Zoiets heb ik bij radioshack gekocht voor $5 (als ik me niet vergis) alleen heb ik niet het bovenste ronde gedeelte erop zitten. Heb dus nooit problemen dat de ronde gegoten stekkers niet in de stekker passen. En hij is plat dus past in principe in alle stopcontacten.Tinkerbell schreef:Dit handige stekkertje heb ik gekocht voor 2,75 Euro.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Omvormer (o.i.d.)
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Nogmaals de stekker links op bovenstaande foto past niet in het stopcontact van het apparaat op deze link
http://www.dewatersportwinkel.nl/Mini-o ... ocketPower
dat is het probleem, daar zoek ik een oplossing voor. Dit heeft niets met 110V te maken.
Groeten
http://www.dewatersportwinkel.nl/Mini-o ... ocketPower
dat is het probleem, daar zoek ik een oplossing voor. Dit heeft niets met 110V te maken.
Groeten
Dirk Jan
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik het niet vergeet zal ik vanavond eens een foto maken van de stekker die ik heb en dezeplaatsen. Alle stekkers passen er in en de stekker past ook in alle stopcontacten in Amerika.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
ik heb gewoon een wereldstekker van de ANWB
Daar kan je in elk land ter wereld mee terecht
Daar kan je in elk land ter wereld mee terecht
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Wij gebruiken eigenlijk ook alleen het simpele Amerikastekkertje. Daaraan zit een Nederlands stekkerblok met vijf 'gaten'. 's Nachts laden de batterijen van de fotocamera's en de laptops staan geregeld onder stroom als we ze gebruiken en zijn eigenlijk altijd vol.
Maar als je met een tentje gaat zal dat inderdaad anders werken, wij hebben altijd campings met hookups eigenlijk.
Maar als je met een tentje gaat zal dat inderdaad anders werken, wij hebben altijd campings met hookups eigenlijk.
Hoezo laat maar... Niks laat maar...
De beginvraag in deze was, in ieder geval voor mij, heel interessant.
Het zoeken naar en ervaringen met, een omvormer van 12 naar 220 volt, die niet te groot en niet te zwaar is.
Dit gaat dus niet over verloopstekkers en opladen in hotels. Gewoon over de kleinste mogelijkheid om in de auto, geen camper, de computer etc. ook te kunnen gebruiken.
Groetjes,
Paul
De beginvraag in deze was, in ieder geval voor mij, heel interessant.
Het zoeken naar en ervaringen met, een omvormer van 12 naar 220 volt, die niet te groot en niet te zwaar is.
Dit gaat dus niet over verloopstekkers en opladen in hotels. Gewoon over de kleinste mogelijkheid om in de auto, geen camper, de computer etc. ook te kunnen gebruiken.
Groetjes,
Paul
-
- Amerikakenner
Dan heb je denk ik de meeste kans in een zaak die levert aan vrachtwagens.
http://www.msat.nl/index.html?lang=nl&target=d33.html
(even in de link op omvormers klikken)
Hou er rekening mee dat je laptop eventueel niet tegen stroompieken kan?
Je zou dan een sinus omvormer moeten nemen maar die zijn loodzwaar en vrij duur.
http://www.msat.nl/index.html?lang=nl&target=d33.html
(even in de link op omvormers klikken)
Hou er rekening mee dat je laptop eventueel niet tegen stroompieken kan?
Je zou dan een sinus omvormer moeten nemen maar die zijn loodzwaar en vrij duur.
Ik ben blij met de stekkerblok-tip: ik kan thuis uitproberen of de apparaten allemaal passen en of 't stekkerblok past op de wereldstekker.
Dan zou alles safe moeten zijn en kan ik OVER 4 WEKEN VANDAAG PRECIES (sorry, moest ff) uploaden in de USA ...alhoewel uploaden weer wat anders is maar ik koos ff voor de letterlijkste vertaling mogelijk.
Dan zou alles safe moeten zijn en kan ik OVER 4 WEKEN VANDAAG PRECIES (sorry, moest ff) uploaden in de USA ...alhoewel uploaden weer wat anders is maar ik koos ff voor de letterlijkste vertaling mogelijk.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij hebben onze omvormer al gedurende 2 vakanties gebruikt. De kinderen hebben de hele route (naar Oostenrijk) films gekeken en spelletjes gespeeld op de laptop. Dit was geen enkel probleem. En zo groot is zo'n omvormer niet:Izognoeg schreef: De beginvraag in deze was, in ieder geval voor mij, heel interessant.
Afmetingen H=75mm, B=90mm, L=163mm
900 gr Gewicht inclusief aansluitkabels (zonder verpakking)
Zie ook de post op de vorige pagina.
Elly
Laatst gewijzigd door michelly op 16 jun 2007, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Heb alles hier weer even nagelezen en toch weer heel wat wijzer geworden.
Wij reizen met z'n viertjes en de kids zullen zeer zeker de laptop gaan gebruiken in de auto, voor van alles en nog wat. Daar kan geen accu tegenop...
Morgen dus naar Halfords en de Gamma voor nader onderzoek over dit onderwerp, met in mijn achterhoofd, dat er vanaf a.s. dinsdag bepaalde modellen in de aanbieding zijn bij de Makro.
De kleinste 150 w. voor 19,00 en 300 w. voor 25,00. (excl. 19% BTW)
De eerste weegt 0,85 kg en de tweede 1,1 kg.
Groetjes,
Paul
Wij reizen met z'n viertjes en de kids zullen zeer zeker de laptop gaan gebruiken in de auto, voor van alles en nog wat. Daar kan geen accu tegenop...
Morgen dus naar Halfords en de Gamma voor nader onderzoek over dit onderwerp, met in mijn achterhoofd, dat er vanaf a.s. dinsdag bepaalde modellen in de aanbieding zijn bij de Makro.
De kleinste 150 w. voor 19,00 en 300 w. voor 25,00. (excl. 19% BTW)
De eerste weegt 0,85 kg en de tweede 1,1 kg.
Groetjes,
Paul
Even een beetje 'off topic' maar ... hoe zit het met een ethernetkabel, voor de laptop? Past die wel altijd ij Amerika?
Thuis loopt ie van de Speedtouch naar de laptop en dan kan ik online.
Ik was v plan een kabel mee te nemen voor het geval er geen 'wireless internet' op een motelkamer is, dan kan ik (hoop ik) via een ethernetkabel online.
Zijn die aansluitingen gelijk?? (die gekke connectortjes aan het uiteinde)
Ik was v plan een kabel mee te nemen voor het geval er geen 'wireless internet' op een motelkamer is, dan kan ik (hoop ik) via een ethernetkabel online.
-
- Amerikakenner
Ze zijn hetzelfde. In de meeste kamers zit de kabel al standaard in de muur en hoef je alleen maar in te klikken.mrloes schreef:Even een beetje 'off topic' maar ... hoe zit het met een ethernetkabel, voor de laptop? Past die wel altijd ij Amerika?
Soms zijn ze wel erg kort en moet je op het nachtkastje internetten.
We hadden gewoon een lange kabel zelf meegenomen en vanaf je tafel internetten werkt zeker zo prettig
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Vorig jaar waren vrijwel alle motelkamers waar ik sliep niet voorzien van een kabel. Er zat alleen een aansluiting in de muur. In dat geval is het makkelijk en kun je je eigen kabel gebruiken.mrloes schreef:Oke, volgende vraag meteen er achteraan: hoe sluit je dan hún korte kabel aan op jouw lange kabel?????
Grote kans dat je de aanwezige kabel los kunt koppelen. Lukt dat niet dan zijn er zogn. utp-koppelstukken te koop genaamd: RJ45 UTP-Koppelstuk, zie onderstaande foto:

Roland
-
- Amerikakenner
Ik zal mijn ei hier even over opgooien,
Als ik normaal in Nederland woon zou ik voor het "in de auto" opladen van apparatuur dus de 12V-220V kopen, dan heb je daar in Europa ook nog iets aan als je op pad gaat en hoef je geen omvorm stekker in Nederland te gebruiken.
Een verlengkabel met meerdere uitgangen is altijd handig natuurlijk.
Het enige waar je een beetje op moet letten is dat je niet een enorme lading apparatuur op deze omvormers zet, anders moet je al snel aan de "duurdere" 500+ Watt exemplaren, ik praat dan nog niet over de aanslag dat zo'n ding doet op de auto batterij en electronica vooral als je soms langer aan het "idlen" bent. Alhoewel de meeste nieuwere auto's wel een beetje berekent zijn op "extra" stroom verbruikers
Ik zou zeggen een camera, telefoon, mp3 speler en laptop zal wel ok zijn voor een kleine omvormer zoals de DA-150, als je ook nog een koelkast, scheerapparaat, haardroger etc.. wilt gebruiken moet je echt gaan denken aan een LB 1000 of beter.
In de motel/hotel kamer of RV grounds met stroom gewoon het omvorm stekkertje met blok gebruiken en de 110V gebruiken waar de meeste apparaten al voor geschikt zijn.
Als je in de VS aankomt ga je gewoon een dollar store in, of walmart en koop je een aantal van deze VS-EU omvorm stekkertjes, is wat handiger om er meer dan 1 te hebben, vooral in Motel kamers. Die zijn hier rond de $1 volgens mij.
Richard
Als ik normaal in Nederland woon zou ik voor het "in de auto" opladen van apparatuur dus de 12V-220V kopen, dan heb je daar in Europa ook nog iets aan als je op pad gaat en hoef je geen omvorm stekker in Nederland te gebruiken.
Een verlengkabel met meerdere uitgangen is altijd handig natuurlijk.
Het enige waar je een beetje op moet letten is dat je niet een enorme lading apparatuur op deze omvormers zet, anders moet je al snel aan de "duurdere" 500+ Watt exemplaren, ik praat dan nog niet over de aanslag dat zo'n ding doet op de auto batterij en electronica vooral als je soms langer aan het "idlen" bent. Alhoewel de meeste nieuwere auto's wel een beetje berekent zijn op "extra" stroom verbruikers

Ik zou zeggen een camera, telefoon, mp3 speler en laptop zal wel ok zijn voor een kleine omvormer zoals de DA-150, als je ook nog een koelkast, scheerapparaat, haardroger etc.. wilt gebruiken moet je echt gaan denken aan een LB 1000 of beter.
In de motel/hotel kamer of RV grounds met stroom gewoon het omvorm stekkertje met blok gebruiken en de 110V gebruiken waar de meeste apparaten al voor geschikt zijn.
Als je in de VS aankomt ga je gewoon een dollar store in, of walmart en koop je een aantal van deze VS-EU omvorm stekkertjes, is wat handiger om er meer dan 1 te hebben, vooral in Motel kamers. Die zijn hier rond de $1 volgens mij.
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Voor de allombekende Ethernet kabel issues (en geen wireless) heb ik ongeveer een jaar geleden het volgende gekocht.
Het is een Wireless Travel Access Point van Netgear. Je plugt dat ding in de wand en dan kun je met je laptop wireless internetten via je eigen Access Point, ideaal als je op een balkon wilt zitten of op het bed en geen 10 meter kabel mee wilt nemen.
Mijn model is de Netgear WGR101
Wij hebben hiermee zelfs op een cruise met twee kamers naast elkaar kunnen internetten, ideaal.
Er zullen waarschijnlijk wel andere, kleinere en betere zijn op dit moment.
Richard
Het is een Wireless Travel Access Point van Netgear. Je plugt dat ding in de wand en dan kun je met je laptop wireless internetten via je eigen Access Point, ideaal als je op een balkon wilt zitten of op het bed en geen 10 meter kabel mee wilt nemen.
Mijn model is de Netgear WGR101
Wij hebben hiermee zelfs op een cruise met twee kamers naast elkaar kunnen internetten, ideaal.
Er zullen waarschijnlijk wel andere, kleinere en betere zijn op dit moment.
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Vanmiddag keken een paar voorbijgangers toch wel heel erg vreemd naar mij; ik zat in de auto met laptop...
Mede dankzij de opmerking van Richard hierboven, dat je wel van alles aan kunt gaan sluiten in de auto en de 'aanslag' dan op zijn accu, hebben wij besloten om het anders te gaan doen.
De omvormer is er alleen voor 'noodsituaties'. Als er een accu leeg dreigt te raken of iemand de laptop nodig heeft langer dan die paar uur dat die accu het volhoudt.
We gaan er vanuit, dat we 's-ochtends instappen met opgeladen accu's.
We zijn nu dus van het gewicht en de omvang van de omvormer uitgegaan en hebben toch de wat duurdere oplossing van Halfords aangeschaft; de PocketPower.
Geeft continue een stabiele 110 W. en weegt maar 340 gram. (En hij doet het ook nog...)
Groetjes,
Paul
Mede dankzij de opmerking van Richard hierboven, dat je wel van alles aan kunt gaan sluiten in de auto en de 'aanslag' dan op zijn accu, hebben wij besloten om het anders te gaan doen.
De omvormer is er alleen voor 'noodsituaties'. Als er een accu leeg dreigt te raken of iemand de laptop nodig heeft langer dan die paar uur dat die accu het volhoudt.
We gaan er vanuit, dat we 's-ochtends instappen met opgeladen accu's.
We zijn nu dus van het gewicht en de omvang van de omvormer uitgegaan en hebben toch de wat duurdere oplossing van Halfords aangeschaft; de PocketPower.
Geeft continue een stabiele 110 W. en weegt maar 340 gram. (En hij doet het ook nog...)
Groetjes,
Paul