Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reizen in mei

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
daisydpl
Amerikafan

Reizen in mei

Bericht door daisydpl »

Hallo iedereen,

Misschien is mijn vraag al wel 1000x aan bod geweest maar ik twijfel namelijk een beetje wat ik zou doe qua reisperiode.

Het plan is om grotendeels parken etc.. te bezoeken in Arizona, Utah en Nevada (Petrified Forest, Canyon de Chelly, Sedona, Grand Canyon,route tussen Kingman en Flagstaff, Monument Valley, Page, Moab, Zion, Bryce, Las Vegas).

Mijn vraag luid dan, is de maand mei (begin van de maand) wel aan te raden? Ik zie dat het klimaat in Arizona max 32° en min 18 is, wat toch best warm is :violent3: maar in Utah en Nevada ligt dat een pak lager (Utah en Nevada max 17 à 18°). Ik vind het verschil best groot maar Ik vermoed dat het ook wel afhangt waar ergens in Utah en Nevada.

Wat zijn jullie ervaringen om deze route te doen in de maand mei?

alvast bedankt
groetjes
Daisy
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reizen in mei

Bericht door BonnyR »

Wij hebben in 2019 eind april en eerste 3 weken van mei gepakt. SF, GC, LV,ZION, MOAB, BRYCE, PAGE...Wij zouden eerder een volgende keer nog ietsje later gaan. Want bijvoorbeeld in Bryce lag een pak sneeuw. Maar denk gezien jullie plannen, dat er een fijne temperatuur is. Wij hadden het graag een paar graden warmer gehad, maar bij ons zat de kou m.n in Bryce, Yellowstone, grand teton en yosemite. De andere plekken waren heerlijk. Maar ja....garantie tot de voordeur...je weet het nooit natuurlijk
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

bedankt! erg nuttig om weten dat ik dus rekening moet houden met mogelijke sneeuw in Bryce in die periode. Ik wist wel dat ik hier moest zijn om jullie ervaringen als hulplijn te kunnen gebruiken :-)

Waar ik bang voor ben als ik het beetje opschuif is om dan al in de maand juni terecht te komen waar men als max temp 38° en min 23° meld in Arizona. Dat is teveel voor mij

Nu dacht ik in Phoenix te beginnen (begin mei), naar boven te reizen (Sedona, Petrified, Chelly, GC, Page, MV) tegen dat we in Moab toekomen zijn we al best wat verder. Dus eingelijk is het dan al midden mei en zelfs al bijna eind mei tegen dat we in Bryce, Zion en LV zouden zijn.

Belangrijkste voor mij is dat de banen naar de parken toe allemaal open zijn in die periode. Dat de kans op sneeuw mogelijks toch al wat kleiner is en dat het net warm genoeg is om niet met een dikke trui en jas te moeten rondlopen.
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Waar ik bang voor ben als ik het beetje opschuif is om dan al in de maand juni terecht te komen waar men als max temp 38° en min 23° meld in Arizona
Uitschieters heb je altijd maar de getallen die je noemt zullen vooral voorkomen in the valley rond Phoenix. Ik denk dat de overige gebieden die je noemt wel warm zullen zijn, maar de kans dat je daar begin juni al tegen 38graden aanloopt, lijkt me niet super groot. En in mei al helemaal niet.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Twee jaar geleden deden wij midden april en ongeveer zo die zaken die jij noemt en ik vond dat perfect. Goed weer, niet te heet.
Ook Bryce geen probleem al heb je daar wel een trui nodig.
Dirt roads lagen heel goed.
Ooit in mei een reis in Utah gedaan met veel dirt roads - was ook perfect.
Maart ook al vaak gedaan maar dan reis omgegooid om Utah (sneeuw) te vermijden.
Dit jaar in februari maar dan ook geen Utah maar Arizona.
Gaat allemaal perfect.

Ik zou zeggen: april-mei is ideaal.
Voor het massa tourisme op gang komt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

daisydpl schreef:
12 mei 2023, 13:11
Mijn vraag luid dan, is de maand mei (begin van de maand) wel aan te raden? Ik zie dat het klimaat in Arizona max 32° en min 18 is, wat toch best warm is :violent3: maar in Utah en Nevada ligt dat een pak lager (Utah en Nevada max 17 à 18°). Ik vind het verschil best groot maar Ik vermoed dat het ook wel afhangt waar ergens in Utah en Nevada.

Wat zijn jullie ervaringen om deze route te doen in de maand mei?
Mei lijkt mij een prachtige periode voor die staten. Er zijn natuurlijk verschillen, afhankelijk van bijvoorbeeld de hoogte, maar over het algemeen zal heel goed te doen zijn. Het heeft weinig zin om naar het weer in Arizona te kijken, ook binnen die staat zijn er grote verschillen.
Het klimaat is iets anders dan het weer. :wink:

In 2013 deden wij delen van Utah en Arizona in mei. Misschien heb je iets aan aan ons reisverslag.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wij gaan of in mei, of in oktober, prima omstandigheden, en meestal prachtig weer.
In mei kan je zeker nog sneeuw of sneeuwresten tegenkomen, maar normaal zal alles wel bereikbaar zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer