Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Galapogos »

Dat is de postpaid rate. De prepaid rate zit op £ 2109. Annuleren bij AVIS is kostenloos tegenwoordig…
TommyGun
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door TommyGun »

Je hebt gelijk!
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door mirjamenjasper »

Hey,
een auto huur vraagje.
Wij willen maart 2024 een grote 7 pers suv gaan huren in orlando
als ik nu kijk op de duitse alamo site met THPPS30 code of bij us travel (heb me geprobeerd vast goed in te lezen:)
zie in voor 23 dagen in maart een prijs van rond de 2500 (suburban)
Bij het huren van de campers heb ik gemerkt 'hoe vroeger hoe goedkoper'.
geldt dit voor auto's ook zo? Is dit een mooie prijs of is het beter nog even te wachten?
wouterjanS
Amerikafan

Bericht door wouterjanS »

@mirjamenjasper Mijn ervaring bij Alamo is als volgt: Ik heb vorig jaar Juli voor april 18 dagen een auto vastgelegd voor 1500 dollar. Wel met achteraf betalen, zodat ik deze nog kan annuleren. Nu vorige week nog eens de prijs bekeken en de prijs was nu gedaald naar 1000 euro. Dus de vorige boeking geannuleerd en nu voor 1000 euro geboekt (Nog steeds met later betalen).

Dus je kan best alvast boeken dat je die prijs inindergeval als pijlprijs hebt vast staan. Maar check later nog af en toe wat de prijs op dat moment is.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@mirjamenjasper Jullie zijn er nu wel heel vroeg bij.
De prijzen kunnen per dag verschillen. Lees de AVIS en Hertz topics ook eens door. Het maakt alleen al een verschil of je bij Avis.nl/be/fr/es/de/dk boekt.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@mirjamenjasper
Prijzen van autohuur fluctueren. Zoals al gezegd door dejong98, kan zelfs de site van dezelfde aanbieder al verschil maken.
Er is dus niet altijd een aanbieder (verhuurder of boekingssite) altijd het goedkoopste en het is ook niet hoe-vroeg-hoe-goedkoper. Prijzen kunnen ook zakken als de datum dichterbij komt.
Het is nog erg vroeg om voor maart 2024 te kijken/boeken. Veel aanbieders of boekingssites hebben hun prijzen voor volgend jaar nog niet beschikbaar: dus het aanbod kan beperkt lijken en de prijzen nog sub-optimaal.
Als je ver vooruit boekt, zorg er dan altijd voor dat je kosteloos kan aanpassen en/of annuleren. Zodat je later altijd nog kan "overstappen" naar een betere aanbieding.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker

Bericht door mirjamenjasper »

Bedankt voor de snelle reacties!
We gaan het voorlopig in de gaten houden!
het plan is om te gaan kamperen in florida, maar met deze prijzen is het huren van een auto (plus wat kampeerspullen kopen) bijna net zo duur als het huren van een kleine camper....
dus dat is een beetje een dilemma de campers gaan duurder worden, de auto's wellicht goedkoper.... wat is wijsheid:)
Astatic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Astatic »

mirjamenjasper schreef:
29 mar 2023, 10:01
Hey,
een auto huur vraagje.
Wij willen maart 2024 een grote 7 pers suv gaan huren in orlando
als ik nu kijk op de duitse alamo site met THPPS30 code of bij us travel (heb me geprobeerd vast goed in te lezen:)
zie in voor 23 dagen in maart een prijs van rond de 2500 (suburban)
Bij het huren van de campers heb ik gemerkt 'hoe vroeger hoe goedkoper'.
geldt dit voor auto's ook zo? Is dit een mooie prijs of is het beter nog even te wachten?
Mijn ervaring met Orlando en Alamo is dat je gewoon een Full Size SUV kan huren (dit geven ze aan als Tahoe bij USTravel) en je kunt op MCO uitzoeken uit de Full Size SUV rij waar dus ook gewoon de Suburbans, Expedtitions etc tussen staan. Heb je sowieso 7pers SUV geboekt voor 1000,- minder, dus die heb je dan al gewonnen :wink:
Vorig jaar heb ik dat ook zo gedaan, Tahoe geboekt, weggereden in een Suburban. Voor dit jaar heb ik dezelfde boeking staan.
Al moet i zeggen dat dit een backup boeking is want ik heb nu bij Hertz een 7 pers luxury SUV staan voor minder geld :D
2011: Zuid-West Amerika
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas Los Angeles
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
2025: Zuid-West Amerika
wbtje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 24

Bericht door wbtje »

Beste medeforumers,

het is weer een tijd geleden (2019) maar eindelijk kunnen we weer naar USA!!! deze zomer staat dan ook weer gepland voor 3 weken orlando. naast het feit dat de huizen prijzen enorm zijn gestegen viel mij ook op dat de huurautoprijzen flink gestegen zijn. Zo huurde wij in 2017, 2018 en 2019 nog een midsize suv (ALAMO) via vacation@ seahttps://www.vacationatsea.de echter betaalde we toen voor 21 dagen tussen de 7 en 900 nu zie ik prijzen voorbij komen die het dubbele zijn.

Zijn er hier nog mensen die boeken via vacationatsea? of zijn er andere goede sites? En zijn er mensen die ervaringen hebben met FOX cars? ze lijken goedkoper maar sommige reviews zijn schrikbarend.

ik hoop dat jullie wat goede tips hebben ;)
USA? Bin there Done that and i definitely will go back!!
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Kijk eerst even bij Hertz, national.de en avis. Genoeg info op het forum over te vinden.
Persoonlijk vermijd ik Fox cars volledig trouwens.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

wbtje schreef:
29 mar 2023, 14:31
. Zo huurde wij in 2017, 2018 en 2019 nog een midsize suv (ALAMO) via vacation@ seahttps://www.vacationatsea.de
en weer komt er een Duitse whitelabel site voorbij....
Wat zou het leuk zijn als we een "Alamo Alles Amerika " white label site zouden hebben.
Zou wat opleveren voor de eigenaren van dit platform.
Zou wat besparen voor de leden van dit platform.
en zou het forum een stuk leuker maken omdat dan het gedoe over codes uit de lucht zou zijn .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
eborn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door eborn »

wbtje schreef:
29 mar 2023, 14:31
echter betaalde we toen voor 21 dagen tussen de 7 en 900 nu zie ik prijzen voorbij komen die het dubbele zijn.
Beste tip is en blijft boeken met optie tot annuleren en wachten. Mijn midsize in Tampa voor eind april was vorig jaar ook nog $1000+ voor 12 dagen en nu kun je hem voor $500 all-in krijgen. De afgelopen dagen is het zelfs nog een paar dollar goedkoper geworden, maar had geen zin om daarvoor weer de hele boeking in te gaan.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando, 2026: Orlando
frouke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door frouke »

Hoi, doen autoverhuurders moeilijk als je een huurauto 3 uur later binnenbrengt dan het opgegeven uur in je reservatie? We hebben onze terugvlucht onverwacht moeten wijzigen en vertrekken enkele uren later en hadden de auto dus graag wat langer gehouden. Ik kan online wel aanpassen maar dan bestaat de kans dat mijn gereserveerde prijs vervalt en ik een nieuwe reservering moet aanmaken. Iemand ervaringen mee? (is bij National.de dat ik geboekt heb).

Groetjes, Frouke
Motion
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Motion »

@frouke
Nee ze doen niet moeilijk. Als het binnen een huurdag valt al helemaal niet, dan betaal je zeer waarschijnlijk ook niets extra.
Als je huur bijvoorbeeld om 16:00u inging en je brengt niet om 15:00u maar om 18:00u terug dan kunnen ze een extra dag in rekening brengen.
frouke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door frouke »

@Motion dankjewel voor je reactie. :thumbup: Het tijdstip dat de huur ingaat, is dat het moment dat je jezelf daar aanmeld om de auto af te halen of is dit het vermoedelijke tijdstip van ophalen dat je hebt doorgegeven bij de boeking?

Groetjes, Frouke
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Misschien dat anderen dit al wisten, maar voor ons nieuw. AVIS blijkt dus ook een vorm van skip the counter te hebben voor preferred members, iets wat we van Alamo altijd erg prettig vonden.
Afbeelding
Raziel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Raziel »

Ik zie wel een aardige deal via Avis.de met ophalen op een zondag en dat zou dan in de stadslocatie zijn in het Hilton Union Square (O'Farrell str).
Waar ik een beetje bang voor ben, ook gezien reviews, dat omdat we een one-way rental hebben, je misschien een oudere auto meekrijgt met veel miles, of iets anders waar je niet tevreden mee bent.
Heeft iemand ervaringen?
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

Hou er rekening mee dat, zoals gisteren in het Avis preferred topic werd gemeld, Avis standaard nog slechts een limiet van 500.000 USD voorziet voor third party liability. Voor mij persoonlijk is dat een reden om daar niet meer te huren.
_CAG_
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door _CAG_ »

Ik zie door de bomen het bos niet meer op dit moment.
Waar ik in 2001, 2017 en 2020 zonder problemen een auto kon vinden voor een leuke prijs kom ik er nu even niet uit de afgelopen weken (waarschijnlijk teveel aan m'n hoofd op het moment, maar wil dit graag van mijn lijstje strepen, dus hoop ik dat ik jullie hulp in mag roepen om te kijken of ik iets over het hoofd zie).
De reis van 2020 is toen helaas geannuleerd (zoals voor zovelen van jullie), maar die reis gaan we dit jaar dus alsnog maken.

Ons plan: 16-07 t/m 05-08 van Las Vegas naar Houston.
We zijn met 6 personen, maar (geen 6 koffers nodig gelukkig :wink:), maar dat betekent wel dat we sowieso een Sub of Minivan nodig hebben.
Ik heb de statusmatch gedaan volgens het stappenplan (al werkt hij niet op de avis.com?, maar daar moet ik maar even over mailen).

Voor nu kom ik volgens mij het goedkoopste uit bij Avis met N744100 of D486602 voor ca. €2300 euro incl. add. driver (naast mijn man rijdt ook een vriend van ons) met pay later, al hebben we geen bezwaar tegen pay now.
Dat scheelt zeker in de kosten, maar voordat we ons compleet vastleggen hoop ik dat jullie bereid zijn om met me mee te kijken.
Bij Hertz geraak ik er niet helemaal uit... (Alamo is sowieso een stuk duurder).

Even een screentje van wat ik tot nu toe vond als beste optie:https://ibb.co/17tC4Wm

Sorry het uploaden van een afbeelding wil niet wat ik wil blijkbaar....(wat doe ik hier verkeerd :( ) mijn excuses.......
Laatst gewijzigd door _CAG_ op 02 apr 2023, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

_CAG_ schreef:
02 apr 2023, 10:37
Sorry het uploaden van een afbeelding wil niet wat ik wil blijkbaar....(wat doe ik hier verkeerd
Misschien te groot? Ik gebruik vaak een knipprogramma en kopieer dan de afbeelding in mijn bericht.

Als je een link gebruikt kun je die zo plaatsen, zonder img-code.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer