Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Afspraak visum naar Frankfurt fee
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Afspraak visum naar Frankfurt fee
Ik heb nu inmiddels een fee betaald voor een afspraak in Amsterdam. Weet iemand of je kosteloos naar een ander consulaat kan zoals Frankfurt, omdat daar de wachttijden korter zijn dan hier in Nederland? Als ik op de website van Duitsland kom lijkt het alsof ik altijd opnieuw de 160 USD moet betalen. Dit zou ik zonde vinden van het geld als ik dat weer moet betalen. Iemand ook ervaringen op dit moment dat er toch een plek in Amsterdam vrij komt?
Re: Afspraak visum naar Frankfurt fee
Er zijn hier enkele verhalen geweest dat er plotseling ruimte was voor een eerdere afspraak in Amsterdam. Regelmatig even checken.
-
- Amerika-newbie
@mtl en heb je verder ervaring met een afspraak ergens anders plannen zonder extra kosten te maken?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
@appeltjes001
Stop er nu eens mee! Je blijft maar doorgaan met dezelfde vraag te stellen.
Stop er nu eens mee! Je blijft maar doorgaan met dezelfde vraag te stellen.
-
- Amerika-newbie
@IngridUSA ik begrijp het niet helemaal? ik maak nu toch een nieuw onderwerp aan? mijn vraag is nog niet beantwoord en op deze manier is het niet bij andere in hun topic.
Ik zie de vraag al in drie topics. In één van de topics staat trouwens dat een dergelijke verplaatsing van je afspraak vrijwel niet mogelijk is. In feite moet je je huidige afspraak annuleren en weer een nieuwe inplannen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Sorry, maar ik zag even niet dat deze 5e keer nu je eigen topic was. Misschien kun je nog je eerdere vragen (waarop nog niet is geantwoord) weghalen of wijzigen (bv in een .)
- Nagini
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
In theorie hoef je niet opnieuw te betalen voor een afspraak in een ander consulaat. De fee is namelijk voor de verwerking van je DS160, en die heb je al. In de praktijk kan dat heel lastig zijn, zeker als dat niet via het geautomatiseerde systeem kan. De beste manier is om eerst het consulaat waar je naar toe wil te vragen of ze plek hebben, en dan het consulaat van Amsterdam te vragen om je case over te zetten. Maar zoals je misschien al gemerkt hebt, zijn ze enorm druk. Zeker als je alleen wil verplaatsen vanwege de datum van je interview, kan ik me voorstellen dat het misschien even lang duurt als wachten op je afspraak. Houd er ook rekening mee dat in Duitsland al je documenten in het Engels of Duits moeten zijn. In NL en BE mag Nederlands ook.
Inderdaad gewoon blijven verversen. Mensen moeten maanden vooruit plannen, dus als de afspraak dichterbij komt wordt er veel geschoven omdat iets anders er tussen is gekomen.
Inderdaad gewoon blijven verversen. Mensen moeten maanden vooruit plannen, dus als de afspraak dichterbij komt wordt er veel geschoven omdat iets anders er tussen is gekomen.
-
- Amerika-newbie
@Nagini ik kan praktisch veel in het Engels op orde krijgen, maar mijn huurovereenkomst kan mijn huurbaas niet in het Engels leveren. Zou dat een groot probleem kunnen zijn? Dit is een enorm document dus dit officieel laten vertalen zou honderden euro’s kosten.
Moet ook op het ds-160 formulier de locatie aangepast worden naar Frankfurt als hier Amsterdam staat? Of maakt dit verder niet uit?
Ik kan inderdaad het consulaat niet bereiken. Ik blijf een automatisch bandje krijgen.
Moet ook op het ds-160 formulier de locatie aangepast worden naar Frankfurt als hier Amsterdam staat? Of maakt dit verder niet uit?
Ik kan inderdaad het consulaat niet bereiken. Ik blijf een automatisch bandje krijgen.
- Nagini
- Amerikakenner
Zonder de medewerking van tenminste een van de ambassade kom je niet zo ver. Heb je wel contact met het consulaat in Frankfurt? Zij kunnen eventueel ook het consulaat van A'dam om je case vragen. Houd er ook rekening mee dat Frankfurt misschien extra druk is vanwege de oorlog in Oekraine ("Consulate General Frankfurt has been designated as the primary processing location for immigrant visas for residents of Ukraine"), dus ze zullen op dit moment veel transfer requests hebben.
Meestal heeft een huurovereenkomst een voorpagina of paginas, met de relevante informatie (huurlocatie, jouw informatie, informatie van de verhuurder, duratie contract, handtekeningen). Die zou ik laten vertalen. Of je wel of niet verantwoordelijk bent voor het onderhoud van de vaatwasser helpt je niet met het aantonen van banden met het thuisland.
Je kunt vaak ook een vriend of collega (geen familie) het document laten vertalen, zolang je ook een brief meeneemt waarop die persoon aangeeft dat de vertaling correct is en dat hij of zij competent is in beide talen. Volgens travel.gov (over immigrant visas, ik kon geen equivalent vinden voor Bvisas https://travel.state.gov/content/travel ... anslations.) : "Please note that all documents not written in English, or in the official language of the country from which you are applying, must be accompanied by certified translations. The translation must include a statement signed by the translator stating that: The translation is accurate, and the translator is competent to translate." Daar staat dus niets over dat het bij een gecertificeerd bedrijf oid moet zijn. Officiele documenten zoals geboortecertificaten zijn anders, omdat je daar soms een officiele apostille oid voor nodig hebt.
Meestal heeft een huurovereenkomst een voorpagina of paginas, met de relevante informatie (huurlocatie, jouw informatie, informatie van de verhuurder, duratie contract, handtekeningen). Die zou ik laten vertalen. Of je wel of niet verantwoordelijk bent voor het onderhoud van de vaatwasser helpt je niet met het aantonen van banden met het thuisland.
Je kunt vaak ook een vriend of collega (geen familie) het document laten vertalen, zolang je ook een brief meeneemt waarop die persoon aangeeft dat de vertaling correct is en dat hij of zij competent is in beide talen. Volgens travel.gov (over immigrant visas, ik kon geen equivalent vinden voor Bvisas https://travel.state.gov/content/travel ... anslations.) : "Please note that all documents not written in English, or in the official language of the country from which you are applying, must be accompanied by certified translations. The translation must include a statement signed by the translator stating that: The translation is accurate, and the translator is competent to translate." Daar staat dus niets over dat het bij een gecertificeerd bedrijf oid moet zijn. Officiele documenten zoals geboortecertificaten zijn anders, omdat je daar soms een officiele apostille oid voor nodig hebt.
-
- Amerika-newbie
@Nagini zijn er bijvoorbeeld betere kansen in Berlijn of Brussel? Ik ben helaas helemaal niet bekend met de realiteit van de wachttijden. Wat er op de websites staat qua tijd klopt weinig van blijkt.
- Nagini
- Amerikakenner
@appeltjes001 Ik zou eerst proberen om een beter tijdslot te krijgen bij A'dam. Dat is het makkelijkst, en je loopt geen risico op vertraging als er iets misgaat met het oversturen van je informatie (geen ramp, maar kan wel een paar dagen kosten). Maar je kunt volgens mij gewoon een account aanmaken voor bijvoorbeeld het Belgische consulaat op https://ais.usvisa-info.com/en-be/niv en dan een afspraak inplannen. Kies "APPLY - Select this option if you have never used this site before and you have completed a DS-160" en volg de instructies.
Je hebt in deze post niets gezegd over wanneer je wilt reizen (of het type visa dat je aanvraagt, ik ben maar van B1/B2 uitgegaan), maar bedenk dat als je vertrekdatum volgende week oid is, je vrijwel geen kans hebt dat het proces in zo'n korte tijd wordt afgerond. Reis je eind Juni en is je afspraak in A'dam in Juli, dan zul je zeker wel een beter tijdslot kunnen vinden.
Je hebt in deze post niets gezegd over wanneer je wilt reizen (of het type visa dat je aanvraagt, ik ben maar van B1/B2 uitgegaan), maar bedenk dat als je vertrekdatum volgende week oid is, je vrijwel geen kans hebt dat het proces in zo'n korte tijd wordt afgerond. Reis je eind Juni en is je afspraak in A'dam in Juli, dan zul je zeker wel een beter tijdslot kunnen vinden.
-
- Amerika-newbie
@Nagini Ik zal begin september vliegen.
Het probleem op dit moment is, is dat er al bij een hele week refreshen geen plekken eerder dan februari 2024 komen. Ik kan de agenda van Brussel en Frankfurt niet inzien, omdat je dan eerst nog een keer moet betalen. De ambassade uit Frankfurt wil mijn vraag niet beantwoorden en Amsterdam neemt niet op.
Het probleem op dit moment is, is dat er al bij een hele week refreshen geen plekken eerder dan februari 2024 komen. Ik kan de agenda van Brussel en Frankfurt niet inzien, omdat je dan eerst nog een keer moet betalen. De ambassade uit Frankfurt wil mijn vraag niet beantwoorden en Amsterdam neemt niet op.
Hi!
Ik zit in dezelfde situatie en ben erg benieuwd of jullie een update hebben. Hebben jullie gezien dat er tussendoor nog plekken vrij komen in Amsterdam of is het nog steeds hopeloos. Ik heb express nog niet betaald en twijfel nu of ik moet kiezen tussen Brussel of Amsterdam...
Ik hoor het graag
Groetjes,
Mandy
Ik zit in dezelfde situatie en ben erg benieuwd of jullie een update hebben. Hebben jullie gezien dat er tussendoor nog plekken vrij komen in Amsterdam of is het nog steeds hopeloos. Ik heb express nog niet betaald en twijfel nu of ik moet kiezen tussen Brussel of Amsterdam...
Ik hoor het graag
Groetjes,
Mandy
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Hebben jullie ondertussen al een afspraak eerder kunnen maken in Amsterdam? Wij vliegen op 24 december naar Amerika maar kunnen ook geen eerdere afspraak dan januari/februari vinden.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Toch maar even snel een account aangemaakt om mijn ervaringen tot nu toe te delen met een B1 en/of B2 visum aanvraag voor de VS. Ik heb zelf op 2 juni het DS-160 formulier ingevuld en verstuurd voor het Amerikaanse consulaat in Amsterdam. In eerste instantie was de eerste mogelijkheid voor een interview op 4 januari 2024 (in Amsterdam). Na een kleine week op de meest gekke momenten checken heb ik mijn afspraak kunnen verzetten naar 28 juni 2023 (nog steeds in Amsterdam).
Het helpt dus nog steeds om geregeld de website te checken voor het geval er mensen uitvallen. Check ook op niet reguliere momenten. De opening in juni zag ik rond 21:45u.
Het helpt dus nog steeds om geregeld de website te checken voor het geval er mensen uitvallen. Check ook op niet reguliere momenten. De opening in juni zag ik rond 21:45u.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik heb vorige week ook alles ingevuld en kon alleen maar een afspraak voor februari maken. Inderdaad een paar keer per dag gekeken en nu net kon ik een afspraak inplannen voor 6 juli.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht