel veel dank!
Re: Tips voor rondreis
Hoi Karin,
ik vind je planning een beetje lastig te lezen om in te schatten hoelang je ergens precies bent en welke tijd je hebt. Je zou eens andere topics op dit forum kunnen bekijken hoe ze daar de dagindeling neerzetten
.
Toch alvast een aantal tips:
1. Het lijkt erop dat je heel weinig tijd in Yosemite hebt, dag 3 kom je aan in Yosemite en dag 4 ga je alweer weg, hebt effectief dus nog geen volle dag in Yosemite en hier zou ik toch 2 dagen zeker willen aanraden.
2. Je rijdt nu weer terug naar San Francisco, waardoor je een extra dag opoffert. Je zou er ook voor kunnen kiezen om bv in San Francisco te beginnen en te eindigen in Los Angeles (dit hebben wij aantal jaar terug ook gedaan). Je zou er ook voor kunnen kiezen om te starten in Los Angeles en terug te vliegen vanaf Las Vegas. Je start dan in LA, gaat via Seqouia (of slaat deze over) naar San Francisco en vanaf daar naar Yosemite en dan verder. Ik weet het niet zeker maar volgens mij heb je tussen San Francisco en LA wel een one way fee bij je autohuur en tussen LA-LV niet. Is iets om even uit te zoeken want dit kan toch wat geld besparen.
3. Als je 3 weken de tijd hebt zou ik zeker Death Valley, Bryce en Zion meenemen. Bryce en Zion liggen bij elkaar en kost je 2-3 dagen extra. Death Valley hoeft ook niet veel tijd te kosten want je komt er langs. Zion was ons favoriete park (tot nu toe) van heel de westkust, zonde om die niet mee te maken.
4. Welke periode wil je eigenlijk gaan? Want het is van belang of de Tioga Road in Yosemite open is voor het goed plannen van de route, anders moet je helemaal om Yosemite heen.
5. Ook in Page heb je misschien weinig tijd, wat wil je hier allemaal gaan doen? Wil je een tour doen door de Antelope Canyon, Horsehoe etc?
Daarnaast nog wat eigen ervaringen:
Wij zijn onze eerste Amerika reis ook naar het westen gegaan, ik was toen echter 21 jaar oud en ging ook mee met mijn ouders. Ondanks dat ik de reis heel anders zou doen nu vind ik de mix tussen steden en natuur in je route goed. Aantal dagen LA, aantal dagen LV en aantal dagen SF. Hier op het forum zijn veel mensen die niet helemaal fan zijn van veel dagen aan de steden te besteden, maar zeker met wat oudere kinderen is het juist leuk om wat meer tijd te hebben voor de steden.
ik vind je planning een beetje lastig te lezen om in te schatten hoelang je ergens precies bent en welke tijd je hebt. Je zou eens andere topics op dit forum kunnen bekijken hoe ze daar de dagindeling neerzetten

Toch alvast een aantal tips:
1. Het lijkt erop dat je heel weinig tijd in Yosemite hebt, dag 3 kom je aan in Yosemite en dag 4 ga je alweer weg, hebt effectief dus nog geen volle dag in Yosemite en hier zou ik toch 2 dagen zeker willen aanraden.
2. Je rijdt nu weer terug naar San Francisco, waardoor je een extra dag opoffert. Je zou er ook voor kunnen kiezen om bv in San Francisco te beginnen en te eindigen in Los Angeles (dit hebben wij aantal jaar terug ook gedaan). Je zou er ook voor kunnen kiezen om te starten in Los Angeles en terug te vliegen vanaf Las Vegas. Je start dan in LA, gaat via Seqouia (of slaat deze over) naar San Francisco en vanaf daar naar Yosemite en dan verder. Ik weet het niet zeker maar volgens mij heb je tussen San Francisco en LA wel een one way fee bij je autohuur en tussen LA-LV niet. Is iets om even uit te zoeken want dit kan toch wat geld besparen.
3. Als je 3 weken de tijd hebt zou ik zeker Death Valley, Bryce en Zion meenemen. Bryce en Zion liggen bij elkaar en kost je 2-3 dagen extra. Death Valley hoeft ook niet veel tijd te kosten want je komt er langs. Zion was ons favoriete park (tot nu toe) van heel de westkust, zonde om die niet mee te maken.
4. Welke periode wil je eigenlijk gaan? Want het is van belang of de Tioga Road in Yosemite open is voor het goed plannen van de route, anders moet je helemaal om Yosemite heen.
5. Ook in Page heb je misschien weinig tijd, wat wil je hier allemaal gaan doen? Wil je een tour doen door de Antelope Canyon, Horsehoe etc?
Daarnaast nog wat eigen ervaringen:
Wij zijn onze eerste Amerika reis ook naar het westen gegaan, ik was toen echter 21 jaar oud en ging ook mee met mijn ouders. Ondanks dat ik de reis heel anders zou doen nu vind ik de mix tussen steden en natuur in je route goed. Aantal dagen LA, aantal dagen LV en aantal dagen SF. Hier op het forum zijn veel mensen die niet helemaal fan zijn van veel dagen aan de steden te besteden, maar zeker met wat oudere kinderen is het juist leuk om wat meer tijd te hebben voor de steden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is inderdaad lastig lezen zo, zet het in het vervolg eens in een van-naar schema per dag.
Voor Yosemite is de tijd zo veel te kort. En waarom via Bakersfield en niet via de Tioga Pass rijden? Dat is de mooiste en kortste route naar Las Vegas.
Jammer om Zion niet te bezoeken als je er toch langs rijdt op weg van Las Vegas naar Page.
Kijk eens naar de voorbeeldroute (zie het bovenste topic hier). Je kunt die aanhouden of toch iets laten vallen als je meer tijd voor de steden uit wilt trekken. Dan is een one way niet gek.
Marianne
Voor Yosemite is de tijd zo veel te kort. En waarom via Bakersfield en niet via de Tioga Pass rijden? Dat is de mooiste en kortste route naar Las Vegas.
Jammer om Zion niet te bezoeken als je er toch langs rijdt op weg van Las Vegas naar Page.
Kijk eens naar de voorbeeldroute (zie het bovenste topic hier). Je kunt die aanhouden of toch iets laten vallen als je meer tijd voor de steden uit wilt trekken. Dan is een one way niet gek.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 26 feb 2023, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Helemaal eens met @marcie216
Luister vooral ook wat jouw kinderen willen. Wat zijn hun interesses! Ik heb ook gemerkt dat jongeren een hele ander wensenlijstje hebben dan wij volwassenen toen ik mijn familielid recent meehielp met de planning. Die lange wandeling in een National Park is voor hen misschien minder belangrijk dan een bezoek aan een stad (lees: winkels bezoeken).
Pas inderdaad je dagindeling aan zoals het hier standaard wordt gedaan op het forum dat maakt het overzichtelijker.
Overigens is 2.400 km (1.500 mijl) niet veel om af te leggen in 2 weken. Ik leg gerust het dubbele af.
En dan zit ik echt niet de hele dag in de auto. Het lijkt mij dat er dus wel wat ruimte is hier en daar. Zeker als je de reis uitbreidt naar 3 weken.
Succes met de planning.
Roland

Luister vooral ook wat jouw kinderen willen. Wat zijn hun interesses! Ik heb ook gemerkt dat jongeren een hele ander wensenlijstje hebben dan wij volwassenen toen ik mijn familielid recent meehielp met de planning. Die lange wandeling in een National Park is voor hen misschien minder belangrijk dan een bezoek aan een stad (lees: winkels bezoeken).
Pas inderdaad je dagindeling aan zoals het hier standaard wordt gedaan op het forum dat maakt het overzichtelijker.
Overigens is 2.400 km (1.500 mijl) niet veel om af te leggen in 2 weken. Ik leg gerust het dubbele af.

Succes met de planning.
Roland
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toen wij in 2017 met onze dochters gingen - ze waren toen 22 en 24 - kregen we het verwijt dat we te weinig gewandeld hadden tijdens eerdere vakanties.... En ze hebben dat toen goedgemaakt.
Wandelingen in de parken is iets anders dan hier een boswandeling maken dus kijk goed wat je overal kunt doen en hoeveel tijd je nodig hebt daarvoor.
Kijk bijvoorbeeld eens naar een wandeling als de Panorama Trail in Yosemite. Of the Narrows in Zion.
Marianne

Wandelingen in de parken is iets anders dan hier een boswandeling maken dus kijk goed wat je overal kunt doen en hoeveel tijd je nodig hebt daarvoor.
Kijk bijvoorbeeld eens naar een wandeling als de Panorama Trail in Yosemite. Of the Narrows in Zion.
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Daarom zeg ik ook, luister ook goed naar wat de kinderen willen.
Het is een vakantie voor iedereen en niet enkel voor de volwassenen, dan kunnen zij beter met z'n tweeën gaan.
Als de kinderen van wandelingen in de natuur houden dan vooral wel opnemen.
Roland

Het is een vakantie voor iedereen en niet enkel voor de volwassenen, dan kunnen zij beter met z'n tweeën gaan.
Als de kinderen van wandelingen in de natuur houden dan vooral wel opnemen.
Roland
Wat snel al veel reacties! Dank daarvoor! Ik zal jullie dagindeling en beschrijving bekijken om het zo (ook voor mezelf) helderder te krijgen! Aan een terugvlucht vanuit een andere stad had ik idd nog niet eens gedacht omdat ik er idd vanuit ging dat dan de autohuur enorm veel duurder zou uitvallen, maar wellicht wel degelijk de moeite van het onderzoeken waard. Ook Zion en Bryce zal ik nog eens heroverwegen. We hebben het plan in de zomervakantie te gaan dus de Tiogapass zou een optie kunnen zijn idd. Nou ja, gelukkig heb ik nog best wat tijd om me erin te verdiepen, te leren op dit forum en te steggelen met de kids over wat wel en niet te doen
.

Wellicht de belangrijkste tip: vergeet even de ''autorondreizen'' uit de boekjes en lees vooral veel reisverslagen op dit forum, maar bijv ook bij ''ervaringen'' bij reisorganisaties etc. Maak een (flinke) excel per dag, schrijf reistijden op, maar vooral ook wat je allemaal op verschillende dagen wil gaan bezoeken met de uren die je daaraan kwijt bent. Dan krijg je vanzelf een goed idee wat mogelijk is. En ''rust'' is een relatief begrip. Voor ons (destijds met ''kinderen'' van 21 en 23) was rust ook lekker tussen 16 en 18 uur aan een zwembad hangen of lekker voor de camper zitten. In 3 weken kun je inderdaad veel doen, toch zou ik een ''one way'' aanraden als dat qua vluchtprijs en autohuur betaalbaar is. Bedenk dat reistijd eigenlijk hele ''dure uren'' zijn als er onderweg weinig te zien is. Een voorbeeld: Yosemite naar LV via Bakersfield kost 2 rijdagen en daar is onderweg echt helemaal niks aan !
. Als je bedenkt dat een vakantiedag al gauw 150,- per persoon per dag is, is dat 300,- x 4 dus 1200,- weggegooid geld...
Aktiviteiten die wij destijds deden die de ''kids'' leuk vonden waren onder meer: fietsen in SF en met pontje terug vanaf Sausolito, Alcatraz, Universal in LA, 4 x 4 rijden in Moab, de outlets in LV bezoeken, walvistour en aquarium Monterey, Antelope Canyon bij Page, excursie in de Hooverdam, etc. Maar zoals ook al door anderen aangegeven: wandelen in de parken is echt wat anders dan in Europa, dus zullen ze dat ongetwijfeld ook mooi vinden.
voor vluchten: maak een overzicht van diverse tarieven tussen de mogelijk startplaatsen. Denk dan aan LAS, SFO, LAX, maar wellicht ook DEN en of SLC. Vervolgens zoek je de autohuur tussen deze plaatsen erbij. Tussen sommige staten betaal je geen drop off kosten. En soms is autohuur de ene kant op voordeliger dan de andere kant op ! Ook is de tax is de ene staat lager dan de andere, kan ook wat schelen (bijv autohuur vanaf LAS is meestal iets lager...)

Aktiviteiten die wij destijds deden die de ''kids'' leuk vonden waren onder meer: fietsen in SF en met pontje terug vanaf Sausolito, Alcatraz, Universal in LA, 4 x 4 rijden in Moab, de outlets in LV bezoeken, walvistour en aquarium Monterey, Antelope Canyon bij Page, excursie in de Hooverdam, etc. Maar zoals ook al door anderen aangegeven: wandelen in de parken is echt wat anders dan in Europa, dus zullen ze dat ongetwijfeld ook mooi vinden.
voor vluchten: maak een overzicht van diverse tarieven tussen de mogelijk startplaatsen. Denk dan aan LAS, SFO, LAX, maar wellicht ook DEN en of SLC. Vervolgens zoek je de autohuur tussen deze plaatsen erbij. Tussen sommige staten betaal je geen drop off kosten. En soms is autohuur de ene kant op voordeliger dan de andere kant op ! Ook is de tax is de ene staat lager dan de andere, kan ook wat schelen (bijv autohuur vanaf LAS is meestal iets lager...)
Wat een goede tips...kijk, daarvoor werd ik dus lid...ik weet oprecht nog helemaal niets, dus als ik nu lees dat Yosemite via Bakersfield doodsaai is gaan we dat sowieso wijzigen 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
En dan kun je ook nog de mooie route via Death Valley nemen!
Je kunt eens wat van onze verslagen lezen, zoals dat van 2017, en bijvoorbeeld dat van 2008; toen waren de kinderen 15 en 13. Wel andere routes, maar ook wat overlap met het standaardrondje.
Marianne
Je kunt eens wat van onze verslagen lezen, zoals dat van 2017, en bijvoorbeeld dat van 2008; toen waren de kinderen 15 en 13. Wel andere routes, maar ook wat overlap met het standaardrondje.
Marianne
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Hier ook een stem om zeker wat van het moois dat Utah te bieden heeft mee op te nemen in de route (met name Bryce).
En Death Valley, best met overnachting om dan een schitterende ochtend hike te maken en 's avonds de melkweg de bekijken.
En Death Valley, best met overnachting om dan een schitterende ochtend hike te maken en 's avonds de melkweg de bekijken.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Welkom op het forum.
Je hoeft niet per se een rondje te maken. Je kunt bijvoorbeeld ook in Las Vegas starten en in San Francisco of Los Angeles eindigen. Kijk daarvoor bij de vliegtickets naar multi city of meerdere bestemmingen. Met Las Vegas - San Francisco zou je Moab mee kunnen nemen. Als de kustweg een must is, kun je Moab weglaten en in Los Angeles eindigen.
Kijk eens naar de de voorbeeldroute : voor inspiratie, je hoeft hem niet een op een over te nemen.
https://www.nps.gov/index.htm en de site van forumlid Henriëtte en haar man bevatten ook heel veel nuttige informatie.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Dat is de eerste goede beslissing die je genomen hebt.

Je hoeft niet per se een rondje te maken. Je kunt bijvoorbeeld ook in Las Vegas starten en in San Francisco of Los Angeles eindigen. Kijk daarvoor bij de vliegtickets naar multi city of meerdere bestemmingen. Met Las Vegas - San Francisco zou je Moab mee kunnen nemen. Als de kustweg een must is, kun je Moab weglaten en in Los Angeles eindigen.
Kijk eens naar de de voorbeeldroute : voor inspiratie, je hoeft hem niet een op een over te nemen.
https://www.nps.gov/index.htm en de site van forumlid Henriëtte en haar man bevatten ook heel veel nuttige informatie.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Re: Reis KarinLC: Tips voor rondreis
Alweer een tijdje en veel lezen verder. Veel dank voor jullie tips! In overleg met man en kinderen zijn we nu bij de volgende route uitgekomen. Death Valley, Zion en Sequoia doen we niet. We moeten keuzes maken en persoonlijk trekt Death Valley me ook niet zo.
Dag 1: Aankomst Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas - Bryce
Dag 4: Bryce
Dag 5: Bryce - Page
Dag 6: Page - Grand Canyon
Dag 7: Grand Canyon - Kingman
Dag 8: Kingman - Los Angeles
Dag 9: Los Angeles
Dag 10: Los Angeles
Dag 11: Los Angeles
Dag 12: Los Angeles - Pismo
Dag 13: Pismo - Monterey
Dag 14: Monterey - Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite - San Francisco
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco
Dag 19: Vlucht naar huis
Vrij veel tijd in de steden, maar daar verheugen onze kinderen zich ook het meest op. Toch hoop/denk ik ook best wat tijd om meer te zien. Manlief kan geen al te grote hikes doen vanwege zijn knieën, na een uur of 2 is dat voor hem echt wel klaar, dus hikes van een halve of volle dag zijn voor ons niet aan de orde.
Tips voor dingen te doen onderweg of fijne betaalbare hotels (met zwembad) zijn uiteraard meer dan welkom (hoewel ik daarvoor ook al flink het forum aan het doorspitten ben).
Dag 1: Aankomst Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas - Bryce
Dag 4: Bryce
Dag 5: Bryce - Page
Dag 6: Page - Grand Canyon
Dag 7: Grand Canyon - Kingman
Dag 8: Kingman - Los Angeles
Dag 9: Los Angeles
Dag 10: Los Angeles
Dag 11: Los Angeles
Dag 12: Los Angeles - Pismo
Dag 13: Pismo - Monterey
Dag 14: Monterey - Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite - San Francisco
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco
Dag 19: Vlucht naar huis
Vrij veel tijd in de steden, maar daar verheugen onze kinderen zich ook het meest op. Toch hoop/denk ik ook best wat tijd om meer te zien. Manlief kan geen al te grote hikes doen vanwege zijn knieën, na een uur of 2 is dat voor hem echt wel klaar, dus hikes van een halve of volle dag zijn voor ons niet aan de orde.
Tips voor dingen te doen onderweg of fijne betaalbare hotels (met zwembad) zijn uiteraard meer dan welkom (hoewel ik daarvoor ook al flink het forum aan het doorspitten ben).
Re: Reis KarinLC: Tips voor rondreis
Als langer dan 2 uur wandelen niet gaat, schrap dan sowieso een overnachting in Bryce en zet die bijvoorbeeld in Yosemite erbij. Zonder wandeling naar beneden in Bryce heb je echt aan de uitzichtpunten eind van de middag en de volgende ochtend bekijken voldoende !
In Yosemite is nu tijd te kort voor de meeste viewpoints en bezienswaardigheden. Of plan toch een tussenstop in Zion en ga daar met shuttlebus langs de mooiste plekjes op 1 dag….
In Yosemite is nu tijd te kort voor de meeste viewpoints en bezienswaardigheden. Of plan toch een tussenstop in Zion en ga daar met shuttlebus langs de mooiste plekjes op 1 dag….
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis KarinLC: tips voor rondreis gevraagd.
Eens met wat Paul zegt; waarom een volle dag Bryce? En in Yosemite heb je zoveel te zien in verschillende delen van het park dat je je er ook zonder een enkele wandeling al meerdere dagen kunt vermaken. En kijk voor leuke, korte wandelingen eens op mijn wandelsite; keuze genoeg.
In je route mis je de Tioga Road, ook dat is jammer. Ook al spreekt Death Valley je niet aan, je kunt er toch doorheen rijden op weg naar Yosemite? Dat is een veel mooiere route dan de route van de Grand Canyon naar LA, of van de kust naar Yosemite.
In onderstaande route heb je mooiere wegen en meer tijd overal. Je kunt in DV overnachten, maar ook er vlak voor of erna. Als je de dag na aankomst meteen vertrekt richting Bryce kun je tussen de Grand Canyon en Death Valley ook nog een overnachting in Las Vegas doen. Je hebt nu 19 dagen, zit daar nog ruimte in? Ik heb nu een dag minder LA, maar als 3 dagen daar een must zijn zou je welllicht een dag langer kunnen gaan. Wat zijn de plannen in LA?
Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas - Bryce
Dag 4 Bryce - Page
Dag 5 Page
Dag 6 Page - Grand Canyon
Dag 7 Grand Canyon - Death Valley (of iets ervoor of erna)
Dag 8 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 9 Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 10 Yosemite
Dag 11 Yosemite - San Francisco
Dag 12 San Francisco
Dag 13 San Francisco
Dag 14 San Francisco - Monterey
Dag 15 Monterey - Pismo Beach
Dag 16 Pismo Beach - Los Angeles
Dag 17 Los Angeles
Dag 18 Los Angeles
Dag 19 Los Angeles
Marianne
In je route mis je de Tioga Road, ook dat is jammer. Ook al spreekt Death Valley je niet aan, je kunt er toch doorheen rijden op weg naar Yosemite? Dat is een veel mooiere route dan de route van de Grand Canyon naar LA, of van de kust naar Yosemite.
In onderstaande route heb je mooiere wegen en meer tijd overal. Je kunt in DV overnachten, maar ook er vlak voor of erna. Als je de dag na aankomst meteen vertrekt richting Bryce kun je tussen de Grand Canyon en Death Valley ook nog een overnachting in Las Vegas doen. Je hebt nu 19 dagen, zit daar nog ruimte in? Ik heb nu een dag minder LA, maar als 3 dagen daar een must zijn zou je welllicht een dag langer kunnen gaan. Wat zijn de plannen in LA?
Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas
Dag 3 Las Vegas - Bryce
Dag 4 Bryce - Page
Dag 5 Page
Dag 6 Page - Grand Canyon
Dag 7 Grand Canyon - Death Valley (of iets ervoor of erna)
Dag 8 Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 9 Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 10 Yosemite
Dag 11 Yosemite - San Francisco
Dag 12 San Francisco
Dag 13 San Francisco
Dag 14 San Francisco - Monterey
Dag 15 Monterey - Pismo Beach
Dag 16 Pismo Beach - Los Angeles
Dag 17 Los Angeles
Dag 18 Los Angeles
Dag 19 Los Angeles
Marianne
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Eens met bovenstaande.
Als je toch een one-way doet, probeer die dan zo te plannen dat je in ieder geval het lange (relatief) saaie stuk tussen Grand Canyon en LA niet hebt.
En de route via Death Valley en de Tioga pas is echt zoveel mooier, die zou ik zeker inpassen.
Als je toch een one-way doet, probeer die dan zo te plannen dat je in ieder geval het lange (relatief) saaie stuk tussen Grand Canyon en LA niet hebt.
En de route via Death Valley en de Tioga pas is echt zoveel mooier, die zou ik zeker inpassen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat vind je betaalbaar? Hotels zijn de afgelopen jaren erg duur geworden. En vind je ligging belangrijk?
Voor Yosemite zou ik zelf iets in het park zoeken, zeker met weinig tijd is het fijn als je geen reistijd hebt. Curry Village en de Lodge hebben allebei een zwembad. Zie voor reserveringen www.travelyosemite.com.
Voor Bryce zou je naar Ruby's Inn kunnen kijken.
Wat betreft bezienswaardigheden onderweg: mocht je de route via de Tioga Pass nemen dan zijn de Alabama Hills, Mono Lake en Bodie aanraders.
En tussen Las Vegas en Bryce is de rit door Valley of Fire mooi.
Marianne
Dank jullie wel weer voor de geweldige tips! Ik ga de route inderdaad omgooien op jullie advies. En ja wat is betaalbaar, dat is een goede vraag. Ik denk gemiddeld rond de 200-300 euro per nacht? Al begrijp ik dat er wellicht ook uitschieters zullen zijn....
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Voor gemiddeld 200-300 per nacht moet je wel uit kunnen komen…
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ga je voor die prijs uit van een vierpersoons kamer of wil je 2 kamers? In het laatste gevak ben je het bijna twee keer zo duur uit.
Voor Bryce noeme ik al Ruby's Inn. Je kunt ook naar de Bryce View Lodge kijken.
In Page vonden wij de Red Rock Motel fijn. We hadden daar een kamer met keuken en 2 slaapkamers. Ook wel lekker. Geen zwembad maar je kunt in Lake Powell zwemmen. De Best Western heeft een mooi zwembad.
Voor de Grand Canyon is een overnachting in het park mooi. Kijk daarvoor op www.grandcanyonlodges.com of www.visitgrandcanyon.com. De Yavapai Lodge heeft denk ik de beste prijs/kwaliteit verhouding maar logt wat minder gunstig.
In Death Valley is de Furnace Creek Ranch qua ligging het mooiste. Afhankelijk van je route kun je ook al eerder stoppen. In 2019 zaten wij in de Long Street Inn, dat is wel een aparte ervaring. Overnachten in Lone Pine bevalt ons ook altijd goed. Het Dow Villa Hotel is zeer betaalbaar en charmant. En dan eten bij de Merry go round. En ontbij bij de Alabama Hills Cafe. En vergeet niet een bezoek te brengen aan de Alabama Hills.
In Mammoth Lakes zaten wij altijd in de Motel6 maar die is er blijkbaar niet op vooruit gegaan.
Als je een tent prima vindt is in Yosemite Housekeeping Camp de meest betaalbare optie. Het ligt prachtig aan de Merced River. Wil je een zwembad dan is een tent of cabin of Stoneman Room in Curry Village een mogelijkheid. Voor die laatste opties moet je er snel bij zijn (een jaar van te voren); ik zie daar bijna nooit iets vrij. De Lodge at the Falls is ook een optie. Goed gelegen en een groot zwembad.
Marianne
Voor Bryce noeme ik al Ruby's Inn. Je kunt ook naar de Bryce View Lodge kijken.
In Page vonden wij de Red Rock Motel fijn. We hadden daar een kamer met keuken en 2 slaapkamers. Ook wel lekker. Geen zwembad maar je kunt in Lake Powell zwemmen. De Best Western heeft een mooi zwembad.
Voor de Grand Canyon is een overnachting in het park mooi. Kijk daarvoor op www.grandcanyonlodges.com of www.visitgrandcanyon.com. De Yavapai Lodge heeft denk ik de beste prijs/kwaliteit verhouding maar logt wat minder gunstig.
In Death Valley is de Furnace Creek Ranch qua ligging het mooiste. Afhankelijk van je route kun je ook al eerder stoppen. In 2019 zaten wij in de Long Street Inn, dat is wel een aparte ervaring. Overnachten in Lone Pine bevalt ons ook altijd goed. Het Dow Villa Hotel is zeer betaalbaar en charmant. En dan eten bij de Merry go round. En ontbij bij de Alabama Hills Cafe. En vergeet niet een bezoek te brengen aan de Alabama Hills.
In Mammoth Lakes zaten wij altijd in de Motel6 maar die is er blijkbaar niet op vooruit gegaan.
Als je een tent prima vindt is in Yosemite Housekeeping Camp de meest betaalbare optie. Het ligt prachtig aan de Merced River. Wil je een zwembad dan is een tent of cabin of Stoneman Room in Curry Village een mogelijkheid. Voor die laatste opties moet je er snel bij zijn (een jaar van te voren); ik zie daar bijna nooit iets vrij. De Lodge at the Falls is ook een optie. Goed gelegen en een groot zwembad.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht