Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstap in Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
xxxmh
Amerika-newbie

Overstap in Amerika

Bericht door xxxmh »

Hoi,
Ik vlieg zondag naar Costa Rica via Houston met United Airlines. Ik heb nog nooit zolang gevlogen. Ik heb heen 4 uur tussentijd en terug 6 uur. Nu heb ik wat vraagjes die jullie hopelijk kunnen beantwoorden:
1. Wordt je bagage doorgelabeld naar je eindbestemming? Moet je koffer ook nog opnieuw inchecken?
2. Moet je medicijnen zoals Paracetomol, Ibuprofen, reispillen en Diarreeremmers in originele verpakking vervoeren of niet? Heb namelijk alle pakjes weg gegooid en de losse strips in een zakje gedaan.
3. Mag ik snacks zoals verpakte koekjes meenemen in je (hand)bagage?
4. Wat voor maaltijden kan ik verwachten bij united Airlines? Ik vlieg heen om 10.20 NL tijd, aankomst Houston 14.15 en 18.15 naar Costa Rica. Terug om 6.30 en om 16.20 terug naar NL en dan om 8.35 NL tijd aankomst.
Alvast bedankt!
Corv
Amerikakenner

Re: Overstap in Amerika

Bericht door Corv »

@xxxmh

1: Nee, wordt niet doorgelabeld.
2: Altijd in orginele verpakking
3: Snacks mag, maar afhankelijk van wat toegestaan is, kijk op https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/ ... cted-items
19 States so far...
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Hopelijk bekend, maar je moet nog steeds gevaccineerd zijn ook met een overstap.
Zeg het maar even , want een nichtje van mij had daar even geen rekening mee gehouden en kon haar ticket annuleren.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
xxxmh
Amerika-newbie

Bericht door xxxmh »

Gevaccineerd check!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Medicijnen altijd in originele verpakking! Niet zo slim om die weg te gooien.
xxxmh
Amerika-newbie

Bericht door xxxmh »

Dankje, dan moet ik alles ff opnieuw kopen helaas. Normaal met vluchten binnen Europa nooit last van gehad.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

IK neem altijd medicijnen mee gewoon uit de verpakking (doosjes) hoor. Gewoon de blisters in een zakje.
Nog nooit problemen mee gehad (hand bagage en koffer)
We spreken hier over simpele Over the counter pilletjes he.
(ik neem zelfs tabletjes mee in plastiek zakjes omdat ze in de US geen blisters hebben alleen van die grote schuddozen - ook nog geen problemen mee gehad).
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

xxxmh schreef:
16 feb 2023, 19:06
Dankje, dan moet ik alles ff opnieuw kopen helaas. Normaal met vluchten binnen Europa nooit last van gehad.
maar nee! zie mijn post. Nooit problemen mee gehad.
Als je heel zware pillen meeneemt is dat wat anders maar van een ibuprofen liggen ze bij de grens niet wakker hoor.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Ik heb van m’n medicatie op voorschrift enkel een strip mee met genoeg pillen om m’n reis door te komen + wat extra.

Nog nooit naar gevraagd, sterker zelfs: toen m’n bagage de laatste keer nagekeken werd ging de douanebeambte eens door m’n medicijnentasje met veel losse strips in en zei vervolgens helemaal niks.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Nou inderdaad wat @Tipsy_1 zegt. Ik neem ook altijd een paar strips los mee in handbagage.
Er staat ook gewoon op de strip wat het is, en bovendien vrij verkrijgbaar.

Uiteraard geldt voor medicatie die je alleen op recept kunt krijgen wel dat je die in de originele verpakking meeneemt.
Edit: ik zie hierboven dat zelfs dit niet altijd het geval is. Maar dat zou ik denk ik zelf wel doen. :mrgreen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je een ESTA?

Marianne
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Wij nemen de zelfzorgmiddelen medicijnen ook zonder doosje mee in de toilet tas of de jaszak, medicijnen op recept zitten wel in het doosje.
xxxmh
Amerika-newbie

Bericht door xxxmh »

Jaa esta heb ik. Dus ik hoef mij geen zorgen te maken?
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

nee komt allemaal dik in orde . Esta, gevaccineerd, ... ! En je koffer van de band halen en weer afgeven he in de USA.
xxxmh
Amerika-newbie

Bericht door xxxmh »

Oke, huh pakken en dan weer afgeven?
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Yep,
Net als dat iedere passagier door immigratie moet, moet alle bagage langs de douane (Customs). En dat moet je zelf doen.
Dus na immigratie haal je je bagage van de band, loopt langs de douane officer verder naar de volgende halen daar kan je je bagage weer afgeven bij een vertegenwoordiger van je airline. Bedenk dat je dan zelf weer door de securitycheck moet voordat je verder kan naar de gate voor je 2evlucht.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

xxxmh schreef:
16 feb 2023, 21:39
Yep, dus niet zoals als je bijvoorbeeld naar Bangkok vliegt met een overstap in Dubai ofzo en je bagage automatisch wordt doorgelabeld. Zelfs als je, ik noem maar wat, vanuit NL naar Dallas FW vliegt met een transfer via Houston. Dan moet je in Houston je bagage ophalen en opnieuw inchecken voor je binnenlandse vlucht naar FW. Wel iets om rekening mee te houden met je overstap tijd.
19 States so far...
xxxmh
Amerika-newbie

Bericht door xxxmh »

Corv schreef:
16 feb 2023, 23:08
xxxmh schreef:
16 feb 2023, 21:39
Yep, dus niet zoals als je bijvoorbeeld naar Bangkok vliegt met een overstap in Dubai ofzo en je bagage automatisch wordt doorgelabeld. Zelfs als je, ik noem maar wat, vanuit NL naar Dallas FW vliegt met een transfer via Houston. Dan moet je in Houston je bagage ophalen en opnieuw inchecken voor je binnenlandse vlucht naar FW. Wel iets om rekening mee te houden met je overstap tijd.
4 uur overstap tijd dus dat moet lukken haha en terug 6 uur overstap. Doen wel moeilijk die Amerikanen haha
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

xxxmh schreef:
16 feb 2023, 23:58
Corv schreef:
16 feb 2023, 23:08

4 uur overstap tijd dus dat moet lukken haha en terug 6 uur overstap. Doen wel moeilijk die Amerikanen haha
Ga daar maar niet van uit. Ik had dus op de heenweg naar Dallas een geplande overstap van 3 uur op Houston volgens het reisschema van de luchtvaartmaatschappij. Gelukkig had de connection flight een vertraging van bijna 2 uur, anders had ik het niet gehaald.
19 States so far...
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Meer dan 3 uur overstap tijd nodig hebben is natuurlijk wel een incident. En als je voor bijvoorbeeld op https://awt.cbp.gov/ naar Houston kijkt voor nu toevallig de laatste dag 15-2 is de maximale wachttijd 172 minuten in de avond, met een gemiddelde van 140 minuten.
In de middag wanneer TS aankomt is het maximaal echter ‘maar’ 87 minuten met een gemiddelde wachttijd van 39 minuten.
Nog steeds lang en niet leuk wachten, maar over het algemeen zou 4 uur overstap tijd genoeg moeten zijn, en mag je er best van uit gaan dat dit ok is.

(Het lijkt me niet nodig om extra spanning te zaaien met de suggestie dat 4 uur krap is. Zo kwam het bericht hierboven in ieder geval op mij over.)
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer