Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kredietkaart en tanken

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Manonneke schreef:Wij tanken gewoon nooit met onze creditcard!

Altijd cash, als de tank nog voor een kwart vol is, naar de eerstvolgende pomp en naar de kassa met $ 30,00 (was een chevy trailblazer) en het bedrag op het pompnummer laten zetten waar je staat.
Vond ik altijd leuk om te doen; thirthy on 5 please! :wink: Hij tanken, ik even shoppen voor lekkere dingen in het winkeltje!
Ik vind dat lastig. Wij vertrekken graag met een volle tank en op deze manier blijft het altijd gokken. Zeg je een te laag bedrag, heb je de tank niet vol en zeg je een te hoog bedrag, moet je weer terug om e.e.a. te verrekenen.

Maar goed, het is natuurlijk persoonlijk wat je prettig vindt of niet. In het winkeltje komen we sowieso wel, hetzij voor een sanitaire stop, hetzij voor een kop koffie of een snack...... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Was in het begin ook even "gokken" hoor, hoeveel erin moest, maar na 3 keer tanken wisten we het! :wink:

Manon
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Manonneke schreef:Wij tanken gewoon nooit met onze creditcard!

Altijd cash, als de tank nog voor een kwart vol is, naar de eerstvolgende pomp en naar de kassa met $ 30,00 (was een chevy trailblazer) en het bedrag op het pompnummer laten zetten waar je staat.
Het is mijn manier ook niet van tanken in Amerika. Betalen met creditcard (of pinpas) aan de pomp vind ik wel zo gemakkelijk.

Afgelopen januari in Amerika trouwens nog 2x meegemaakt dat het betalen met de creditcard aan de pomp niet lukte in Kentucky (Sonora en Kentucky). Beide keren hebben ze overigens de pomp voor mij vrijgegeven zonder dat ik vooraf hoefde te betalen. :wink: Betalen deed ik achteraf gewoon binnen. Moet wel zeggen dat dit een uitzondering is. Ik heb het vaker meegemaakt en toen moest ik eerst wel vooraf betalen binnen. Ook bij deze 2 tankstations werd een nul voor of achter mijn postcode niet geaccepteerd. Volgens mij had ik hier ook 90210 geprobeerd.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Die mensen bij de tankstations zullen wel denken, wat een explosieve bevolkingsgroei in Beverly Hills!! :lol:
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Het tanken met de zipcode hebben we nu redelijk onder de knie door meestal een 0 ervoor of erachter je eigen postcode te zetten.
Alleen hadden we steeds gedonder met de creditcard als we gingen tanken bij een Chevron tankstation.
Dit was dan niet bij één tanstation maar op meerdere plaatsen altijd van dit merk.
Verder hebben we nooit meer problemen gehad met tanken en hebben we de tanksations van Chevron altijd vermeden.
Ik weet niet of meer mensen dit hebben meegemaakt maar we baalden er wel behoorlijk van in het begin.
Erika
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb vanmorgen allerlei pincodes geprobeerd. Die van ons met een 0 erachter, met een 0 ervoor, die van vrienden in Californië, maar niks werkte.

Ik ben gewoon naar binnen gelopen, die mevrouw heeft mijn creditcard genomen (ja ja, kan riskant zijn, maar wat moet je) en toen ik klaar was heb ik er mee af kunnen rekenen en konden we door.

Sowieso: vaak kan je maar voor 50 dollar tegelijk tanken op je kaart en onze camper lust dik 200 dollar gas.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

gebruik de mijne 65807
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

ned in MO schreef:gebruik de mijne 65807
Lief aangeboden, maar dat werkt ook niet denk ik :lol: Die van onze Californische vrienden, 93610, werkte ook niet. Op een of andere manier is regelmatig de juiste postcode nodig voor authorisatie, we merken dit ook als we online internettijd kopen voor op de campgrounds.

Vandaag trouwens weer wat nieuws: een automaat waar je je creditcard in kon proppen, je kreeg dan voor 2 dollar een kaart die je kon opwaarderen met 10, 20 of 50 dollar. En met die kaart kon je de wasmachines en drogers in de laundry weer aan de gang krijgen. Het moet niet gekker worden!

Ik heb er nog 4 dollar opstaan, ik heb hem in mijn potje met quarters gedaan, just in case :P
gert & peggy
Amerika-ontdekker

Vertrek

Bericht door gert & peggy »

Blijkbaar een leuke discussie hier.
Heb alle meegedeelde postcodes genoteerd (zelf heb ik dus een Belgische Visa-kaart) en zal het daar uitproberen. We vertrekken namelijk overmorgen :D
Ik zal tijdens onze trip proberen bij te houden welke maatschappijen in welke staat een postcode vraagt.

Is er iemand bereikbaar waar ik, wanneer na een x aantal pogingen plots mijn creditkaart geblokkeerd zou worden, terecht kan om gratis te overnachten, te tanken, .... ? :wink:
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Voor de mensen die richting California gaan .. op sommige plaatsen is de Benzine Prijs al rond de 4 dollar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer